28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Boj o syrečky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
G. Pašek 6.12.2005 18:53

"Když když chceš žít ve skleněném baráku EU, tak neházej kameny . . .

.
Lojza 6.12.2005 18:15

Pro blbečky přes syrečky

Nejlepší syrečky dělala moje babička. Češka jak poleno.
Naučila se je dělat ve Vídni, když tam byla ve službě.
Tu frau u které služila, to naučila nějaká maďarská gráfka, která to měla od své služebné z chorvatska.
Mám ještě pokračovat?
Kdy zakážeme němcům štrikovat fusekle, protože štrikování vynalezl Čech Štrikl von fusekln?
Czert 6.12.2005 11:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechapu

a nejak jsi zapomel reagovat i na jine moje tady reakce.
Pravda boli co ?
 
WWW 6.12.2005 2:50

Re: pane Dolezal,

Jo possum, presne takhle to myslel!! Pul Henleinovi a pul K.H. Frankovi !! Von ten Dolezal bude nakej previt !!
possum 6.12.2005 2:45

pane Dolezal,

tim clankem chcete rict, ze Olomoucke tvaruzky patrily puvodne sudetakum???
Mozna by bylo dobre si trochu zjistit fakta. Anebo, proc ne, at prijde kdokoliv, dame mu o co si rekne. Uz toho tolik stejne nemame.
WWW 6.12.2005 2:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: on to mysli vazne

Ne, Nemce ne, ti jsou v syrech take neumetelove !!!
Czert 6.12.2005 1:51

Re: Re: nevrátili jsme a nevrátíme (doufám)

a to spatne jsou nacisticke myslenky
Czert 6.12.2005 1:49

Re: Re: Re: Re: Re: on to mysli vazne

a proto ze jsme ve vyrobe tak zaostali tak zavolame nemce oni nam s tim tuze radi pomohou ze ?
Czert 6.12.2005 1:47

Re: Re: Re: Re: Re: on to mysli vazne

je to jedno jestli se jedna o olomoucke syrecky, karlovarske oplatky, nebo sampanske.
Mistopisny problem je stejny.
 
Czert 6.12.2005 1:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nechapu

ano napasal, ale v kontextu to vypiva tak ze 33% NZ - 33%Svejk + 33% smula na narodnost.
WWW 6.12.2005 1:31

Re: Re: Re: Re: on to mysli vazne

Abych to uazvrel. Ja jsem nikde o tech syreckach nepsal ! Uz proto, ze je nemam rad a take proto, ze jsem nechtel napsat tu smutnou pravdu, ze Cechy jsou ve vyrobe a jakosti syru temer zaostalou zemi ! No a uz je to venkuu!!
WWW 6.12.2005 1:26

Re: Re: Re: Re: Re: nechapu

Voni me uz fakt acinaji zlobit !! Voni proste nectou!! Nenapsal jsem inspirovane CASTECNE ???
Czert 6.12.2005 1:22

Re: Re: Re: Re: nechapu

Benesovy dekrety je paskvil inspirovany castecne Norimber. zakony a pravnim citenim vrchniho strazmistra Flanderky ze Svejka !! Kolektivne jsou vineni vsichni Nemci a Madari!! Vyjika je cinena presne podle vzoru " nekterej Madar taky za to nemuze, ze je madar !!!
Z toho vypliva ze  BD se tykaji jen vyhnani SN, protoze jak by kazdy mel vedet norimberske zakony se tykaji vyhradne  rasy a niceho jineho.
Jine pravni veci treti rise se netykaji norimberskych zakonu.
Ale mrkni se na (aktualne) 3 - tam mam taky par zajimavych reakci.
A kdyz mas doma vydani BD ( i kdyz nechapu proc 2x - z kterych let ?) tak urcite vis, ze nazyvat konfiskaci majetku SN v 45 loupezi je jen libiva propaganda.
 
WWW 6.12.2005 1:16

Re: Re: Re: nechapu

""A ty nam tady ukazujes neznalost BD - ty se netykali jen odsunu SN, ale i spousty jinych veci."" Voni ale dovedou pekelniku zasmradit, kdyz se jim chce !! BD mam v knihovne, dokonce dvakrat. A ted bych prosil ocitovat, kdy a kde jsem napsal, ze se tykaly pouze odsunu !! Mozno nahradit poznamkou, ze to bylo jen tak placnuto, pac doba je pokrocila a prisla na vas drimota !!
Czert 6.12.2005 1:13

Re: Re: Re: on to mysli vazne

ja vim co jsem presne napsal a co jsi napsal ty.
Ale tady jde o princip - proc u jednoho vyrobku (sampanske) jde uplatnit predpis (ochrana znamka?) o miste puvodu a u jineho ne (olomoucke syrecky) ?
A kde mate tu jistotu ze se jinde vyrabi uplne stejnou technologii olomocke sirecky i jinde nez doma ? Myslim treba dobu zrani, uzeni ... apod.
 
 
Czert 6.12.2005 1:07

Re: Re: nechapu

ty vyjimky byly presne stanovene : antifasiste a obeti fasismu. Ale jinak mas pravdu - byla davana SN kolektivni vina.
A ja se ptam, proc by nema byt davana SN kolektivni vina, kdyz oni nam ji tak radi davali za valky.
A ta 2 - odsun SN byl schvalen spojenci - anglii (ktera to dokonce navrhla) i francii.
A v 45 - bylo na odsun celosvetove - nahlizeno jako na prevenci mnichova v 38 a budouci valky.
A ty nam tady ukazujes neznalost BD - ty se netykali jen odsunu SN, ale i spousty jinych veci.
WWW 6.12.2005 1:00

Re: Re: on to mysli vazne

Voni se Jasnosti pekelna zase pletou!! Prectou si po sobe nekdy co napisou ! Kazdy odbornik vam rekne, ze sampanske stejne kvality a stejne chute se vypestovat jinde neda !! Je to o slozeni pudy a klimatu !! Karlovarske oplatky, Jeho pekelna Jasnosti je ouplne jina zalezitost !! Jedine, ze by se odvolalo na jinde nedostupny smrad z kombinatu Vresova, ktery muze dodat oplatkum vuni specifickou, jinde nedosazitelnou !!
WWW 6.12.2005 0:55

Re: nechapu

Benesovy dekrety je paskvil inspirovany castecne Norimber. zakony a pravnim citenim vrchniho strazmistra Flanderky ze Svejka !! Kolektivne jsou vineni vsichni Nemci a Madari!! Vyjika je cinena presne podle vzoru " nekterej Madar taky za to nemuze, ze je madar !!!
Czert 6.12.2005 0:44

Re: Re: Proč by se nemohlo na půdě evropského parlamentu jednát o jakýchkoliv otázkách?

protoze tady jde o princip a o povalecny vyvoj v evrope. Ano skutecne evrope, protoze se nemci odsouvali zpatky do rise nejen z CSR, ale i polska a jinych statu.
Czert 6.12.2005 0:41

Re: Protože náklady na projednávání jsou šílené! Možná dražší, než celá slavná tvarůžková exportní schopnost.

jaka zlodejna ? Majetek odsunutych SN jsou jedina valecna reparace jakou jsme kdy dostali a dostaneme.
A proc bychom meli vracet valecne reparace obcanum statu, ktery nam nejen reparace jeste dluzi, ale ze bysme vraceli prave ty reparace. Neni po postavene na hlavu ?
 
Czert 6.12.2005 0:37

Re: Re: Re: Re: nevrátili jsme a nevrátíme (doufám)

Jake ze hodnoty ziskalo nemecko okupaci CSR ?
Tak treba 45 tun menoveho zlata. (schvalne si spotitej kolik to je), dale nejvetsi zbrojovku v cele stredni a vychodni evrope (skodu plzen) a spoustu dalsich vyspelych prumyslovych podniku - nejen zbrojnich.
Pak velke surovine zdroje - at uz ocel, uhli nebo jine. Ale taky silnou ekonomiku kterou mohli drancovat. Vite ze pred protektoratem byl kurz marky vuci korune 6 kcs za 1 RM a hned dalsi den po vytvoreni protektoratu 9 kc za 1 RM ?
A ze veskery majetek konfiskovany po valce SN tvori jen 12% celkovych pozadopvanych valecnych reparaci CSR vucu nemecku ? A ze jsou jedine jake jsme kdy dostali a dostaneme ?
Za co  vlastně Německo mělo ty reparace platit Československu? Za to ze nas v letech 1938-45 okupovalo. Ano , pisu 1938 - protoze uz tehdy zacalo okupovat bnemecko sudety - i kdyz se to tenkrat tak nebralo (v 1938).
Czert 6.12.2005 0:22

Re: reparace

Totiz polovina nasi republiky byla valecny spojenec Htlera a vyhlasila valku jak SSSR tak USA !! - jenze to nebyla zadna cast nasi republiky - predvalecne CSR - tak jak ji uznavali spojenci.
Byl to samostatny nastupnicky stat CSR - slovensko.
A proc slovensko neplati ? Protoze osvobozene uzemi slovenska pak bylo pokladane za uzemi CSR a tudiz osvobozenim slovenska prestal slovensky stat existovat.
Navic, kdyby i kdyby se osvobozene CSR povazovalo za nastupnicky stat slovesnskeho statu, vznikla by unikatni situace kdy by stat platil valecne reparace sam sobe. A spojenci nemeli zajem na tom aby tady komplikovali situaci.
A vis www, ze nemecko stale dluzi obrovske casty jako valecne reparace jak za WW2 , tak za WW1 ?
 
 
Czert 6.12.2005 0:14

nechapu

jak muze autor odsunuti SN v 45 a konfiskaci jejich majetku nazyvat loupezi. Ony majetky jim byly zabaveny legalne na zaklade BD a byly procitany jako valecne reparace nemecka vuci CSR a nutno dodat ze jsou to jedine jake jsme kdy dostali a dostaneme.
Czert 6.12.2005 0:12

Re: on to mysli vazne

 Sampanske se pestuje na presne vymezenem uzemi, vinice ktera je vedle uz si ten nazev nesmi dat !! Srovnavat, nazyvat, pak kdejake sumive vino sampanskym je prasarna !!!
Ano, tady jasne podporujes zemepisne urceni nazvu, ale u karlovarskych oplatku to cechum nechces dovolita a jeste to zesmesnujes.
Styd se.
Ale s rumem mas pravdu.
Mysch 5.12.2005 23:38

ne kazdy

rozumi.
Joska 5.12.2005 23:30

Doležal, jako Mandler, jako WWW, Vosátko...

Myšlenkové schema je jasné : nemohou vystát Beneše,  zpochybňují legitimitu 1. republiky a trpí za odsunuté sudetské Němce, zdá se , že více než důsledky 2. svět. války. Myslí si navíc, že odsunem SN byl umožněn nástup komunismu !!!???? Nemají obvykle jasno v příčinách a důsledcích. Jejich motivům přizdisráčství nerozumím, a protože mne nikdo z nich zatím nepřesvědčil , těžko mohu chápat" boj o syrečky" jinak než jejich příležitost se opět "intelektuálně"zaskvít. Takovou kravinou by se normální člověk ani nezabýval...
WWW 5.12.2005 22:27

on to mysli vazne

Autor: o-kiss IP: 195.47.106.xxx Datum: 05.12.2005 14:01 ""Asi jedno by to bylo, kdyby se i tady nemusel rum prejmenovavat na tuzemak a sampano na sekt. "" Dokonce to pise s nadechem ukrivdenosti.RUM se vyrabi z CUKROVE TRTINY a ne z BRAMBOR !! Jako ze mam grog z toho tuzemaku rad, tak mu ten nazev nepatri !! Sampanske se pestuje na presne vymezenem uzemi, vinice ktera je vedle uz si ten nazev nesmi dat !! Srovnavat, nazyvat, pak kdejake sumive vino sampanskym je prasarna !!!
Wilma 5.12.2005 22:15

Bobošíkové, ani Posseltovi o syrečky nikdy nešlo.

Jsou rub a líc jedné mince. Šmejdi demokracie, kteří pronikají do evropského parlamentu.
ZW 5.12.2005 20:12

Re: a co obce, jejich jména jsou používána

V tom případě ihned navrhnu starostovi přejmenovat naše Paďousy na Plzeň.
Mysch 5.12.2005 20:10

no, a vyprovokovan

clankem jsem si koupil harzer handkäse.
panove a damy, ty postkomunisticke syrecky,  ta si klidne metabolizujte sami.
ja si opravdu pochutnal.