1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

SVĚT: Úvahy nad předvánočním terorismem

Byla jen otázka času, kdy dojde i v Německu k něčemu podobnému, k čemu došlo již dříve v Nizozemí, Belgii, Španělsku, Británii či Francii. Útok v Berlíně je „lepší“ v tom, že má méně obětí, než bylo např. ve francouzském Nice, ale naopak „horší“ v tom, že terorista, který s kamionem najel do lidí, utekl a může tedy zaútočit znovu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 25.12.2016 21:44

Re:

Křesťanství a Islám stojí na zcela opačných pólech. Stačí porovnat, jak obě náboženství (i když mluvit v případě Islámu o náboženství je nesmysl) líčí život, skutky a názory svých zakladatelů, kteří jsou pro ně vzorem. Že se v určitých historických dobách chovali muslimové k původním obyvatelům celkem tolerantně, nic nevypovídá o podstatě Islámu. Byl to spíš pragmatismus, protože muslimové potřebovali, aby měli na dobytých územích klid a měl na ně kdo pracovat. Zrovna tak jako o podstatě křesťanství nic nevypovídají excesy, které se děly v jeho jménu. Křesťanstvím se často v přímém rozporu s jeho podstatou zaštiťovala mocenská politika světských vládců.

I. Mertl 25.12.2016 22:30

Re:

Jděte s póly jinam, pane Vintře. Vaše pojetí historie je vskutku originální: my jsme předstírali padouchy, ale v duši byli beránci, nepřátelé právě naopak, ale já už vím, kde je pravda. Kdepak jsem to už slyšel? Asi nikde! Bojím se, že jste opravdu hoodně nedoceněný původní myslitel.

J. Vintr 25.12.2016 22:44

Re:

Nevím co víte o historii vy. Jestli třeba víte, že křesťanství se za tři století rozšířilo po celém Středním východě, severu Afriky a jižní části Evropy jen tím, že oslovilo srdce lidí, kteří se jeho myšlenkami a zásadami začali řídit často navzdory krutému pronásledování. Až po třech stoletích mocné tohoto světa napadlo zmocnit se křesťanských myšlenek a zneužít je pro své zájmy. Zato Islám se od samého počátku šířil (a udržoval) prakticky výhradně násilím. Bez násilí by tato sekta okamžitě po Mohamedově smrti zanikla a už v té době se rozpadla na několik vzájemně nepřátelských větví. Toto násilí a nepřátelství muslimů vůči sobě navzájem a vůči celému nemuslimskému světu trvá dodnes. Islám také kromě násilí nenabízí lidem absolutně nic jiného.

P. Portwyn 25.12.2016 11:14

"My"?

"Z demografického, sociologického a vojenského hlediska se zdá, že naše civilizace chce pouze v klidu skončit. Teroristické útoky nás jistě iritují. Jako civilizace jsme se ale vydali určitou cestou a zřejmě netoužíme tuto civilizaci předat dalším generacím. Kdybychom po tom toužili, museli bychom se začít zabývat demografickou krizí, která se současnou levicově-liberální ideologií souvisí přinejmenším nepřímo, ne-li přímo kauzálně. Rezignace na vlastní obranu je očividná – proti komu by se chtěla Česká republika bránit se svými dvaceti nebo kolika tanky a s několika vypůjčenými stihačkami?"

Chápu, že autor filosofuje, ale pak je třeba lépe napsat, kdo je to "my". Lid se po hospodách jistě současnou levicově liberální ideologií po hospodách zabývá a má vcelku jasno ("Celou EU zrušit!" je většinový postoj), a samozřejmě ani náhodou nemá zájem o skončení naší civilizace.

Tudíž "my" asi znamená filosofující intelektuály?

J. Sinnreich 24.12.2016 23:06

Vanocni desinformace

Verze o Tunisnovi, jako strujci vanocniho teroru v Berline je jasny desinformacni podvod. Prvni verze: pachatel-Polak. Druha: pachatel-Pakistanec. Prchal od nakladaku, dopaden v Tiergarden, propusten pro nedostatek dukazu po 24 hodinach. Zmizel, ackoli nikdo nevi kdo to byl, jake ma doklady atd. Treti verze: Tunisan. Jeho doklady nalezeny po dvou dnech v kabine nakladaku. Po cinu odcestoval tento nejhledanejsi muz v Evrope pokojne pres Nemecko, Francii do Italie. Zde byl NAHODOU legitimovan policejni hlidkou a zastrelen. Mluvit uz nemuze,spojeni nema zadne, pripad vyresen. Nikdo se uz nemusi niceho obavat, jedeme dal.

J. Pospíšil 24.12.2016 22:20

Pořád diskutujete o tom, jak je zde udržet.

Ale to nejde udržovat zde někoho, kdo si myslí, že je nám nadřazený, že i jeho vlastní žena je méněcenná (natož ty ostatní, třeba naše) a na svědectví musí být dvě, aby platilo, protože ta druhá může tu první opravit, když je popletená.

Nemůže tu zůstávat nikdo, kdo si myslí, že žena není ta, která rozhoduje o tom, kdo bude jejím partnerem a že doslova kdykoli ji napadne, tak to může změnit, nikdo, kdo zabíjí své děti, když si svobodně vyberou partnera, nikdo, kdo zabíjí své bližní za to, že si najdou jinou vírů a svobodně si ji zvolí. A jejich víra je nabádá k sekání noh, rukou a hlav jiných lidí.

Ta pravidla trvalého pobytu se mohou a musí předělat, ne evropské kulturní poměry, rozhodnutí, že zde mohou pobývat velké islámské menšiny je rozhodnutím pro trvalý boj, a nejspíše, při diferenční plodnost muslimů pro pomalou islamizaci Evropy i kdyby džihádu nebylo. Kdo nechce, aby Evropa byla za pár generací islámská, nemůže brát současné předpisy o pobytu, získání trvalých pobytů, o spojování rodin a podobně za trvalé. A musí trvat na tom, že hranice musejí být proti nelegálnímu přecházení chráněny a to tak, aby k nelegálnímu přecházení hranic prostě a zejména ne hromadně nedocházelo. A když k němu dojde, musí být takoví zadrženi brzy, aby se vědělo a dalo doložit, z které země přišli a tam byli vráceni, bez ohledu na to, že nemají papíry. Jak má být země chráněna, je záležitost státu a my jen chceme, aby to bylo účinně.

Je třeba se vrátit ke koncepci občanských práv a u lidských práv jen k těm základním, ke koncepci pomoci jim, neškodit si a nebrat je, když oni neuznávají naše pojetí práv a práva. A cílem jejich víry vážně je nás podmanit, zabít nebo přinutit k hluboké konverzi na jejich víru. A navíc si vyhrazují právo naší případné konverzi nevěřit. Tak už si konečně ten korán přečtěte celý.

A slova jako slitovný a milosrdný berte jen jako omáčku beze smyslu, ničím jiným neustálé opakování těchto slov není. Něco jako pokrokový a vědecký ve vědeckém komunismu.

J. Kanioková 24.12.2016 21:54

Odmítám u nás toleranci a existenci Islámu..

Nechci, abychom dopadli jako Německo (nejen) - V roce 2008 bylo v Německu 206 mešit a 2600 modliteben.... 2016 DITIB fondy 900 mešit v Německu. V Německu podléhají imámové turecké církevní islámské organizaci (turecký název Diyanet Işleri Türk Islam Birligi, zkratka DITIB ), která existuje od r. 1984 Vzdělávání nových imámů na univerzitách v Münsteru, Osnabrücku und Tübingenu DITIB odmítl. V současné době je v Německu 970 hodžů-imámů, kteří podléhají DITIBu, organizace dostává z Turecka 1.8 miliard €, ze kterých platí v Německu 120 000 zaměstnanců a stavby a provoz mešit. - https://de.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkisch-Islamische_Union_der_Anstalt_f%C3%BCr_Religion

https://en.wikipedia.org/wiki/Turkish-Islamic_Union_for_Religious_Affairs

Seznam mešit v Německu - https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Moscheen_in_Deutschland

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mosques_in_Germany#References

Prvá výzva na modlitbu v Hamburgu st. Georg - https://www.youtube.com/watch?v=Orl_veE-Vm4

M. Adamski 24.12.2016 22:05

Nejste sama

já dokonce u nás odmítám existenci jakýchkoliv muslimů. Jsou podhoubím zla.

P. Marcín 25.12.2016 12:50

Re: Odmítám u nás toleranci a existenci Islámu..

Souhlasím s Vámi. Prevence je lepší než represe. Islám není náboženství, je to politický systém neslučitelný s demokracií.

J. Jurax 24.12.2016 16:09

No, integrace

Věřím, že dá hodně práce, i když se připrchlíci integrovat chtějí. Jenže integrace je jen první krok - připrchlíci se řekněme dokážou jakž takž uživit a jakž takž dodržovat naše zákony a zvyky - nebo aspoň ty zvyky tolerovat. Jenže ti takto integrovaní jsou pořád cizinci, mají tendenci shlukovat se do ghett mezi své, nezbaví se islámu; a jakmile je přejde vděk za to - pociťují-li nějaký vděk - že se tu směli usadit, začnou si prosazovat to své. Neboť islám a posvátná kráva náboženských svobod, kvůli níž islám nelze potírat jako nepřátelskou ideologii, jíž ale pro nás je.

Žádoucí je ovšem asimilace. A zatímco plná integrace muslimů do západní společnosti se povedla málokde a jen jednotlivcům, asimilace se nepovedla vůbec nikde. Neboť zase ten islám; muslim asimilovaný do západní společnosti je nesmysl právě proto, že je muslim, myslí jako muslim a koná jako muslim.

M. Krátký 24.12.2016 17:25

Re: No, integrace

Integrace je možná v Evropě u muslimů jen z několika málo % a asimilace téměř vyloučená, jen si vzpomeňme na ten frenetický jásot muslimů v Evropě, když proběhl v Turecku fingovaný pokus o státní převrat - a tisíce zatčených atd atp

L. Harvánek 24.12.2016 14:07

Úvahy nad ....

Jak se chovat k uprchlíkům? Jsou to lidské bytosti a mají právo na pomoc i vlídné zacházení. Tady ale vidím kámen úrazu. Když nemá doklady, několikrát mění identitu, lže a podvádí, musíme o něm začít také pochybovat, že je opravdu v ohrožení života. A tak bych mezi žadateli o azyl velmi selektoval. Přijímat bychom měli jen ty, kteří jsou ochotni převzít naši kulturu i styl života, ochotného dodržovat naše platné zákony i spolupracovat při ověřování totožnosti. Ti ostatní by bohužel museli podrobit na hodně dlouhou dobu režimu uprchlického tábora. A dojde-li až k situaci, kdy může být vyhoštěn,ale země kterou udává jako zemi svého původu ho nepřijímá, nemělo by následovat propuštění, ale pobyt v táboře se zpřísněným režimem.Snad by se naučil s příslušnými úřady spolupracovat.

I. Novák 24.12.2016 13:25

Jakpak to dopadlo,

když se zjistilo, že v dodávce vajec jedno obsahuje salmonelu, jedna kráva byla šílená, jedna kachna měla chřipku? Také jsme byli chlácholeni, že na to si musíme zvyknout, všechny přeci nejsou nakažené, jen malé procento, v médiích bylo vychvalováno jak nás to obohatí? Byli ostrakizováni a postihováni ti, kdo o tom pochybovali?

T. Hraj 24.12.2016 11:50

'integrovat' musi byt zvratne sloveso

Zakladnim omylem je pokouset se "nekoho integrovat" nebo mu v "integraci pomahat" (mozna s vyjimkou jazykovych kurzu). Pokud migrant sam nechce, pokud neprijizdi s vyslovenou touhou se integrovat, s odhodlanim a entuziasmem vlastnim usilim neceho dosahnout, zadny tvici kotel se konat nemuze.

Naopak, ta pomoc, ty dary mu kazdy den rikaji: existuje 'my' a 'vy'. A ty nepatris do skupiny 'my'. Proto zacne driv nebo pozdeji nenavidet ty, kdo pomoc poskytuji.

O. Zuckerová 24.12.2016 12:05

Re: 'integrovat' musi byt zvratne sloveso

Ano!!

F. Kodera 24.12.2016 11:10

Díky

Ještě že jste mi to vysvětlila, terorista, muslim, islamista... Jinak bych tápal a myslel bych si, že je to jedna verbež.

J. Jurax 24.12.2016 16:14

Re: Díky

No, přinejmenším množina muslimů je nadmnožinou islamistů a s množinou teroristů má veliký průnik - v poslední době v Evropě teroristu nemuslima nalézt lze stěží ...

J. Kanioková 24.12.2016 21:50

Ha ha ha ha ha ha ha

P. Portwyn 25.12.2016 11:17

Re: Díky

Především, jak už řada autorů napsala, je děsivá míra tiché podpory islámské komunity, které se dostává pachatelům podobných činů.

Jejich souvěrci sami nevraždí - ale ve jménu víry vraha nevěřícím nevydají.

J. Jurax 25.12.2016 19:01

Re: Díky

No jistě, i ti takzvaně "umírnění" moslemíni jsou pátá kolona bojovného islámu, ale to se nesmí moc říkat.

Ostatně Erdogan se nechal slyšet, že nezná žádné umírněné muslimy - muslim buď je, nebo není. A ten by to vědět mohl.

P. Portwyn 25.12.2016 21:20

Re: Díky

No je pravda, že Erdogan je v tomhle směru jistě poměrně znalý :oD

S. Netzer 24.12.2016 10:44

Autor

je úplně mimo.

Nejedná se o žádný "střet civilizací", jelikož terorismus není civilizace, nýbrž její pravý opak.

T. Hraj 24.12.2016 11:29

Re: Autor

Vsak ten stret take neni mezi zapadem a terorismem, ale mezi zapadem a islamem. Terorismus v nem nehraje ani hlavni roli.

M. Drašner 25.12.2016 9:49

Re: Autor

Nezapomeňte na porodnost v zemích uprchlíků. To není jednostranná záležitost, ale generátor nevzdělaných a omezeně použitelných budoucích migrantů. Dokud nezačnou Afrika a bližší islámské země plodit méně, máme problém zcela zásadní.

J. Schwarz 24.12.2016 11:40

Re: Autor

Liebe Frau, terorismus není opakem civilizace, nemůže být neboť tento post je již obsazen vámi a panem Rudolfem.

J. Kanioková 24.12.2016 22:03

:))))))))

R. Tesařík 24.12.2016 11:43

Re: Autor

máte to nějaké zmatené..stejně jako se smaltovaným hrncem a dalšími vašimi názory.

J. Kombercová 24.12.2016 12:42

Re: Autor

S tím smaltovaným hrncem to bylo spíš tak, že v takovémto nádobí vaří už jen burani, indukce neindukce. Jako každá poznámka paní Netzer, i tahle vyjadřovala nejen morální převahu pisatelky.

Přesto přejí paní Netzer hezké vánoce, svátky klidu a míru.

R. Tesařík 24.12.2016 12:48

Re: Autor

Ona si fakt myslela a možná, že do teď si urputně myslí, že v tom vařit nejde. Mně napsala, že jsem indukci vyděl akorát na obrázku..Stejně jako tu napadala pana Prokopa, když řekl, že může udit na blkôně.. Ono to jde i v kuchyni, když máte dobrou digestoř. Ona těch kravin už nasala hrozně moc, ale tváří se, jako by sežrala Šalamounovo hovno a je nabubřele drzá..Ten její blábol o terorizmu je ze stejnýho ranku.

S. Netzer 24.12.2016 12:59

Re: Autor

"Vyděl" jste, gigolo?