31.5.2024 | Svátek má Kamila


Diskuse k článku

ÚSTR je VUML: zrušme jej bez náhrady

Ještě před tím, než v ústavu vypukla současná guerilla proti novému antikomunistickému vedení, které odhodlaně mýtí marxisty a revizionisty, vyvolávaly dostupné informace o dění za jeho zdmi žaludeční potíže: intriky, podrazy, petice, denunciace, osočování, válčičky o granty a peníze, až estébácky zákeřné prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brecík 25.4.2023 21:03

ÚSTR = VUML ?!! Nečerpá on kádrově z bývalých Chartistů ? Ti byli, jak známo, z 50% členy / agenty STB. Podle českého hesla: Musíme si pomáhat.

P. Diviš 25.4.2023 23:01

A vy jste je registroval, že?

P. Hák 25.4.2023 19:07

Blbé je, že to od samého začátku bylo zpolitizované. To se pak seriózní věda (a historie může být seriózní vědou, pokud se to vezme poctivě) dělá dost špatně, když je jednoznačné ideologické zadání, co z toho má vylézt.

Nic proti studiu komunismu, ale mělo by se to dělat vědeckými postupy. To, co z ÚSTR občas leze, připomíná spíš aktivistické proklamace.

Zajímavé je, že studium 2. světové války tímhle ideovým zatížením tak netrpí.

V. Mokrý 25.4.2023 19:10

:-)

R^R^R^

P. Diviš 25.4.2023 20:48

Nedávná minulost je vždycky dost politická. Včetně studia druhé světové.

P. Hák 26.4.2023 18:33

Já toho WW2 četl dost a přijde mi, že většina historiků se to snaží brát poctivě, aspoň mimo českou kotlinu. Samozřejmě odlišné názory, pohledy jsou.

P. Kozelský 25.4.2023 17:17

Každý totalitní režim zruší nejprve to co popisuje totalitní praktiky. Blahopřeji k přiznání pozice české pětikoalice.[>-]

F. Navrátil 25.4.2023 16:28

USTR a jeho orgány se stal dobře placeným odkladištěm zasloužilých disidentů a farmou pro chov jejich potomků a známých. Není to vědecká, ale politicko-ideologická instituce. Něco jako Ústav marxismu-Leninismu v opačném gardu. Jediným řešením je zrušení jeho výjimečného a lukrativního postavení a přesun i s financemi do Historického ústavu Akademie věd. Tam už oddělí zrno faktů od ideologických plev.

V. Mokrý 25.4.2023 19:10

;-);-);-)

P. Brich 25.4.2023 15:47

Nejsme jako oni!!

Hlavní heslo plyšáku stále plodí nechutné ovoce.

P. Diviš 25.4.2023 20:49

Nezachránilo vás to heslo před nějakým trestem?

P. Brich 25.4.2023 21:27

Aha, Vás ano. Byl jste tajemník KSČ okresní, krajský nebo jen na úrovni Pávka?:-P

M. Vlasák 25.4.2023 15:36

Koukám, jak je tu dnes rudo...

D. Polanský 25.4.2023 15:15

Nojo, ale kam ty trafitanty pak uklidit? Na stavbu makat nepůjdou.

V. Čermák 25.4.2023 11:52

"Ústav pro studium totalitních režimů" studuje jen 1 totalitní režim, tedy ten náš minulý. Bohužel je od počátku zpolitizovaný a zideologizovaný, zejména za Žáčka, modrého svazáka. Když se něco ODS nedařilo, vždy ÚSTR něco zaručeného tzv. Objevil a bylo vymalováno...

P. Diviš 25.4.2023 14:13

Naštěstí jste příliš bezvýznamný, multiSvědku, než aby studovali vás.

P. Adámek 25.4.2023 9:27

"Ústav pro studium totalitních režimů" klame názvem, ve skutečnosti je to ústav pro výzkum represivních mechanismů totalitních režimů. Mě vždycky zlobila ta jednostrannost, se kterou se Ústav minulému režimu věnoval, dokud jsem si neuvědomil, že jeho úkolem vůbec není studovat poměry za tehdejší doby nýbrž výhradně a pouze ty represivní mechanismy.

V. Mokrý 25.4.2023 9:52

;-)

B. Rudolf 25.4.2023 9:59

Souhlas.

M. Hoblík 25.4.2023 9:05

Opravdu už nastal čas pravdy? Asi ne; zatím tu ještě volně pobíhají pomatení pohrobci Havla!

M. Rozbořil 25.4.2023 9:30

Daleko více je pomatených pohrobků majitelů a uživatelů socialismu. Stýská se jim po malém, ale jejich korýtku.

F. Kusák 25.4.2023 9:48

Ale jděte. Těch, kteří ještě dnes využívají tehdejších výhod, už moc není. Tedy, pokud sem nepočítáte tehdy normálně fungující lidi a nevycházíte z pomateného seriálu Volha. Já jsem musel za totáče normálně makat v konstrukci údržby a pak šéfovat v investicích. Po večerech jsem makal na stavbě, abych uživil rodinu. Takový život si dnešní mladá generace nedovede, až na výjimky, představit. Že bych nějak tesknil po reálsocíku, tak to ani náhodou. To ovšem neznamená, že bych byl z dnešním stavem politiky a státu spokojen. Musel bych být někdo, který nežil posledních třicet let, abych nevnímal to obrovské "rozdávání" majetku, šlendrián v řízení státu a chamtivost některých lidí.

F. Kusák 25.4.2023 9:51

to "z" mě štve

V. Mokrý 25.4.2023 9:53

[>-]R^

!

P. Diviš 25.4.2023 10:50

Taky pamatuji, ale kvůli tomu nemusím blbnout s "rozdáváním majetku". Stav dnešní politiky a státu je neuspokojivý, to ano, ale není už to nadiktované venčí (i v té EU jsme bohužel dobrovolně), ale je to na voličích. Chamtivost byla, je a bude.

F. Kusák 25.4.2023 11:28

Víte pane Diviši, chamtivost a korupce existuje, to ano, ale v takové míře, jaké jsem zažil tady, a vím o čem mluvím, to není zas až tak běžné. A mohu srovnávat, nepracoval jsem jen u nás a za obchodem jsem scestoval půlku světa. Jsem přesvědčen, že za to mohl bývalý režim a jeho hodnotový systém. Jsem sice racionální člověk, ale byl jsem křesťansky vychován (ono se to zas až tak nevyučuje), a i to mělo svůj smysl. Když budeme aktivní, tak se úspěšná ekonomika obnoví, ale po dlouhá léta různými totalitami deformované charaktery a myšlení lidí, hned tak nenarovnáme.

P. Diviš 25.4.2023 14:17

Souhlasím, že minulý režim běžnou chamtivost i korupci dost umocnil a taky morální chování (ať už křesťanské nebo běžné) spíš trestal, než odměňoval.

Komentoval jsem hlavně to "rozdávání majetku". Pokud tím míníte privatizaci, odstátnění, pak to bylo nevyhnutelné a co nejrychleji. Mimo jiné i proto, aby byl omezen prostor pro tu chamtivost.

R. Langer 25.4.2023 11:56

Jasně, "to není nadiktované zvenčí". Paráda, tak to jsme pak mnohem blbější, než si vůbec uvědomujeme. ;-D

P. Diviš 25.4.2023 14:17

Ve vašem případě nepochybně. :-P

P. Brich 25.4.2023 15:54

Tak zvenčí, i když jsme do EU vlítli dobrovolně po hlavě, je dnes už snad všechno. Že to tu omocňují lokajové doufající, že si jich zvenčí všimnou, to už patří k domorodému folklóru.