22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dr. Quartz 16.9.2009 14:27

Re: piliny do diferaku

Příklad za všechny - Kalašnikov

O. M. 16.9.2009 11:02

Re: Volga 21S...

Diferák Volhy celkem šel, ale diferák Moskviče, to byla muzika!

SM 16.9.2009 2:12

Re: dědkovská fakta....

Ale jo, dostane, jen ji proste ignoruje...  Muzou mu treba setrat ridicak, jestli nejaky ma, nebo treba tu popelnici, pokud neni kradena ;-) 

Sid 15.9.2009 23:55

Re: Volga 21S...

Doporucovaly se bukove piliny do diferencialu. Ale nenbylo treba, Volha - carevna byla skvele auto...

idol 15.9.2009 17:34

Re: piliny do diferaku

............ samozřejmě! Za polárním kruhem úspěšně staví a pracují, např. také ve Švédsku a mohu ujistit, že zcela bez sovětské techniky!

idol 15.9.2009 17:31

Re: piliny do diferaku

........ možná ano, avšak po několikerém průchodu dřevěných pilin hypoidním soukolím, asi dřevěné pilinky doznaly změn tvaru a objemu a olej určitě též zahustily, nemyslíš?

idol 15.9.2009 16:48

Re: piliny do diferaku

.......... beru zpět - motory HS byly původně francouzské! Jurax je KING!

Redbiter 15.9.2009 16:48

Re: piliny do diferaku

Ten v Kanade bezi (2 sezonu) serial v TV "Ice road truckers",program o ridicich obrich nakladaku na severu Kanady v mesicih leden,unor.Tito nakladaky jezdi po zmrzlich jezerech a rekach, a zasobuji vzdalene doly,a plynove a olejove vrty.Prumerna teplota je tam -40, a nekladaky vyrobene v Kanade nebo USA  funguji velice dobre.

idol 15.9.2009 16:45

Re: piliny do diferaku

.......... motory Hispano Suiza s Francií nesouvisely ani náhodou!

Klikni pro info, pls: http://cs.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_8

jízlivec 15.9.2009 16:22

Volga 21S...

Neumím posoudit hlučnost diferenciálu... Bylo to moje první auto a neměl jsem s čím porovnávat. Pamatuju si slovní spojení "hypoidní soukolí" a požadavek na nějaký speciální olej s písmenkem H. Ale nikdy jsem ho nesháněl, páč jsem se do diferáku nikdy nedíval...

RZ 15.9.2009 15:46

Re: piliny do diferaku

Jednalo se o něco jiného: V soukolí nedocházelo ke styku kovu s kovem - mezi tím byla ta dřevěná drť, tudíž hluk byl tlumen.

Jura Jurax 15.9.2009 15:19

Re: piliny do diferaku

No, Hispano Suiza byly navzdory názvu motory francouzské, VK-105 Jaků a Laggů z Hispano Suiza 12Y jen vycházel (sovětské označní Hispano Suiza 12Y bylo M-100), jinak viz moje odpověď níže.

La-5 měl hvězdicový AŠ-82.

Motorem M-22 byl poháněn pouze prototyp I-16. Obecně sovětské motory byly až do války a i po ní licenční (i bezlicenční) kopie motorů zejména amerických, na nichž ale sovětští konstruktéři učinili přizpůsobení sovětským podmínkám a které byly základem pro další vývoj).

Jura Jurax 15.9.2009 15:10

Re: piliny do diferaku

No, s těmi motory je to krávovina. Jednak Merlin je RR, v USA se dělaly v licenci (pro Mustangy).

Sovětské stíhačky  válečné generace (pominu I-16, a I-15 různých verzí a MiG 1 a 3) byly poháněny motory VK-105 (různých verzí), které pocházely z francouzského motoru Hispano-Suiza 12Y (viz třeba http://cs.wikipedia.org/wiki/Klimov_M-105) - Jaky a Lagg 1 a 3 - a motorem AŠ-82 (La-5, La7; viz třeba http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0vecov_A%C5%A0-82).

hubertus 15.9.2009 14:51

Re: Jo ještě k té Volze

Jestlipak, vážená veřejnosti, víte, proč měly Volhy tak daleko od sebe pedály? Protože noha ve válence by např. ve Škodovce sešlápla spojku - brzdu - plyn najednou (snad to je pravda).

idol 15.9.2009 14:14

Re: piliny do diferaku

.......... něco o olejích do motoru, či převodovky, kvůli vylepšení při prodeji, píše i E. M. Remarque ve Třech kamarádech! Přesně už nevím co a jsem líný to někde hledat!

idol 15.9.2009 14:11

Re: O Zetce a dalších autech se mi velmi líbilo!

....... zažil jsem jako technický poradce jednání odborných technických ředitelů českého s německým, kde německý měl dotaz:"Je to kolmé?" a český socialistický zcela vážně odvětil: "ne - je to kolmější"!

idol 15.9.2009 14:06

Re: piliny do diferaku

1. Polikarpov  I-153: Wright Cyclone /USA/

2. Polikarpov I-16: Bristol-Jupiter /M22/, Wright Cyclone /MM-25A/,

3. Jak 1 a Jak 3: Hispano Suiza 12Y /Španělsko/

4. LaG-5; La-5: Hispano Suiza

5. TU-12 proudový bombardér /poválečný/: Rolls-Royce Nene /RD-45/

Haui1 15.9.2009 13:51

Re: Jo ještě k té Volze

No, takových "velkých" aut je u nás více, třeba felicie. Vždycky mne pobaví, když vidím auto a v něm řidičovu hlavu, která stěží vykukuje nad volantem. Holt, někdo je líný si nastavit sedačku nebo si tam dát podložku.:-D

R 15.9.2009 13:37

Re: piliny do diferaku

John Steibeck v Hroznech hněvu píše o přidávání dřevěných pilin do převodovek ojetých Fordů, auta pak měly tišší zvuk a zdály se být v lepším technickém stavu, takže se za ně dala utrit lepší cena. To byla třicátá léta, doba krize.

RomanL 15.9.2009 13:36

Re: dědkovská fakta....

Ale Dežo v popelnici ne, stejně jako u nás, co?

R 15.9.2009 13:34

Re: piliny do diferaku

Na Sibiři se náklaďáky provozovaly tak, že se na podzim nastartovalo a motor vypnul až na jaře. V zimě při mrazu - 40 a více, jak motor schcípl a auto prochladlo, už do léta nenaskočilo. Jedině snad kdyby pod náklaďákem rozdělali oheň. Sovětská auta nevydržely běžet bez přestávky tak dlouho a západní dříve nebyla dělaná do takových mrazů, takže to zbylo většino u na tatrovky. Bohužel doba se mění, mercedesy a sovětské náklaďáky se sibiřským podmínkám čím dál více přizpůsobují a tatrovka si v této konkurenci vede stále hůř.

Gandalf 15.9.2009 13:24

Re: O Zetce a dalších autech se mi velmi líbilo!

S těmi pravými úhly pravdu nemáte. Na každé budově jich bylo ve skutečnosti mnoho. Pravý úhel byl totiž definován jako úhel větší než 80 a menší než 100 stupňů.

watson 15.9.2009 11:41

Re: piliny do diferaku

Prosím o informaci, které sovětské letouny byly poháněny motory RR.

Jinak RR Merlin, to nejsou dva motory, poháněl většinou spitfiry (ale i další), Packard Merlin, jakožto licence, poháněl mustangy.

O existenci sovětských strojů s merliny se dá s úspěchem pochybovat.

Pamětník I. 15.9.2009 10:28

setrvalý stav

Pane Čechu, bydlím naproti Da Emanuel a můžu vás ujistit, že ty hogo-fogo auťáky pořád parkují kde chtějí a jedno obrovské černé Audi zásadně v křížovatce na přechodu. Akorát ti strážníci si tam nechodí přivydělávat pokutami, zřejmě to mají jejich šéfové na služebně i magistrátu jako součást platu nebo podmínku teplého fleku. Až se jednou naštvu konkrétně, vzpomenu si na svou chemickou pubertu!

janoryna 15.9.2009 10:07

pane čech, zavání to levicovou propagandou.

nenavážejte se do našich úspěšných spoluobčanů a nové, korektní policie. je jasné, že strejdu s jablky je třeba proklepnout. určitě má auto v horším stavu, než majitelé maseratů ! 

idol 15.9.2009 9:49

Re: piliny do diferaku

........... neuvádíš, že např. v povrchových dolech na Sibiři /Kemerovsko - kde jsem osobně pracovně za CCCP určitou dobu pobýval/ obstály nejlépe nákladní auta MAGIRUS /Německo/ a TATRA, nikoliv auta made in CCCP, právě kvůli provozuschopnosti ve velmi nízkých teplotách. Ještě výrazněji, pokud šlo o dozery Caterpillar /USA/ a Komatsu /Japan/, proti kterým sovětské stroje byly ve všech parametrech, více, než ubohé! Za WWII. např. sověti do svých konstrukčně zdařilých stíhacích letadel montovali anglické motory RR a americké Merlin, atd., atd. Shrnutí - sovětská strojařina rovněž u nich doma, byla pouze cestou  do "nikam".

kája 15.9.2009 9:41

Jo ještě k té Volze

Soused měl taky Volhu, ale to bylo auto pro velké chlapy! On byl maličký a vždy, když vyjížděl od domu, mohli jsme se posmát, protože tam vypadal, jak když sedí na WC. Vykukoval za tím předním sklem, no nádhera!

Volha byla do drsných ruských podmínek, ta něco vydržela.

kája 15.9.2009 9:37

Už si je objednávám a těším se!!

R^:-D

fox 15.9.2009 9:19

Re: piliny do diferaku

Nedávno byl v TV dokument o cestě východní sibiří.Všechny lendrovery a mitsubiši skončily na laně za nějakým Krazem.Pryžové díly zkřehly a vydrobily se ,pod kapotou sníh a hotovo.Hitler by mohl vyprávět.Tím nechci dělat Rusům reklamu,ale jednoduchost a odolnost je jejich silná zbraň.Na nová rok 78 bylo asi -20.Naproti nám bydlelo několik ruských rodin.Nejezdila auta,většinnou zamrzla po tom šoku.Jeden z Rusů měl moskvič 412,jako já.Vlastně něco jako T34.Já vykukoval z okna na teploměr a on holýma rukama šel opravovat.Zkolabovala mu elektrika(jemná práce)zamrzl motor.Blok i všechna víka byly odlitky z duralu-no berte to do ruky v -20!Kdo z Evropanů by to dokázal.Sibiřani před Moskvou v r.41.Hitler by mohl vyprávět.

rdu 15.9.2009 8:52

Re: piliny do diferaku

sovětská cesta" ke strojařské špičce nikdy nevedla

Nu, nevedla. Jak dlouho ale myslíte, že by ty špičkové anglické, německé atd. stroje fungovaly v obvyklých sovětských podmínkách, tj. bez údržby a s nekvalifikovanou obsluhou?