Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
UDÁLOSTI: Most pro medvědy
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
baltahsar 21.5.2008 11:16Ono jde asi o tohle "Bude také postaven ekodukt v km 120,500, který je tvořen spojitou monolitickou obloukovou příčlí ze železobetonu proměnné tloušťky a šířky. Most bude zasypán zeminou minimální tloušťky přesypávky 1,0 m. Délka mostu je 65,4 m a rozpětí polí je 7,8+24,9+24,9+7,8 m. Povede přes něj biokoridor" -- o šířce nic nepíšou, ale asi nebude taky pod nějakých 60 m, aby se na tom méďové nebáli, čili celkem dost betonu i zemních prací. Profil je to dost neobvyklej a proti té skořepině u Volče aspoň dvojnásobnej. http://dalnice-silnice.cz/D47.htm
|
AdVy 21.5.2008 11:06Re: Re: Re: "prechody nebudou naopak pouzivany jako "pasti" pro chytani zbylych premnozenych prislusniku skodne" Co by pak dělali ne(myslivci)? |
Stanislav 21.5.2008 10:59Re: Re: Re: Re: neinformovaný Doležal To může být i pravda, nicméně jsem ochotnej postavit něco se srovnatelnou funkčností za desetinu peněz a ještě se budu mít do konce života dost dobře ... |
baltahsar 21.5.2008 10:57Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: neinformovaný Doležal A nebejvaj tam svodidla. A elektrifikovanost se týká maximálně slona nebo žirafy, který by mezi jednotlivejma ZOO asi migrovat volně neměli. TGV a jiný rychlotratě jsou samozřejmě oplocený jako dálnice, a třeba ve střední francii je průchodnost zajištěna tak, že je do náspu vložena co 500 m estakáda. Dokonce i pro homo sapiens a jejich traktorius. |
Uhuhu 21.5.2008 10:55Re: Zase plno lidí naletělo na novinářskou hloupost U zvířecích nadchodů je třeba počítat s vysokou zátěží, zejména v Moravské brány. Co kdyby úsilí vědců o rekonstrukci vyhynulých druhů mělo úspěch a Moravskou branou znovu táhli mamuti ? A v Jižních Čechách počítat se zatoulanými slony, kteří budou přecházet Alpy ve stopách Hanibalových ! |
R 21.5.2008 10:55Re: Re: Re: Re: neinformovaný Doležal Třeba na místním územním plánu svého města jsem biokoridory našel. |
Lucka 21.5.2008 10:55Re: Valík Schválně jsem si projela debatu, zda blbnu já nebo někdo jiný.Dík za ujištění, že ten, kdo to zblbnul, je p.Doležal. Po tolika debatách o vrchu VALÍK by už mohl vědět, jak se tento jmenuje. Dík za postřeh |
baltahsar 21.5.2008 10:53Re: Re: Re: Re: Re: neinformovaný Doležal No on sem ty Mosty někdo zatáhl, tam přece žádná D47 nevede. Ona vlastně žádná D47 už neexistuje, vede se to nadále jako pokračování D1, a půjde patrně o lokalitu u Bílovce, což je zas migrační tah z Beskyd do Jeseníků. Normální totální zmatení |
R 21.5.2008 10:53Re: Re: Re: Re: Re: Re: neinformovaný Doležal Co se týká vlakových tratí, přesně teď nevím, ale interval mezi vlaky tam není kratší než 5 - 10 minut. To je dost na to, aby jakékoliv zvíře trať stihlo překročit a uteklo i třeba před Pendolinem.. U nás to zatím jde, trať, kde jezdí rychlovlaky, třeba TGV v Francii je určitě nějakým způsobem v tom smyslu vyřešena. |
R 21.5.2008 10:49Re: Re: Re: Re: Re: Re: neinformovaný Doležal A tam jsou taky dálnice, kde se běžně jezdí 130 a kde když někdo zpomalí na 100, zdržuje? A jezdí tam ve dne i v noci co minutu několik aut neboli denně aspoň 10 tisíc? |
baltahsar 21.5.2008 10:48Re: Re: "prechody nebudou naopak pouzivany jako "pasti" pro chytani zbylych premnozenych prislusniku skodne" Jsou tam svodidla a má šířku přes třicet metrů? No jak by chodila, asi jako přes tu starou jedničku. |
R 21.5.2008 10:45Re: Re: Re: Re: neinformovaný Doležal Medvěd je teritoriální zvíře, jeho teritorium je desítky až stovky km čtvereční a kromě doby říje tam jiného medvěda nesnese. Z toho vyplývá, že i když 99 % lidí v dané oblasti medvěda jaktěživ nevidělo a neuvidí, může být daná oblast medvědy už desítky let obývaná. Počet medvědů na Slovensku, jestli si to dobře pamatuji, se odhaduje asi na 1200 kusů a tito jedinci už mají zabrané veškerou plochu Tater a jiných pohoří na Slovensku. Mladí dospívající slovenští medvědi si proto musí hledat teritoria jinde, proto přišli před pár lety medvědi ze Slovenska do Beskyd a nyní se dá čekat, že tito medvědi budou přecházet přes sníženinu v povodí Odry do Jeseníků. U rysů je to s teritoriem a s potřebou přechodů podobné, ti jsou ale hodně tlumeni pytláky, pokud je mi známo. |
Psí vrah Čumil 21.5.2008 10:44Re: Re: "prechody nebudou naopak pouzivany jako "pasti" pro chytani zbylych premnozenych prislusniku skodne" Vono je to těžké, milej pane. Mít tady rysy, vlky a medvědy, zase bychom třeba nemuseli norovat lišky, že jo a nebylo by tolik problémů s divokými prasaty - například. Zase by byly jiné problémy. Nicméně mně přijde rozumné, když civilizační díla berou na vědomí také přírodní struktury a snaží se jim přizpůsobit. |
baltahsar 21.5.2008 10:44Re: Re: Re: Re: Zase plno lidí naletělo na novinářskou hloupost Jo, 500 mega je vždycky lumpárna, zejména když nejsou na mym účtě Myslíte ten co mu museli udělat nahoře díry, aby to nebyl "souvislej" tunela a nemuseli zajistit vzduchotechniku a únikovej východ? Něco přes stovku metrů, a možná těch pět stovek stál taky. |
Radimka 21.5.2008 10:44Re: Re: Univerzální Doležal Bude to bezobsažné pindání na dané téma. |
libero 21.5.2008 10:41Re: Univerzální Doležal Budou-li zajímavé, proč ne! |
I. Laengsfeld 21.5.2008 10:36Re: "prechody nebudou naopak pouzivany jako "pasti" pro chytani zbylych premnozenych prislusniku skodne" Hodnota meho argumentu? Zamyslet se nad vyznamy slov "migrace" "premnozeny" "zbyly" apod. Ne vzdy se shodneme, co ty kategorie maji znamenat , zda prislusny jev podporovat ci omezovat. Ja treba jsem spis pro omezovani migrace, nejen u medvedu |
frop 21.5.2008 10:36jaká je skutečnost... Na http://dalnice-silnice.cz/D47.htm to najdete: U obce Hrabůvka ... mostní objekt o šířce 48,2 m, po kterém bude přecházet silnice III/44023 a vodoteč. Most bude sloužit pro migraci zvěře. Mimochodem: jeden "most pro medvědy" už na této dálnici je u Dolníha Újezda (v tom úseku se ale dálnice jmenuje R35). Jak to, že se o něm také nediskutuje?
|
Radimka 21.5.2008 10:35Univerzální Doležal Zítra se dočkáme článku pana Doležala o problematice prstokladu na sopránové zobcové flétně, pozítří o úskalích milostného života vorvaňů. |
ok 21.5.2008 10:31Re: Re: Re: Re: neinformovaný Doležal Tak to máte dobré. Jak jste ty medvědy naučili respektovat státní hranici? To by mě fakt zajímalo. To že jste medvěda neviděl, ještě neznamená, že u vás Beskydech žádní nežijí. Třeba přijde už zítra. |
Psí vrah Čumil 21.5.2008 10:30Re: Re: Re: Re: Re: otázka přírodopisným odborníkům PS - v každém případě je pro obě strany IMHO lepší, když budou možnosti takových střetů co možná minimalizovány. |
honzak 21.5.2008 10:29Re: Re: Re: Re: Re: neinformovaný Doležal otázka zněla, jak budou zviřátka chodit přes elektrifikovanou dvojkolejnou trať! Se zviřátky na silnici mám bohaté zkušenosti z Korsiky. Tam žijí nevbychovaná prasata a kozy, domorodci nezřizují přechody a vládne všeobecný chaos. Ale zatím jsem vždy dobrzdil (na kole). Někteří automobilisté nedobrzdili. Měli by s tím Frantíci něco dělat! |
R 21.5.2008 10:27Re: Re: Re: u autora převládl grafoman No, srnčí zvěř v podstatě nemigruje, snad jen v zimě za potravou. Srnčí je skutečně spíše záležitost různých okresek procházejících přes místní lesy než dálnic. |
R 21.5.2008 10:25Re: Re: Re: Re: Re: u autora převládl grafoman Za komunistů v noci po cestách, i dálnicích provoz prakticky nebyl. Proto zvěř nebyla problém, přes den prostě počkala někde v lesíku a v noci tu cestu přeběhla. Dneska ty auta jezdí v noci praticky stejně jako ve dne. |
Psí vrah Čumil 21.5.2008 10:16"prechody nebudou naopak pouzivany jako "pasti" pro chytani zbylych premnozenych prislusniku skodne" Za prvé: zbylých nebo přemnožených? Za druhé - v čem spočívá hodnota vašeho argumentu? |
Karkul 21.5.2008 10:13Re: Re: Re: neinformovaný Doležal Mrkni se na mapu raději ty milé ok - většina silnice kolem Mostů u Jablunkova je vedena po viaduktu (ten nadchod se bude stavět nad tím viaduktem?) Pouze část se zařezává do svahu a to v místech kde kdosi potřeboval zničit nejlepší sjezdovku v okolí. A těch medvědů je v hustě obydlených Beskydech, kde mám chalupu zatím nula. Vlci tu jsou, před pár lety s nimi byl problém, když chtěli pěstitelé ovcí ušetřit za ovčácké psy. Dnes ty psy mají a veškeré náměty pro bulvární tisk zmizely. |
Psí vrah Čumil 21.5.2008 10:09Re: Re: Re: Re: otázka přírodopisným odborníkům Jede-li, je to jeho chyba a následky nechť si přičte k tíži sám. |
I. Laengsfeld 21.5.2008 10:07Re: otázka přírodopisným odborníkům Proc se nestavi treba i specializovane prechody pro nerusenou migraci multikulturniho obyvatelstva k nam? nebo tedy obracene, kdo zaruci, ze se vztah tehle spolecnosti k medvedum a jine divoke zveri za 100 let neobrati na opacnou stranu, a tyhle prechody nebudou naopak pouzivany jako "pasti" pro chytani zbylych premnozenych prislusniku skodne |
honzak 21.5.2008 10:07Re: Re: Re: Zase plno lidí naletělo na novinářskou hloupost Líběj se projet po dálnici (např. Hradecká) a zjistit si délku sypoaného tunelu. Pak uviděj,m že 500 mega je lumpárna. |
honzak 21.5.2008 10:05Re: Re: Re: otázka přírodopisným odborníkům svatá prosototo! On nikdo po silnicích 1. a 2. třídy nejde rychleji než 90? To musí být nádherný kraj, kde tomu tak je! |