Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Z DRUHÉHO KOPCE: Klukovské vzpomínky 68
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
fox 15.9.2009 9:19Re: piliny do diferaku Nedávno byl v TV dokument o cestě východní sibiří.Všechny lendrovery a mitsubiši skončily na laně za nějakým Krazem.Pryžové díly zkřehly a vydrobily se ,pod kapotou sníh a hotovo.Hitler by mohl vyprávět.Tím nechci dělat Rusům reklamu,ale jednoduchost a odolnost je jejich silná zbraň.Na nová rok 78 bylo asi -20.Naproti nám bydlelo několik ruských rodin.Nejezdila auta,většinnou zamrzla po tom šoku.Jeden z Rusů měl moskvič 412,jako já.Vlastně něco jako T34.Já vykukoval z okna na teploměr a on holýma rukama šel opravovat.Zkolabovala mu elektrika(jemná práce)zamrzl motor.Blok i všechna víka byly odlitky z duralu-no berte to do ruky v -20!Kdo z Evropanů by to dokázal.Sibiřani před Moskvou v r.41.Hitler by mohl vyprávět. |
idol 15.9.2009 9:49Re: piliny do diferaku ........... neuvádíš, že např. v povrchových dolech na Sibiři /Kemerovsko - kde jsem osobně pracovně za CCCP určitou dobu pobýval/ obstály nejlépe nákladní auta MAGIRUS /Německo/ a TATRA, nikoliv auta made in CCCP, právě kvůli provozuschopnosti ve velmi nízkých teplotách. Ještě výrazněji, pokud šlo o dozery Caterpillar /USA/ a Komatsu /Japan/, proti kterým sovětské stroje byly ve všech parametrech, více, než ubohé! Za WWII. např. sověti do svých konstrukčně zdařilých stíhacích letadel montovali anglické motory RR a americké Merlin, atd., atd. Shrnutí - sovětská strojařina rovněž u nich doma, byla pouze cestou do "nikam". |
watson 15.9.2009 11:41Re: piliny do diferaku Prosím o informaci, které sovětské letouny byly poháněny motory RR. Jinak RR Merlin, to nejsou dva motory, poháněl většinou spitfiry (ale i další), Packard Merlin, jakožto licence, poháněl mustangy. O existenci sovětských strojů s merliny se dá s úspěchem pochybovat. |
idol 15.9.2009 14:06Re: piliny do diferaku 1. Polikarpov I-153: Wright Cyclone /USA/ 2. Polikarpov I-16: Bristol-Jupiter /M22/, Wright Cyclone /MM-25A/, 3. Jak 1 a Jak 3: Hispano Suiza 12Y /Španělsko/ 4. LaG-5; La-5: Hispano Suiza 5. TU-12 proudový bombardér /poválečný/: Rolls-Royce Nene /RD-45/ |
Jura Jurax 15.9.2009 15:19Re: piliny do diferaku No, Hispano Suiza byly navzdory názvu motory francouzské, VK-105 Jaků a Laggů z Hispano Suiza 12Y jen vycházel (sovětské označní Hispano Suiza 12Y bylo M-100), jinak viz moje odpověď níže. La-5 měl hvězdicový AŠ-82. Motorem M-22 byl poháněn pouze prototyp I-16. Obecně sovětské motory byly až do války a i po ní licenční (i bezlicenční) kopie motorů zejména amerických, na nichž ale sovětští konstruktéři učinili přizpůsobení sovětským podmínkám a které byly základem pro další vývoj). |
idol 15.9.2009 16:45Re: piliny do diferaku .......... motory Hispano Suiza s Francií nesouvisely ani náhodou! Klikni pro info, pls: http://cs.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_8 |
idol 15.9.2009 16:48Re: piliny do diferaku .......... beru zpět - motory HS byly původně francouzské! Jurax je KING! |
R 15.9.2009 13:34Re: piliny do diferaku Na Sibiři se náklaďáky provozovaly tak, že se na podzim nastartovalo a motor vypnul až na jaře. V zimě při mrazu - 40 a více, jak motor schcípl a auto prochladlo, už do léta nenaskočilo. Jedině snad kdyby pod náklaďákem rozdělali oheň. Sovětská auta nevydržely běžet bez přestávky tak dlouho a západní dříve nebyla dělaná do takových mrazů, takže to zbylo většino u na tatrovky. Bohužel doba se mění, mercedesy a sovětské náklaďáky se sibiřským podmínkám čím dál více přizpůsobují a tatrovka si v této konkurenci vede stále hůř. |
Redbiter 15.9.2009 16:48Re: piliny do diferaku Ten v Kanade bezi (2 sezonu) serial v TV "Ice road truckers",program o ridicich obrich nakladaku na severu Kanady v mesicih leden,unor.Tito nakladaky jezdi po zmrzlich jezerech a rekach, a zasobuji vzdalene doly,a plynove a olejove vrty.Prumerna teplota je tam -40, a nekladaky vyrobene v Kanade nebo USA funguji velice dobre. |
idol 15.9.2009 17:34Re: piliny do diferaku ............ samozřejmě! Za polárním kruhem úspěšně staví a pracují, např. také ve Švédsku a mohu ujistit, že zcela bez sovětské techniky! |
Jura Jurax 15.9.2009 15:10Re: piliny do diferaku No, s těmi motory je to krávovina. Jednak Merlin je RR, v USA se dělaly v licenci (pro Mustangy). Sovětské stíhačky válečné generace (pominu I-16, a I-15 různých verzí a MiG 1 a 3) byly poháněny motory VK-105 (různých verzí), které pocházely z francouzského motoru Hispano-Suiza 12Y (viz třeba http://cs.wikipedia.org/wiki/Klimov_M-105) - Jaky a Lagg 1 a 3 - a motorem AŠ-82 (La-5, La7; viz třeba http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0vecov_A%C5%A0-82). |
Dr. Quartz 16.9.2009 14:27Re: piliny do diferaku Příklad za všechny - Kalašnikov |