Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Volga 21S...
Neumím posoudit hlučnost diferenciálu... Bylo to moje první auto a neměl jsem s čím porovnávat. Pamatuju si slovní spojení "hypoidní soukolí" a požadavek na nějaký speciální olej s písmenkem H. Ale nikdy jsem ho nesháněl, páč jsem se do diferáku nikdy nedíval...
Re: Volga 21S...
Doporucovaly se bukove piliny do diferencialu. Ale nenbylo treba, Volha - carevna byla skvele auto...
Re: Volga 21S...
Diferák Volhy celkem šel, ale diferák Moskviče, to byla muzika!
setrvalý stav
Pane Čechu, bydlím naproti Da Emanuel a můžu vás ujistit, že ty hogo-fogo auťáky pořád parkují kde chtějí a jedno obrovské černé Audi zásadně v křížovatce na přechodu. Akorát ti strážníci si tam nechodí přivydělávat pokutami, zřejmě to mají jejich šéfové na služebně i magistrátu jako součást platu nebo podmínku teplého fleku. Až se jednou naštvu konkrétně, vzpomenu si na svou chemickou pubertu!
pane čech, zavání to levicovou propagandou.
nenavážejte se do našich úspěšných spoluobčanů a nové, korektní policie. je jasné, že strejdu s jablky je třeba proklepnout. určitě má auto v horším stavu, než majitelé maseratů !
Jo ještě k té Volze
Soused měl taky Volhu, ale to bylo auto pro velké chlapy! On byl maličký a vždy, když vyjížděl od domu, mohli jsme se posmát, protože tam vypadal, jak když sedí na WC. Vykukoval za tím předním sklem, no nádhera!
Volha byla do drsných ruských podmínek, ta něco vydržela.
Re: Jo ještě k té Volze
No, takových "velkých" aut je u nás více, třeba felicie. Vždycky mne pobaví, když vidím auto a v něm řidičovu hlavu, která stěží vykukuje nad volantem. Holt, někdo je líný si nastavit sedačku nebo si tam dát podložku.
Re: Jo ještě k té Volze
Jestlipak, vážená veřejnosti, víte, proč měly Volhy tak daleko od sebe pedály? Protože noha ve válence by např. ve Škodovce sešlápla spojku - brzdu - plyn najednou (snad to je pravda).
dědkovská fakta....
Jenom malý ozvuk na ten kousek o českých policajtech ! Nejen, že jsou drzí, peněz lační a líní, ale i hloupí. To, ovšem, není výsada jenom poldů v Č.R., to platí i v Austrálii. Tady chodí patrolovat ve čtveřicích, protože mají dilema. Půjdou-li "singl", nebo dvojice, ztříská je gang libanonských kluků. Ztřískají-li oni je, druhý den budou noviny plné "policejní brutality a rasismu. Tak ti, kteří patrolují v autech , ti "nevidí-neslyší" ! Jedno je, ale jisté, že ač tady máme zbohatlíků přehršle, dostanou pokutu s Rolls Roycem, jako s Toytkou.
Re: dědkovská fakta....
Ale Dežo v popelnici ne, stejně jako u nás, co?
Re: dědkovská fakta....
Ale jo, dostane, jen ji proste ignoruje... Muzou mu treba setrat ridicak, jestli nejaky ma, nebo treba tu popelnici, pokud neni kradena ;-)
O Zetce a dalších autech se mi velmi líbilo!
............ sovětská technika byla pověstná nedokonalým zpracováním - ve strojařině např. zmíněný diferák Volhy, ve stavařině neexistence pravých úhlů, svislých stěn a neuvěřitelných svárů!
Re: O Zetce a dalších autech se mi velmi líbilo!
S těmi pravými úhly pravdu nemáte. Na každé budově jich bylo ve skutečnosti mnoho. Pravý úhel byl totiž definován jako úhel větší než 80 a menší než 100 stupňů.
Re: O Zetce a dalších autech se mi velmi líbilo!
....... zažil jsem jako technický poradce jednání odborných technických ředitelů českého s německým, kde německý měl dotaz:"Je to kolmé?" a český socialistický zcela vážně odvětil: "ne - je to kolmější"!
Re: piliny do diferaku
Sovětský diferenciál by sežral i ty ocelový. Smysl byl asi v dodatečném či zdůrazněném zaběhnutí koleček.
Re: piliny do diferaku
........ spíš bych smysl viděl v drobných ocelových - spíš prachového rozměru /rozhodně ne dřevěných/, které by měly zajistit v provozu "doobrobení" ozubených převodů
Re: piliny do diferaku
John Steibeck v Hroznech hněvu píše o přidávání dřevěných pilin do převodovek ojetých Fordů, auta pak měly tišší zvuk a zdály se být v lepším technickém stavu, takže se za ně dala utrit lepší cena. To byla třicátá léta, doba krize.
Re: piliny do diferaku
.......... něco o olejích do motoru, či převodovky, kvůli vylepšení při prodeji, píše i E. M. Remarque ve Třech kamarádech! Přesně už nevím co a jsem líný to někde hledat!
Re: piliny do diferaku
Za mlada, když jsem těch penez měl ještě méně než teď jsem u velmi postaršího Mitubishi Lancer tuhle metodu na diferák aplikoval s dubovými pilinami a opravdu se to tehdy na nějakou dobu významně ztišilo ... ovšem když se pak za pár měsíců oteplilo, tak jsem pro jistotu vyměnil celou zadní nápravu, takže nedokáži posoudit životnost takovéhoto řešení ...
Re: piliny do diferaku
.......... řekl bych, že ztišení bylo v tebou zmíněném případě docíleno efektem zahuštění minerální olejové náplně rozemletými organickými zbytky dřeva, které jí ovšem z hlediska chemického /x/ znehodnotily. Stejný efekt jsi, podle mne, bez znehodnocení náplně, mohl docílit použitím hustšího oleje, nebo třeba přidáním vazeliny do původního.
x) ....... zejména korozivní účinky
Re: piliny do diferaku
Mě to bylo jedno, protože se mi v garáži válela druhá náprava, ale na její výměnu jsem chtěl počkat až bude teplejší počasí a ta původní šla následně do šrotu.
Re: piliny do diferaku
Jednalo se o něco jiného: V soukolí nedocházelo ke styku kovu s kovem - mezi tím byla ta dřevěná drť, tudíž hluk byl tlumen.
Re: piliny do diferaku
........ možná ano, avšak po několikerém průchodu dřevěných pilin hypoidním soukolím, asi dřevěné pilinky doznaly změn tvaru a objemu a olej určitě též zahustily, nemyslíš?
Re: piliny do diferaku
Piliny dával jenom ten, kdo nesehnal GRAFIT..
Re: piliny do diferaku
....... grafit byl ideální na trapézové závity /neexistující v diferenciálech/ a do dveřních zámků! V sovětském diferáku by ale určitě neuškodil!
Re: piliny do diferaku
No, ono je málo věcí, které by sovětskému diferáku uškodily. To se mi líbí na sovětských strojích - podstatná je funkce za všech okolností, nikoliv podružnosti jako vnější provedení, vzhled, hlučnost, komfort obsluhy a podobně.
Re: piliny do diferaku
......... ovšem špičkovou světovou strojařinu reprezentuje Anglie, Německo, po WWII. též Japonsko, zatímco "sovětská cesta" ke strojařské špičce nikdy nevedla, vést nemohla a nevede!
Re: piliny do diferaku
sovětská cesta" ke strojařské špičce nikdy nevedla
Nu, nevedla. Jak dlouho ale myslíte, že by ty špičkové anglické, německé atd. stroje fungovaly v obvyklých sovětských podmínkách, tj. bez údržby a s nekvalifikovanou obsluhou?