1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan Nový 18.2.2006 16:59

zírálku,

existuje drahá léčba, na kterou má málokdo. Někoho napadne, že se té nemoci všichni bojí a málokdo ji dostane a všichni vědí, že léčba je drahá a toho někoho napadne založit  pojiš%tovnu, která všechny pojistí proti té chorobě co se tak draho léčí. Vydělají všichni. Tak funguje trh. Jinak léčba, která je dnes pro každého za socialismu byla jen pro vyvolené, na to měli SANOPZ. Socialismus je nemravný, je výhodný jen pro vyvolené, ostatní nemají nárok. Podívejte se koho nejdříve omezil Dr. Rath.
Ladislav N. 18.2.2006 16:56

Re: Re: Vše vyřeší trh

Mýlíte se. Při nesmyslném plýtvání prostředky na úhradu banálních nemocí a jejich ošetření a "léčení", na vaše "drahé uzdravení" nezbydou peníze. V nemocnici dostanete psychofarmaka a drogy, abyste příliš netrpěl. Máte jedinou možnost - sehnat si bohatého mecenáše nebo partu kamarádů ochotných zorganizovat sbírku. I "socialistický" zdravotní systém, jak funguje dnes, má své meze. Právě u drahého léčení těžkých nemocí. Váš život bude mít cenu právě těch aspirinů a paralenů, co jste nebyl ochoten si sám (a další pacienti) koupit za hotové v lékárně a lékaři zaplatit stovku, dvě za léčení chřipky nebo stovku denně za jídlo v nemocnici.
Vlali 18.2.2006 16:38

kromě nadávání

Kromě nálepkování a nadávání umíte také reagovat. Co se počtů týče troufl bych si Vás pobít jedna radost. Ono když neumím a jen opakuji comi sekretariát (jedno jeszli modrý nebo červený) nakukal není diskusí nad argumenty ale plácání osla (to jsem si dovolil vypůjčit od Vás).
zíralek 18.2.2006 16:36

Re: Vše vyřeší trh

nějak mi to uteklo. Takže v nemocnici mi navrhnou léčbu, která mi zachrání život. Bude pěkně drahá. Mně se to líbit nebude, tak podle zákona trhu ji odmítnu. To bych musel být pěkný pako.Jako trh ve zdravotnictví.
míša mýval 18.2.2006 16:31

...moje žena byla líná vařit...

... a radši vykuřovala s čoklem před barákem... Nejsi ty náhodou Paroubek?
míša mýval 18.2.2006 16:30

můžeš mi tykat

My mývalové si tykáme. Vykají si vydry
zíralek 18.2.2006 16:28

Vše vyřeší trh

Jojin 18.2.2006 16:27

Také mě dost udivila

reakce ODS(Tupolánka)na tento případ.Měl raději se"zdržet hlasování"než horlit o nezákonosti postupu nasRatha a tím si jaksi kálet do vlastního hnízda.
Ladislav N. 18.2.2006 16:26

Re: Re: Re: to je hrůza

Ne "...kdo nesouhlasí, je komunista...", ale kdo píše blbosti jako vy a neumí přitom zacházet ani s procenty, a tváří se navíc jako by právě přiletěl z Paroubkovy rudé planety - Marsu, je osel. (Což není v rozporu s tvrzením, že je komunista). Nemůžete blábolit o trhu, když neumíte počty. Vy potřebujete odpovědného zástupce, který bude počítat za vás. Že vás přitom obere o polovičku peněz, stejně nepoznáte - a ještě mu budete děkovat za "dobré služby"...
Ladislav N. 18.2.2006 16:20

Re: Rath prohlásil, že státní nemocnice přejdou na jiné dodavatele.

K tomuto a dalším podobným výrokům Dr.Ratha už bylo napsáno dost. Distributoři, kteří by byli ochotni financovat hluboce zadlužené "neplatiče" (bez garance státu, že za ně příp. uhradí dluhy) na trhu nejsou, bez zaplacení současným distributorům nesmí "neplatiči" platit ani těm "náhradním" dodavatelům. Proč, to už si dohledejte v předešlých diskuzích na toto téma.
Vlali 18.2.2006 16:04

Re: Re: to je hrůza

Jaký vy jste to geniální analytik, kdo s Vámi nesouhlasí je komunista (nejsou to náhodou stalinistické methody). K věci trh tzn. volný trh neexistuje v žádném státě Evropy (myslím trh zdravotnictví). Jsou jen různé výše pojištění (daní) a možnosti připojištění nebo přímých plateb. Chcete-li (a zVašeho příspěvku do domýšlím) zavést volný trh zdravotní péčí, musíte říct také co uděláte s těmi co nemohou platit (staří, invalidi,děti chudých rodičů atd-). Jestli je hodláte poslat do plynu pak máte naději na úspěch. Jest-li ne pak misíte říct co s nimy a ne nálepkovat stalinisticky ostatní argumenty.
huhu 18.2.2006 15:51

Re: to je hrůza

z vašeho příspěvku leze způsob vašeho komunistického myšlení - problém zdravotnictví je v "požitcích" doktorů a pak už jen projevujete závist a kibicujete jak v hospodě. Vás vůbec nenapadne, že řešení je tržní systém a konkurence. Trh a konkurence je tím objektivním soudcem komu jaké "požitky" a kolik kdo má platit a hlavně - je dlouhodobě tím neefektivnějsím "šéfem".
Viktor 18.2.2006 15:48

Re: to je hrůza

Ale samozřejmě že výdaje na propagaci jsou prostě výdaje jako každé jiné. Zrovnatak byste mohl zakazovat tisk barevných letáčků. (Jo a kdo Vám nakukal něco o 3%? 3 procentní body je něco sakra jiného.)
Vlali 18.2.2006 15:39

to je hrůza

Musím se přiznat i když jsem na NP zažil už dost dnes se modrokabátníci překonávaj. Z čistě ekonomického hlediska si distributoři zadělali svým korupčním způsobem "motivace" lékařů na průser. Protže tyto firmy plánují své výdaje a Rath jim zrovinka ty 3% na všimné (např. školení v červenci na Kypru apod.) sundal tak se brání a chtějí zpátky své peníze. Přeci to nebudou platit ze zisku jen ať to zaplatí pacienti. Dovolil bych si připomenout je-li firma v krizi (a,že naše zdravotnictví je v krizi už 15 let) najímá se krizový manažer a ne odborový funkcionář byť zrovinka akce s 3% je správná.
Ladislav N. 18.2.2006 15:24

Re: jako pacient skutecne tezko dokazu posoudit zda ukony vyuctovane mym lekarem jsou relevantni nebo ne,

Samozřejmě že ne, ale už samotný fakt, že pacient dostává do ruky seznam provedených výkonů, je potenciállní hrozbou pro odhalení případných neprovedených výkonů. Modernímu automobilu taky většina zákazníků ("pacientů") nerozumí, a přesto ceny "ošetření" nestoupají "do nebe", ale respektují reálnou situaci na trhu. Představte si, jak by to dopadlo, kdyby každý platil "pojištění údržby" automobilu podílem z příjmu a dožadoval se neomezené údržby auta? Absurdní představa, viďte? Takhle ale (vulgárně přirovnáno) "funguje" zdravotnictví V ČR....
Petr1 18.2.2006 15:24

Re: asi se mýlíš

Omlouvám se, samořjejmě 7 miliard.
Petr1 18.2.2006 15:22

Re: Jste cvok?

A  ještě jsem zapomněl- Rath, synek z STBácké rodiny.
míša mýval 18.2.2006 15:19

asi se mýlíš

7 milionů? tak v jedné menší nemocnici. Spíš bych věřil 7 giga
Ladislav N. 18.2.2006 15:11

Jste cvok?

Držte se tématu! Komentujete jiný příspěvek a navíc zcela mimo jeho hlavní myšlenku. (Jako obvykle :) Tou je fakt, že do deficitu zdravotnictví výrazně pomohl soudruh MUDr D.Rath svými nátlakovými akcemi na zvyšování platů lékařů...
míša mýval 18.2.2006 15:07

klidně mi tykej

My mývalové si na to nepotrpíme. Vykat musíš vydrám
míša mýval 18.2.2006 15:05

a co banky

Bankovní poplatky se za vlády socanů zvýšily desetkrát. Inu, svině musí mít plná koryta a ty občane plať. Jinak co se týče Lipanthylu, tak těch distributorskejch osm procent by tě nevytrhlo. Mě by zajímalo, kdo a za kolik dohodl licenci.
Ladislav N. 18.2.2006 15:05

Re: Pacient má nárok = stát má povinnost zajistit občanovi nutnou zdravotní péči.

Co je to "nutná zdravotní péče"? Jakou výší uhrazené částky z individuálního "pojištění" je omezena? Není? Pak systém nemůže řádně fungovat a je odsouzen setrvávat v deficitu. 1+1=2.
Ladislav N. 18.2.2006 14:59

Re: Re: Re: IS - 400 milionů nikomu nechybělo

Ale ceny léků přece určuje a schvaluje stát - MZ+MF. TAM se schvaluje CENA VÝROBCE, k níž se připočítává marže distributora a lékáren (celkem max. + 29%). Proč tedy stát umožní výrobci prodávat za tak vysoké ceny? Že by výrobce někoho uplatil? Pokud ano, pak je potvrzen známý fakt, že stát hospodaří se svěřenými penězi nejhůř.
Ladislav N. 18.2.2006 14:51

Re: Konečně se dostal do funkce ministr důvěrně znalý poměrů ve zdravotnictví a dovede se vyjádřit energicky.

Ano, energicky vyjadřuje svou neschopnost. Ale tváří se při tom hrdinsky, že? :-D
ticha@dohoda 18.2.2006 14:47

pane Ladislave N vy jste patrival na Psu k tomu serioznejsimu kridlu

v posledni dobe sklouzavate dosti casto k osobnim utokum na ukor argumentu, bohuze se musim priklonit k argumentum pana IS, ja jako pacient skutecne tezko dokazu posoudit zda ukony vyuctovane mym lekarem jsou relevantni nebo ne, nemluve o "teticce ze Lhoty" od toho maji zdrav. pojistovny sve odborniky aby to posoudili, zive si vybavuji svou matku jak na internetu projizdi svou kartu u VZP, v zivote nesedela u PC a to jen ze sveho okoli znam spousty takovych lidi, ti take tvori prevaznou cast pacientu, vzhledem k veku
IS 18.2.2006 14:40

Re: Re: IS - 400 milionů nikomu nechybělo

Ladislave N, to jako nevíte, že Lipanthyl z brněnské Lachemy se u nás dodával za cca dvojnásobek ceny než ve Francii, odkud se převzala licence? To zjistili naši turisté. A takových případů bylo požehnaně. To nebylo vydřidušství ale rovnou nenažranost distributorů. A když na to přišla řeč, vždy se vyskytl krasoduch vašeho typu povykující o komunistech, zdravotnictví zdarma atd..
Viktor 18.2.2006 14:30

Re: Pokud mohu soudit

Tak naivní otázka :-) Distributoři léků jsou velmi malá voličská skupina, pokus o nákup jejich hlasů by byl tedy zbytečně drahý. Naopak kroky směřujícími k neplacení dluhů těmto firmám vyvolává v jednodušších jedincích dojem ráznosti a tak získává před blížícími se volbami body.
IS 18.2.2006 14:20

Leniská cesta Ladislava N ?

Ladislav N napsal: "PACIENT může zvážit, zda konkrétní úkon není zbytečný". Tak už vidím, jak pověstná "tetička z Orlických hor " posuzuje oprávněnost výkonu profesora s dvacetiletou praxí. A což teprve Rom Dežo M., který do svých 50 let nenaučil číst a psát.
Už Lenin svého času se nechal slyšet, že by stát měla být schopna řídit i kuchařka a vzdělanci tohoto typu Ladislav N a mnozí další přesně v leniském  duchu uvažují, že se před nimi bude doktor plazit  a vysvětlovat účty.  Většina občanů však nemá žádné vzdělání, aby mohla kvalifikovaně posoudit výkony lékařů, dokonce se odvážím tvrdit, že ani sami specialisté lékaři z jednoho oboru nejsou schopni přesně posoudit úkony z jiného oboru mediciny. Množství lidí se domnívá, že se obracejí na odborníky. A nemusí to být zrovna lékař, auto se opravuje běžně v autoservisu, televizor v opravně atd.  Navíc odbornost Ladislava N a jiných končí povykem " Ty komunisto".  Tak do rozhodně diabetikovi nepomůže.
Proč ale vůbec dochází k tomu, že se někdo snaží svoji odpovědnost přesunout na neznalého laika. Odpověď  je jednoduchá - lépe se zdůvodní účtované položky a zisk, amatér nemá šanci oponovat.
Konečně se dostal do funkce ministr důvěrně znalý poměrů ve zdravotnictví a dovede se vyjádřit energicky. A toho se asi nekdo děsí a reakce je nevybíravá.
Olina 18.2.2006 14:16

Pokud mohu soudit

tak konfrontační přístup volí spíše vláda.Jestli je vláda schopna dotovat výrobu obrazovek v Hranicích,nebo likvidaci prasečáku v Letech,tak má prostředky na to,aby dluhy zaplatila a pacienti měli své léky.Ale ona to neudělá,i když před tím nalila do VZP několik miliard. A já se ptám proč?
Kadlus 18.2.2006 14:05

Re: Re: Re: Když to Rath jako první z ministrů zdravotnictví řeší tak, jak by to řešil každý podnikatel...

Vážený pane sám jsem byl s astmatiky (o prázdninách jako kantor- když se jiným nechtělo) s cca 30 dětmi v Tatrách-+ velice kvalitní lékař a jeho kontroly několikrát denně.Změny, které se udály za těch 14 dní s dětmi nenahradí žádná dlouhodobá - a dražší-léčba.Mimochodem,nešlo o děti z pivilegovaných, s řadou z nich jsem udržoval dlouhodobně přátelství -jednoho z nich pak na ZvŠ učil.Tolik Vámi kritizovaná skutečnost z vlastního pohledu.Ty peníze se mnohokrát později vrátily.Jak budete reagovat, pokud by šlo o Vaše dítě ( a byl jste chudý)? Jo, a podotýkám, že to bylo téměř zadarmo- pokud jde o moji odměnu.