Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ÚVAHA: Od blahobytu k degeneraci a…
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Heincl 13.3.2021 6:21Postupná degenerace společnosti po dosažení vysoké životní úrovně je zřejmě historická zákonitost. Příkladů z historie lze najít dostatek. |
L. Harvánek 13.3.2021 5:35To je pravda, že si užíváme blahobytu vytvořeného tvrdou prací předchozích generací. A neměli bychom se i my starar o to, aby následující generace mohly žít v blahobytu tím, že pro ně budeme tvrdě pracovat? Ale ne, my děláme všechno proto, aby se budoucí generace vůbec nenarodily a tím pádem pro ně a jejich blahobyt vytvářet nějaké hodnoty je naprosto zbytečné. |
P. Hatina 13.3.2021 1:25Jistě, dá se dlouhodobě souhlasit i historicky,.. jenomže odpověď je složitější.. Jinak řečeno, stejně jako dnes se v moderním státu nežádá, aby občan sám sebe a svou rodinu léčil, stejně jako se nežádá, aby sám hasil požáry, tak stejně se na něm nežádá aby svou vlast bránil " s puškou v ruce a ohněm v srdci". (nebo co). Je tady na to profesionální armáda, kterou si mimo jiné, tedy stát udržuje a platí (z daní obyvatel) a to po celou dobu, i v době dlouhodobého míru kdy žádný nepřítel nehrozí. Tudíž, proč pak není ta armáda nasazena, když ten nepřítel hrozí, (třeba že se pak zjistí, že nestačí, a že ani diplomaticky dohodnutí spojenci nepomohou, protože..), ba dokonce, proč ani tehdy nejsou mobilizováni občané - ani kdyby nakrásně se i bránit s puškou v ruce chtěli, i tohle je ta složitost moderní "demo-kracie", kterou by stálo za to historicky zanalyzovat. |
J. Kovaříček 13.3.2021 0:36Velmi dobrý článek. Ne sice veselý, ale pravdivý. Je více kořenů současného rozpadu společnosti, hlavně té západní. Vše pod sluncem děje se dle karmických zákonů, tedy akce a reakce. Moderní technologie, poháněné neuvážlivostí a chamtivostí, neberou ohledy na následky. Hlavním činitelem západní krize je však úpadek kultury a mravnosti. Takže se věci vyvájejí tak jak to musí být. Neměli bychom však zapomínat, že existuje i osobní svět, kde zaleží jen a jen na každém z nás. Můžeme si tedy vybrat, jsme svobodní. |