26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ÚVAHA: Stíny výročí

Připomněli jsme si 75. výročí ukončení druhé světové války, 75. výročí porážky nacistického Německa spojeneckými vojsky, 75.výročí Pražského povstání, ... desítky miliónů mrtvých, zničená města, vypálené vesnice, rozbitá infrastruktura, zpřetrhané rodinné, obchodní, sociální vazby... co dodat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kohout 5.6.2020 5:38

Jo, napadá mě třeba knihkupec Frank či tělocvikář Henlein. Sošky by se jim postavily za jejich původní povolání.

T. Kohout 5.6.2020 5:25

Takový článek cenzura ani nepustí. Bude se publikovat jen to, co je schválené příslušnými starosty. Vidím to tak do 20 let, ale mě už se to týkat nebude. Uvidíme.

T. Kohout 5.6.2020 5:17

Jo, byly doby různé. V Americe a Anglii jsou všichni "you" kromě Boha. Má to své výhody.

T. Kohout 5.6.2020 5:13

To zřejmě myslíte ironicky, což ale někteří nepochopí.

O. Istvanfy 3.6.2020 12:14

Ak bizóni produkujú metán, tak by bol ideálny Buffalo Bill.

M. Rozbořil 3.6.2020 0:01

A něčemu takovému se dnes říká "úvaha"? Nazývat pomník maršála Koněva, postavený v letech nejtužší normalizace, válečným pomníkem, to asi není příliš dobře uváženo. Do soudružských mozků nevidno, ale podle mne zkoušeli, co si ještě mohou dovolit.

J. Jurax 2.6.2020 23:54

No jo no, Hitler přepadl Polsko prvního září, Francie a VB vyhlásily válku Německu tuším 3. září a SSSR přepadl Polsko 17. září, jestli se nepletu. Takže válku rozpoutali Hitler a Stalin. Ovšem Stalin by bez německého napadení Polska a smlouvy ML do Polska v roce 1939 nešel.

Můžete argumentovat že nemít Hitler smlouvu ML, pak by Polsko nepřepadl(?), nebo ano? A ovšem smlouva ML byla výslednicí neúspěšných jednání SSSR s Francií a VB o protihitlerovském spojenectvi, neúspěch těch jednání byl zase dán ... a tak dál ... třeba že bez Mnichova by Hitler nebyl posílen o výzbroj čsl. armády a nezískal by nástupiště k útoku ze Slovenska (včetně slovenského spojence na útoku účastného) a měl by to těžší a zase dál a podobně.

Druhou světovou válku rozpoutalo tedy i Slovensko, tehdy jediný spojenec Německa na Polsko též zaútočivší silami tři divizí a postoupivší až 30 km do Polska, což je dodnes neprávem opomíjeno.

J. Jurax 2.6.2020 23:30

Ale kuš - po roce 89 jsme opustili trh se zbrojařskými výrobky, protože u nás se převážně vyráběly licenčni kopie sovětské techniky - tanky T-72, BVP-1 a 2. Naše byly tak leda OT-64 Skot, které už taky nebyly výkřik techniky, sovětské 122 mmm Grady na podvozku Tatra (RM-70) a ShKH vz. 77 (Dana) v ruské ráži 152 mm. Útlum plánovali už bolševici, protože to nebylo kam prodávat, resp. spřátelené africké režimy neplatily a nikdo jiný to už nechtěl.

No a po pádu železné opony byl trh tuplem zavalen zbraněmi. Na západ bychom neprodali, že, a prorazit na trhy ovládané západními zbrojovkami s ruskými licencemi bylo nemožné. Kdo chtěl, mohl nakoupit v Rusku a modernější.

No a pěchotní zbraně - Sa-58 byly drahé, trh byl sanován kalašnikovy a jejich klony, a UK-59 nebyl zrovna nejmodernější. No a pak jsme ještě vyráběli minomet vz.82, ale ten taky nebyl obchodní trhák. V podstatě světově konkurenceschopné byly akorát pistole ČZ z Uherského Brodu. A pasivní radiolokátory Věra, s nimiž jsme ale z politických důvodů díru do světa neudělali - byly totiž schopny detekovat stealth F-117, takže jsme je jen tak někomu prodat nesměli.

M. Adler 2.6.2020 23:21

Nepomohlo by trochu, kdyby se dědicové Sovětského svazu konečně od svého dědictví morálně distancovali a začali uznávat pravdivější verzi dějin, včetně role Sovětského svazu v rozpoutání světové války, nebo poválečného zotročování "osvobozených" (přesněji vojensky a politicky dobytých)území?!

J. Jurax 2.6.2020 22:54

To je sarkasmus nebo to myslíte opravdu vážně?

J. Jurax 2.6.2020 22:52

Nevyšly.

Od roku 1920 bez nároku na úplnost třeba japonská invaze do Číny, italská do Habeše, sovětská do Finska ...

No a pak druhá světová, co skončila před 75 lety. Internacionální pomoc byla před lety dvaapadesáti, realizovala se zbraněmi. Kdy Čína udělovala lekci Vietnamu si přesně nepamatuju, ale by voko tak nejmíň 40 let by to být mohlo.

Další příklady si jistě doplníte sám.

J. Jurax 2.6.2020 22:41

No co, socha se sundá a dá se tam Zikmund, liška ryšavá, nebo páter Koniáš nebo nevím, on se snad v našich dějinách někdo momentálně ideologicky vhodnější jistě najde. Nebyl u nás ve středověku nějaký zelený bojovník proti kysličníku nebo aspoň proti metan produkujícím kravám?

H. Lukešová 2.6.2020 22:41

Ano, týká se to zákazu pojídání masa všech živých zvířat, zaživa. Mně to bylo vysvětleno tak, že lidé kdysi dávno jedli třeba rybu, aniž by ji zabili a to Bůh považuje za velikou ohavnost.

J. Jurax 2.6.2020 22:25

Jojo, ovšem obchodovat s Ruskem, prodávat tam naší práci, mít z toho a prachy a zisk a práci pro tuzemce není zas tak špatné, není-liž pravda?

Koneckonců dělá to kdekdo, viz Nordstream.

P. Grigar 2.6.2020 21:49

..hm, škoda, tož to se poohlédnu po nějakém pěkném trpaslíkovi, až pojedu do Rakous. Měl by vypadat co nejvíc jako Mařák.

P. Grigar 2.6.2020 21:45

..nebuďte si tak jistý. ;-)

S. Landa 2.6.2020 21:39

V tom Vám mohu pomoci. Dříve zdarma nabízená socha je díky ruskému vměšování a nafouknutí celé kauzy již jen na prodej za odhadní cenu, což je něco přes 13 milionů Kč.

Je to na Vás, ale já bych ty peníze uměl utratit lépe...

S. Landa 2.6.2020 21:34

V pohodě. Myslel jste to dobře.

J. Vintr 2.6.2020 21:12

Rozšiřovat impérium lze i jinak než zbraněmi. Ty už vyšly z módy před víc jak sto lety.

V. Petr 2.6.2020 21:11

Válku zashájilo Německo!!! Stalin čekal, jak se věci vyvinou a když viděl, že Hitler vítězí na celé čáře, obsadil svou "sféru zájmů."

To, že EU falšuje historii v zájmu Německa je smutné ale "pochopitelné..."

P. Grigar 2.6.2020 21:11

..pane Lando, argumentačně velmi slabé. Princip osvobození určitého území nespočívá v tom, zda bylo na něm bojováno či nikoli, ale ve skutečnosti, že bylo nějakým aktem ukončeno uplatňování nadvlády cizí moci. Osvobodit tedy lze i bez jediného výstřelu, jediného mrtvého.

A co si představujete pod pojmem prakticky nezúčastnili?

J. Vintr 2.6.2020 21:08

Ano se Sovětským svazem na věčné casy a nikdy jinak. I když si teď říká Rusko.

P. Grigar 2.6.2020 20:09

..zastupitelská demokracie není můj šálek čaje, dávám přednost přímé. Ale pozemek u domu mám velký, možná se budu zajímat o podmínky převzetí té sporné sochy, inspiroval jste mě. Děkuji.

P. Grigar 2.6.2020 20:02

..příčina je v něčem jiném, eurohujerství je pouze její následek.

P. Grigar 2.6.2020 19:57

.. měla by ho ochránit prostá lidská slušnost, stejně jako ten Koněvův.

Na cizi nešahé a svojeho si hleď. © naše babi

P. Grigar 2.6.2020 19:53

..paní Lukešová, šestý zákon se týká i ústřic?

P. Grigar 2.6.2020 19:49

.. nic takového vám nemohu ukázat a proto se omlouvám. Tímto se také se omlouvám za značně opožděnou omluvu, ale můj pes by mi neodpustil, že jsem ho připravil o čas, každodenně určený pouze jemu a jeho výcviku.

V TV běží zpravodajství, u toho být nemusím, vše podstatné a důležité v mém denním programu už mám úspěšně za sebou, tož došlo i na vás. Omlouvám se.

J. Tulejová 2.6.2020 19:33

Jste si jisti, že Žižkov zůstane Žižkovem? O Žižkovi jsem se prý také učili bludy. A co teprve Jan Hus! Dokud bude Hřib u vesla, jistě něco ohromujícího vymyslí.

J. Kanioková 2.6.2020 18:55

P R O B O H A ! Taky jste eurohujerka ?

Budíček !!!

S. Landa 2.6.2020 16:31

Rád pomohu - zatím ještě stále probíhá diskuze o přejmenování ulice.