Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VZDĚLÁNÍ: Pouhá přítomnost nestačí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
M. Pivoda 27.1.2023 20:54Cituji z článku: "... Zásadní zlom nastává tam, kde hraje ústřední roli vytváření vědění. Určující je role školství. ..." Komentuji, a směřuji k českému dilematu. Dnešní roli školství nezpochybňuji, alespoň zatím ne, i když v minulých letech již vzrostl význam distančního vzdělávání. Vzrůst role vědění je normální historický vývoj, ale v tržní ekonomice byla (a stále zůstává) klíčovým pojmem KONKURENCESCHOPNOST. Největší vliv na konkurenceschopnost ekonomiky mají podnikatelé a inovátoři (lidé do 10% lidské populace), nikoliv početnější zaměstnanci (určitě představující 90%, i více procent). Toto je původní moudrost otce moderního managementu P.F. Druckera, kterou jsem od něj kdysi převzal. Zkuste zde veřejně poplivat P. F. Druckera, čeští vyčuraní Pepíci. Stručně k dilematu: Podnikatelé-inovátoři bývají velmi svérázní lidé. Akademické hodnosti podnikatele - inovátory obvykle neohromí. Pro podnikatele-inovátory mají mnohem větší autoritu již zkušení podnikatelé. Takže se vyplatí pro podnikatele-inovátory organizovat Fóra podnikatelů, kde hlavním řečníkem je podnikatel s uznávanou autoritou. Nikoliv se pokoušet jim doplňovat vědomosti ve školní třídě. Jenže! ... Jenže organizaci podnikatelských fór zase neuznává arogantní akademický svět (alespoň tedy v ČR). Vyčerpal jsem povolený počet znaků ve stávající české demokratuře. |
![]() |
P. Brecík 27.1.2023 11:59POZOR |
![]() |
J. Jurax 27.1.2023 13:41Ano. Ale s maximálně přípustnými dvaceti procenty absencí v docházce. Je to kruté, ale jistou úroveň držet musíme ... |
![]() |
L. Žaloudek 27.1.2023 17:33Navrhuju povolit dvacetpět procent. Pak byste mohl absolvovat už po třech letech. |
![]() |
P. Brecík 27.1.2023 11:56Svítá na lepší časy. Náš školministr chce naše školství sblížit s |
![]() |
L. Písařík 27.1.2023 10:56Provokace: Proč se usiluje o vysokoškolské zdělání, třeba humanitních směrů, když potom takto vzdělaní lidé prodávají nábytek - abs. architektury, nebo třeba foťáky - abs. filsofie? V oborech humanitních věd chrlí školy tolik absolventů, že by je bylo možno vyvážet ( kdyby o ně někdo stál). |
![]() |
J. Jurax 27.1.2023 13:36I prodavač foťáků se může přečíst Vergilia v originále ... |
![]() |
V. Novak 27.1.2023 8:39Jestliže má být 60% populačního ročníku schopno úspěšně absolvovat vysokou školu, pak toho lze dosáhnou dvěma způsoby - 1) konečně vynalézt Norimberský trychtýř nebo 2) snížit požadavky na absolventy tak, aby vysoká škola přestala být vysokou. V matematice zjišťuje přednášející na MFF, zda příchozí ze SŠ probírali matematickou indukci. A musí ji vyložit. Maturantovi stačí znalosti v rozsahu Bělounovy sbírky, z níž jsme se my učili k PŘIJÍMACÍM zkouškám na gymnázia. Nezbývá než se ptát: je to snížení úrovně vzdělávání jen snahou obkreslit vývoj na Západě- naše vzoru, a nebo je to úmyslné blbění voličstva? |
![]() |
O. Roldan 27.1.2023 10:20Přesné. Gaussovu křivku neukecáme. |
![]() |
P. Brecík 27.1.2023 11:58Při podobné diskuzi jsme nabízel sázku. Prozkoušet znalost 3členky u Sškoláků ( mimo Gymnázia, i když i tam .. ) Jasně bych vyhrál |
![]() |
T. Diblík 27.1.2023 7:19Školství by si pro začátek mělo uvědomit rozdíl mezi vzděláním a kvalifikací. |
![]() |
O. Roldan 27.1.2023 10:23Taky dobré. |
![]() |
L. Žaloudek 27.1.2023 17:40Rozdíl mezi vzděláním a kvalifikací by si měli uvědomit všichni, ne školství. Pak by se přestali divit, že absolvent filosofie prodává foťáky. |
![]() |
M. Pivoda 27.1.2023 21:50Po politických prověrkách po roce 1968, někteří právníci (či jiní intelektuálové) například řídilo tramvaje v Československu. Měli sice vzděláni, ale nebyli v tom prostředí kvalifikováni. |
![]() |
R. Mrovec 27.1.2023 6:23Jjj je to dan za blahobyt, populace přestává byt autenticka a pluje po povrchu virtuální manipulace bezstarostností. Řešením je jit příkladem, v rodině v praci či ve společnosti . Byt autenticky a dávat v klidu zrcadlo povrchnosti. Zjistil jsem, ze zkoušet zmenit přístup jednotlivce či společnosti k blahobytu je téměř nemožné a vlastně i zbytečne. Každý , i společnost , občas narazí do zdi a má tak sanci ke změně přístupu. Mám pocit, ze v současnosti společnost zrychluje před pomyslným potřebným nárazem , vyhoda jednotlivce je , ze muže z pomyslného vozidla kdykoli vystoupit( po svém vlastním nárazu) a pracovat na sobě a inspirovat a dávat zrcadla, na nic jiného jsem zatím nepřišel |

