11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

ÚVAHA: Sluníčko a teplíčko k zešílení

Za okny je asi tak dvacet nad nulou, sucho a podle kalendáře končí únor. Obloha je už skoro týden jako vymetená a jelikož se člověk ve střední Evropě obvykle nevyhne sdělovacím prostředkům, dozvídá se kontinuálně, jaká je to paráda a jak se těšíme ze sluníčka a teplíčka, popřípadě, že se v pátek možná počasí trochu zkazí a trochu zaprší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 4.3.2019 9:06

Re: To je pravda, socialismus rudý i zelený?

Máte pravdu, že za socialismu kdy u nás byla společensky nosná idea konečného vítězství komunismu nad kapitalismem i kdyby kámen na kameni nweměl zůstat. Proto to šlo s lokálním přírodním prostředíh velmi rychle s kopce.

Změna drancovačky na globálně kapitalistické konzumní manýry ale vyměnila zejména typ místního vykořistování za celosvětové. Nové technologie odsíření, odpopílkování či lepší hospodaření s odpadními vodami evidentně lokálně prospěly - celosvětově se přírodní prostředí však dál a ještě rychleji hroutí. Opovrhováním "zeleně" smýšlejícími kteří okolnosti připomenou ale s fakty nic nenaděláte.

J. Lepka 4.3.2019 9:05

Re: Příroda nám řve do uší ,

Jako obvykle. milý Rado, že? Co takhle nějaký nápad, jak z toho ven, 200 howen, 300 howen...

M. Šejna 4.3.2019 9:03

autorka je alarmistická slepice

v České republice máme dnes největší plochu zalesnění od dob Marie Terezie. Vrací se k nám vci, rys, bobr, medvědi. Některý hmyz se přímo přemnožil (lýkožrout), ale autorka tvrdí, že všechno u nás vymírá a že příroda je před katastrofou a že díky plastům a globálnímu oteplování všechno vymře.

Nevymře. Maximálně vymřou alarmisté díky traumatickému šoku způsobenému strachem z budoucnosti. Autorce bych doporučil sebevraždu, aby nemusela prožívat ta strašná muka při pohledu z okna ven.

J. Lepka 4.3.2019 9:03

Re: To je pravda, socialismus rudý i zelený

V čem? Ve smogu z uhelek v Číně? Nebo zeleném sněhu v Rusku? Nebo v zavírání očí nad tzv. rozvojovými zeměmi, kde problém komunálního odpadu řeší nahrnutím do řeky? Samozřejmě standardní postup anti-Ami je jednodušší a patrně i lépe finančně ohodnocen.

J. Lepka 4.3.2019 8:59

Aniž bych chtěl váš alarm dehonestovat,

musím připomenout, že již roku 1974 kdy jsme se fotili na maturitní tabló někdy koncem února a v plenéru, jsme tam všichni v tričkách s krátkým rukávem. Takže teplotní výkyvy byly už tenkrát, akorát netrvaly přes půl roku. Ovšem svádět to na chemii v zemědělské praxi, navíc ve zcela zanedbatelném koutku planety je trochu troufalé, jsou to problémy skutečně globální a že my si sebemrskačsky zakážeme topit uhlím svět nezachrání. Zkuste nějaký vědecky ověřený návod jak dál, nicméně vás musím upozorni, že omezit celosvětovou populaci cca o 5 miliard lidí je neproveditelné.

P. Rada 4.3.2019 8:56

Re: Příroda nám řve do uší ,

Biosféra neřve - odumírá - je to vyčíslitelné třeba na úbytku druhů které z povrchu planety mizí už více jak 1000x rychleji jak před antropocénem. viz Moldan "Podmaněná planeta".

Je přitom příznačné, že právě v jednom s nejbohatších států světa si přírodní výkyvy začínají vybírat stále častěji krutou dan. Memento Sandy která poničila New York... bylo asi místním málo i když škody šly do desítek miliard dolarů. Letos pak USA zasáhlo neobvykle mrazivé počasí kdy v Chikagu bylo chladněji jak na severním polu. Na dnešek prakticky v zápětí po zimě začaly řádit zhruba o měsíc dříve jak je obvyklé tornáda.

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/498827-dve-desitky-mrtvych-znicene-domy-v-alabame-uderilo-silne-tornado.html

Celé řadě dobře situovaných a klimatizovaných američanů to ale zřejmě nepřijde divné a tak si příznačně zvolí bez ohledu na situaci i bezohledného presidenta jen aby byli v nějaké tlupě kde sdílejí pochybnou davovou jistotu.

Dávám Vám tedy zapravdu ale dodávám, že v česku jsme na tom zřejmě podobně. Těm kteří si jak autorka všimnou, že něco je jinak (lesy schnou...) je jinou tlupou přičítán alarmismus nebo hysterie atd.

F. Houžňák 4.3.2019 8:49

To je pravda, socialismus rudý i zelený

je v tom daleko úspěšnější.

F. Houžňák 4.3.2019 8:47

Námitky adresujte

mrtvé kočce.

P. Rada 4.3.2019 8:36

Re: No,

Hysterie za tím také může být. Pisatelka si ale i přesto mohla správně všimnout něčeho co většina žijící v klimatizovaném světě stupidně přehlíží.

Otázkou tedy může i být, zdali naopak Vy popisujete lépe realitu - např když tvrdíte jak v prosinci a .... byly srážky "silně nadnormální" ... a děláte jen s toho obecný vývod ohledně sucha v krajině. Těch realit je totiž více a ti kdo se průběžně dívají na realitu vody ve studních mohou vnímat, že se děje něco krajně neobvyklého - což ale Vám dlouhodobě uniká.

Zkuste se pro poopravení pohledu podívat na výsledky exaktních měření hladin vod ve vrtech: .... http://hydro.chmi.cz/hpps/hpps_pzv.php .... nebo si přečíst co si o situaci s vodou ve světě myslí profesionální hydrolog:

http://www.top-expo.cz/domain/top-expo/files/smart-city/smart-city-2018/voda-a-sucho/prezentace/danhelka_jan.pdf

J. Cyrany 4.3.2019 8:30

Příroda nám řve do uší ,

už toho bylo dost a co udělá jeden z největších znečišťovatelů a jeden z největších žroutů energií USA ? Odstoupí od Pařížské úmluvy. Jak vidno kapitalismus není schopný řešit aktuální celosvětové problémy. Tedy přesněji, kapitalismus US republikánů.

B. Grygova 4.3.2019 8:26

Re: Tak lední medvědi... co vy víte o jejich životě?

Už jste se k nějaké/mu objednal? Je načase!

B. Grygova 4.3.2019 8:24

Re: No, jak by odpověděla mrtvá kočka na prohlášení

Hodně hloupá reakce. Už máte napuštěný bazének?

B. Grygova 4.3.2019 8:23

Re:

Lidstvo hloupne závratnou rychlostí.

J. Vocilka 4.3.2019 8:20

Tak to vidite paní autorko, drtivá většina reakcí je z horní paluby oné potápějící se lodi.

Pasažéři , kteří z výšky svého rozhledu nedohlédnou na špičku svého nosu.

J. Cyrany 4.3.2019 8:03

Počasí

bylo vždy top téma. Za komunistů , za Havla, za Zemana. Kompetenci bavit se o počasí má totiž takřka každý. A znáte to ,jak každý zpozorní , když někdo v kanclu při ranní kávě začne..slyšeli jste , že má být sucho a teplo , jak na Sahaře ?

P. Dvořák 4.3.2019 7:37

Re: No, jak nám praví fyzika, když vystavíte teplotní

Langer evidentně již někdy v páté třídě nepochopil, že vzduch není ohříván slunečními paprsky, ale až ohřátými předměty, tedy např. i ohřátou zemí nebo ohřátým teploměrem, který tím pádem nemá tutéž teplotu, jako jím ohřátý vzduch.

P. Dvořák 4.3.2019 7:33

Re: Zelené aktivistické blábolení to není, spíš povzdech.

Máte pravdu, nejedná se o náraz.

Ten náš pomyslný Titanic je otevírán jak konzerva. Pomaloučku, pěkně na talířku, kdyby náhodou ukáplo, otevírači jsou placeni těmi, co stojí kolem se lžičkami, sardinky uvnitř jsou přesvědčovány, že vše je bezpečné, po vyndání z konzervy na ně čeká celý svět, který si vlastně dotvoří každý podle svého. No zkrátka idyla jak ve zprávách ČT.

F. Houžňák 4.3.2019 6:54

No, jak nám praví fyzika, když vystavíte teplotní

sensor slunečnímu (i jinému) záření, ukazuje vám jeho záznamní zařízení teplotu dotyčného sensoru, nikoliv teplotu okolního plynu, která může být podstatně nižší. Co je na tom nepochopitelného.

F. Houžňák 4.3.2019 6:49

No, jak by odpověděla mrtvá kočka na prohlášení

"Ve světě, kde nenávratně zaniká stará dobrá příroda, nechci žít": Tak se pověs, babo.

P. Boublíková 4.3.2019 6:43

Re: No,

Ještě bych snad dodala, že varovných výkřiků týkajících se tepla a sucha - tedy toho, co by autorka ráda slyšela - je všude dost a dost. Kvalifikační úroveň těchto varování je různá - zpravidla se však obejdou bez "hrnutí hromad plastového odpadu bagrem do koryta řeky".

Tedy, ačkoliv mám pro "náladu" autorky jisté pochopení, celkový dojem z článku je, budu se opakovat - hysterie.

P. Boublíková 4.3.2019 6:34

No,

článek je jakási směs vcelku oprávněných nářků a klimaalarmismu.

Nikdo rozumný nemůže být nadšen ze způsobu, jakým je u nás až na dřeň využívána (a tím pádem devastována) zemědělská půda, z chemizace životního prostředí a ani ty petky v lese nejsou nic pěkného.

Ovšem z toho, že se vyskytla (v posledních letech) perioda suššího počasí bych dalekosáhlé závěry nedělala. Prosinec, leden a první půlka února byly srážkově silně nadnormální. Bědovat nad tím, že pravidelné "matějské" projasnění oblohy doprovázené oteplením přišlo o pár dní dřív a bylo tepleji než obvykle, mi přijde poněkud hysterické.

Ale popravdě předpověď počasí typu " bude hnusně - bude pršet" taky nemusím.

R. Langer 4.3.2019 6:23

Re: Teplota "na sluníčku"

... nebo jsem vás jen špatně pochopil a říkáte vlastně jinými slovy ze měřit okolní teplotu s teploměrem na slunci je nesmysl?

R. Langer 4.3.2019 6:14

Re: Zelené aktivistické blábolení to není, spíš povzdech.

Vtip je ovšem v tom, že tady se žádný náraz nekonal, tudíž ani není třeba nijak panikařit.

R. Langer 4.3.2019 6:12

Re: Teplota "na sluníčku"

Aha, tak teplota "na sluníčku" je nesmysl, a údaj na teploměru nemá s teplotou okolního prostředí nic společného. To je tedy ovšem dost alternativní pojetí měření teploty. Jak se tedy správně měří teplota, mohl byste nám to nějak osvětlit, prosím?

R. Langer 4.3.2019 6:07

Re: Hm, dvacetistupňové

Když ono je holt těžké bavit se o počasí, natož tak o klimatu seriózně s člověkem, který ani neumí změřit venkovní teplotu. A jestli měl článek záměrně vyznít tak nějak "nadsazeně", tak se to fakt moc nepovedlo.

J. Skála 4.3.2019 6:05

Teplota "na sluníčku"

je (pomalejšími lidmi stále opakovaný) nesmysl. To je jen teplota teploměru a nemá s teplotou vzduchu a okolní přírody nic společného.

P. Dvořák 4.3.2019 6:01

Zelené aktivistické blábolení to není, spíš povzdech.

Jenže těžko pochopitelný pro člověka, který se po nárazu, který kapitán vysvětlil slovy "Nic se neděje, pokračujte.", na horní palubě opaluje při natírání zábradlí a chvilkami si do klimatizované místnosti odskočí upít něčeho chlazeného.

V. Kotas 4.3.2019 5:46

Re: Hm, dvacetistupňové

Na sluníčku za větrem se ta teplota na chvíli objeví. Ale jen pošahanci a to i ti v médiích, z toho dělají pomalu léto.

V. Kotas 4.3.2019 5:43

Re: Tak lední medvědi... co vy víte o jejich životě?

Měla by vzít lopatičku a jít sázet stromečky, prak a rozbíjet žárovky v parcích, ve kterých se svítí celé noce a rozhazovat na všechny " anglické " trávníky kamení, aby se rozbíjely sekačky, které tam jinak řádí každý týden.

R. Langer 4.3.2019 5:40

Hm, dvacetistupňové

teploty a sucho jsem v letošním únoru opravdu jaksi nezaznamenal. Kde že to vlastně žijete, paní autorko? V Austrálii?