23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hanebnej panchart 8.11.2009 18:18

Pane Dolezale...

...DIKY!Jak vy dokazete vytocit mistni vlastenciky a zombii z 19.stoletiR^R^R^

fanfán 8.11.2009 18:04

Nevážený pane Doležale,

nechápu, proč vždy musíte alespoň trochu zakopnout o Benešovy dekrety. Škoda, že jste v tom svém elaborátu nevzpoměl, jak ty klíčové mocnosti té samé Evropy, která nad námi teď ohrnuje nos prakticky nastartovaly vznik právě těch Benešových dekretů,které Vám tak silně leží v žaludku, a to podpisem Mnichovské dohody.

Škoda že jste nevzpoměl na sudeťácké bojůvky, které Mnichovu předcházely, a vyklizení našeho pohraničí, které následovalo, když se na nás ta Evropa před kterou pořád učuráváte vys rala, a nechala nás Hitlerovi napospas.

Škoda že jste nevzpoměl na to, jak zfanatizovaní fašouni, včetně těch sudetských řádili v této zemi po celou dobu okupace. Odsun Němců je traumatem našeho národa, s tím souhlasím, protože se stalo spousta nezákonných a smutných věcí, včetně uplatnění principu kolektivní viny. Avšak Vaše neustálé vytrhávání pouhého důsledku ze souvislostí, popírání a bagatelizace předchozího historického vývoje je věcí, ze které se mi začíná dělat již zle.

Nechte to být, ty věci se staly, a to Vaše věčné šťourání je trapné. Co takhle začít napadat Švédsko, ať zaplatí škody na Karlově mostě a vrátí Ďáblovu bibli? Otočte desku, ta s dekrety je již ohraná.

Vlastizdar 8.11.2009 17:58

Re: dol

Pro Jurax Jurax Kdyby církve jenom na živobytí, ale hromadily majetky, majetek rovná se moc. Círerv vládla Evropě. Církev korumpovala schudlé evropské panovníky  vyčerpané válkami,  určovala majetkové přesuny, finacovala  války, posunovala evrposké hranice, uzemí prostřednictvím sńatků, inkvizice likvidovala nepohodlné a zabavovala jejich majetky.......   

jmy 8.11.2009 17:53

je to přesně tak

R^ velmi věcné vystižení, 100% souhlas

Vlastizdar 8.11.2009 17:44

Re: No nevím

Jó kdyby nás bylo alespoň 10x více, patřilo nám horní Slezko, část Pruska, to by se nám to o samostatnost bojovalo., to bychom se lehce nevzdávali. Tak malý stát, ve středu Evropy, je skoro zázrak, že jsme zůstali,.. A pořád jsme neuragickým bodem  EU.

 Vzhůru už hlavu národe, k zemi své pozvedni oči,VIZ, jsou tam i MALÉ hvězdičky, kol nichž se velké točí. Zase budeme číst Nerudu, Čapka,  Havlíčka, Sabinu...

Jaroslav 8.11.2009 17:40

Re: Zaslouží si Češi vlastní stát?

Jesetere, mel sis ten Dolezaluv clanek precist poradne kde zaverem pise:

K minulosti se stavet jako civilizovany narod kriticky....

Tomu ty rikas plivani na vlastni minulost ? ;-P

Pametnik roku 1968 8.11.2009 17:36

Re: Soudruh Brežněv byl jiného názoru a v srpnu 1968 to v rozčilení

Slováci stačili "otočit," podobně, jako předtím Rumuni. I Horthy se o to pokusil, ale Němci v tom Maďarsku dokázali zabránit. Teprve po Horthyho odstranění byli také povražděni maďarští Židé.

Pametnik roku 1968 8.11.2009 17:32

Že by šlo o jednoho panovníka čtu prvně, ALE např. spisovatel

Miroslav Ivanov mnohé z těchto argumentů uvádí. Píše, že počátkem 10 století došlo v českém státě ke TŘEM krvavým převratům. Je zajímavé, že se prakticky NIKDE ve školním dějepise člověk nedočte, že zavražděn byl nejen Václav, ale i mnoho jeho stoupenců, to byl třetí převrat. Jako předchozí uvádí Ivanov nástup Václava k moci !!! a první do souvislosti se "zavražděním Svaté Ludmily." 

Už Kosmas přitom píše, že spiklenci nezabili jen Václava, ale i další lidi.

A Ivanov ten atentát/převrat klade skutečně do souvislosti s nemocí Jindřicha Ptáčníka a jako pravděpodobné datum uvádí 4. listopad (to 28 září bylo pak skutečně zvoleno proto, aby nahradilo předchozí pohanský svátek).

Vlastizdar 8.11.2009 17:29

Re: Za koho autor mluví ?

Pro Astona jsme Blbakov, pro Doležala polostát, už jen zbývá, opakovaně nám trdit, že jsme neschopní, nacionalisté, neumíme si vládnout, jsme rebelové, prostě úplně hrozní, balast Evropy ,NEROVNOPRÁVNÏ, k ničemu...no.nechoďme s peškem okolo, prostě aut rasa. 

Jaroslav 8.11.2009 17:19

Re: Soudruh Brežněv byl jiného názoru a v srpnu 1968 to v rozčilení

A taky nad Slovenskem. ;-P

Jaroslav 8.11.2009 17:17

Re: Dolažale, vy jste gauner ! Dzp.

Ovsem musis uznat ze je to pokrok kdyz muzes verejne napsat svuj nazor a nejsi za nej odsouzen jako tridni nepritel a poslan na rekreaci do Jachymova. ;-P

Pametnik roku 1968 8.11.2009 17:15

Soudruh Brežněv byl jiného názoru a v srpnu 1968 to v rozčilení

Dubčekovi přímo řekl - "výsledkem Druhé světové války je naše zájmová sféra a pro její udržení jsme ochotni vést další válku."

Mimochodem, Rusové skutečně vyhráli válku nad Maďarskem, spojencem Německa až do hořkého konce.

Jeseter 8.11.2009 17:14

Re: Zaslouží si Češi vlastní stát?

Vacku Vacku, doufam, ze nejste ucitelem dejepisu.Pominul jste spoustu faktu. Prvni rep. nebyla "prozrana", jeji financni/ekonomicka balance byla na svetove urovni ( pres vysoke vydaje na stavbu pevnosti, armadu svetovou krisi) S tim zanrodnenim to take bylo jinak (pred 1.sv ). Ceske legie bojovaly ve Francii, Italii a Rusku. (na pr. viz pomnik na Vimy Ridge ).Ten "velkokapital" byl vytvoren sta lety zotrovacnim pod CK. Germanisace ceskeho naroda vam dnes nic nerika. Ale co skoda slov takovym lidem, kteri plivaji na vlastni minulost. Proc tady vubec jeste zijete, s temi ceskymi hnupy >:-D>-

Vladimír Menšík 8.11.2009 17:10

Doležel - nášč český Quskin

Kajan 8.11.2009 17:09

Dolažale, vy jste gauner ! Dzp.

Vladimír Menšík 8.11.2009 17:09

pisálekDoležel - český Quislink

Chtěl bych Vás poprosil abyste těmi štvavými články přestal oblbovat zejména lidi, kteří  neznali dějiny  a učitelé jiím to nevysvětlili. Škoda  že nezůstal Protektorát Bohmen und  Mohren, které  zejména pomahála  patá kolona -  snad víte co to bylo - a jim pomahala parta koborantů typu Moravec  za  pomoci fašistickýho plátku Vlajka a Kuratoria. Divím

se  proč nejdete do služeb pane Poslta , i když ale ten má  trochu větší plat než vy. Než  začnete špinit uvědomte si že 100 tis vojaků bojovalé za I svět. války za naši svobodu v Rusku, 4o tis v Italii a 50 tis ve Francii. Rota Nazdar prakticka uplně vykrvácela pro naši  svobodu a bohužel pro takové kreatury. To samé bylo za II svět války, kdy tisíce bojovníků

obětovali  své životy. Bohužel to ještě nevěděli že v republice jsou takový špíni. Nešpinte 

 alespon ty  kteří se  obětovali.

Jaroslav 8.11.2009 17:08

Re: Poturčenec je horší Turka.

Hmm, nepamatuji si ze by Rusove vyhrali nejakou valku nad CSR, Polskem, Madarskem, Bulharskem, Rumunskem a jinymy staty ktere i kdyz neanexovali tak je dostali do sveho podruci. ;-P

. 8.11.2009 16:53

Re: už zase, pane Doležale

To je nesmírně zajímavé. Kde jste tuto úvahu - verzi četl??

westík 8.11.2009 16:51

Re: Český národ neskoná - svou historií je natrénovaný vydržet i peklo

velice hezky vyjádřeno R^

. 8.11.2009 16:49

Poturčenec je horší Turka.

Hele Doležale, ten, kdo vyhraje válku, od nepaměti anektuje území poraženého a vyžene, nebo absorbuje původní obyvatelstvo. Tento postup je považován za legitimní. Platí to i v případě druhé světové války. Nikdo nic nenamítal a nenamítá proti anexi pobaltských zemí, velké části Polska, Besarábie a Podkarpatské Rusi vítězem , takže není nejmenší důvod k námitkám a volání po odškodnění podobného činu v případě Sudet.  Tak si to Doležale pamatuj a dej už nám pokoj a táhni si ke svým skopčákům.

podobného činu v případě Sudet

Jaroslav 8.11.2009 16:47

Re: No comment.

Pokud jste cetla od konce, tak vam jiste neuniklo ze autor napsal zaverem to nejpodstatnejsi a sice:

K minulosti se stavet jako civilizovany narod kriticky; umet ocenit jeji prednosti a odsoudit jeji nedostatky.

Mimochodem to o tech prasetech v sobe zahrnuje i to ze nemusite stat frontu treba na pomerance nebo hajzlpair kdyz byl nahodou k dostani. ;-P

brok 8.11.2009 16:47

už zase, pane Doležale

Ten “polostát” vznikl v první polovině devátého století a jeho území a státní symboly se stabilizovaly do počátku století dvanáctého. Od té doby se základní hranice tohoto “státu, který nemá ani vlastní symboly” v podstatě neměnily. V průběhu staletí k němu přibývala a zase odcházela území (Kladsko, Slezsko, Lužice, Lombardie apod.), ale základní území zemí koruny české zůstávalo neměnné dodnes. Mezi ta území, která přicházela a odcházela můžeme v počátku 20. Století počítat i Slovensko, které naopak vlastní stát nikdy nemělo (Horní Uhry) a získalo jej až na konci 20. Století. Česká stát je nástupnickým státem ČSR a stejně jako všechny nástupnické státy má svůj vztah k předcházejícímu státu (podobně Německo, Rakousko, Rusko, Francie aj.). Vlajku ČSR si ČR ponechala v podstatě právem. I když někteří Slováci protestovali, neměli k ČSR žádný vztah. I když Slovensku ČSR pomohla k nezávislosti na Maďarsku (bez vzniku ČSR by zůstali součástí Maďarska), zradili ji při první příležitosti (1938). Ke konci války se znovu přihlásili k ČSR, ale jen z nutnosti. Byli tehdy součástí poražené strany a sovětská armáda se rychle blížila. Jak zacházeli Rusové s poraženými všichni věděli, takže se Slováci rychle přidali k vítězům. A opět při první příležitosti utekli. Jsem rád (a věřím, že většina Čechů), že je Slovensko samostatné.

Pokud jde o sv. Václava je to postava nejen historicky sporná. Byl zavražděn zrovna v den, na který církev svatá neměla žádný svátek a tak se to náramně hodilo. Bohužel, církevní legendy ho líčí jako pobožného slabocha v kontrastu s jeho bratrem Boleslavem. Ten kontrast je příznačný. Kdyby byl Václav takový, jak ho líčí legendy, nikdy nemohl být panovníkem. Objevila se i zajímavá verze, podle které je jazykový základ obou jmen stejný (Vácslav/Boleslav) a jde o jednoho panovníka. Jeho politika byla odlišná "před vraždou" a "po vraždě". Využil stavu, kdy Jindřich Ptáčník byl stále ještě císařem, ale po mrtvici zcela ochromen.

. 8.11.2009 16:39

Re: Zaslouží si Češi vlastní stát?

Petře Vacku, jsi tak ožralej, nebo sis něco šlehnul?  Takhle se zrychtovat už v poledne, no to je síla.

Jaroslav 8.11.2009 16:37

Re: Překvapení

Odkdy smi obcan CR psat pouze to co vyhovuje predstavam sovinisticke verbeze?

Neco podobneho existovalo v Cesku 40 let, jenze ty doby jsou uz nenavratne pryc, aspon lze doufat. ;-P

. 8.11.2009 16:25

Re: Jste dost naivní a možná i nevzdělaný

Jenže co zbylo z Velkomarovské říše? Avaři  ji natolik zdecimovali, že se už z toho nikdy nevzpamatovala. Na jihu jsou dnes ze slovanských kmenů Rakušané, na východě Slováci. Centrum zdecimované říše , je tomu již skoro tisíc let, připojili ke  Koruně české Přemyslovci. Nikoho už však toto nezajímá.

Minutus 8.11.2009 16:24

Re: Jste dost naivní a možná i nevzdělaný

No, myslel jsem prvního českého korunovaného krále Vratislava.

Minutus 8.11.2009 16:22

Re: Jste dost naivní a možná i nevzdělaný

R^ Naopak vysoký poměr cena/výkon o něčem vypovídá.

. 8.11.2009 16:09

Re: dol

Obávám se, pane JuraJurax, že jste vůbec nepochopil smysl komentáře sociologa. Vnímat činy konané v jistých historických obdobích, pochopit jejich smysl, nelze jiným způsobem, než se oprostit od myšlení a nabytých vědomostí člověka dvacátého století. Každý to neumí.

Jurajda 8.11.2009 15:47

Jo ten den po Silvestrovi to je ale svátek!

Většině je zle a ostatní blijou!

vzorek 8.11.2009 15:14

Re: Za koho autor mluví ?

Jistě, Židé jako Neff zcela v souladu se svou přirozeností pomlouvají hostující národ. Krásně je to vidět u Honzy Krause a skrytě to ze sebe dostává třeba Zdeněk Svěrák parodií na vlastence jménem Cimrman atd.