5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Hi, girls!

Máme tu vedle sebe dvě zprávy. první je kupodivu dobrá, což v posledních letech není moc časté: v březnu roku 2013 byly v pákistánském Balúčistánu na cestě do Indie uneseny dvě české občanky, Antonie Chrástecká a Hana Humpálová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hák 3.4.2015 16:53

Dle mého názoru.

p.Zeman,kterého jsem nevolil a volit nebudu,vyjadřuje se občas jako typický český buran ale v tomto případě s ním souhlasím,že to byl zbytečný risk.Ale způsob jeho vyjádření byl jako obvykle tak trochu "necitlivě"

M. Vápeník 3.4.2015 11:09

Ať si kdo chce říká co chce

Když jedou do TAKOVÝCH míst dvě holky samotné, je to hazard. Můžeme se oblbovat genderovými kvótami, rovnoprávností a moderností. Ale akorát tak tady. Ale realita je, že to je hazard. Na takové cestě má být přítomen muž. Nedošlo by k tomu.

J. Anděl 2.4.2015 20:34

Jj

Ano, souhlas.

R. Brzák 2.4.2015 21:24

Re: Jj

Jsem překvapen. Pan Doležal nejenom že si vymodeloval příběh Zemana, jenž vychvaluje Zikmunda a Hanzelku jakožto "zasloužilé" o stát Český - to bych ještě skousl jako malé historické odbočení. Ale především svůj článek zakládá na Zemanově touze národu sdělit, že ony nyní již šťastné dívky rozhodně nemíní pozvat k sobě na návštěvu. Kdyby skousl svůj (pro mne pochopitelný) odpor vůči hlavě státu, poslechl by si ten rozhovor a nevařil z vody. Neb z kontextu zcela zjevně vyplývá, že Zeman jen odpovídal na jemu přímo položenou otázku, na kterou mohl odpovědět prostým "ne" bez dalšího vysvětlení, nebo svůj postoj vysvětlit. Jsem docela rád, že prezident Zeman svou invenci v tomto vysvětlení krotil, nadít se od něj můžeme zjevně mnohem horšího... Pokud by ale své rozhodnutí v této věci vysvětlit nehodlal, mě by jeho postoj připadal arogantní až příliš.

Na jeho místě bych volil asi formulaci - "obě dívky spočinuly šťastně v náruči svých rodin a já je nebudu nijak vystavovat stresu setkání se starým dědkem, jímž jsem" - jenže to bych po Zemanovi chtěl schopnost diplomacie, kterou nikdy nadán nebyl (a se kterou by asi své voliče ani neoslovil).

Pan Doležal dle mého názoru podléhá své emoci, kterou v něm prezident Zeman vzbuzuje (a jak píši výše, chápu to zcela). Ale to není dobrý předpoklad pro novinařinu - což se v jeho článku potvrdilo.

2.4.2015 23:49

Re: Jj

Hlavně si mohl odpustit zmínku o "dívkách", chlapec senilní poblitý

ovšem to že tzv. miloš zeman při každé příležitosti otlemeně a urážlivě zabečí není nic nového, volič ho volil protože mu ty odpornosti imponují, takže je zbytečné to nějak obzvlášť pitvat. Při pitvě miloše zemana stejně narazíte pouze na hroudy červů a výkaly

L. David 2.4.2015 19:39

Zeman má pravdu a Doležal zase blábolí.

Na celém světě je bezpočet zajímavých míst, ale jen dvě husičky musí lézt právě tam, kde je možno očekávat ďáblem posedlé muslimy.

A následně kdejaký mudrlant začne povykovat, jaké jsou povinnosti státu postarat se o kdejakého troubu.

Jen houšť! Stačí, aby pár stovek hloupých občanů vycestovalo do islámských zemí a stát nebude řešit nic jiného, než osvobozování zajatců.

P. Kersch 2.4.2015 19:08

IHH

IHH = Insáni Yardim Vakfi = Nadace humanitární pomoci je na seznamu teroristických organizací vedena v Izraeli, Nizozemsku a Německu. Podporuje mnoho teroristických islamistických skupin, hlavně Hamás. Izet Šahin, který na TV záznamu sedí na pohovce s osvobozenými Češkami, v roce 2009 byl vyslán na Západní břeh Jordánu, aby tam předal dolarovou podporu (desetitisíce) Hamásu, mj. pro rodiny sebevražedných atentátníků. Pak byl zatčen izraelskou bezpečnostní službou a obviněn z financování terorismu. Na žádost turecké vlády byl deportován zpět do Turecka.

IHH se aktivně podílela na konfliktní plavbě námořní dopravní lodi Mavi Marmara, která dopravovala zbraně pro palestinské území Gazy a byla zadržena izraelským námořnictvem.

IHH má prokazatelné kontakty s teroristickými skupinami nejen na Blízkém Východě, ale i v Afganistanu, Bosně, Čečensku a je napojena i na Al-kaidu. Před 3 lety byli zadrženi představitelé IHH v Somálsku při jednání s teroristy skupiny Šabáb. V roce 2014 verbovali na území Gazy dobrovolníky jako lidské štíty v tehdejším válečném střetu s Izraelem.

IHH neuznává Izrael a popírá jeho právo na existenci.

O. Horák 2.4.2015 17:58

škoda, že jste přehlédl maličkost

ministerstvo zahraničí již v té době varovalo před podobnými cestami.

Čili stát tu byl pro ně, varoval je. Ony si hrály na hrdinky a chápavé multikulturalistky.

Vy jste jeden z těch, kdo nejvíce piští, když stát něco nařizuje či zakazuje, ale nedej bože když se svojí blbostí dostanete do průšvihu, to zase pištíte, že se o vás stát nestará.

Dojít k tomuto závěru není složité, stačí vás číst pravidelně. Vám se prostě hodilo, že se můžete vyblít na Zemana, kterého nesnášíte. Nesnáší ho mnoho lidí, ale ti co mají mozek a rozum uznávají, že i on mívá pravdu.

J. Semrád 2.4.2015 14:42

K článku pana Doležala

není co dodat, lze jen souhlasit. Buran na hradě opět, jako již tolikrát, propásl příležitost mlčet.

S. Panza 2.4.2015 15:02

Necháte se snadno manipulovat.

Píšete a děláte kategorické závěry o něčem o čem toho moc nevíte. Každý kdo napíše něco negativního o prezidentovi vás utáhne na vařené nudli.

M. Prokop 2.4.2015 17:03

Re: Necháte se snadno manipulovat.

Lze snad o presidentovi napsat něco pozitivního?

R. Brzák 2.4.2015 21:31

Re: Necháte se snadno manipulovat.

V poslední době čím dál méně. Ale jeho postoj vůči Izraeli prostě chválihodný je.

S. Panza 2.4.2015 14:42

Účelová manipulace "politického katastrofitisty"

Prezidentský pressklub na F1 29.3.15   http://www.frekvence1.cz/radio/zaznamy-poradu/kategorie/pressklub-5

Na začátku moderátor Veselý klade otázky, kdy se dozvěděl o osvobození těch dívek a co pro jejich osvobození dělal. Prezident mu stručně popisuje co se dělo z jeho pohledu, bez zveličování své role. Kolem třetí minuty padne otázka: "Hodláte se s těmi osvobozenými dívkami setkat, pane prezidente?"

Prezident Miloš Zeman: „S děvčaty se určitě nesejdu. Jednaly neprozřetelně a udělaly starosti rodině i českému státu. To není Zikmund a Hanzelka, tedy slavní cestovatelé, to je dvojice dívek, které jednaly velmi neprozřetelně. Neprospěly České republice, protože způsobily starosti sobě, své rodině, svým známým a přátelům a koneckonců i českému státu. Já velmi rád přijmu možná v utajení, protože některé věci se nemají zveřejňovat, ty, kdo se zasloužili o jejich osvobození. Těm dívkám jenom na dálku popřeji, aby už nikdy neopakovaly tu hloupost, které se dopustily. A všem, kteří se rozhodnou, že budou cestovat do nebezpečných zemí či provincií, doporučím, aby se právě na příkladě těchto dívek rozmysleli.“

Na základě celkového vyznění Pressklubu s prezidentem mohu konstatovat, že autor tohoto článku zcela účelově a vědomě manipuluje fakty za účelem dehonestování prezidenta. Vyznění rozhoru s prezidentem ČR i zamlčením otázky posouvá do zcela jiné roviny. Bohumil Doležal prostě Miloše Zemana nemá rád do takové míry, že mu jeho nenávist znemožňuje schopnost racionálního myšlení.

Nechci nikomu vnucovat svůj názor, každý soudný člověk, který si vyslechne daný pressklub si udělá svůj názor na zdejší článek sám. Jen se obávám, že nebude pro B.Doležala moc příznivý.

S. Panza 2.4.2015 14:55

Prezident Zeman tedy přímo odpovídal na otázku

Ta otázka i ta odpověd byla součástí obsáhlejšího cca 5-timinutového rozhovoru týkající se osvobozených dívek. 

Neočekávám, že zuřiví anti-Zemanovci budou schopni akceptovat tento jednoduchý fakt.

R. Brzák 2.4.2015 15:01

Re: Prezident Zeman tedy přímo odpovídal na otázku

Jakožto volič pana K. Schwarzenberga jsem článkem pana Doležala zklamán. Protože jakožto dobrý novinář by měl kritizovaný "incident" nejprve dobře prostudovat a pak popisovat, ne interpretovat tak, jak se mu hodí, byť dotyčnou osobou nemá rád a neváží si ji ani jako představitele přinejmenším dvou milionů voličů. Co na tom, že jsem jej nevolil - přeci nebudu proto ze sebe dělat vola a podléhat svým emocím. Jo takhle operetka - tam si konejte fabulace, jak je Vám libo, pane novináři...

F. Lesniak 2.4.2015 17:20

Re: Prezident Zeman tedy přímo odpovídal na otázku

Pozor, Doležal není novinář a už vůbec ne dobrý. Je to pouze sudetoněmecký poskok a podle toho se chová. Takže nic nového.

P. Kmoníček 2.4.2015 19:28

Re: Prezident Zeman tedy přímo odpovídal na otázku

Lesniaku,dejte si tam Absurdarium a pomozte Mrázkovi,on má asi poruchu na telefonu z Moskvy.A to už skoro pět a půl hodiny.

S. Donát 2.4.2015 14:57

Re: Účelová manipulace "politického katastrofitisty"

Vidím to podobně. S prezidentem Zemanem nesouhlasím v mnohém, ale otírat si o něj hubu kvůli tém pár větám, které v kontextu rozhovoru vyznívají poněkud jinak, je dle mého názoru opravdu jen účelové "hledání hole". Bohužel si to většina těch, co nejvíc nadávají, asi neposlechne. Jim stačí titulek přes půl stránky.

R. Brzák 2.4.2015 15:02

Re: Účelová manipulace "politického katastrofitisty"

emoce potlačující rozum - nic víc. Což je pro novináře velmi špatné vysvědčení...

J. Anděl 2.4.2015 20:38

Re: Účelová manipulace "politického katastrofitisty"

Ano, byla to odpověď na konkrétní otázku. Otázka ale nezněla, jak posuzuje jejich cestu a co by jim vzkázal. Jistou invenci tak Zemanovi upřít nelze.

R. Brzák 2.4.2015 21:07

Re: Účelová manipulace "politického katastrofitisty"

No, pane Anděli, Vy byste na Zemanově místě dokázal novináři na jeho otázku říci prosté - "ne, nepozvu je"?

V kontextu dřívějších výroků našeho prezidenta jsem docela rád, že svou invenci držel takto zkrátka...

J. Anděl 3.4.2015 1:07

Re: Účelová manipulace "politického katastrofitisty"

Ale jistě. Nicméně to, co řekl, řekl jako svůj názor a dává smysl o něm, jakožto veřejně proneseném názoru prezidenta, debatovat. A dle mého osobního názoru by bylo v tomto případě vkusnější prostě říct - ne, nepozvu je, nemyslím, že je to vhodné.

Já chápu výtku panu Doležalovi, že to uvedl v duchu, že se Zeman nechal takto slyšet nevyzván.

Osobně jsem pocítil zpočátku, když "aféra" vypukla, jistý osten nespokojenosti vůči tomu novináři, který s tak debilní otázkou přišel. A nezměnil jsem na to názor. Můžeme to rozvinout jindy, protože podíl tázajícího je na uvedené "aféře" stejný, je to jako provokovat hada, což je v daném kontextu stejně nevkusné až blbé. Proč by je měl probůh zvát na Hrad, co by z toho měly? Máte pravdu, že se ještě držel (prezident).

Jelikož jsem na toto téma již pár názorových výměn vedl, ujasnil jsem si, že nesouhlasím zejména s těmi, kteří Zemana zastávají, protože oni se tak zkrátka nedrží a jejich odsuzující slova k těm ženám jsou mnohem ostřejší. Ta reakce je stejně logická, jako se mi nelíbí. A Zeman je typ prezidenta, který taková ostrá hospodská prohlášení inspiruje a budí, místo aby je mírnil, a tím pro mě není pozitivní silou ve společenském dění v naší zemi.

To je asi tak nejkulantněji, jak se k tomu umím vyjádřit.

S. Panza 3.4.2015 2:02

Re: Účelová manipulace "politického katastrofitisty"

Proč si vymýšlet složité konstrukce, když by bylo mnohem jednodušší napsat: "Nemám rád Zemana a nebudu ho mít rád,ať udělá cokoliv."

J. Anděl 3.4.2015 10:20

Re: Účelová manipulace "politického katastrofitisty"

Protože pak by Panzové neměli do čeho rýpat :-)

P. Kmoníček 2.4.2015 13:15

Nejhorší na tom

je to ,že prezident ví moc dobře,co píšete a rozumí i smyslu Vašeo článku,ale nikdy to nepřizná a nezmění se.BURAN BURANEM ZŮSTANE A BURANI HO BUDOU OBDIVOVAT.

P. Kmoníček 2.4.2015 13:16

Re: Nejhorší na tom

.....Vašeho....

P. Vaňura 2.4.2015 13:11

Podotýkám že dnes, poté

co africké státy setřásly koloniální jho, by cesta H+Z Afrikou ze severu na jih byla prakticky NEPROVEDITELNÁ. Vždyť i závod Paříž-Dakar přeložili raději do jižní Ameriky...

M. Prokop 2.4.2015 14:15

Re: Podotýkám že dnes, poté

Fakt je, že při četbě H+Z zamlada jsem si ten rozdíl neuvědomoval, tu neskonalou idylku ve srovnání se současností.

2.4.2015 14:28

Re: Podotýkám že dnes, poté

zdá se tedy, že ty knihy idylizovaly vesměs otřesné poměry

byli například v etiopii roku 1947 kde dobře 10 procent obyvatelstva žilo v otroctví (přestože to už bylo proti zákonu). Deset let předtím italský agresor tam zahubil jistě půl milionu lidí. Idylka

J. Boleslav 2.4.2015 14:35

Re: Podotýkám že dnes, poté

Švagri mají procestovaný svět křížem krážem a taky tvrdí, že celková bezpečnostní situace ve světě se proti 70. a 80. letům minulého století výrazně zhoršila.