6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

VE VZDUCHU: Čechoviny 106

Psal se rok 1986, Honzovi byl rok a já musel odjet do Prahy z Veselí, kde jsem byl se synkem a s babičkou. Proč o tom píšu? Protože jsem musel do Prahy kvůli příletu letadla Convair 990A Coronado.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Vogel 6.12.2012 9:39

Vzpomínka z roku 1980...

V létě 1980 jsem měl to štěstí,že jsem mohl navštívit muzeum v Luzernu.Pro mě,tenkrát mi bylo 15 let to byl zážitek-a vrchol byl projít si ono zmíněné Coronado-nemluvě o letadlech v hale-Mustang,Storch,Fokker F.VII,Bf-109E....Další pěkná jsem pak viděl na frankfurtském letišti (ty historické na střeše haly). :-)

J. Dvořák 4.12.2012 16:21

Rád si počtu !

Opravdu nekecám !

L. Křivan 4.12.2012 8:33

Díky !

Convair 990A Coronado bylo moje první letadlo, ve kterém jsem letěl.  1970 na Mallorcu se Spantaxem.  Na první lásku a první letadlo se nedá zapomenout.  Stejně jako na K7 Schleicher, kde jsem měl poprvé knipl v ruce.

Coronado bylo krásné !

M. Krátký 4.12.2012 2:03

Tak konečně zase o letadlech

Zase starej dobrej pan Čech - děkuji

E. Došlík 4.12.2012 6:04

Re: Tak konečně zase o letadlech

Tak jak to bylo, že to všechno za bývalého systému fungovalo, i po smirkové revoluci, a pak to šlo, a jde i s Havlem do Prčic!!! Zajímavé, že? Kdo to ví, ať po pravdě odpoví . . .

J. Hanzal 4.12.2012 9:08

Re: Tak konečně zase o letadlech

Celkem jednoduchá odpověď, vzali to do ruky mladí , schopní a především všehoschopní managoři -čti bez NA.

E. Došlík 4.12.2012 9:54

Re: Tak konečně zase o letadlech

Děkuji za pravdu . . .

J. Vyhnalík 4.12.2012 13:00

Re: Tak konečně zase o letadlech

Svět nestojí, všechno se mění a pokud malé aerolinky zaváhají, jdou ke dnu. ČSA fungovaly solidně až do příchodu Jaroslava Tvrdíka, který vedle personálních čistek zařídil také přezbrojení z Boeingů na Airbusy. To znamenalo nejen nákup více letadel, než bylo potřeba, ale i nových trenažerů a přecvičování nejen pilotů ale zejména pozemního personálu a celkově vyšší režii na údržbu parku.

Jedna trafika a jeden, ne úplně výhodný, nákup letadel a sbohem prosperito.