30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Z DRUHÉHO KOPCE: Klukovské vzpomínky 498

Vzpomínáte si které auto bylo vyhlášené jak „Car of the year“ v roce 2000? Že ne? To je fakt divné. Odebírám časopis Automobil, nyní Automobil Revue přibližně od roku 1965.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Student 29.1.2019 12:35

Pane Čechu, díky!

Nejen za tenhle článek, ale taky za knížku Droga jménem letadla. Pošmákl jsem si. Mimo jiné na těch pasážích o kovaných stranících, předurčených k vedoucím funkcím. Dělal jsem ve strojírenství a nejsem nejmladší, takže na ty časy vzpomínám podobně, ono to asi bylo všude stejné. Taky na to patlání ruštiny, řval jsem smíchy. Ještě jednou - díky!

F. Kodera 29.1.2019 9:50

Rozhodující je,

kolik se kterých vozů prodá, nikoliv zda se líbí p. Čechovi. Mně se třeba ta Toytota líbí, navíc pro mnoho lidí je nejdůležitější index spolehlivosti.

F. Kusák 29.1.2019 10:51

Re: Rozhodující je,

Ale Honza Čech mluví o kvalitách vozu a Vy o prodejnosti. To je přeci úplně něco jiného. Prodejnost a kvalita vůbec nemusí být spojité nádoby. A samozřejmě, že každé hodnocení je do značné míry subjektivní. A to je právě na tom to krásné a stojí za to se i pohádat, tedy v tom lepším smyslu slova.

Díky za pěkný článek.

F. Kodera 29.1.2019 14:42

Re: Rozhodující je,

Autor píše o nejošklivějších autech atd. Jde o jeho subjektivní hodnocení.

R. Dubravský 29.1.2019 8:34

Na designu...

...i technické konstrukci aut se značně podílejí předpisy a regulace. Není například možné navrhnout auto s nízkým, elegantním čelem, protože by neprošlo přes předpisy na ochranu chodců. Poddimenzované motory jsou důsledkem předpisů na vypouštění sodovkového plynu. Ve skutečnosti se neušetří nic, dlouhodobé statistiky ukazují, že spotřeba je funkcí výkonu, nikoliv konstrukce. Např. 80kW atmosférický 1,6 má v reálném provozu stejnou spotřebu, jako 80kW přeplňovaný 1.0. Ale čtyřnásobnou životnost.

R. Langer 29.1.2019 9:30

Re: Na designu...

Ano, přesně tak to je. Bohužel automobilky se tomu trendu nepostavily, ba naopak, ještě kolaborovaly s vidinou určitých výhod. No, už jim došlo (dieselgate), že tudy cesta nevede, ale už je pozdě. Teď budou předvádět úplně stejné tanečky s elektromobily, které jsou na tom s použitelností ještě daleko hůř, než ty současná piditurba, místo toho, aby ty ekoteroristické buzeranty poslaly do prdele. Sílu by na to měly, s podporou svých zaměstnanců. Ještě by to možná šlo zachránit. Ale s těmi Němci je holt vždycky nějaký problém...

M. Krátký 29.1.2019 5:08

Dobré ráno všem

zase se budu opakovat - současné "zlepšováky" v oblasti automobilové techniky jsou velkou anarchií - jsem rád, že pan Čech zde uvedl tu kravinu se surfováním na displeji "moderních" automobilů. Rád k tomu opakovaně přidám i další kraviny - ŘP mám od roku 1961 a na vojně 62-64 jsem jezdil tisíce km hlavně s TATRA 111, Praga V3S, Tatra 805, Škoda 706 RTO, Praga RND a taky s prcky GAZ 69, Škoda 1201 atd. Postupně jsem vítal celé řady různých zlepšování jak techniky, tak i legislativy - bezpečnostní pásy, povinné svícení i ve dne, sedačky pro malé děti atd atd. Pak se to ale asi před 10 lety všechno zvrtlo a máme tady hovadiny jako je denní svícení = vepředu dvě zablácené bahnem lampičky a vzadu kulový, Při zatočení volantem se rozsvítí přední světýlko zaměnitelné s blinknou - obzvlášť velká taškařice-anarchie na kruháku, Všechny"moderní" auta mi zezadu v noci svítí až na můj strop a tak mám v autě jasno jako ve dne, ještě, že si mohu sklopit vnitřní zrcátko, Moje Octavia svítí zezadu na auto přede mnou jen do výše jeho SPZetky - jejich mi svítí.až na moji střechu. Páku ruční brzdy mají některá auta na levou ruku, některá nyní dokonce žádnou. Přední blinkny u některých dizajnérsky vydařených autech mají umístěné dovnitř od hlavních světel. To by dnes stačilo. Ach jo - anarchie. Hezký den

K. Salajka 29.1.2019 11:11

Re: Dobré ráno všem

Dobrý den,

mě hlavně překvapuje, že světlomety které mají 4x větší svítivost než ty moje, mají papíry na to, že vůbec neoslňují.

A ta moderní světla, která reagují na protijedoucí vůz a tak pořád poblikávají, to je pokrok !

K. Pavlik 29.1.2019 5:05

No autor

No autor by mel asi psat o letadlech - o autech to nedava zadny smysl.

Jen tak na okraj - v mem aute je tez doprava vetsi teplota do leva mensi- holt to neni packa ale knoflik.

R. Langer 29.1.2019 9:32

Re: No autor

Ale to víte že to dává smysl, jenom vám možná ne. Kromě toho, autor dost dobře rozumí i autům. ;-)

K. Pavlik 29.1.2019 17:42

Re: No autor

Respektuji vas nazor.

F. Kusák 29.1.2019 10:57

Re: No autor

Vždycky jsem se obával, aby se sem nepřenesla nevraživost a arogance z diskuzí o politice. Respektujte názor druhého a samozřejmě ho věcně poopravte, máte-li k tomu odborné argumenty. Osobní ataky si nechte na jiná místa.

V. Student 29.1.2019 12:37

Re: No autor

Moje řeč.

K. Pavlik 29.1.2019 17:41

Re: No autor

Takze jak jsem to mel napsat? Ja si fakt myslim ze to o tech autech nedava zadny smysl. Moje namitky by byly asi delsi nez clanek autora.

Tak nejak si nemyslim ze lide kteri navrhuji dnesni auta jsou pitomci - to je samozrejme jen muj osobni nazor.