24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

ZDRAVÍ: Drogy, proč ne, ale... (3., poslední)

Zakončení krátkého seriálu o nebezpečí drog.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
68 13.11.2005 1:45

Re: No, odporucam precitat

Hoffmane, chce to šluka a síla se dostaví. Uvidíte za chvilku.
Quetzal 13.11.2005 1:44

Joukl opět nezklamal -

laťku, kterou nasadil v prvním článku drží statečně dál :-) Chucharo to popsal přesně - medvědí služba jakékoliv snaze snížit konzumaci drog.
V. Hoffman 13.11.2005 0:26

Re: Autor má pravdu,

No, tie statistiky incidencie a priemerneho veku prvouzivatela som cital niekedy v 2002, 2003 pochybujem, ze sa situacia az tak zmenila. A v skupinach 8, 10, a 12 graderov /cca 14,16 a 18 rocnych/ s drogovou skusenostou boli USA skutocne pred Holandskom. Holandania mali trosku problem s drogovou turistikou, hlavne Francuzi strasne besneli, takze nakoniec zaviedli maximalny nakup v coffeshope tusim 5 gramov. Ale samotne pravo kupit si, pripadne vypestovat travu pre vlastnu potrebu ostalo a ostane zachovane.
Mimochodom, vy ste sa tiez z nejakou argumentaciou nepredreli;-)
pavel 99 12.11.2005 23:43

Re: Re: Jo pobavený,

Ještě poznámka - nemáte nějakou statistiku o nákladnosti akutní léčby po předávkování sobotního kázání?
pavel 99 12.11.2005 23:41

Re: Re: Jo pobavený,

To je fakt strašný. A ještě mají (ti co si dovolují říkat co je dobré a co ne) tu drzost a kecy, když se z deficitního systému jak sociálního tak zdravotního, financují podpory či JIP-kové hospitalizace pro ty "svobodně se rozhodnuvší" a nedostává se na skutečně potřebné, kteří si své postižení nikterak nezavinili.
občan 12.11.2005 22:33

Re: Jo pobavený,

Vadí mi zcela konkrétně, že si kdokoliv osobuje právo říkat co je špatné a co je dobré. Já chci aby měl, každý právo rozhodovat o sobě na základě vlastního rozumu. Každý s těch náboženských fanitiků se vyjadřuje, jako by byl sám bohem. Lžou jak když tiskne a ta jejich urputnost plyne z toho že sami o existenci boha pochybují. Přitom nejhorší drogou je právě náboženství, které člověka zbavuje zdravého rozumu a zbavuje ho odpovědnosti za svoje rozhodování. V historii bylo nejvíce lidských životů zmařeno kvůli různým náboženstvím a děje se tak dodnes. A to zcela konkrétně.
občan 12.11.2005 22:18

Re: Tendenční, povrchní a omezené stejně jako předešlé články.

Souhlasím s Vámi, ale doporučil, bych Vám podrobněji prostudovat odbornou literaturu. Negativní vliv marihuany na CNS nebyl nikdy skutečně objektivně prokázán. Jako důkaz bylo vdáváno poškození mozku opic inhalujících marihuanu, při přezkoumání bylo zjištěno, že opicím nebylo umožněno dýchat kyslík a poškození mozku bylo způsobeno jeho nedostatkem. THC se váže na molekuly bílkovin na povrchu mozkových buněk hippocampu a mozkové kůře jako anandamid. Ve skutečnosti tato subtituce částečně eliminuje projevy roztroušené sklerózy. Tato skutečnost je objektivně vědecky prokázána. Navíc THC není toxické na rozdíl od alkoholu, který prokazatelně poškozuje mozek, játra, cévní systém a dalo by se pokračovat. Nutno však doplnit, že marihuana působí i na jiné orgány, sice v postatě pozitivně ale pouze u zdravých jedinců. Tato rizika jsou obdobná jako při konzumaci některých potravin, například cukr je nebezpečný pro diabetiky. Antidrogová lobby však nedovolí zpochybnění existence různých institucí živících se tzv. antidrogovým bojem, protože je na nich ekonomicky závislá a celou problematiku nafukuje a deformuje. V některých případech jsou uplatňovány praktiky známé z kladiva na čarodejnice. Vycházejí z předpokladu, že neustále opakovaná lež se stává pravdou a jak vidím celkem se jim to daří. Osobně však u marihuany vidím nebezpečí při užívání nedospělými jedinci, kteří ještě nemají vybudován hodnotový systém. Někteří jedinci ho však ideálně nevytvoří nikdy a propadnou závislosti na čemkoliv - třeba hracích automatech.
AeroKarel 12.11.2005 21:52

Jo pobavený,

" Nevím, co konkrétně "kritikům" na článku vadí, sami to s výjimkou obecných urážek neuvedli. ",
tomu se říká neschopnost porozumět psanému textu.
Většina komentátorů to píše zcela jasně co jim na článku vadí.
jura-p 12.11.2005 20:31

Drogy s výjimkou alkoholu civilizaci neohrožují.

Nejvýše civilizaci ohrožuje ta vzájemná nepostradatelnost rozšiřujících a potlačujících struktur. Někdy, jako třeba u tabáku je to struktura jediná. Např. EU podporuje boj proti kouření a současně dotuje pěstování tabáku. Mimochodem u vína je to obdobné.
Pobavený pravicový volič 12.11.2005 20:22

Autor má pravdu,

drogy skutečně ohrožují civilizaci. Nevím, co konkrétně "kritikům" na článku vadí, sami to s výjimkou obecných urážek neuvedli. Snad pan Hofman, jenže s tím liberálním Holandskem už to také dávno není pravda. Liberální postoj k braní drog (včetně konzumace dehtu a lihu) se společnosti jen vymstí.
 
Dobrý článek, pane Joukle, moc dobrý.
G. Pasek 12.11.2005 19:39

Pane Joukle, hezky jste to napsal . . . .

Mela by se udelat smlouva s Rusakama, aby otevreli ty jejich povestne gulagy a ty drogare tam odvazet v dobytcatcich vagonech.
Ty, ktere dozorci neubijou, nezhebnou hladem ci mrazem, at se tam mezi sebou pobiji a  . . . . . vyleci.
Sch.kolemjdoucí 12.11.2005 19:07

Tendenční, povrchní a omezené stejně jako předešlé články.

Ano, "drogy"  mohou být nebezpečné. Ale je nesmysl chtít jejich užívání vymýtit a kriminalizovat jejich uživatele, zejména "lehkých" drog. Za stopy marjánky v moči vyloučit ze školy, nechat psychiatricky zkoumat, za cigaretu do kriminálu a stigmatizovat a kriminalizovat na celý život. To je jeden extrém. Nebo heroin v každé trafice. To je druhý extrém. Jde o to, aby  škodlivé užívání "drog" bylo omezeno na menšinu, která nebude mít žádné výjimky ze standardního zacházení, čili bude mít stejná práva a povinnosti jako ostatní a ponese plné riziko za zacházení se svým zdravím. Nepronásledovat ji ani jí braní drog neulehčovat a z kapes daňových poplatníků  nesnižovat rizika. Aby nedocházelo k tomu, že policie na jednom místě pronásleduje dealery a narkomany a o kus dál nějaký dobrodinec narkomanům legálně rozdává čisté injekční stříkačky a jehly. Je třeba vážit mezi mírou represe a prevence a jít cestou nejvýhodnější pro daňového poplatníka. Je třeba kalkulovat s přirozeným nebezpečím vzniku a rozvoje závislosti. Ne každý kdo vyzkouší jakoukoli drogu, upadne do závislosti. Záleží na droze, genetických a sociálních dispozicích. Je třeba poctivě říci, jaké riziko u jaké drogy za jakých okolností hrozí. Pokud autor není  abstinent, je pokrytec. Jeho vlastní církev má požívání alkoholu jako zásadní součást obřadu. Pak mám otázku, jaké procento násilných a majetkových tretsných činů bylo spácháno pod vlivem alkoholu a jaké pod vlivem marihuany. Je pravda, že "lehké" drogy při pravidelné a dlouhodobé expozici mají negativní vliv na CNS. Je pravda, že spokojeně se dá žít i bez nich. I bez alkoholu a nikotinu. Tak jako neexistuje zázračný a univerzální recept na spokojený život, neexistuje ani recept na vymýcení užívání drog.  Lze hledat jen rozumný kompromis. Podle mého,  hlavním regulátorem má být samotné riziko pocházející z drogového způsobu života. Včetně plné trestní odpovědnosti za tr. činy proti zdraví a majetku.
Chucharo 12.11.2005 17:38

Medvedi sluzba

Az bude nekdo chtit nazorny priklad medvedi sluzby, tento clanek je skutecne dokonaly. Pro jine ucely je bohuzel nepouzitelny. Krom obsahovych nepresnosti, ktere /at uz umyslne ci nikoliv/ podsouvaji nepoucenemu ctenari lzi je take neprehledny a slohove ponekud trapny.
Pokud ma autor zajem o vecne argumenty  - lukas.radil na centrum.cz
 
 
atoman 12.11.2005 12:51

pozitivní!!!

Velmi pozitivní na tomto článku o drogách je to, že je (alespoň dle autora)POSLEDNÍ... Obavam se vsak, ze bohuzel neni jeho poslednim vytvorem vubec. To by byl vskutku důvod pro malou oslavu...
V. Hoffman 12.11.2005 12:21

A aby ste sa, autore, zase nerozhorcoval, ze vam nikdo neda vecny argument,

tak ja vam jeden dam: V Holandsku je marihuana v principe legalna, napriek tomu tam maju nizsi pocet uzivatelov tvrdych drog a vyssi vek prvej skusenosti s akoukolvek drogou a naviac nizsi pocet mladistvych s drogovou skusenostou ako v striktne represivnych USA. Nech uz ste citali co ste citali, marihuana NIE JE iniciacna droga /na argument, ze vacsina uzivatelov tvrdych drog zacinala s marihuanov sa da pekne odpovedat, ze zacinali s alkoholom, ktory je podstatne silnejsi a navykovejsi/, absolutna vacsina uzivatelov k tvrdym drogam neprejde /viz. Holandsko/ a znacnu vacsinu to jednoducho casom prestane bavit /co je opat statisticky dolozitelne/. Strasenie drogovou epidemiou sice vyznieva efektne, absolutne vsak nie je podlozene. Co, mimochodom, nie su ani ostatne "argumenty", ktore predkladate. Preto s vami malokdo diskutuje, vy totiz predkladate, to sa nehnevajte, iba dojmologiu, exaktne cisla len vtedy, ked sa vam to hodi, aj o vytrhnute z kontextu.  Problematiky trosku znaly clovek sa iba bezmocne chyta za hlavu.
občan 12.11.2005 11:16

nepochopení

Všichni jsme masírováni propagandou ve všech oblastech. Já jsem si o spoustě věcí něco myslel a na základě osobní zkušenosti a dalších, méně dostupných informací zjistil, že všechno je úplně jinak, nebo hodně jinak. Je mi 44 žiji pohodový život (horolezectví, potápění, cestování, kultura,..). Jsem nekuřák i když to občas (1xza rok) zkusím a chutnají mě tak tři šluky, trochu se mi motá hlava a nic. Víno mi chutná, zvlášť dobré. Občas jsem se příjemně opil, v mládí i nepříjemně. V současnosti piju jen na chuť, neopil jsem se už dva roky. Na opilosti mi vadí kocovina, a přece jen s věkem to ten organismus nesnáší tak dobře. Před dvěma roky jsem si poprvé dal tři šluky marihuany. Za deset minut jsem se smál jako blázen a bylo mi super. Je to úplně jiné než opilost. Mozek jede na plné obrátky, kdo nezažil nepochopí. Žádná kocovina, žádný absťák. Teď občas zahulím (cca měsíčně). Dnes teprve chápu Havlovo absurdní drama, hudbu, které jsem nerozuměl, obrazy...všude jsou vzkazy pro "znalé" Člověk pak nemusí hulit, stačí to zažít jednou. Když o drogách mluví někdo, kdo to nezkusil je to stejné jako když o sexu mluví ten, kdo nikdy nesouložil.
Paramrd 12.11.2005 10:55

Bože, to je prdel!

Ty slogany na konci mi připomněly toto (sory za blitkový odkaz, nemám síly na lepší): http://www.drogy-info.cz/filemanager/download/659/Drogy%20ni%C4%8D%C3%AD%20zdrav%C3%AD%20a%20nav%C3%ADc%20jsou%20drah%C3%BD.pdf
V. Hoffman 12.11.2005 8:49

No, odporucam precitat

aj predchadzajuce casti serialu, su tam skutocne skvosty. Ach jo, s tymto uz ani nemam silu polemizovat.
i toto je o korupci 12.11.2005 1:37

Souhlasim s autorem byt nadeji nevidim

Autor ma esencialne pravdu, ale na rozdil od nej se nemyslim, ze by tato bananova republika dokazala tento a podobne problemy vyresit - i toto je totiz o te korupci.
Papouch 12.11.2005 1:22

no co veta, to perla

"Dozvíte se např., že když budete hodně pít, tak vám extáze příliš neublíží (!?)." - co je tak tezkeho na pochopeni, ze kdyz cloveku hrozi dehydratace (protoze se bavi v kuse mnoho hodin), ma se primerene napit - nemusi pit hodne, staci primerene. Zkuste treba na plese v Lucerne nic nepit a nekolik hodin tancovat - chci vas videt, jak budete vypadat kolem pulnoci. Ani ta extaze neni potreba.
AeroKarel 12.11.2005 0:52

Každý stoupenec

represe nechť "položí oko" na výsledky prohibice v USA v dvacátých a třicátých letech minulého století. Drogy nepožívám, tedy mimo státem uznaného alkoholu i nikotinu. Jen přemýšlým, koho represe obohacuje ......