23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jirkac 8.11.2009 5:59

Re: Český národ neskoná - svou historií je natrénovaný vydržet i peklo

Ja uz ziju 41 let v Kanade a musim potvrdit, ze Cesi i Slovaci maji v teto casti sveta velice dobre jmeno, jako lide pracoviti, poctivi a z velke vetsiny tolerantni. Neni treaba nad Ceskym narodem lamat hul, spise naopak - ale je jiste, ze budoucnost narodnostni rozdily pomalu zmensuje, coz je asi dobre...

Olivie 8.11.2009 5:44

Nerozpletené prameny českých dějin.

V našich dějinách je příliš mnoho pohádek a historici  zejména v okolních státech to vědí. Dějiny Velké Moravy jsou skoro samizdat, nemluví se o nich   a dějiny samotných Čech jsou pro obyčejné lidi jednou velkou hádankou. Od kdy se říká Přemyslovcům Přemyslovci, jak dopadly genetické testy údajných pozůstatků jejich rodu, jak  se Přemyslovci skutečně jmenovali v dokumentech římské říše, atd. Nezodpovězených otázek je příliš mnoho  a některé jsou vlastně tabu. Myslím si ale, že pro život dalších generací je to nepodstatné a za takových  200 let a více  budou lidé v Evropě mluvit anglicky  a bude jim to úplně jedno. Hlavně aby byli zdraví a žili bez válek.

Novák 8.11.2009 5:00

Jen více Doležala

Jen více Doležala, ale potom bude vhodné přejmenovat tento deník na Sudetoněmecký Pes.

ranní oko 8.11.2009 3:14

Re: Mnoho polopravd o našem polostátu

polomagor Milda

wiki 8.11.2009 2:12

Díky většině komentátorů

Spraví mi vždy náladu pod obdobnými výlevy tohoto žlučovitého kolaborantského šmoka. Rv

Klotylda 8.11.2009 1:26

Mate pravdu pane Dolezale

 Ano mate!  mela jsem zase stestí ze trvala stala jen 2200Kc! Tedy  ani ne 1/20 meho  príjmu! Mohu ted v obchode vse sehnat a vynalézat nove polévky! To bych pred Sametovkou nemohla  líbá vás teta KlotyldaVV

Peter 8.11.2009 0:52

Re: Máte pravdu pane Doležale

R^!

sociolog 8.11.2009 0:42

Re: Juro, marxistické hledisko berte, když už ho máte v kůži zažrané, až na dějiny novověku.

Asi mily Juro Juraxi ani netuite, nakolik je Vas mozek omytej Marxem, ktery byl samozrejme umoznen teprve  Francuzskou Revoluci, ktera mela stejne ohavne dusledky jako pozdeji Revoluce  Rijnova. Jen se nastesti Francouzum podarilo jeji nihiisticke dedictvi rychleji odbourat nez na Vychode. Proto vubec nejste schopen pochopit, jaky vliv mel vyvoj od Chelcickeho, ktereho jeste Tolstoj zminoval coby sveho predchudce, az po Majestat na nasi narodni identitu.

Ovsem pokud nabidku svobodne viry v dusledku Marxova materialsmu odmitnete s tim, ze misto Boha zvolite modlu naroda, tak se dostanete k nebezpecnemu nacionalismu, ktery vedl k 2 svetovym valkam a kteryse  EU snazi prekonat. Vy muiste byt proti EU, nebot jste zaroven rudy a hnedy. Napred byl Marx a pak prisel Mussoliny coby jeho zak, ktery cestu k moci zvolii namisto pres tridni boj pres boj narodnoostni.

Je to tezke Vasi a Klausovu slepou ulicku na zaklade nepochopeneho dedictvi Majestatu vybojovaneho nasimi predky videt a pochopit. Asi se v tomto ohledu opradu lisim o Dolezala, nebot i on zvratil onu Majestatni tradici svobody ve lkani nad nasi narodni marnosti. Budeme tak dlouho marni, pokud si neuvedomime nasi historickou velikost. Jak uzemni od PrymyslaOtakara, ktery vytycil hranice Hasbukum, at po onu duchovni, kterou nam poslapala Tricetileta Valka. SNad az nam Svedove vrati Dablovu Bibli, bude nasemu narodu jasne, kym je!

JH 7.11.2009 23:59

Naprostý souhlas s panem Juraxem! a navíc

bych chtěl panu Jindřichovi připomenout, že určitá fáze emancipace, obrození, byla ne za přispění Němců, ale naopak! Jak pomohli Němci ke kulturní emancipaci Polabských Slovanů ? :-(

Jura Jurax 7.11.2009 23:52

Re: Já jsem tedy pyšná na svůj

R^R^R^

Jura Jurax 7.11.2009 23:49

Re: kníže Václav nekolaboroval, Doležale nelži

No, Vy jste souzen podle svých výroků zde napsaných .... RvRvRv

Jura Jurax 7.11.2009 23:47

Re: Pane Karle

No, ono by se tu mělo tučným písmem zdůraznit, že o onom Václavovi se - nepočítáme-li legendy - vlastně nic moc neví. A legendy jsou jen legendy, byť mohly (ale nemusely) evokovat skutečné události ... nakonec ani rok a ani den jeho smrti nejsou jisté ... zde se diskutuje spíš i symbolu než o dávném knížeti ...

Jura Jurax 7.11.2009 23:40

Re: Sudeťák ...

No, když nepíšete s diakritikou ... ;-) ... i když máte pražskou IP, furt můžete být nějaký odrodilec a nenašinec ;-)

MPL 7.11.2009 23:39

Re: Mít společný stát

Máte pravdu, měl jsem napsat přesněji Habsburská monarchie místo Rakouské císařství. Souhlasím i s tím, že z pohledu germanizace Čechů bylo pro nás výhodnější být pod Habsbursky než pod pruským králem. Marie Terezie přišla definitivně o Slezsko, které do té doby patřilo k zemím koruny české a ztráta dalšího území, českého království by Rakousko dále výrazně oslabilo.  Ovšem to hlavní co jsem chtěl říct je, že jsme si Habsburky ze svobodného rozhodnutí sami zvolili a rovněž ze svobodného rozhodnutí jsme se zase osamostatnili.

Jura Jurax 7.11.2009 23:35

Re: Jste dost naivní a možná i nevzdělaný

Kultury a využití okolností - počítá se výsledek, ne kolik životů se pro něj obětuje ...

Jura Jurax 7.11.2009 23:32

Re: No nevím

Myslíte-li mnichovský diktát, tak máte smutnou pravdu - tedy skoro (vzpomeňte anšlusu Rakouska nebo toho, jak dlouho a s jakým nasazením se v roce 1940 bránili Holanďané, Norové a Dánové ... a nakonec i Francouzi. A myslíte-li osmačtyřicátý a vitězství pracujícího lidu, tak v tom jsme taky nebyli sami ... a myslíte-li podpis Lisabonské smlouvy, tak v tom taky nejsme sami ...

Minutus 7.11.2009 23:31

Re: No nevím

No, v EU to udělaly všechny národy.

Minutus 7.11.2009 23:30

Jste dost naivní a možná i nevzdělaný

Víc čtěte.Český stát je tady více než 1000 let, i když prvního krále jsme měli až v 11 století. Češi na počátku hodně bojovali a dost úspěšně, jak je vidět. Jinak by tu český národ a ani stát nebyl. To, že jsme dokázali v minulém století tak noho vybojovat, aniž jsme moc válčili, je příznakem naší vysoké kultury.

Jura Jurax 7.11.2009 23:28

Re: Sudeťák ...

No a existuje národ francouzský nebo jsou Bretonci, Provensálci, Alsasané etc. a v Němcích zas Bavoři, Sasíci ... není to trošku složitější?

WWW 7.11.2009 23:27

Re: No nevím

To mate pravdu, stejne tak ale plati, ze ne kazdy narod se sve samostatnosti tak lehce vzdal, jako nas.To uz snad nebudete popirat !

Jura Jurax 7.11.2009 23:23

Re: No nevím

No, náš národ jako takový se naštěstí moc bít nepotřeboval ... to si myslíte, že Rusko je jaksi národovější, když tam měli občanskou válku ... nebo jinak - jak hluboko chcete jít do historie, abyste našel, jak se ten který národ bil za svou samostatnost? A ne každému národu se povedlo ji získat nebo udržet ...

Jura Jurax 7.11.2009 23:17

Re: Mnoho polopravd o našem polostátu

V matematice je nedosažitelná 0 a 100%, jsou to pouhé limity.  8-o8-o;-D;-D8-o

68 7.11.2009 23:15

Re: No nevím

A těch modliteb co na to padlo!

WWW 7.11.2009 23:15

Re: No nevím

Ale jiste, vyuzili sikovne situace. Bavime se ted o tom, zda narod, jako takovy se bil za svou samostatnost.

Jura Jurax 7.11.2009 23:15

Re: Juro, marxistické hledisko berte, když už ho máte v kůži zažrané, až na dějiny novověku.

No, ono víru v bohy odsuzovali již francouzští racionalisté - a to bylo dlouho před Marxovým narozením, takže s dovolením neopruzujte tu s marxismem ... vězte, že to, co bylo kdysi důležité (třeba ten Majestát), jeví se dnes směšným - a stejně i tehdy šlo o prachy ;-)

Pete Brich 7.11.2009 23:12

Re: Máte pravdu pane Doležale

R^PB

68 7.11.2009 23:12

Re: Bohušu, mutra kuchta

Že druhé kategorie? Blbost. Čtvrté cenové skupiny, se suchým hajzlem na dvorku. Takový je Bohuš!

Jura Jurax 7.11.2009 23:11

Re: Škoda, že pan Jaroslav neví nic o logice

No, rozumbrada možná je, ale na rozdíl od Vás má recht ;-)

Pete Brich 7.11.2009 23:10

Juro, marxistické hledisko berte, když už ho máte v kůži zažrané, až na dějiny novověku.

PB

Jura Jurax 7.11.2009 23:09

Re: No nevím

No, Vy si s historií moc netykáte - spadl nam do klina  - neslyšel jste nikdy o těch, kdož během velké války vyvinuli velké úsilí - diplomatické i podpořené zbraněmi, aby náš stát vznikl?