3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ÚVAHA: Pomáhat uprchlíkům?

K tomu ano nebyla jednoduchá cesta, prošel jsem si mnoha jinými alternativními odpověďmi, ale nakonec jsem rád a v duši se mi rozhostil mír. Ano, pomáhat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krásenský 24.6.2015 17:20

Re: "Miluj svého bližního jako sám sebe!"

Tak, tak.

M. Pavlíček 24.6.2015 15:04

Re: "Miluj svého bližního jako sám sebe!"

Ten verš je fakt trochu mimo mísu, ale to, že kdo se nestará o své nejbližší, zapřel víru a je horší než nevěřící, myslím sedí. Zajistit jejich bezpečnost je toho součástí. Názory pana Lajkepa vypadají sice zbožně, ale se skutečným křesťanstvím se moc nepotkávají.

M. Pavlíček 24.6.2015 14:59

To je pseudokřesťanský článek

Milý pane autore,

nevím, kdo Vám v tom kostele udělal osvětu. Váš názor ale s tím, jak rozumím Bibli já, naprosto nekoresponduje. Takže ho prosím nevydávejte za křesťanské stanovisko, ale za stanovisko vaše vlastní a přestaňte mást lidi. Na mě to působí rádoby zbožností,která ale s Ježíšovým učením až tak moc nekoresponduje (on Ježíš vůbec náboženské lidi neměl rád, dělali mu nejvíc zle..)

Ježíš na jednom místě říká - Posílám Vás jako ovce mezi vlky. Buďte opatrní jako hadi..

A ap. Pavel jinde píše, že kdo se nestará o své nejbližší (sem patří i zajištění jejich bezpečnosti), zapřel víru a je horší než nevěřící.

A to úplně pomíjím fakt, že naprostá většin oněch "uprchlíků" jsou ekonomičtí běženci, kteří měli dost peněz na to, aby si zaplatili převoz na lodi (není to úplně malá částka, takže je to spíš pro ty, co se tam nemají špatně, ale chtějí se mít ještě lépe. Ti nejchudší nemají šanci na Evropu ani pomyslet). A pomáhat těm, kdo bylyi vycičeni šířit tady islám, a jedou sem jako žoldáci, to už se mi vůbec nechce a nemá to s křesťanskou láskou nic společného.

J. Jurax 24.6.2015 13:07

Re: něco přihodím odvedle - ad pan Pražák - "problém bude...

Vaše argumentace je kouzelná - budu ho láskyplně hladit, až ho vyhladím ...

J. Jurax 24.6.2015 13:06

Re: "Miluj svého bližního jako sám sebe!"

No, je to možnost ... ale pak ať táhne do perdele sám a nepřesvědčuje k tomu ostatní ...

J. Jurax 24.6.2015 13:04

No nazdar

Panenkomatijasvatokopeckádočehostodušudala ...

To jsem opravdu rád, že jsem bezvěrec, neznaboh a ateista a nikoliv křesťan. protože tohle je názorná ukázka škodlivosti křesťanského učení sebevražedně fanaticky chápaného.

J. Holič 24.6.2015 6:22

Re: něco přihodím odvedle - ad pan Pražák - "problém bude...

Pardon,na začátku má být "řešení ve formě likvidace toho druhého náboženství".

J. Krásenský 24.6.2015 4:14

Re: "Miluj svého bližního jako sám sebe!"

No doufám, že znáte i pár veršů před a po Vašem citátu a, že tedy sám napíšete, jaký je jeho smysl a proč je jeho použití v nejen v tomto případě je nepatřičný.

J. Vintr 24.6.2015 0:21

Ti imigranti nejsou lidé v nouzi

Z našeho pohledu se to může zdát, že utíkají před bídou ve své zemi, ale člověk, který dokáže sehnat peníze na nemalý poplatek převáděčüm, ten není ve své zemi vůbec chudý. Když si třeba porovnáme, v jak nedůstojných materiálních poměrech žijí u nás statisíce důchodců, pak je každá koruna, kterou by stát vynaložil na pomoc ekonomickým běžencům z Afriky, výsměchem našim občanům, kteří celý život pracovali a odváděli daně a teď musí žít z důchodu, který často nepokryje ani ty nejnutnější životní náklady.

B. Volarik 23.6.2015 23:50

Re: Zmizel můj příspěvek. Proto ho opakuji.

Jak zachráníte muslima před utopením?

...Nevím...

Výborně, správná odpověď!

P. Selinger 23.6.2015 23:08

Re: Jsem nevěřící,

Znalost křesťanské víry by prověřovali kněží - aspoň by byli užitečnější. Kromě toho brát jen takové, kteří píší a čtou latinku a domluví se ne-li česky, tak aspoň anglicky.....

S. Donát 23.6.2015 22:27

Re: Přesně..

Ano, většina asi nikdy nikoho nezabila. Problémem je ta menšina, která ve jménu islámu vraždí. Byť menšina, pořád jich je na můj vkus příliš mnoho na to, abychom mohli toto riziko ignorovat.

J. Babička 23.6.2015 22:25

Re: "Miluj svého bližního jako sám sebe!"

v evangeliu se taky praví : Nepřišelt´jsem, abych pokoj uvedl,

ale meč.

J. Holič 23.6.2015 21:47

Re: něco přihodím odvedle - ad pan Pražák - "problém bude...

Na otázku jsem tu již odpovedel. Ale napíšu to jasněji. Řešení ve formě "toho druhého náboženství" nic neřeší a ani nelze provést,nemluvě o tom,že stojí na odmítnutí principu,které si tu chceme chránit. Oddělení světa našeho od toho jiného opět není řešením,neboť jen konzervuje a umocňuje vzájemnou averzi. Navíc ten,kdo se sem bude chtít vetrit za účelem agrese,to bude moci udělat i tak. Na řešení se tedy musí podílet lidé nezavisle na vyznání,protože jen oodpor většiny z vlastní komunity omezí extremismus. Rozdělení na my a oni ho naopak posiluje. Jediné my a oni,které má existovat,jsou zlocinci a ti ostatní.A to musí platit nezavisle na víře. Jiné řešení není.

J. Schwarz 23.6.2015 21:38

Re: Myslím, že vám

Jenže Kristus tak mluvil v dobách, kdy bylo na světě lidí jen pár a nebezpečí hrozilo ze všech stran / živly, nemoce, kobylky, nepřátelé... / kdežto dnes je pro člověka největším nebezpečím právě jeho "bližní" přicházející odněkud z Tramtárie, kterou už zničili a vyžrali a teď hledají nové "tučné pastviny"...

J. Holič 23.6.2015 21:36

Re: Přesně..

Pardon-"nezabila".

J. Holič 23.6.2015 21:35

Re: Přesně..

A jak víte,že ji nepřijal? Co je pravý islám,neurcujete vy,ale jeho vyznavači. A většina z nich nikdy nikoho nezaniká,že zpráv znáte hlavně ty lidi,co se islamem zaštiťují a přitom ho dost zhusta ignorují...

J. Schwarz 23.6.2015 21:27

Re: "Miluj svého bližního jako sám sebe!"

Co vy víte - možná sebe miluje velice, ale své ženy a dětí má plné zuby...

J. Krásenský 23.6.2015 20:37

"Miluj svého bližního jako sám sebe!"

Váš postoj vypadá šlechetně, ale mýlíte se. Pokud dovolíte, aby Vás Váš bližní nepřítel zabil a zotročil Vaši ženu a děti, milujete jej více než sám sebe a více, než ty, které Vám Bůh svěřil.

Většina Evropanů je proti tomu, čemu Vy říkáte přistěhovalectví. Důvodů je několik. Nevěří, že současný evropský establishment je schopný toto zvládnout. Pamatují si přiznání vůdce Labour Party, že cíleně podporují a podporovali imigraci, aby si zajistili voliče. Nedůvěřují Evropských institucím a "humanrightswatch" bojůvkám, že budou mít jejich zastání při odporu proti civilizačním zvláštnostem imigrantů, jako je třeba šaria. A mnozí, včetně mne, podezírají "liberály" tedy moderní levici čili trockisty, že imigraci nejen vítají (aby "sjednotili" evropské národy v jeden lid), ale i provokují ("arabské jaro") a finančně podporují (paradoxní rozdíl mezi extrémní chudobou a placením statisícových poplatků převaděčům a pašerákům).

J. Kanioková 23.6.2015 18:26

Souzním..

J. Kanioková 23.6.2015 18:23

Přesně..

Lidi, zaštiťující se islámem, se neštítí zabíjet, život pro ně není nejvyšší hodnotou.

Islám bude přijatelný až tehdy, kdy za svou základní hodnotu - život - přijme také.

Do té doby bude VŽDYCKY potenciálním ohrožením..

P. Vandas 23.6.2015 18:19

Re: něco přihodím odvedle - ad pan Pražák - "problém bude...

Obecné fráze? Možná.  Realita bývá taková, že nikoli víra v Krista, či Hospodina se bude snažit stát se vůdčí ideou, ale naopak váhající společnost bude hledat k čemu se upnout, až jim poteče do bot. Ba dokonce si myslím, že víra bude zneužita k nebohulibému násilí. Ovšem záchrana bez násilí je spíše zbožné přání naivů. Tvrzení, že řešení musí stát mimo náboženské doktriny je odvážné. Položte si otázku, proč by muselo. Správný stav jste určil podle čeho?

J. Holič 23.6.2015 18:16

Re: Jsem nevěřící,

Takže zvýhodnění budou křesťané a lháři (co logicky budou chránit svůj život),ačkoliv muslimům,kteří považují terorismus za protiislamsky,budou mít smůlu. Přitom si myslím,že takové muslimy potřebujeme. To prostě není řešení. Není nic lepšího,než stanovit obecná a náboženský nezávislá pravidla a nasledne je vymáhat. Pak bude jedno,jestli ten,kdo je poruší,bude muslim,nebo burglars.

J. Holič 23.6.2015 17:56

Re: něco přihodím odvedle - ad pan Pražák - "problém bude...

To jsou ale jen obecne fraze,kterým bývá realita často vzdálená. Je snad křesťanství, nebo zidovstvi něčím,co beze zbytku definuje zdejší lidi? Nebo je to nástroj,k němu když se primkneme,odpovědi na současné otázky samy přijdou (jako "co je přiměřená obrana","jak pomoci,aby měla pomoc smysl,atd.)? Také platí,že nelze zničit víru,jakou je islám,pouhou inklinaci k jiné víře. Řešení musí stát mimo náboženské doktríny. Řešení lze najít pouze na základě racionalnich úvah.Ale to neznamená,že víra je zcela iracionální.Může být,ale pak nepřinese řešení. Správný stav je ne pouhé "věřím/nevěřím",ale "vím proč věřím/nevěřím". Tedy také "dělám to nejen proto,že to má víra přikazuje",ale "vím,proč je to správné".Racionalita je totiž použitelná pro lidi různých vyznání a může přímo ovlivnit chápání víry směrem k jejímu pozitivnímu jádru. Absolutní oddanost dogmatum víry x nikdy nemůže pomocí při obraně před vírou y. Například mnoho muslimů zaujalo racionální postoj vůči is,a přitom to bylo v souladu s is. Víra spojí maximálně lidí jednoho či dvou vyznání. Racionality drží pohromadě celý svět a umožňuje náboženstvím koexistenci. Řešení musí být náboženský univerzální,obecne.

P. Vandas 23.6.2015 17:33

Re: Autor zjevně ironizuje křesťanskou nauku.

Kristova oběť má symbolický význam. Nedělám si patent na správný výklad, ale vidím tento trochu nepochopitelný  akt jinak než je tradičně vykládán. 

  Pokud nenudím, pokusím se krátce objasnit. Každé lidské společenství se dříve, či později octne v krizi a lidem je vlastní, myslet si,  že za jejich prohru, či utrpení nejsou vinni oni sami sami, ale hledají viníka svých proher. V minulosti se terčem nenávisti stávali, tu Židé, jindy zase (v době husitské) nenasytní katoličtí kněží , jindy zas buržuové, či různí "zrádci" , či odpadlíci. Aby se lid uspokojil ve své nenávisti, byli tito odlišní cyklicky rituálně obětováni "za naše hříchy. " Ježíšův příběh je vyjímečný v tom, že odvádí tuto přirozenou nenávist k našim vlastním pokleskům k sobě a bere na sebe "naše hříchy", abychom my už nemuseli hledat onu zástupnou oběť jinde.

R. Brzák 23.6.2015 17:19

Re: Autor zjevně ironizuje křesťanskou nauku.

Kristus jako oběť - zatímco Ježíš Kristus, to je především láska.

R. Brzák 23.6.2015 17:18

Re: něco přihodím odvedle - ad pan Pražák - "problém bude...

Ano, víru potřebujeme.

Problém může být, že naše civilizace svou vlastní víru nechápe, ba dokonce mnoho jejích příslušníků přesvědčeno o její chybnosti. Je tomu na vině historie a někdy i její pokřivený výklad.

Vrátit se ke kořenům pro mne znamená "mluvit s Kristem", ne s knězem. A tento symbolický rozhovor může podniknout každý, ať už je věřící v Boha, nebo boha, nebo ateista. Neboť to, co Kristus znamená (alespoň pro mne) je praktickou a láskyplnou filozofií. Nemá přikázání, neb jsou zbytečná. Vychází totiž z něčeho, co máme každý v sobě od narození - lásku k životu.

A to je naše síla. Tuto sílu máme konfrontovat se silou islámu. Tou je plné spolehnutí na boha, fatalismus, fanatismus až ke smrti. My musíme být "fanatici" života - a těmi přeci, jako živé bytosti, jsme!

P. Vandas 23.6.2015 17:03

Re: něco přihodím odvedle - ad pan Pražák - "problém bude...

Vždy se jednalo o střet ideí. Jinak tomu není, ani dnes. Islám vítězí, neb je pevnější a odhodlanější ve své víře, jakkoli se to snažíme nevidět, či dokonce zesměšnit. Nejsem v žádném případě zastáncem fanatizmu, ani toho křesťanského, ale nic jiného naší civilizaci nezbude, než se kolem Křesťanské a Židovské víry znovu semknout, jinak prohrajeme.

P. Vandas 23.6.2015 16:59

Re: Autor zjevně ironizuje křesťanskou nauku.

Co máte tak závažného na mysli?  Jako Český bratr jsem ke katolíkům kritický, ale ne zas až tak moc. Jejich dílo je obrovské, proti našemu nepatrnému.

R. Brzák 23.6.2015 16:57

něco přihodím odvedle - ad pan Pražák - "problém bude...

...jak se ten svět mimo islám (Dharb al Harb) ubrání, aby se nestal součástí Dharb al Islam....."

moje reakce -

Snadno. Jen musíme najít náš jednotící prvek. A nemusí jím být nenávist (ta nás po zničení nepřítele může učinit nepřáteli jeden druhému).

Věřím, že naší jednotou je naše slabost - tedy něco, co si jen špatně vykládáme, ale co je založeno na neoddělitelné druhé části věty podstaty Ježíšova odkazu - miluj bližního svého JAKO SEBE SAMÉHO!

S láskou k sobě mohu pomoci druhému, jinak to nejde. S láskou k druhému mohu jemu i bránit konat proti mému zájmu, i za cenu JEHO života!