8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

ÚVAHA: Schopenhauerovo kyvadlo - proč vyhrál Babiš?

Není tomu tak, že by vývoj člověka prostě a přímo směřoval k blahobytu a spokojenosti. Dokonce naopak: pohnutky jsou naprosto šílené a dějiny i osobní osudy to mnohonásobně dokládají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 24.10.2017 12:08

Neschopnost sebereflexe

věrozvěstů lepších zítřků je tradiční a již poněkud nudná. Já také nejsem nadšený z výsledků voleb, ale nebude náhodou chyba někde jinde, než v lidech?

P. Smatlak 24.10.2017 12:05

Re: Mně nepřijde nijak zvláštní

To ani k pochopení není, a sám víš,že je to pravda,protože sám nevěříš tomu co píšeš,,Proto se divím, že píšeš takové žvásty.Ale hlavně,že si někoho vyprovokoval,aby na tebe reagoval,že?.To ti zase asi stouplo ego!

P. Smatlak 24.10.2017 11:58

Re: to jsou neuvěřitelné bludy

Šejna ty jsi ještě blbější než jsem si myslel, a ten proslulý Šejna který měj stejné příjmení, z doby socialismu, byl proti tobě génius myšlení,protože ty žádné nemáš, a pokud ano tak na úrovni trilobita.

P. Portwyn 24.10.2017 11:58

Re: zdravím Portwyne

No jéje. Ovšem některé strany jsou pořád jen obklopeny samými blbci. Tím mi připomínají mého švagra ;o)

P. Švejnoch 24.10.2017 11:56

Re: Bureš vyhrál proto,

Já jsem se ale o ODS zde ani slůvkem nezmínil, zatímco Váš příspěvek se vlastně ničím jiným nezaobírá. Můžete mi vysvětlit proč? Co to máte za zvláštní zvyk neustále odvádět řeč k nějakému tématu, kde si myslíte, jak jste argumentačně brilantní? To Vám zůstalo z dob studií, nebo tak něco? :-)

... Ale když už jste to načal, pak dlužno říct, že v principu s Vaší výhradou souhlasím (byť zvyšování daní a zejména účast zelených ve vládě ODS by si zasloužila obsáhlejší komentář).

Ale na Vaši řečnickou otázku, zda je EET levicové, odpovídám, že zcela nepochybně ano. Protože jedním z atributů levice je snaha o kontrolu všech aspektů života občanů - a toho je EET zářným příkladem.

P. Smatlak 24.10.2017 11:54

Re: zdravím Portwyne

Ano a nemá nic společného se vzděláním.I nevzdělaný může býti inteligentní, a naopak studovaný úplný blb.,,takže máš pravdu.

R. Langer 24.10.2017 11:47

Re: Nikoli nuda

A podle posledního dění v EU to vypadá, že se bojí velice oprávněně, a že zřejmě nemají zájem na tom, aby to u nás vypadalo stejně jako v těch pokrokových "rozvinutých demokraciích", a aby ty "migranty" doma neměli nejen dnes, ale ani v budoucnu. A upřímně řečeno, já se jim vůbec nedivím. :-P

R. Langer 24.10.2017 11:43

Re: zdravím Portwyne

Inteligence je relativní pojem... ;-)

R. Langer 24.10.2017 11:39

Re: Bureš vyhrál proto,

No, pro tentokrát s vámi pane Šejno stoprocentně souhlasím. Výjimečně. :-)

R. Langer 24.10.2017 11:36

Re: Proč tolik neúcty k vůli voličů?

Inu, zřejmě těch nevolících 40 % bylo tak inteligentních, že se je nikomu nepodařilo vystrašit a ani jim nic naslibovat. S těmi ostatními už to bylo horší, protože volili buď levici, nebo falešnou pravici (v praxi levici), nebo jim propadl hlas a připadl levici. Tak včil, kdo to vlastně udělal lépe? ;-)

M. Šejna 24.10.2017 11:35

Re: Bureš vyhrál proto,

když presstituti považují za pravici ODS, tak proč ne ANO?

Leda, že by EET bylo levicové a zvyšování daní v dobách vlády ODS pravicové.

A asi už mnoho lidí zapomnělo, že zelené fanatiky vzala do vlády jen a pouze ODS. Nikdo jiný s nimi nechtěl mít nic společného.

M. Šejna 24.10.2017 11:31

zdravím Portwyne

to už je v Česku normální, že volič je úplně blbej a má IQ houpacího koně, pokud nevolí NÁS. Naopak pokud volí NÁS, ta je uvědomělej a inteligentní.

A tak se často stává, že český volič je jednou za 4 roky úplně blbej a za další 4 roky děsně inteligentní.

P. Lenc 24.10.2017 11:14

Re: Jo.

Taky si to myslím.

P. Švejnoch 24.10.2017 11:12

Re: Bureš vyhrál proto,

Ano, prodal hlupákům socanské zboží obratněji a dokonce v údajně pravicovém balení.

Nechápu, jak presstituti (ale nejen oni) přišli na to, že ANO je pravicové hnutí...? :-o

P. Švejnoch 24.10.2017 11:08

Re: Mně nepřijde nijak zvláštní

Zřejmě jste si, pane Khaile, špatně přečetl můj příspěvek. Nebo jste ho třeba špatně pochopil.

Zkuste to ještě jednou - možná pak zjistíte, jak se Váš komentář s mým příspěvkem míjí... ;-)

T. Urbanec 24.10.2017 10:49

Re: Proč tolik neúcty k vůli voličů?

Tady nejde o neúctu k voličům, jde pouze o povědomí a schopnost voličů analyzovat důsledky své volby. Pokud někdo někoho zvolí s vědomím odpovědnosti za své rozhodnutí, pak to plně respektuji. Nicméně jsem osobně byl svědkem toho, jak a na základě čeho se lidé rozhodovali a také, jakou úroveň někteří voliči měli. Jen jeden z příkladů. "Přijde člověk k volební komisi a strká volební lístek členovi komise do ruky", druhý případ "Přijde člověk a žádá po členovi komise průpisku, aby mohl obálku podepsat", další případ - "přišel člověk bez OP a dožadoval se možnosti volit na průkaz VZP". A poslední případ - "člověk strkal lístek do obálky uprostřed místnosti, když byl vyzván, aby se odebral za plentu, zeptal se, co to je ta plenta.

A pak ještě jeden příklad z před voleb. Baví se dva na ulici a ten jeden tomu druhému říká. "Budu volit toho Nakamuru". Druhý se ho zeptal proč. A první mu odpověděl, protože od nás vyžene ty teroristy. Nejsem žádný elitář a chápu, že toto je bohužel daň za demokracii a přímé a rovné volební právo. Nicméně mi z toho vyplývá, že, a to je v těchto volbách zcela patrné, nevítězí programy, morálka atd, ale to kdo umí lépe oblbnout sliby a strašením, více lidí.

A. Alda 24.10.2017 10:46

Jo.

Vystihl jste to dobře.

I. Mertl 24.10.2017 9:53

Nikoli nuda

ale strach je důvodem obratu v myšlení voličů. Bojí se migrantů, které doma nemají (nepočítaje Slováky, Vietnamce a Ukrajince), bojí se (stále ještě nebo spíše znovu) Němců, bojí se EU, protože tam nemají navrch a necítí se tam doma. A tak hledají národní souručenství, nejlépe s autokratem - byť je to emigrant a "cizák".

M. Těhanová 24.10.2017 9:52

Problém je spíš v tom,

že většina obyvatel žádný blahobyt nepociťuje, aspoň ne ti, kteří pracují, nebo jsou již v důchodu. Snad jen příjemci dávek jsou spokojení, protože mají stejně, jako to ostatní a nemusí se obtěžovat chozením do práce.

Ti všichni si myslí, že se o ně Babiš postará a dá jim víc z toho, co vydře z lidí, kteří se snaží sami postarat o sebe a svou rodinu.

P. Portwyn 24.10.2017 9:48

To oni, ti hloupí ostatní...

všechno se nějak semlelo. Koblihy, lidské destrudo, temné síly... My jsme chybu neudělali. My ne! My chyby neděláme. My jsme ti správní, jen nám to ti špatní kazí. Voliči jsou hloupí, když nás nevolili.

Nepotřebujeme se poučit. PŘÍŠTĚ UŽ TO URČITĚ BUDE DOBRÝ! Vyhrajeme, zavedeme euro, Míra bude premiér a Švejnar prezident!

P. Khail 24.10.2017 9:45

Re: Mně nepřijde nijak zvláštní

Jo, jo, smát se autorovi za něco co nenapsal je fakt k popukání :-)))

V. Pavelka 24.10.2017 9:16

Re: Zajímavé.

Zmatenost, pana Peyna .Chtělo by to Duškovy Toltéky.

P. Zinga 24.10.2017 9:11

Hořká žluč z úst

zklamaného, nenávistného jedince. Nechte ho být, intelektuála, on se s tím srovná. Bude muset. Budete muset...

M. Valenta 24.10.2017 9:07

To není nudou.

Je to hlavně absencí právního podvědomí a tudíž vyšší tolerancí ke lhaní a nejrůznějším hlavně majetkovým deliktům a to vše spojené s malým sebevědomím u značné části obyvatelstva. A taky krátkou historickou pamětí. Zvolení Zemana, Babiše a Okamury je toho dostatečným důkazem. ČAU.

M. Prokop 24.10.2017 8:38

Bureš vyhrál proto,

že lépe než socani nebo EUrohujeři slíbil vohnoutům, že se budou mít lépe ojebáním těch pilnějších.

M. Šejna 24.10.2017 7:45

to jsou neuvěřitelné bludy

český volič se podle Payneho měl blbě a teď se má dobře. O.k., to by se dalo ještě považovat za dobrý postřech. To ostatní je ale blábol.

Jestli nudící se volič, který se začal mít dobře, zvolil znovu ANO, pak se určitě nenudí, ale chce se mít ještě líp. A v ANO má pocit záruky, že to tak bude. A je celkem jedno, zda je tato úvaha reálná.

Voličovi je úplně uprdele, jestli byl Babiš agentem, jestli korunové akcie vydal nezákonně a jestli ojebal EU o dotaci na Čapí hnízdo. Volič chce mít pocit, že bude mít před sebou lepší budoucnost bez bourání toho, co už bylo vybudováno. A Babišovy minulé prohřešky mu tuhle naději do budoucna nijak neohrožují.

P. Švejnoch 24.10.2017 7:31

Mně nepřijde nijak zvláštní

že se panu Paynovi jeho zahraniční známí smějou.

Mně připadá k smíchu taky... :-)

D. Polanský 24.10.2017 7:13

Proč tolik neúcty k vůli voličů?

Zase jeden chytřejší než ostatní.

J. Schwarz 24.10.2017 6:55

No, mně připadá

že se spíš nudí "západ" a tamní špičky se chovají jako šílenci.

V. Klepetko 24.10.2017 1:43

Zajímavé.

Autor sám píše jakoby ty "Zápisky" z podzemí" Dostojevského, ze kterých cituje...

Hrdina "Zápisek" je extremní individualista, jehož hlavním existenciálním pocitem je nadřazenost - vůči celému světu. Je ubohý a nešťastný, a těší ho, že může týrat sám sebe a své okolí.

Je velmi inteligentní a zlý - a to "podzemí" - to je podvědomí hluboce nešťastného člověka, atomizované, odloučené od všech našich kolektivních archetypů a mýtů, od Boha i od svého lidu.

Ta samota v davu a pocit vykořenění, musí to být nesnesitelné!