30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

ZÁPADNÍ CIVILIZACE: Krok vpřed, dva kroky vzad

V jednom ohledu spěje euroatlantická civilizace k horšímu nejméně dvě poslední staletí. A v témže parametru vychází špatně i při aktuálním srovnání s jinými civilizačními okruhy. Tím určujícím fenoménem je JISTOTA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 27.8.2013 11:06

Re: Já

Holt jste nepochopil, to se stává.

M. Prokop 27.8.2013 11:05

Re: jistě, pane Götze

Zázrak je, že zatím Západ nedopadl jako Říše římská.

Ovšem, zatím. Protože dlouhodobě není možné odolávat návalu jiné kultury, není-li vůle odolávat, což není, viz multikulti.

M. Prokop 27.8.2013 11:03

Re: pane Jakle

Zatím ........

Podíváte-li se na trendy, už to tak růžové pro Západ není.

A noví kandidáti si zajisté ze Západu berou to prospěšné, to je normální vývoj civilizací.

M. Prokop 27.8.2013 11:02

Pěkné, výstižné.

Připomíná mi to tři stádia rodinné firmy.

První generace vybojuje,

druhá udrží,

třetí prochlastá či jinak zmaří.

IMHO jsme na rozhraní druhé a třetí.

Z. Švrček 27.8.2013 10:40

Re: Jistoty

Přičemž daně na nás chodí pořád a pokaždé v trochu jiném hávu, ale smrt příjde jen jednou. O ni se lze opřít, i když důsledkem daní lze taky náhle exnout.

O. Prochazka 27.8.2013 10:28

Re: jistě, pane Götze

vědecko technické objevy a inovace, ale nejen ty, jsou důsledkem kapitalismu a svobody podnikání. Přinášejí vyšší produktivitu a vyšší "sociální jistoty". Proto ti lidé do Evropy emigrují. Je to zázrak.

O. Prochazka 27.8.2013 10:22

Re: pane Zemane

No, takže jste si odpověděl a ani to nevíte:-)

O. Prochazka 27.8.2013 10:21

Re: pane Jakle

vy jste teda filozof...

NOvých technologií vzniká nejvíce v Asii, v Korei, na Taiwanu a v USA. Již značnou řádku let. Jistoty jsou důsledkem právě tohoto kapitalismu, nikoliv naopak. Afrika je příkladem právě zemí, kde s heslem jistot na rtech mají všichni jistotu hladu. Úplně jste to pomotal.

R. Langer 27.8.2013 10:06

Re: Pravicacke (cti jednoduche) videni sveta

Přesně.

M. Šejna 27.8.2013 10:05

jistě, pane Götze

pan Jakl se nese ná módní vlně kritiky západního stylu života a na módním tvrzení, že západní civilizace je v úpadku. A to už prý 200 let. Za tu dobu úpadku byla většina vědeckotechnických objevů učiněna v této upadající západní společnosti, žívotní úroveň tak upadá, že je pořád vyšší, než v Africe a Asii. A to si představte, že do této upadající západní civilizace denně emigrují stovky ekonomických a politických uprchlíků z Afriky a Asie. 

Není to zázrak?

:-D

M. Šejna 27.8.2013 9:58

pane Zemane

východní Asie je tahounem světové ekonomiky teprve od té doby, co převzala západní hodnoty, tj. sekulární stát a svobodu podnikání.

P. Götze 27.8.2013 9:40

Re: pane Jakle

Myslim, ze pan Jakl to myslel uplne jinak, ale samozrejme na vas uzkoprsy nazor mate pravo.

P. Zeman 27.8.2013 9:30

Re: Jakl se připarazitoval

Milý Heusingere. Článek není o Jaklovi a parazitizmu ale o západní civilizaci a jejím úpadku. Jestli nejste schopen pochopit tento elementární rozdíl, raději nediskutujte.

V. Kusý 27.8.2013 9:30

Re: Pravicacke (cti jednoduche) videni sveta

Bohužel máte pravdu v tom, že se na živnostnících a malých podnikatelích přiživuje kdekdo.Nemluvě o vzájemných vztazích.Zajímavé ovšem je, že  jsem jako soukromý dopravce pracoval pět let pro zahraniční firmu aniž bych měl smlouvu, jen na základě ústní dohody, uzavřené potřesením rukou a aniž by měsíční platba za celou dobu přišla o jediný den opožděna. A to jsem si na základě té dohody troufl nechat si postavit na zakázku vozidlo podle specifikace zákazníka.Na české poměry neuvěřitelné a s českým zákazníkem asi taky nemožné.

P. Zeman 27.8.2013 9:28

Re: Já

Naopak! Jakla většinou nečtu, tentokrát činím výjimku a dávám mu stoprocetně za pravdu.

P. Zeman 27.8.2013 9:26

Re: pane Jakle

Moc si to lakujete, pane Šejno. Euroatlantická společnost funguje spíše sertvačností, nicméně stále zpomaluje. Místo do Afriky mrkněte na východ - do Asie a pak mudrujte :-P.

M. Šejna 27.8.2013 9:11

pane Jakle

to je zvláštní, že v tom západním kapitalistickém světě jistot vzniká většina nových technologií a vědeckých objevů. Čím to je, že tahounem vědeckotechnického rozvoje nejsou chudá Afrika bez jistot, či muslimské státy bez demokracie? Pořád je tím technologickým tahounem Severní Amerika a Evropa. A to i přesto, že tu máme vysoké daně a neuvěřitelnou byrokracii.

V. Vaclavik 27.8.2013 9:03

Re: Pravicacke (cti jednoduche) videni sveta

Nechci se pana Jakla dotknout, ale je jasne, ze s tim ovocem vlastni pile sklizenym nenasytnym statem a tim zrazujicim zacinajici podnikatele, jen opakuje nekde vyctenou poucku, ktera z jeho ust vychazi jako cisto cista teorie.

Ja na druhou stranu pamatuji umysl malopodnikatele rozsirit jeho podnikani o jiny druh cinnosti, nebo castecnou zmenu podstaty sveho dosavadniho podnikani, a jak nakonec musel ty napady opustit tvari v tvar neuprosnym regulacim, normam, ackoliv selsky rozum by takove zmeny schvalil. Kazdy malopodnikatel, kdyz ziskate jeho duveru, vam rekne o rizicich ktere podstupuje pololegalnimi, pochybnymi postupy, aktivitami, ktere musi podstoupit aby mohl nejak ''zit''. Danim se samozrejme kazdy vyhyba jako cert krizi, ale neni to to, co ho nejvic a doopravdy pali.

J. Barto 27.8.2013 8:55

tak nerad, když někdo místo argumentů nadává hned autorovi.

Činím tentokráte vyjímku: Tohle je otřesný blábol !!!

V. Vaclavik 27.8.2013 8:46

Re: Pravicacke (cti jednoduche) videni sveta

Je to nase chyba, ze jsme k tomu svolili, my kteri bysme meli vedet lepe, svolili k tomu aby jini zili na nas ukor. Deje se to tak, ze pravicovy obcan rekne, ze nejaky ten socialni stat je nutny, ale musi byt maly. Jenze pak statu jako jezinkam logicky nestaci jen si ohrat prsticky... a konci to v ujetem socialnim state spravovanem pravici.

Je naprosto bezne, ze pravicak rekne, ze kdybysme ty, kteri chteji zit na nas ukor, neuplaceli temi socialnimi davkami, zabezpecenim, tak by se vzbourili a jich je hodne, nas je malo... Je to ciste zbabelstvi, uplaceni jako politika apeasementu. 

Co se jednoduchosti tyka, ta jako takova neni ani spatna ani dobra, to zalezi. Spatna jednoduchost zastira, nebo miji pravou pricinu, nebo ji hleda jinde, nez se nachazi. A to je tento pripad pravicove poucky pouzite panem Jaklem, ze lide se nehrnou do podnikani, protoze dopredu vidi, ze budou muset platit tucne vypalne mafianske spolecnosti a tudiz ztrati motivaci zacit podnikat.

Tady je ta falesna jednoduchost v tom, ze je jasne, ze kdyz za ty starosti a rizika kolem podnikani nebudete mit nejakou prislusnou odmenu, protoze vypalne je moc vysoke, tak do toho nikdo v prve rade ani nepujde. Jenze tak to neni, typicka vetsina malo-podnikatelu nema starosti s nouzi ani s narocnou manzelkou, rodinou. Tak spatne to s podnikanim zpravidla neni, problemy jsou jinde, v tech regulacich.

Az budete mit nejake cukani zacit podnikat, sednete si s nejakymi znamymi, kteri jiz nejaky cas podnikaji, a protreste s nimi ten vas napad, tu vizi, a budte pripraveny na poradne zchlazeni realitou, ledaze nemate predstavivost, a chtel byste jen rozmnozit nekonecne nudne rady autodilen, truhlaren atd atd s typickou naplni podnikani. Vsechno co neni uplne obvykle a bezne podnikani je dobrodruzny zapas s normami, povolenimi, a kdo nema zaludek na piratske polocerne podnikani s rizikem pokut, anebo bohateho strycka, ten skonci hned po te diskuzi se znamymi. S ovocem sklizenym mafii to nema nic spolecneho.

E. Heusinger 27.8.2013 8:40

Jakl se připarazitoval

na Klause a tak může zasvěceně kvákat o jistotách. Předtím parazitoval ze státního.

P. Joch 27.8.2013 8:03

Jistoty

Až budou v předvolebním mumraji politici slibovat JISTOTY, vzpomeňte, že jisté jsou jenom dvě věci, DANĚ a SMRT!

P. Boublíková 27.8.2013 7:47

Re: Tím určujícím fenoménem je demagogie

Jistě, člověk má přece geneticky zakódovanou potřebu altruismu, protože bez určité míry solidarity by lidská společnost nemohla vůbec existovat. Ale k tomu nejsou zapotřebí žádné revouce, ba ani regulace.

R. Gramblička 27.8.2013 7:13

Re: Tím určujícím fenoménem je demagogie

historie nám ukazuje, že bohaté a svobodné společnosti projevují mnohem větší solidaritu, než ty chudé a totalitní. Solidarita je z podstaty dobrovolná a ne vynucená daněmi a buzerací, jak se nám snaží namluvit hoši z lihového domu,

R. Gramblička 27.8.2013 7:04

Tak tak

ne nadarmo se říká: život je ve své podstatě jednoduchý, to jen lidé mají pořád nutkání si ho komplikovat. (a bohužel, nejen sobě, ale i těm druhým)

A. Bocek 27.8.2013 6:57

Jistoty ničí střední třídu,

ta nepodniká, leniví, degraduje a pomalu klouže do spodiny , která má jen nároky : EU musí, stát musí, kraj musí, obec musí .. Fotr musí . To poslední né fotr by mi ústa rozbil.

B. Rudolf 27.8.2013 6:27

Re: Tím určujícím fenoménem je demagogie

V zásadě si myslím, že ti, kdo předstírají, že garantují naše štěstí, jsou velcí lumpové. Rovněž necítím povinnost se starat o cizí blaho. V tom spor nevidím. 

Spor je o lhostejnosti k cizímu neštěstí. To je sice mnohem víc o vzájemných vztazích mezi lidmi než o institucích, ale neznamená to, že se to institucí netýká vůbec.

J. Humpolík 27.8.2013 6:16

Zášť , závist a nenávist základní atributy levičáctví

Díky pane Jakl, stručné a výstižné, pochopitelně to vyvolá základní atributy KSČSSD: závist, zášť a nenávist a diskuse to již potvrzuje

V. Kusý 27.8.2013 6:14

Re: Pravicacke (cti jednoduche) videni sveta

Ale ono to pravičácké, podle Vás jednoduché vidění světa, se nejvíc blíží pravdě.Vždyť všechna ta reglementace je motivována právy těch, kteří nechtějí žít pravicově, tedy ne na úkor ostatních.

J. Schwarz 27.8.2013 5:40

Re: Tím určujícím fenoménem je demagogie

Svoboda a rovnost příležitostí není nárokem na štěstí. Máte právo o štěstí usilovat, o svoje štěstí, ne o štěstí "společnosti" a ta vám v tom nesmí bránit. Nemůžete ale zároveň požadovat,  aby vám to štěstí garantovala. Tím byste totiž zotročil ostatní, kteří taky mají právo jít si za svým štěstím a vase představy jim mohou být ukradené. proč by měl kdokoli, kdo je vám roven měl mít povinnost se vám starat o vaše blaho?