Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VE VZDUCHU: Čechoviny 103
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. David 22.5.2012 11:47Re: Malá poznámečka Pane Nováku, vejtřaska byla něco excelentního. Vodu to nepotřebovalo, ani tu letlampu. Smotek Ruďase do nádrže a již to hučelo. Furťákům se nelíbil ten start s bombičkou. prý to žralo vejvrt bez oleje. I když se urval "domeček" zadní druhé nápravy, furt to jelo v terénu. Džíp Willys a Vejtřaska, to jsou nepřekonané stroje. |
M. Krátký 22.5.2012 11:32Re: Malá poznámečka celkem se dá říct, že to máte trochu popletené, PV3S má suchý karter, takže tam není co nahřívat, přesnějí je ta situace popsána v níže uvedených 2 příspěvcích, ale snažil jste se být hnidopich - takže OK |
T. Kočí 22.5.2012 8:32Re: Malá poznámečka Spíše se sundal vzduchový filtr a motoru se dalo "přečíst" Rudé právo.T.j.fakule z tisku se držela v sání.To bylo velmi spolehlivé. Historky o letadlech pana Čecha jsou super-chtělo by to novou knížku. Zimní zážitky z létání mám z Norilska.Byl jsem tam 2x,vždy v lednu.Asi 69. rovnoběžka! |
J. Novak 22.5.2012 8:30Re: Malá poznámečka Říkalo se tomu "dej jí přečíst Rudé Právo", autaři to nesnášeli, protože se dostávaly saze do sání motoru, správný postup byl pomocí speciálního nástavce a letlampy ohřát sání motoru. Ale PV3S se tak alespoň dala v mrazech nastartovat, na rozdíl od Avií francouzské licence, kde byla v sání jedna trapná žhavicí svíčka, co nic neohřála. S takovou Avií se "sportovalo" po autoparku klidně půl hodiny před jízdou ve snaze ji roztáhnout, než milostivě nastartovala. Ještě k těm PV3S, ketých je opravdu škoda a zatím za ně neexistuje rovnocenná náhrada co do jednoduchosti a průchodivosti terénem, je to jediné auto v její třídě, které projede stejnou cestou. jako tank, vyjma kácení stromů v lese a bourání překážek. |
J. David 22.5.2012 6:30Malá poznámečka Pane Čechu, dobré, ale asi budu malinko hnidopich v záporných hodnotách - viz. cit. "když je víc než deset stupňů pod nulou". To jenom na okraj. Vzpomínám na mladé časy, když jsme startovali v mrazu "vejtřasky" (Praga V3S). Pod karter zapálené Rudé právo a trocha nafty, aby se stal olej viskózním, pak se v kabině do startovacího engemétu narvala "bombička" s eterem a startovací rachot, jako když se perou kostlivci na plechové střeše. Občas nám to blaflo jasným plamenem, že se i střední "sitz" (sedadlo na krytu motoru v kabině) seškvařil. Pamětníci zajisté zatlačí slzu v oku, nynější hasičtí preventisté by vyskočili z mundůru. |