6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

ÚVAHA: Výkřik do svědomí

Když jsme před půlstoletím organizovali mši za Jana Palacha, naráželi jsme u některých křesťanů na odpor: Byl to přece sebevrah a sebevražda je hřích!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 24.1.2019 12:45

Re: No comment

President by měl být morální autorita, ovšem v praxi se to stává velmi zřídka. Snad jen ten Masaryk, zde v našich končinách.

M. Prokop 24.1.2019 12:43

Re: Halík

Zda si Palach byl nebo nebyl vědomý, to nevíme. Jen já o tom vím a vy asi ne.

V. Němec 24.1.2019 12:34

Halík

si může psát co chce a taky to dělá. Ale tím nic nezmění na tom, že Jeník Palachů byl chlapec bez životní zkušenosti a nebyl si vědomý toto, jako hodnotu má život a že jej ničí za svou pochybnou představu, že tím činem změní něco na době a lidech.

A Halík jako křesťan a obhájce tohoto činu?

R. Langer 24.1.2019 12:28

Re: No comment

Prezident musí být morální autorita? Tak proč tam chcete Halíka? :-D

S. Donát 24.1.2019 12:23

Re: No comment

Nestrašte...

M. Valenta 24.1.2019 12:17

Re: Pane Halíku,...

Dojem není argument. Jaký dojem byste si asi odnesl po zážitku s podání si ruky s dnešním prezidentem, jestli by tedy ten Váš stisk přežil. Ale to už jsme někde, kam jsme se dostat neměli, co myslíte.

I. Hendrych 24.1.2019 12:15

No comment

Halík for prezident...

Politiku ať dělá vláda, prezident musí být morální autorita a ne bývalý politik.

V. Podracký 24.1.2019 12:02

Re: Pane Halíku,...

Ano pane Valenta, myslím si také, že vůči Německu nebo vůbec EU jsme už možná ve větší závislosti než Hongkong na Číně.

J. Tachovsky 24.1.2019 11:54

Tak nam to Halik Iskariotsky pekne vysvetlil

Prekroutit, zmanipulovat, ukecat - to mu jde dobre. Zrovna on neni zadna moralni autoria, aby si mohl brat Palacha do sve jedovate pusy.

V. Podracký 24.1.2019 11:48

Vyjma poslední kapitoly

má pan Halík pravdu. V poslední kapitole ovšem umně manipuluje, jako ostatně velmi často i jinde. Palach je morální výzvou i dnes. Jeho čin měl přimět lidi k odporu proti nastupující tuhé totalitě, možná že se stane také nám po nějaké době stejnou morální výzvou proti současné nastupující totalitě. Poslední odstavec článku už takovou totalitu naznačuje.

R. Langer 24.1.2019 11:44

Re: Palachova smrt byla hloupá a zbytečná

Ano, to nemůže.

R. Langer 24.1.2019 11:44

Re: Palachova smrt byla hloupá a zbytečná

Já jo, furt tady totiž něco vypisuješ, Pátá kolono! :-D

M. Prokop 24.1.2019 11:43

Re: Pane Halíku,...

Každému co jeho jest. Palach, Kryl, Hutka, Havel, ... mají zásluhy za bourání bolševíkovy vlády, Klaus, který vám tak vadí, že ho motáte do všeho, zase za celkem správný vývoj po pádu bolševíka. Nemá cenu vyzdvihovat jedny a tupit druhé a obráceně.

Š. Hašek 24.1.2019 11:43

Re: Palachova smrt byla hloupá a zbytečná

Čtěte více paní Netzer-ovou, abyste mohl porovnávat a nebyl vytočen jedním expresivním vyjádřením někoho jiného.

Kádrovák, politik nikým nevolený, kněz, posuzovatel demokratické a sociologické úrovně občanů, člen hodnotící komise pro ("extremistické") politiky - Halík, ten vytočí i klidné povahy.

R. Langer 24.1.2019 11:43

Re: Palachova smrt byla hloupá a zbytečná

Ano, raději sem vůbec nelezte a nekazte si žaludek... :-D

Založte si nejlépe něco svého společně s tou tupou Pátou kolonou, tam budete jako doma. ;-)

J. Vlček 24.1.2019 11:21

Re: Pane Halíku,...

Pane Valento, ještě se s vámi podělím o jeden zážitek. Měl jste někdy tu čest podat si ruku s tím, jak říkáte odvážným a přímým chlapem? Já ano. Odnesl jsem si dojem, že jsem si podal ruku s leklou rybou. Řeknu vám, že to nebyl hezký dojem. Od odvážného a přímého člověka jsem totiž očekával jiné podání ruky.

M. Klas 24.1.2019 11:14

Re: Palachova smrt byla hloupá a zbytečná

Připojuji se, nikdy mě nenapadlo, že budu s paní Netzer souhlasit. Diskuse je tu čím dál tím více k poblití.

S. Netzer 24.1.2019 10:56

Re: Palachova smrt byla hloupá a zbytečná

Jste čím dál tím nechutnější.

Něco tak odporného jsem už dlouho nečetla.

M. Valenta 24.1.2019 10:55

Re: Pane Halíku,...

Ano skoro nikdo. Ono to dá dost dřiny a hlavně je třeba odvaha a výdrž vzbudit národ zalezlý v ulitě. Havel nebyl bez chyb, ale byl to odvážný a přímý chlap a jeho zásluhy v boji proti bolševikovi jsou jasné.

Dnešní naše dění mě trochu připomíná situaci v Hongkongu.

P. Lenc 24.1.2019 10:46

Re: Pane Halíku,...

Pane Vlčku, vidím to stejně.

P. Lenc 24.1.2019 10:44

Re: Pane Halíku,...

Ó farizeji, " dík" za ta slova...

M. Valenta 24.1.2019 10:44

Re: Pane Halíku,...

Píšu bez takových jako byl Havel, Palach a spol. Bylo jich pochopitelně více.

M. Moravcová 24.1.2019 10:40

Re: Pane Halíku,...

Myslíte, že bez Havla bychom zamrzli v roce 1988? Že bychom i v roce 2019 byli skanzenem v Evropě? Tomu sám nevěříte.

Š. Hašek 24.1.2019 10:39

Re: Perfektní rozbor

Pane Vodvářko,

Vám zajisté nikdo nevadí. Uvidím v příštím Vašem článku .....

Jak já jsem pana Halíka poznal (osobně, rozhovory, jeho hodnocení různých skupin občanů, politiků, nimrání se v politických prkotinách ......), domnívám se, že takový člověk by snad ani neměl psát "perfektní rozbory smrti Jana Palacha".

M. Moravcová 24.1.2019 10:38

Re: Pane Halíku,...

dobře napsáno, díky

Š. Hašek 24.1.2019 10:31

Re: Ty dezinformační kanály

Pane Jelínku,

viz životopis pana Halíka po roce 1970, Váš problém, že nesledujete cvrkot. Neposuzuji ale vlastně Halíkův život - jen si ho dávám dohromady se smrtí Jana Palacha, poselství činu Jana Palacha jaksi malinko minulo Halíka a "přišlo k němu až dnes".

Historické souvislosti carského Ruska, CCCP, Ruska dnes, to chápu. Podobně jako historické souvislosti v sousedním Německu (nebudu vypisovat, jste zajisté obeznámen). U někoho nejde ani tak o nechápání historických souvislostí, spíše o nepochopení toho, že každá země je jiná a nejde přímo vyvozovat z odlišnosti automaticky "méněcennost". To dělají jen hlupáci, v kombinaci s namyšleností. Viz Havlova univerzální demokracie.

Uznávám, že jsem vůči tomu politikknězi malinko zaujat, byl jsem totiž osobně na křtu v rodině, kde "milosrdenství Boží/Halík" ignoroval občany přítomné, ty nepokřtěné.

Ale psát o Palachovi bude asi jiná oblast Halíkova srdce a lásky. Tož tak, zkráceno.

J. Vlček 24.1.2019 10:29

Re: Pane Halíku,...

Pane Valento, kdo věděl něco o nějakém Havlovi, kdy každý sháněl texty a nahrávky Karla Kryla?

Neřekl bych, že Havel byl ve všem až tak moc naivní. A bezelstný? Nevím. Vím ale, že na začátku svého veřejného působení a vystupování prohlašoval mnohé, což vzápětí svým postojem a konáním negoval a svá dřívější prohlášení nechal v zapomnění. Na to mnozí jaksi velkoryse zapomínají, že. Nestává se vám to také?

J. Jelínek 24.1.2019 10:18

Re: Ty dezinformační kanály

Svěřte se mi pane Hašku s těmi určitými fakty z CV pana Halíka. Rád se nechám poučit. Pokud nechápete souvislost mezi Ruskem s jeho samoděržavnou tradicí a Sovětským impériem, pak toho chápete málo.

S. Donát 24.1.2019 10:05

Re: Palachova smrt byla hloupá a zbytečná

To taky netvrdím.

M. Valenta 24.1.2019 10:05

Re: Pane Halíku,...

Pane Vlčku, kdyby nebylo oněch "bezelstných, naivních duší", jako byl Palach, Havel a spol., tak by např. Klaus, ještě seděl v prognosťáku a tajně, mezi zprávami o úspěších socialistického hospodářství, cosi smolil do šuplíku a večer by si ve svém bytě v proseckém paneláku vyslechl nářky své soudružky manželky, jaká to byla zase nuda na té uliční schůzi buňky KSČ.

A co by dělal Kryl, kdyby se dožil současného? A to se ani neodvažuji domyslet.

Spíše by zahrál tohle: "šerif a soudce, gangstři, oba řádně zvolení....