5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Martin Novák 28.4.2006 9:27

gympl snad není nutnost

Jen takový poznatek z vlastního života. Na strojní fakultě bylo sice peklo s matikou, ale tam se náskok gymnazistů srovnal během prvního semestru. Z gymnazistů v našem kruhu dostudoval jediný. Ostatní jsme byli absolventi průmyslovek. Po ukončení fakulty jsem měl neodbytný dojem, že o řemesle jsem se dověděl a naučil mnohem víc na průmyslovce než na fakultě.  Aspoň z té praktické stránky. Ale to už je asi na dlouhou diskusi o úrovni našich VŠ.

liberal shark 27.4.2006 15:18

občanská práva

Kde zůstalo právo na rovnost šancí v životě ? Každý, kdo je dost dobrý pro gymnázium, má právo na něm studovat.

Saša 27.4.2006 17:31

U nás jich na gymnasiích studuje mnohem víc.

Zhruba 1/3 studentů osmiletých a 2/3 studentů čtyřletých gymnasií nejsou pro ně dost dobří a přesto na nich studují. Gymnasiálních tříd je prostě víc než těch, kteří do nich patří.

Sch.glosátor 27.4.2006 11:51

Podstatou problému je, že vzdělávací systém je pořád nastaven na "výrobu" poddaných

podle požadavků vládců, sociálních inženýrů, hlasatelů "veřejného blaha" a podobně.

Saša 27.4.2006 17:33

Přesně.

A poslední dobou do toho nejvíc zasahují všelicí ti výrobci veřejného blaha, kteří se snaží prosadit místo výuky výchovu. Místo zprostředkovávání informací a triků jak s nimi nakládat se snaží změnit výuku na indoktrinaci nejrůznějšími podivnými memy.

jasan 27.4.2006 10:40

po vlastni zkusenosti

musi rict, ze (nejen) nase rodina vyhlasila Buzkove a socanum krevni mstu.

Kdykoliv jim bude mozno jakkoliv slapnout na krk, udelame to.

Saša 27.4.2006 10:20

Nepodařilo se mi pochopit, co chtěl autor říci.

Spousta slov, spousta vět, parafilosofické mudrování bez nosné myšlenky, bez dějové osy. Obsah sdělení - co autor zamýšlí, k čemu cílí - mně unikl.

Srozumitelné je jen to, že jde o autorovu reakci na proběhlé přijímačky na střední školy a že podle jeho názoru možnost podávat dvojí příjmačky "vyčuraní rodičové zneužívali". Dobrá - je to zřejmě jeho zkušenost. Byl bych rád, kdybych se dověděl více o formách tohoto zneužívání. Nikdy jsem se s ničím takovým nesetkal a nedovedu si zneužívání možnosti přihlásit se ke dvojím zkouškám představit.

Prosím tedy pane Kadlusi, abyste to zneužívání více rozvedl, jakými formami probíhalo a v čem vlastně spočívalo.

Kadlus 27.4.2006 10:34

Re: Nepodařilo se mi pochopit, co chtěl autor říci.

Snad jsem se špatně vyjádřil- nosnou myšlenkou bylo spíš to,že jediná přihláška je omezující hloupost.Také to, že v současné době je řada dětí ,která je touto hloupostí postižena. Snad je to jenom letošní ročník, doufám. O různých pokusech a formách (včetně nezákonných),o těch Vám řekne řada kvalitních ředitelů těch škol, o které je největší zájem.Chtěl jsem jenom říci, že pro tahle děcka život nekončí- spíš začíná.To je ta buldočí zarputilost.Nemá cenu,aby řada kvalitních dětí házela po prvním neúspěchu flintu do žita.Stejně,jako je problém,čí je to přání-rodičů,nebo dítěte?Toť vše.

Saša 27.4.2006 10:45

To souhlasím,

že omezení na možnost jedné přihlášky je hloupost. Poškozuje to děti, rozčiluje to rodiče, ubližuje to kvalitním školám. Z Vašeho článku jsem však tento Váš názor skutečně nepochopil.

Ale dále prosím o objasnění Vašeho tvrzení, jak je to s tím zneužíváním možnosti dvojí přihlášky a dvojích přijímacích zkoušek. To mi vážně není jasné.

Saša 27.4.2006 17:34

No ták,

jak je to s tím zneužíváním? Jaké jsou to triky, které neznám! To mne zajímá profesionálně. Sem s nimi pane.

Jura Jurax 27.4.2006 9:47

Nepochopitelná blbost ministerstva školství ...

vlastně pochopitelná - co se taky dá čekat od socanů, že ...

V době počítačů a sítí není technickým problémem povolit každému libovolný počet přijímacích zkoušek (placených ovšem přiměřenou taxou do kapsy školy, aby pokryla náklady) a patřičnou evidenci vést vhodným systémem - za naše prachy za INDOŠ vyhozené oknem zhůvěřilými politiky a ouředníky do patřičně spřátelených kapes (nikdo za to nesedí a zřejmě ani sedět nebude - holt krást se musí umět s dobrým krytím - ruská mafie tomu říká kryška) by jich bylo lze vytvořit několik tuctů, ač by stačil samozřejmě jeden. A my, resp. naše děti až vnoučata, jsme zákazníci vzdělávacího systému, takže argumenty, že by školám přibylo práce, považuji za nemístnou drzost. Zákazníkům se má sloužit, ne je buzerovat jak za bolševika!

Jura Jurax 27.4.2006 9:45

Je sice pravda,

že nepřijetí na třeba gympl není životní tragédií, ač se to zprvu může tak jevit, ale je to přinejmenším pořádná nepříjemnost. Gympl je - nebo by měl být - příparavou na VŠ, protože gymnazista s maturitou snad kromě jazyků a případně oné dnes tak vzývané "flexibility" vlastně neumí nic. No a hodláte-li studovat techniku, dá se jít oklikou přes průmyslovky nebo i učební obory s maturitou, byť za cenu jistých problémů. Kdo však sní o oborech přírodovědných, neřkuli humanitních, má problém. Z výučního oboru s maturitou neumíte matematiku a podle toho, čeho se obor daný obor týká, neumíte chemii, fyziku, biologii, neumíte jazyky a i s úskalími češtiny máte problémy, neznáte historii ... samozřejmě, kdo skutečně chce, překážky obvykle překoná, ovšem za cenu zvýšeného a snad i zbytečného úsilí, za cenu větších finančních nákladů osobních i státních (jeden od 15 do 19 zbytečně studuje něco, co ho nebaví, co nikdy dělat nechěl a dělat nebude, a zároveň se soukromě učí to, co bude potřebovat na přijímačky na vysněnou fakultu).

Takže - jeden pokus na přijetí na střední školu je hovadinium nejvyššího řádu, vskutku hodné socanů kážících vodu a pijících víno - ministryně školství zcela správně jako odpovědná matka poskytuje své dceři za nemalý peníz exkluzívní, majíc za to,že takto vynaložený peníz je dobře investovaný, ovšem sprostnému lidu ne tak majetnému jako ona (jak ryze socanské) oktrojuje jeden pokus a dost. Vždyť i gladiátor skákající do výška či metají kouli má víc pokusů - a to při jeho výkonu o houby jde, neúspěch pro něj neznamená ztracená léta, ale nanejvýš nějaké prachy.

Kadlus 27.4.2006 9:54

Re: Je sice pravda,

Pokud jste dobře četl,i já tu byrokraticky omezenou možnost výběru považuji za hrubou chybu MŠMT.Existují náznaky, že se z téhle nemožnosti vycouvá.Sám doufám, že to bude už příští rok.

LOJR 27.4.2006 12:50

Re: Je sice pravda,

Já tedy nevím, možná máte lepší informace, ale podle mne jde o JEDEN POKUS V JEDNOM KOLE, což je sakra rozdíl. Prakticky všechny středníškoly totiž vyhlašují přinejmenší ještě jedno kolo. Ale řečem o životní tragédii se musím smát, za mně totiž byla možnost jedné (skutečně jedné, další kola nebyly) přihlášky na střední i vysokou pravidlem. Navíc v případě neúspěchu u přijímaček na vysokou hrozil okamžitý odchod na vojnu (tehdy byl můj zdravotní stav perfektní) na 2 roky. ještě k tomu  jsem neměl  kádrové předpoklady, protože oba rodiče byli nedělnického původu a nestraníci. Musel jsem mít tedy sakra dobré výsledky a ejhle, vyšlo to! Přitom jsem byl navíc v mnohem silnějším populačním ročníku a míst na gymnáziích i vysokých školách bylo mnohem méně. Budu asi ošklivý, já si ale skutečně nemyslím, že gympl, natož vejšku dle vlastního výběru, může absolvovat každý - stejně jako každý nehodí koulí dvacet metrů,  neuběhne stovku pod deset vteřin nebo nevzepře dva metráky.  

gerontusinza 27.4.2006 17:24

Lojre, každý ne, ale každý kdo si myslí že na to má. Re: Re: Je sice pravda,

Vždyť se jedná o 15 leté!  A nepřijetí může být i psychickou újmou. Proto bych se rád setkal znovu s možností více přihlášek na střední školu. VŠ je něco jiného. Zde bych to nechal na těch školách a jejich možnostech. Jednají již s plnoletými (převážně)

petr 27.4.2006 8:28

Tedy - v Rusku jsem nebyl ...

Ale stejně si řeknu : myslím, že situace v níž se děcko nedostane na školu na kterou mu stačí rozum ( prostě proto že přijímačky mají jen jeden pokus - každý sportovec co někde hopká nebo něčím hází má 3 !!!) JE TRAGICKÁ . Nic ve zlém, ale puberťák na gymplu, průmyslovce maká mimo jiné proto aby nebyl mezi vrstevníky za blbce. Stejný puberťák na učňáku by byl za blbce tehdy, kdyby si nad rámec osnov půjčoval a sháněl literaturu a doučoval se. A nenechte se mýlit, pokud jste kantor jak říkáte, víte něco o tlaku kolektivu  (to slovo nemám moc rád,ale nenapadá mne jiné) , který může být v mnoha směrech zdrcující.    Výsledek je, že prohráváme děti a jejich fištrón. A na to zajdeme.

Kadlus 27.4.2006 9:58

Re: Tedy - v Rusku jsem nebyl ...

Znám,velice dobře.Jenomže letos je tu pár tisíc-nebo víc,kteří mají tenhle problém. Mají si z toho dělat tragedii ? O tom to je- život je ještě setskra dlouhý.

A.S. Pergill 27.4.2006 8:20

Co jim brání?

Typický příklad – zdrávka – její absolventi, teď dokonce i zdravotní bratři. Co jim brání vystudovat medicinu? Co jim brání vlastní pílí dostudovat to, co je na gymplu rozdílné?

Brání jim to, že by museli buď od prvního ročníku studovat dvě tři hodiny denně navíc (pod něčím vedením) studovat předměty, které na zdravce nejsou. Nebo po maturitě na zdravce tak rok intenzívně dohánět, co se tam neprobralo, nebo probralo blbě. Jinak nemají nejmenší šanci u přijímaček (fyzika, chemie, zčásti biologie)

JK 27.4.2006 9:40

Re: Co jim brání?

Souhlas jen z poloviny.Pokud šlo o cíl,snad se dá ušetřit čas v odborných předmětech- zy by měli mít lehčí-některé věci znají "na omak"

Pavla B. 27.4.2006 13:31

Re: Re: Co jim brání?

Jenže přijímačky na VŠ se nedělají z odborných předmětů. Na medicíně pak mohou mít možná usnadněné studium, ale dostat se tam ze zdravky je větší problém než z gymplu.

Až na jednu výjimku všechny mé bývalé spolužačky-absolventky zdravky skončily v prvním ročníku přírodovědy, protože neprošly přes matiku. Sama teď učím na PřF a podle mých zkušeností jsou bývalí gymnazisté sice příšerná kopyta v laboratoři, nicméně praktickou zručnost si časem poměrně snadno "doženou", teoretické znalosti mají dobré. Prakticky a teoreticky jsou skvělí absolventi chemické průmyslovky.

L 27.4.2006 14:51

Co jim brání?

Kolik toho je treba se naucit na jednu zkousku a kolik na prijimacky. Kdyz chce studovat na te vysoke skole, musi byt schopen se naucit na prijimacky asi za mesic. Mozna za dva, ne za tri roky.

Varianty 27.4.2006 7:16

Mít JEDINOU možnost SŠ je zvěrstvo.Každý nemá na Fr. gymnazium...

R 27.4.2006 7:11

Přemíra slov

Jestliže jsem pochopil dobře z onoho množství vyblitých slov autorovu myšlenku,  tak to, že se studenti nedostanou na gympl není konec světa, že se můžou stejně dobře uplatnit, to jest dostat se na vysokou i absolvováním jiné školy, třeba učňovské. Z teoretického hlediska myšlenka asi správná, z praktického těžko.  I když stát se může leccos

cca 27.4.2006 7:51

Re: Přemíra slov

ale jde to - mám výuční list, posléze maturitu, posléze VŠ /dálkově/ dva roky ZVS a žiju - musím říct skvěle protože můj součastný plat je vysoce nedprůměrný

cca2 27.4.2006 7:55

Re: Re: Přemíra slov

chybička - nadprůměrný

MIKLAS 27.4.2006 12:35

Re: Re: Přemíra slov

Máte pravdu, kdo chce, ten si cestu ke vzdělání najde

ptakopysk 27.4.2006 8:24

Re: Přemíra slov

divíte se? Vždyď je to kantor. :o)