30.5.2024 | Svátek má Ferdinand


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pteryx 9.11.2009 19:30

Re: Vážení diskutující,

Nemám s tím osobně problém. Ale dovedete si představit, jakou by to na všech stranách vyvolalo bouři nevole? Pomník společně např. pro Židy a pro sudetské Němce? Spousty lidí by se to dotklo, to by opravdu nešlo.

pteryx 9.11.2009 19:25

Re: Kdo to vůbec byl

Lidi ho měli rádi, byl to velice dobrý člověk, filosof. To je myslím to podstatné.

Kodl 9.11.2009 19:25

Re: Už je to únavné

Neudělal.Prezident Beneš se vydal do Moskvy a Češi se stali lokaji komunistů třináct let před Vítězným Únorem.;-(.

pteryx 9.11.2009 19:22

Re: Vážení diskutující,

Ano, jistě si pomník zaslouží. Kdyby pro nic jiného, tak proto že byli popraveni bez soudu.

pteryx 9.11.2009 19:17

Re: Nedalo mi to, abych se nepodíval znovu na Wikipedii

Oni to zřejmě započítali do domácích obětí (+ "luftkrieg a partyzánská válka").

pteryx 9.11.2009 19:15

Re: Záchodový dekl.

Vskutku vybraný slovník - shazuje však spíše autora příspěvku, než tuto diskusi.

pteryx 9.11.2009 19:13

Re: Už je to únavné

Vy opravdu nevíte proč? Je Vám to líto? Tak mě to tedy líto není, vždyť ten člověk by z nás udělal Hitlerovy lokaje.

hafusak2 9.11.2009 18:55

Re: O peníze jde vždy až v první řadě

Právě na konci války je vidět na fotkách i filmových záběrech, čím vším byly vyzbrojeny narychlo tvořené jednotky Volkssturmu a HJ. Na jednom filmu /dost známém pochoduje jednotka VS, staří pánové a zbraně, které si nesou jsou sbírkou celé Evropy včetně již dáno vyřazených vzorů např. Lewis 1912, těž. kulomet Vickers /asi trofejní/ a solidní sbírku všemožných typů pušek nejrůznějších kalibrů a nejrůznějšího stáří. Vyskytnout se mohlo snad úplně všechno. Pamatuji, jak kdysi dávno před plyšákem hledali pražské barikádníky podle různých monogramů a pod, které si do pažeb a pod. vyřezali za pražského povstání. Kuriositou tam právě také byla poměrně dost dlouhá puška z výzbroje předválečné řecké armády /ráže 6,5 x 54 Mannlicher Schönauer/, což byl také dost divoký a u nás neběžný kalibr.

Abraham 9.11.2009 18:54

Re: Vážení diskutující,

Je nutno respektovat rozhodnutí komise.

Ovšem pomník by si  zasloužily  všechny oběti v Postoloprtech v letech 1939-1945.

Jindřich 9.11.2009 18:40

Vážení diskutující,

Vážení diskutující,rád bych se vrátil k tématu. Zaslouží si zavraždění svůj pomník a věčnou vzpomínku? Já soudím že ano. Mnozí čeští velevlastenci mají názor shodný s klasikem: ne vrah ale zavražděný je vinen, ale uvědomte si prosím, že to je cesta do opovržení civilizovanými a slušnými lidmi.

Leoš 9.11.2009 18:23

Re: to je těžké soudit

Ale Němci nechtěli s Anglií válku. Byla to Anglie, která vyhlásila Německu válku.

Harpyje 9.11.2009 18:16

Re: Nedalo mi to, abych se nepodíval znovu na Wikipedii

Tak se podívejte na kolonku níže, a tam najdete jiný odhad, a sice 20000.

Mara Mara 9.11.2009 18:15

Re: Už je to únavné

Pokud budete jen trochu studovat a odložíte Blesk, tak opravdu zjistíte, že "kolaboraci sudeťáků s henleinnovci si Češi vykoledovali sami" a nejen vykoledovali, oni si tuto situaci svou povýšeností a šovinismem zapřičinili sami. A pravděpodobně zjistíte více informací, ze kterých Vám poklesne brada a pravděpodobně i vypadne protéza.

Vadí Vám v prezidentském křesle prezident možným původem z Haliče? Určitě ne, mně je původ také putna. Proč ale nemohl být Konrad Henlein českým premiérem, když vyhrál volby v roce 1935 - že by šovinismus? Jeho matka byla češka, rozená Dvořáčková.

R.J. 9.11.2009 18:10

Re: Nedalo mi to, abych se nepodíval znovu na Wikipedii

To se chceš zůčastnit diskuze se "znalostmi" z Wikipedie ? ;-D

Minutus 9.11.2009 18:08

Re: Kdo to vůbec byl

Díky za připomenutí. Vím o historii poměrně dost.

R.J. 9.11.2009 18:07

Dnešní první cenu za lhaní, demagogii a kroucení se jako had ,

dostanéééé........ Jo, jseš to Ty sudokopytníku. Ovšem nick  "Nový " prohrál o prsa. Tak má krásné druhé místo. ;-D

Leoš 9.11.2009 18:06

Re: Už je to únavné

A proč si to neodsouhlasí třeba v Alsasku, nebo v Již. Tyrolsku?

Karel Adler 9.11.2009 18:06

Re: O peníze jde vždy až v první řadě

Ráže 7.63 Mauser pro pistole byla na konci války už naprostá rarita. Dokonce i nezanedbatelná část starých pistolí Mauserů byla z důvodů zjednodušení zásobování přerážována na 9 mm Parabellum - Luger.

Jindřich 9.11.2009 18:03

Re: Kdo to vůbec byl

Matka prezidenta Masaryka byla Němka, která neuměla česky, kuchařka na statku. Otec Slovák, kočí, tamtéž.

Leoš 9.11.2009 18:03

Holt, někteří Češi,

kteří neměli dost odvahy vyřídit si to s Němcem za války, po válce si to bohatě vynahradili. Pochybuji, že se poválečných zvěrstev na německých civilistech dopouštěli naši navrátivší se váleční hrdinové z východní, nebo západní fronty. Ti měli s Němci účty vyřízené, neměli potřebu masakrovat něm. civilisty. To dělali ti, co celou válku seděli za pecí a čekali jak to dopadne, v horším případě to byli udavači a donašeči a tímto způsobem se zbavovali svědků.  Myslím, že nikdo nechce přepisovat dějiny. Němečtí rodáci chtějí pouze pomník, nic víc.

Marat 9.11.2009 18:00

Záchodový dekl.

Tak jsem se podíval dnes  ještě jednou na Psa a zjistil jsem, že hromada lejna na záchodovém deklu se zase víc jak dost ukájel svým "velevlastenectvým". Že ale smrdí vydatně, to tchoří lejno.

Karel Adler 9.11.2009 17:59

Ano, zprávu českého soudu bych bral

a uznávám vinu své zklerozy, že si na ni z dřívějška nepamatuji. Jen mi ještě volakosi falíruje počet obětí...

Kristína 9.11.2009 17:59

Už je to únavné

Sice můžu pochválit autora že v jeho elaborátu není slovo Paroubek, ale za chvíli bude psát, že 2.světovou válku, koncentráky, kolaboraci sudeťáků s henleinnovci si Češi vykoledovali sami. Odsun němců je pouze důsledek JEJICH činů.Každá akce vyvolává reakci. Tohle téma už patří historiků a nelze se na to dívat "dnešní optikou". A navíc si myslím, že dneska v "demokracii" by si němci (v případě neodsunu), s poukazem na Kosovo a podobně, odsouhlasili přidružení celého území k Německu.

Mara Mara 9.11.2009 17:58

Re: Kdo to vůbec byl

Tak si ještě zjisti, jak se jmenoval jeden ze zakladatelů Sokola (Ph.Dr. Miroslav Tyrš - Friedrich Emmanuel Tiersch), něco o "národnosti" rodičů tatíčka Masaryka - pokud budeš hledat, tak zjistíš, jak se před úpravou slovo "Masaryk" správně psalo. Celkově je to jedno, ale i nynější prezident moc slovanské příjmení nemá :-)

Karel Adler 9.11.2009 17:56

Nedalo mi to, abych se nepodíval znovu na Wikipedii

Na seznam ztrát konkrétně. Na české nebo nebo ruské nebo anglické verzi se liší počty československých vojenských případně civilních obětí, ale na německé verzi je u vojenských obětí Československa nula. Taková drzost je vzhledem k padlým už před válkou, při obraně Polska, Francie, severní Afriky, Velké Británie a konec konců i CCCP (Rusové uvádějí vyšší počty vojenských obětí, nejspíš mezi ně započítali i mrtvé z Gulagu) opravdu hnusná. Podle německých představ zřejmě všichni ti padlí byli jen vzbouřenci,  žoldáci či kýho ďasa. To, že Němci nechali "zacvičit" data tak, aby se jich zdálo být zemřelých v Československu víc, než "echtčechoslováků", to je jen taková anekdota. Ano, jsem pro to, aby se v Postoloprtech objevil pomník obětem uvedeného masakru. Hned po tom, co se objeví pomníčky v místeh, kde teroristé z freikorpsu pozabíjeli Čechoslováky zavlečené do "Říše" a následně tam ještě před válkou zamordované a hned po tom, co bude stanovena totožnost daných mrtvých z Postoloprtů, protože je zde důvod k podezření, že mezi nimi jsou i pohřbené ostatky obětí některého z nacistických pochodů smrti. Zajímalo by mne, kvůli kterému z těchto požadavků by Němci prskali víc...

R.J. 9.11.2009 17:56

Re: Urážíte český národ

To ale bývala slušná hospoda, že by tak poklesla ? ;-D

Marat 9.11.2009 17:56

Re: Urážíte český národ

A hromada lejna na záchodovém deklu je obdivovatelem vojsk NKVD, Gardových jednotek RA, českých LM, vojsk MV, VS, CO. že hromado lejna na záchodovém deklu?

Jindřich 9.11.2009 17:55

Re: Ano pane Jendo, to co zde Doležal předvádí

Nechtěl jste říci že by bylo nejlepší konečné řešení ?

Minutus 9.11.2009 17:54

Re: Kdo to vůbec byl

Jo, to se stává .. ale zdaleka ne tolik Čechům. ;-)

pteryx 9.11.2009 17:53

Re: Kdo to vůbec byl

Za určité situace se může stát, že národy své pomatence následují, to je ten problém.