2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Nebuželský 20.3.2011 21:52

Já Vám řeknu

že u nás to s tou ohledupností a pokorou není nic moc. A teď si představme,až se toho všeho tady,ujmou dnešní dobou vychovaní manažeři. to teprv budeme zírat,ani nemusí přijít tsunami. omlouvám se ,třeba se pletu.

R. Kujínek 20.3.2011 14:29

Pěkná oslava japonců, jak drží při sobě atd.

Ale postavit si jaderný elektrárny u moře zrovna v Japonsku značí, že je tam dost lidí, kterým na svých spoluobčanech moc nezáleží.

Úplně vidí to zasedání vlády, které to schvalovalo.A co když přijde hodně silný zemětřesení?

V Japonsku? Proč by mělo?

A co když přijde cunami?Cunami? To je nějaký cizí slovo, ne?

Ne, je japonský, podívej, na wikipedii píšou, že může být i desítky metrů vysoká.Kecy, maximálně šest a půl metru, to je na tuty...... atd.

J. Koťátková 20.3.2011 12:29

Japonci

Nejvýznamnější japonská socioložka Čie Nakanová napsala, že japonský společenský řád spočívá na rozlišování „uvnitř a venku".

Uvnitř (uči) je označení pro ty, kteří patří k sobě, tvoří společně skupinu, tedy rodinu, školní třídu, podnikové společenství. Venku (soto) stojí cizinci. Zatímco každá jednotlivá skupina je většinou vzájemně poutána dlouhou životnf loajalitou, uchovává si zároveň od cizí skupiny pokud možno odstup. Sloužit vlastní skupině platí za sociální ideál. Cizí skupině se nedluží nic, ta zůstává mimo a také mimo normy.

Japonská ústava nezná právo na azyl. Kdykoliv nějaká katastrofa zažene uprchlíky k japonským břelWm, úřady se s velkou horlivostí snažf tyto nežádoucí lidi co nejrychleji odsunout, nejlépe do Ameriky. Když lidé venku upadnou do bídy, vétšiny Japonců se to nedotkne. Křesťanské poselství, v každém člověku vidět bratra nebo sestru, se ukazuje v tomto ohledu pravděpodobně jako nejdůležitějsí přínos západní kultury.

Důsledek úvah Čie Nakanové pro japonské mezinárodní vztahy je zřejmý. Cizina zůstává soto, je to cizí separovaný svět, na který nejdou vnitřní japonské normy aplikovat. Ideál family of man, lidstva jako světové společenské jednotky, je většině Japonců ještě stále cizí.. Proto nemůže překvapit, že organizace jako Amnesty International má v Japonsku jen nepatrný ohlas.

Japonská ústava nezná právo na azyl. Kdykoliv nějaká katastrofa zažene uprchlíky k japonským břehům, úřady se s velkou horlivostí snaží tyto nežádoucí lidi co nejrychleji odsunout, nejlépe do Ameriky. Když lidé venku upadnou do bídy, vétšiny Japonců se to nedotkne. Křesťanské poselství, v každém člověku vidět bratra nebo sestru, se ukazuje v tomto ohledu pravděpodobně jako nejdůležitějsí přínos západní kultury. G.Bamdmann: Japonsko, jak se neztratit; Trango, Vsetín, 1997

J. Koťátková 20.3.2011 12:36

Re: Japonci

omluva za paskvil

R. Kříž 19.3.2011 21:28

hezke

diky

M. Tlusty 19.3.2011 21:25

Dělalo Japonsko dostatečně POKÁNÍ ze zvěrstev?

Díky, pane Okamuro, za Vaše vždy nádherně lidské, ale i fundované postřehy.

Omlouvám se, ale něco mi v Japonsku skřípe: Popírání nebo zlehčování holokaustu na Číňanech aj. zvěrstev starostou Tokia...

Ve světě platí (ať tomu věříme nebo ne, ať jsme jakéhokoli náboženství), že za hřích je odplatou smrt.

Němci nejvíc ze všech trestají popírání holokaustu na Židech a opravdu dělali pokání a distancovali se od toho.

Nechybí právě toto v dostatečné míře Japonsku?

J. Koťátková 20.3.2011 12:32

Re: Dělalo Japonsko dostatečně POKÁNÍ ze zvěrstev?

Odepř-ení otevřeného a zásadního překonání mi­nulosti je třeba chápat jako výraz japonské kultury hanby. Co se veřejně neprodebatuje, neexistuje, a když se ozve těch několik hlasů, které chtějí stav změnit, nejsou vyslyšeny a nakonec bývají umlčeny.

Cokoliv páchali Japonci ve druhé světové válce, dělo se v zájmu nejvyšší skupiny, ke které se každý přimkl pro dobro vlastního národa. Sloužit národu statečně a nezištně představuje akt nejvyš­ší morality bez ohledu na následky pro osoby mimo skupinu, nezúčastněné, Nejaponce. To, že v Ja­ponsku se po roce 1945 vůbec; nepohnulo špatné svědomí, může platit jako indicie, jak silně je ve stupnici hodnot zakoř-eněno japonské skupinové myšlení.

M. Tlusty 21.3.2011 0:42

Re: Dělalo Japonsko dostatečně POKÁNÍ ze zvěrstev?

Jen mini-poznámka:

Nesmyslné masové usekávání hlav civilistům nebylo "pro dobro japonského národa". To mu nemohlo být ničím užitečné.

R. Šteler 19.3.2011 14:15

Panu Tokio Okamura

Vážený pane Okamura, díky za skvělý článek a přípomínku Moraváka s  jeho myšlenkami, které jsou v nás pomalu  ve stejných ruinách, jako Baťův areál ve Zlíně.

V. Hajková 19.3.2011 7:45

AUTOROVI

Velká poklona za tento článek.

I. Vitula 19.3.2011 21:25

Re: AUTOROVI

Přidávám se. Japonci mají mé velké sympatie. To vše, co píše autor pozoruji a trochu závidím.

J. Kovaříček 19.3.2011 3:36

Skvěle napsané...

V Japonsku jsem byl jen jednou ale často se s Japonci potkávám a tak trochu o nich něco vím. V Evropě možná a v holywoodských filmech rozhodně ještě panuje stereotyp ukrutných Japonců z dob druhé světové války. Jenže není mnoho národů ve kterých nikdy žádní ukrutníci neřádili. Japonci mají velmi starou kulturu, významný vliv buddhistické filosofie napomáhá v cvičení mysli směrem k mentální disciplíně a šlechetnosti. Ten článek je sice pochopitelná generalisace, ale svou podstatou odpovídá pravdě, o které není škodu si zapřemítat.

Pan Okamura nejen dobře píše ale má i velké štestí s předky - kombinace Japonec a Moravan jeví se mi být skvělá. V obou případech jsou geneticky zakodované staré kulturní tradice. nemusí pít jen saké ale může si dopřát i dobrého vínečka a také možno prozradit, že Moravané zpívají lépe než Japonci.

P. Sulc 19.3.2011 3:03

No, pane,

ta vase ceska polovina se desi spravne. A jiste se desila uz kdyz cetla o zahranicnich cedulich "Cesi, nekradte nam tady"  A to se matka priroda chovala ukazkove. A co by se Romu tykalo, jak naznacujete, no, snad by nekdo jejich radeni prezil.

V. Kain 19.3.2011 9:54

Re: No, pane,

Na jedné straně skromní,disciplinovaní,pracovití japonci na druhé straně vypasení,násilničtí,líní a zlodějští negři kteří z větší části žijí z podpor.Dodnes v New Orleans nemají pořádek po zničujícím hurikánu a je to už šest let.Ti samí jako v New Orleans žijí na Haiti.Čekají kdo jim co dá.Dodnes tam mají nepořádek a opět vysoká kriminalita,rabování a násilnosti všeho druhu.Kdyby podobná pohroma postihla země české tak by se jistě romové zapojili do záchranářských prací,ale majetku a samozřejmě cizího.

P. Krasny 19.3.2011 11:41

Re: No, pane,

Asi tak.

J. Schwarz 19.3.2011 14:36

Re: No, pane,

Na to je snadný lék - taková individua si nepěstovat! K tomu je ale třeba splnit obtížnější úkol než zabít draka nebo osvobodit princeznu ze spárů zlého čaroděje. Je třeba přestat naslouchat levičáckým intošům a jejich blábolení o "sociálním státě". A budeme jako japonci.

P. Sulc 19.3.2011 19:20

Re: No, pane,

A take prestat poslouchat blaboleni o humanite ! Policie by mela rabujici pakaz na miste postrilet.

P. Sulc 19.3.2011 19:34

Re: No, pane,

No, ja pamatuju kdyz byl , tusim v 1972 ci 73, tak nejak, na vychodnim pobrezi USA "black out" a nesla nikde elektrina. Zabery v TV ukazovaly, jak negri rabovali obchody vsim moznym, rozbite vyklady, negr tahne TV ze ji sotva unese, zidle, stoly, sofy, zkratka vse co se da ukrast.A ani to nemuselo byt v noci, ve dne jim slo rabovani zrovna tak dobre, hlavne proto, ze v NY City je velka potiz byt legalne ozbrojen. Fakt ale je ze kdyz byl dalsi "black out" asi pred 10 lety, tak se to neopakovalo, alespon ne aby to stalo za rec.//i kdyz mozna uz nebylo politicky korektni tohle ukazovat a zduraznovat, vsak jsme tihleti lidumilove, ne? // V davnejsich dobach, mnohem sympatictejsich, policie takovou pakaz proste rozstrilela a byl pokoj, poradek byl zachovan. Dnes je policie, jak se rika hezky cesky, ne baterky, a radeni luzy proste nezastavi, jen spise hlida aby te luze nekdo proboha neublizil, neb, pro krista pana , aby nebyl ztracen lidsky zivot, ten je strasne cennej i u gaunera a lupice.