Diskuse
ÚVAHA: Konec snu
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Richard III.
Omyly
Myslel jsem, že Titanic ztroskotal mnohem severněji a dál od Ameriky. Nezbývá mi než se poučit.
J.G. Pašek
TITANIK nechal postavit a vlastnil Američan J.P. Morgan . . . .
Cena postavit dnešních cca $500 tisíc . . .
Titanik byl registrován v Anglii = cena registrace a mzdy zaměstnanců byly mnohem levnější než v USA a v Anglii a Irsku = námořní velmoc, žili zkušení zaměstnanci, ale neměli praxi naplnit a spouštět spouštět v panice záchrané čluny . . . bylo tam cca 2200 lidí a z toho cca 900 byla obsluha = zaměstnanci od kapitána, oficíry, poskoky, kuchaře, číšníky, uklizečky, orchestr-muzikanty po strojníky a topiče . . .
Takže platících pasažérů tam bylo cca 1300 . . Cena lístku Anglie-USA? Ceny lístků byly v Brit. Librách, ceny přepočteny na 1990 $ . . . 1. třída = dva pokoje parlor s okny pro 4 pasažéry cca $50+ tisíc . . . . . 1. třída bez oken - jeden pasažér cca $2+ tisíce . . . 2. třída cca $700+ . . . 3. třída cca $170 - 460 . . .
xxx
Re: TITANIK nechal postavit a vlastnil Američan J.P. Morgan . . . .
titanic stal v tehdejsich librach 2 000 000,-. To by dnes bylo nekolikrat vic nez $500 000.
xxx Kubeš
Jak
by se zachovali při podobných tragediích dnešní bohatí je závislé na tom, odkud pocházejí. Mnozí dnešní boháči ze zemí osvobozených od komunismu vyrostli z dřívějších chudáků díky legislativním a ekonomickým zmatkům, které přirozeně nastaly při změnách režimů. Pochopitelně nemají za sebou určitou kultivaci předchozích generací. Věřím ale, že přesto by těch, kteří by se zachovali jako gentlemani, bylo nemálo.
richard
Jen doplňuji, autore:
potopení Titanicu bylo vyšetřováno dvěma komisemi (USA, GB) a na základě výpovědí přeživších byla stanovena jednak další pravidla pro bezpečnost námořního provozu (Pro zajímavost: teprve od té doby má mít loď v záchranných člunech povinně místo pro všechny cestující + členy posádky, do té doby vše záleželo na úvaze majitele lodi.), jednak byly osvětleny některé scénky při potopení lodi - cestující ve třetí třídě nebyli uzamčeni, do cestujících se nestřílelo - filmaři oblíbené a do nekonečna "tvůrčím" způsobem opakované: jsou lživé.
Tisíce let platí pravidla boha Poseidona, vládce moří: potápějící loď se opouští v následujícím pořadí: 1) krysy 2) ranění a nemocní 3) ženy a děti 4) cestující muži 5) členové posádky 6) kapitán , tohle zohledňuje i křesťanská i anglosaská vysoká morálka mužů z Titanicu, kterou popisujete a která je i faktograficky doložena.
Je příznačné - viz Hubáček - jak se k zahynulým mužům z Titanicu postavily tehdejší odporné US sufražetky, humus, hnus a hnůj. Dnes je rok 2008, autore, dávno máme, žel Bohu jinou morálku, takže dnešní zbohatlící by nejenže neposkytli svá místa v záchranných člunech neznámým a chudobným ženám a dětem, nejenže mravní povinnost bohatého gentlemana přispívat na ztrátové charitativní a kulturní projekty v zájmu celku je jim zcela neznámá, ale:
pokud by tak učinili dnes, byli by feministkami úspěšně zažalováni a odsouzeni za "diskriminaci a sexuální harašení" - nedělám si legraci, v USA se stalo, že muž vytáhl na břeh čerstvě utopenou ženu, poskytl masáž srdce a umělé dýchání, oživil, zdravotnící ji pak odléčili, dostal za to paragraf, prý utonulou "sexuálně obtěžoval". Takže gentlemanů ubývá, stejně jako dam - milé ženy, až vás při nějaké podobné osudové životní scénce odstrčíme a zachráníme se na váš úkor, poděkujte před smrtí svým feministkám.
Pišta
Re: Jen doplňuji, autore:
Celá řada vžitých a neustále opakovaných tvrzení, je pouhá legenda. Např. Ani jeden člen lodního orchestru nebyl Čech. Na palubě se určitě netančilo.Titanik byl britská loď a byla neděle. Cestující třetí třídy určitě nebyli nuzáci v hadrech. Lodní lístek byl tak drahý i ve třetí třídě, že by si to těžko mohli dovolit. Třetí třída měla svojí vlastní jídelnu, kuřácký salon a společenskou místnost a dokonce svojí vlastní krytou promenádu. Problémem cestujících třetí třídy bylo hlavně to , že většina neuměla anglicky a nerozuměla povelům posádky. Byli mezi nimi i Arméni a Syřané. Michael Davie ve své publikaci uvádí, že "Zatimco cestujícím první a druhé třídy, instinkt velel teple se obléci, první starostí imigrantů bylo zachránit majetek. Objevili se proto na chodbách obtěžkáni balíky a kufry případně s ranci na zádech. Ti kteří nevěděli co se stalo ,si mysleli, že budou bezpečnější na palubě než v záchraných člunech, jiní byli zase tak vyděšeni, že podlehli zoufalství příliš brzy. Existuje svědectví jednoho ze zachráněných Švédů, že velká skupina vystěhovalců se soustředila kolem kněze, modlili se a plakali. Prosili Boha a Pannu Marii o pomoc. Jen se modlili a nebo křičeli a pro svojí záchranu nehnuli ani prstem. Ztratili vlastní vůli a čekali, že všechno za ně zařídí Bůh" Tolik z publikace Michaela Davieho Titanic.
Yarda
Četl jsem kdesi citát
Mnoho úctyhodných šlechtických rodů má mezi svými předky loupeživé rytíře.
Nedávno proběhla našimi médii zpráva že jistý nejmenovaný ministr co zrovna nepatří mezi nejoblíbenější politiky poskytl první pomoc při dopravní nehodě.
xxx Kubeš
Re: Četl jsem kdesi citát
Nevím proč "nejmenovaný", ví každý, kdo poslouchá zprávy, že to byl Julínek.
OP
Podobnost
příspěvek pravděpodobně vychází z myšlenky uvedené (kromě jiného také) v knize Fareeda Zakarii: Budoucnost svobody.
Pavel
Byl jsem na hřbitově obětí
v kanadském Halifaxu. Je to smutné místo. Vyprávějí tam historku, jak se jim nedávno podařilo podle DNA identifikovat ostatky jednoho dítěte a jeho matky. Leží teď tedy spolu v jednom hrobě.
Jura Jurax
Čísla
Z I. třídy Titaniku se zachránilo 60 % cestujících (145 žen a dětí a 54 mužů), z II. třídy 42 % cestujících (104 žen a dětí a 15 mužů), z III. třídy 25 % cestujících (105 žen a dětí a 69 mužů) a příslušníků posádky se zachránily 24 % (20 žen a 194 mužů).
vita
Re: Čísla
Vzhledem k tomu, že mnoho dalších žen se nezachránilo, zcela zjevně ne všichni gentlemani byli takovými gentlemany, jak by rád autor.
U posádky je třeba započíst i to, že mnozí ze zachráněných byli zachráněni jako vedlejší efekt - museli zachraňovat. Třeba veslaři, kormidelníci a velitelé člunů, kteří postupovali v souladu s předpisy a z povinnosti.
janoryna
chování těch jmenovaných přes všechno bohatsví bylo
projevem solidarismu, což je zakuklený výraz pro socialismus. pravicově myslící člověk myslí nejprve na sebe, pak na svoji rodinu a na ty další jenom tolik, aby nevotravovali. nepochybuji, že na českém titaniku bude někdo někomu dávat přednost a čekat, až bude na řadě.
VLK
Zlatý věk lidstva už byl...
Opět jedna povídačka o tom, že zlatý věk lidstva už byl, že současné elity už nejsou to, co elity bývaly, že vše na světě a hlavně lidská morálka se zhoršuje a zhoršuje...
Připomíná mi to nářky tou dobou vrcholící, že naše česká šlechta už není to, co šlechta bývala za Jiřího z poděbrad, že už nepodporuje národ a zaprodala se a podobně. Přitom by bez jejich příspěvků a bez jejich vlivu prakticky žádný český národně emancipační projekt nevedl k úspěchu. Národní divadlo, národní muzeum, obě velké výstavy, politická reprezentace (snad s výjimkou sociálních demokratů), ba i tak demokratický spolek jako Sokol měl při svém zrodu mimo jiné členy šlechtické rodiny Thurn-Taxisů. Připomíná mi to lkaní našich levicových intelektuálů v meziválečném období, ale když se člověk podívá na běh historie podrobněji, zjistí, že i v té době příliv peněz od těch movitých jak na charitativní tak ne kulturní účely rostl a neutuchal. A oni levicoví intelektuálové se neštítili ty peníze přijmout, když spadly do klína právě jim.
Pravda i o zachráněných z Titaniku je mnohem barevnější a nemilosrdnější. A i mnozí ti, kteří kavalírsky dali přednost dámě, se jinak chovali při svém obchodování bezskurpulózně, bez ohledu na zdraví a životy těch, kteří na nich byli existenčně závislí či kteří jejich zájmům stáli v cestě.
Stejně tak je to i dnes. Vy v nich vidíte jen ty bezohledné podnikatele tunelující co se dá, uplácející politiky a špinící si ruce s mafií. Ale oni jsou to mnohdy lidé, kteří dokázali zorganizovat velké podniky, kteří obstáli v tvrdé konkurenci a kteří značnou část toho, co by jim mohlo zůstat na kontech, posílají tam, co je třeba. Že je to mnohdy komentováno zdařilou reklamní kampaní, to je jen daň době. To platí jak u nás, tak ve světě. Samozřejmě u každého jinou měrou a záleží na úhlu pohledu. Ale myslím, že kdyby došlo k opakování katastrofy podobné Titaniku, výsledky by byly hodně podobné.
Samozřejmě je tato historka krásným morálním apelem. A takové je třeba. Hlavně pro děti.
Vyhledávání
Lidovky.cz
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz