21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jirka.s. 18.7.2008 11:58

Re: Jistě plat tabulkový.......Re: Re: Nemá Milan pravdu.......Re: Re: Prosťáčku Milane, jek může novorozenec REGULOVAT svůj pobyt v inkubátoru???

Jojo! Taky jsem slyšel, že ten Zelenka nebyl první! Jenže tehdy se ti na to, gerontosaure, nepřišlo, viď? ;-P

AndyO 18.7.2008 11:54

Re: mimořádně souhlasím....Re: Re: Re: Re: jasné stanovení rozsahu péče, který bude poskytován na základě veřejného zdravotního pojištění.

a proč by to neplatila VZP, pokud byl jejím pojištěncem? Není to kosmetická operace, pacienti s vývodem nejsou uzdravení, jen je provedena nějaká základní údržba.

To je přesně důvod, proč standardy ne. Skutečně by nějakého pitomce mohlo napadnout, že zašití řezné rány na obličeji plastickým stehem není ve standardu.

jirka.s. 18.7.2008 11:54

Re: "...na základě jejich otrockých donucovacích prostředků..."

No, už by bylo na čase, kdyby tě, gerontosaure, Cikert osobně či prostřednictvím Chocholouška už konečně někde izoloval a nenechal tě takhle volně pobíhat! Vždyť stejně bydlíš podle svých slov teď už pod mostem ("...na základě defakto konfiskace majetku.") a tam by o tebe bylo dobře postaráno! Najíst bys dostal, teplo by tam bylo, na hajzlík by tě dovedli, lepší než v eldéence, kam by tě, z pochopitelných důvodů, ani žádní příbuzní navštěvovat nechodili! ;-)

doktor 18.7.2008 11:53

Re: Re: Re: Pane řediteli proč píšete sem.....

Vím, že není členem ODS. Chyba je možná. Do Hradce to mám 300 km.

AndyO 18.7.2008 11:53

Re: Re: Re: Re: Re: jasné stanovení rozsahu péče, který bude poskytován na základě veřejného zdravotního pojištění.

to zní velmi rozumně.

Odpoledne si ten článek v klidu přečtu, bohužel všechny zdroje k zajímavým tématům člověk obsáhnout nemůže, nedělal by nic jiného.

Honza 18.7.2008 11:49

Re: Re: Pane řediteli proč píšete sem.....

Zajímavá teorie s jednou malou chybičkou. Heger kandiduje za ODS.

http://www.ods.cz/hradec.kralove/view.php?cisloclanku=2008040001

doktor 18.7.2008 11:49

Re: ods mě zarmoutila svou nedůsledností tím,

To je citát z nové hry paní Štáchové "Jak si Hurvínek představuje válku"?

Nomen 18.7.2008 11:48

Elitní, uzavřená čtvrt v Ústí n.L. - pouze pro funkcionáře ODS -

prostě úspěšná strana - ale to už tady před modrými bolševiky měli ti rudí, že janoryno....nesmíte ten bolševismus kopírovat tak otrocky 

doktor 18.7.2008 11:47

Re: Re: Re: Re: jasné stanovení rozsahu péče, který bude poskytován na základě veřejného zdravotního pojištění.

O Komoře mám dlouhodobě stejný názor, jako vy. Když ČLK vznikla, zkusil jsem ji bojkotovat. Přestal jsem platit příspěvky, a dopisem to zdůvodnil. Hrozili zákazem vykonávání praxe. Kvůli svým tehdejším zaměstnavatelům (sice stát, ale představovaný kamarádem ředitelem nemocnice) jsem to vzdal. Standardy, zvláště stanovované výčtovým způsobem v zákoně,  jsou v tak prudce se vyvíjejícím oboru, jakým je medicina, opravdu nesmyslné. Stanoveny by měly být naopak nadstandardy, které nehradí pojištění. Pojem bezplatná zdravotní péče by měl být z ústavy vymazán. Zatím neproveditelné.

Honza 18.7.2008 11:44

Spousta nesmyslů ve Vašem příspěvku

Jak jste přišel na to, že Julínek zavádí americký model?

Leoš Heger je ředitelem FN HK už 10 let. Přežil Stráského, Roithovou, Davida, Fišera, Součkovou, Kubinyiho, Emmerovou, Ratha a Julínka. To jest 9, nepočítám-li dočasně pověřené (Špidla, Škromach).

gerontusinza 18.7.2008 11:40

Nikoli vy káčo ...... Re: ods mě zarmoutila svou nedůsledností tím,

ta vaše strana úspěšných nechtěla si své nadstandarty platit sama tak si je nechává zaplatit od těch nejubožejších a a nevýdělečných (dětí a seniorů)... proto nepovažuji ODS za pravicovou stranu ale za stranu zlodějů a šizuňků a zvláště po výlevu tak sympatizující blbé nány.....:-/

gerontusinza 18.7.2008 11:36

mimořádně souhlasím....Re: Re: Re: Re: jasné stanovení rozsahu péče, který bude poskytován na základě veřejného zdravotního pojištění.

př. operace tlustého střeva a boční  vývod ..... operace život zachraňující    operace zpětná..... tam už o život nejde a tak jako za komunistů bude nadbytečná..? ale co je to za život bez ohledu na věk? zeptejte se pana Havla jak by se mu to líbilo a měl to grátis....... zaplatila vše následně VZP:-/

gerontusinza 18.7.2008 11:31

Jistě plat tabulkový.......Re: Re: Nemá Milan pravdu.......Re: Re: Prosťáčku Milane, jek může novorozenec REGULOVAT svůj pobyt v inkubátoru???

;-Dpane, mohu vás ujistit, že v nemocnici, když se chce, tak se najde........ a zejména pro lékaře...... Mimochodem, sám jsem 2 roky pracoval jako technik (při doléčování..) ve FNKV..... ředitel když chce anebo musí chtít, tak najde řešení.......;-) A že by o tom třeba madam Roitová mohla povídat...... Prachy v nemocnici vždy byly a zejména na věci  relativně zbytné, to ani nemluvím o legalitě přesunu z provozních a ivestčních fondů.... Hezký den

janoryna 18.7.2008 11:31

ods mě zarmoutila svou nedůsledností tím,

že připustila to částečné zrušení poplatků. ODS je strana úspěšných a ti na ten poplatek peníze mají. a to, že socky jsou na tom hůř by nikoho nemělo vůbec zajímat. Ale jako oběť za úspěch při privatizaci zdravotních pojišťoven to beru. Jak to pak bude lze soudit podle jejich chování v ostatních kauzách. každý, kdo bude chtít zdravotní pojištění od soukromníka bude muset projít prohlídkou. poplatky budou odstupňované podle věku a zdravotního stavu pojištěnce. s vážně nemocnými pak smlouva uzavřena nebude. je přece věc obou subjektů, jestli ano nebo ne. ušetří se tak na výdajích na zdravotnictví a bude generován příslušný zisk. chudší pak podle své peněženky budou mít tomu úměrnou péči s vedlejším pozitivním efektem ušetřených peněz za důchody (to by se také mělo privatizovat).

AndyO 18.7.2008 11:27

Re: Re: Re: jasné stanovení rozsahu péče, který bude poskytován na základě veřejného zdravotního pojištění.

díky. Tento časopis čtu a nevěřím zpravidla svým očím pro změnu zase já, osobně se domnívám, že by celá lékařská komora měla být rozpuštěna a vypuštěna.

Můj názor je, že žádné standardy péče poskytované na základě veř. pojištění by nikdy neměly být stanovovány, leda tak ty minimální. Je to cesta do pekel a konec léčení, začátek prodávání životů.

drak 18.7.2008 11:24

Re: Spousta nesmylsů zde v diskusi

:-Ddoktore,R^R^R^

H.K. 18.7.2008 11:23

Re: Re: v případě problémů Vám pomůže Šojdrová

ČSSD za 8 let vlády neudělala nic v reformě zdravotní péče, v sociálním zabezpečení ani v reformě vzdělávacího systému.

Je zajímavé s jakou vehemencí obhajujete systém, který byl nastaven za vlády V.K. v úplně jiných podmínkách v devadesátých letech.

H.K. 18.7.2008 11:17

Re: Spousta nesmylsů zde v diskusi

..veřejnými prostředky ..."Veřejné" prostředky? Myslíte peníze,které platíme ve formě zdravotní daně? Uživateli služba je jedno komu platí. Pokud není finančně zajinteresován je mu jedno kolik platí.

...nad veřejnými prostředky veřejná kontrola. Kdo bude kontrolu provádět?

 pacienti nedostávají léky, které jsou indikovány), Poku máte konkrétní případy obraťte se na komoru. To je práce pro tuto organizaci.

Alda 18.7.2008 11:15

Re: Re: Pane řediteli proč píšete sem.....

Doktore, víte něco o odpočtu z ceny léku v okamžiku kdy je hrazen z veřejných prostředků? Víte, že cena každého jednotlivého balení je snížena podle vzorce uveřejněného v cenovém předpisu 1/2008? Výsledkem těchto početních hrátek rozhodně není zvýšení příjmu lékárny. Než začnete mluvit o lékárnících tak si nejdřív zjistěte jaká je skutečnost!!!

doktor 18.7.2008 11:13

Re: Re: jasné stanovení rozsahu péče, který bude poskytován na základě veřejného zdravotního pojištění.

Odpovím za "Doktora": Velmi pěkný rozklad s odpovědí na vaši otázku, který sepsal ústavní soudce JUDr.Jiří Nykodým, najdete v květnovém čísle Tempus Medicorum http://www.lkcr.cz/document3.php?param=tempus_file,TEMPUS_FILE_ID,,TYPE,NAME,DATE_AKT&id=78563 na stránce 20 (musíte to projít, paginace na okraji nesouhlasí s paginací ve fysickém časopise). Je to názor, který odporuje názoru Komory i Dr.Ratha, přesto v TM zveřejněn. Je to vůbec zajímavý časopis. Včera, když Ocelín popisoval svoji práci, jsem se musel usmívat. V sedmdesátých letech, kdy jsem začínal, jsme plíce i žaludky na rtg interního oddělení zásadně skiaskopovali. Snímek se udělal jen když bylo na něco podezření. Ruce mám v pořádku.

Ypsilon 18.7.2008 11:09

oprava

Berlusconni samozřejmě

Ypsilon 18.7.2008 11:06

Re: Re: cetl jsem nedavno, ze Cikani oveseni zlatymi retezy

Pokud jsem četl, tak cikánské tábory jugoslávských i rumunských Romů jsou novinkou mnohde starou asi tak 15 let i více let (m.j. důsledek bojů v Bosně)...Někde šlo o relativně civilizované mobilní buňky poskytnuté městem, někde to byl holý středověk. z plechu a papundeklu. Vše vybublalo v médiích až po nějaké vraždě spáchané rumunským Cikánem. A nový starosta Říma i Belusconni se rozhodli utáhnout šrouby a ty lidi prostě vyhánět....

AndyO 18.7.2008 10:53

Re: jasné stanovení rozsahu péče, který bude poskytován na základě veřejného zdravotního pojištění.

jak si to konkrétně představujete? Prosím o jeden vzorový předpis. Díky

Milan 18.7.2008 10:46

Re: Nemá Milan pravdu.......Re: Re: Prosťáčku Milane, jek může novorozenec REGULOVAT svůj pobyt v inkubátoru???

Pro gerontusinza: Vůbec tomu nerozumíte. Hledat lékaře není jako hledání řemeslníka, kterého když neseženete, nahradí melouchář, nebo to nějak splácáte sám. Jestliže lékař není, tak to nezmění žádná vyhláška. A pokud argumentujete "nabídkou a poptávkou" jste úplně mimo. Plat a místo je tabulkové a není možno lékaři dát víc a "přetáhnout" ho od jinud. Jen bych Vám nepřál, aby až budete nemocný ,Vám lékař odpověděl " Je to otázka nabídky a poptávky pane a teď jedu poskytnout konzultaci o paní, která mi zaplatí víc než Vy, takže musíte počkat ".  To byste se divil co

doktor 18.7.2008 10:43

Re: Pane řediteli proč píšete sem.....

Doc. Heger (kdysi jeden z nejlepších ředitelů fakultních nemocnic u nás) sem a všude možně píše proto, že kandiduje na podzim do senátu, a potřebuje se zviditelnit. Protože kandiduje za KDU-ČSL, dovolil si dnes POPRVE kritizovat i Julínkovy poplatky. Zatím si nedovolil říct, co je každému jasné: poplatky nemají nic regulovat, ale mají za úkol zaplnit vykradenou státní kasu, a možná také zaplatit lékárníkům a farmaceutickým firmám za pomoc, kterou Julínkovi poskytli, když ještě nebyl ministrem, to vše na úkor nás, pojištěnců. Svinstvo.

Bubranik 18.7.2008 10:40

Re: cetl jsem nedavno, ze Cikani oveseni zlatymi retezy

  Velice spravny postreh.  Lec jak onomu nesvaru odpomoci? Bohuzel  je takoveho zneuzivani  soc. systemu stale vice a urady asi nemaji zajem, chiut a moc tomu zabranit.  Jak znamo, v Italii to po pricleneni Rumunske do "slavne Unie" vzali radikalne a aspon castecne to pomohlo.Kdfyz se takovemu z pry "pronasledovane mensiny" upre kdesi  podpora, tak se prizene tlupa   stejnych o kdo urednikovi pomuze!? Nikdo, aby nebyli obvineni z rasismu a pod. lzivych nesmyslu. Asi budeme musit opet vynalezti kolo.  Dekuji za precteni.;-O;-O

jízlivec 18.7.2008 10:35

Re: Nemá Milan pravdu.......Re: Re: Prosťáčku Milane, jek může novorozenec REGULOVAT svůj pobyt v inkubátoru???

S nabídkou a poptávkou máte samozřejmě pravdu... Jak tedy hodnotit situaci, kdy nejvyšší možný nabízený plat je menší než nejnižší požadovaný? Nebo je kvalifikovaných pediatrů méně než hledajících ředitelů? A konečně, co když se tam ta porodnice prostě neuživí?

Doktor 18.7.2008 10:35

Spousta nesmylsů zde v diskusi

Zdravotnivtví stojí hodně peněz. Je to pravda. Taky je pravda, že naše zdravotnictví je v poměru cena x výkon jedno z nejefektivnějších. Proto je Julínkova snaha zavést model dle vzoru Spojených států, který je proslulý svojí neefektivností a bezkonkurenčně největšími náklady, cesta do pekel.

Poplatky jsou jenom zástěrka a ředitel fakultní nemocnice by to měl vědět. Je ale smutný fakt, že vedoucí pracovníci zdravotnických zařízení (a to až na úroveň primářů) jsou dnes jmenováni povětšině na základě politických rozhodnutí a každá změna na ministerstvu (případně v krajském zastupitelstvu) znamená personální zemětřesení. Je to strašné, ale pořád o trochu lepší, než kdyby si ředitele a primáře jmenovaly zdravotní pojišťovny (což může být brzo skutečnost).

Velká většina diskutujících má svoje znalosti o zdravotnictví získané na základě kontaktu s praktickýcm lékařem a občasnou pohotovostí. Možná plánovaný pobyt v nemocnici na operaci žlučníku. Problém je v tom, že maximum prostředků se utrácí v jiných segmentech (tvrdě řečeno - reforma klidně může rezignovat na ambulantní sektor, s vyjímkou lékové preskripce - protože ten spotřebuje ve srovnání s ostatními tak málo, že to skoro nestojí za námahu). Bohužel, lidí, kteří mají reálné představy o struktuře nákladů a efektivitě jejich použití je u nás jen několik a nepatří mezi ně managementy zdravotnických zařízení, ani vedení ministerstva zdravotnicví.

Základem každé úspěšné reformy musí být dva principy: 1.jasné stanovení rozsahu péče, který bude poskytován na základě veřejného zdravotního pojištění. 2. zavedení principu - nad veřejnými prostředky veřejná kontrola. Privátní péče za privátní peníze.

A na okraj - to, že v pojišťovnách v současnosti leží desítky miliard, a přitom je v nemocnicích pacientům redukována léčba (je to pravda, tlaky na "racionalizaci" léčby už jsou tak daleko, že pacienti nedostávají léky, které jsou indikovány), svědčí o tom, že jde buď o katastrofální neschopnost, nebo nebetyčnou gauneřinu.

gerontusinza 18.7.2008 10:05

Karlíku, copak ten pitomec Jůlínků byl schopen cokoli vymyslet, mimo toho jak vydřít peníze z pacientů......Re: S LDN nechtěl Julínek dělat nic, jeho prvá reakce byla zcela jednoznačná, že neví o co jde...Nyní se objevila teorie, že péče v LDN je zčá

teď čumí a hledá mezery v zákonech jak se dostat k penězům, které takto vydřel z občanů pro své kámoše......Ale poplatky fungují,  prachy mu tečou, ale co teď s nimi a staré ženy a muži? Vždyť ti přece nic nepotřebují......:-/:-/

Milan 18.7.2008 10:02

Re: Prosťáčku Milane, jek může novorozenec REGULOVAT svůj pobyt v inkubátoru???

Karle jste úplně vedle. Podstata problému je, že všechno se musí zaplatit. Pobyt v nemocnici,doktor,léky, inkubátor atd. Bavme se o tom, kdo to zaplatí. Jen blbeček se zaklíná heslem, že platí stát. Jsou to samozřejmě lidé. To, že pobyt v inkubátoru stojí cca 20 000 Kč/den se neodrazí v tom, že se by se nejdříve někdo ptal zda na to rodiče mají. Prostě se péče poskytne a hotovo. Kdo to ale zaplatí ? Musíme se na to skládat všichni po drobných částkách. Tedy i po 30 Kč. Je to tak správně a to je ta solidarita.