1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jiri 23.1.2008 8:10

Re: nezabývejte se tím, co já předpokládám

Dobre, tedy mnozina vysidlencu a jejich potomku. Posuzovat tyto smahem podle Vami uvedene organizace je zrovna tak slabomyslne, jako posuzovat vsechny Cechy podle KSCM.

hudry 23.1.2008 7:47

Re: Re: Re: Omluvit se samozřejmě a vrátit Sudety Němcům a uznat Mnichovskou dohodu

... vy tu vidíte nějakou logiku?

n/a 23.1.2008 7:43

Re: Jen do toho ,nejste sám.

kdyz souhlasite se zpochybnovanim vysledku 2.sv.valky, tak byste si mohl vyzkouset co by vas cekalo:

1) sveho otce poslete do plynove komory, jako "tschechische untermensch" si nic jinyho nezaslouzi

2)svou matku umlatte kusem zelezne tyce, v porovnani s tim, co by ji cekalo jako otrokyni na vychode pri budovani lebensraumu pro "vedouci rasu" je to jeste prilis jemne

3)odstehujte se do patagonie nebo na sibir a zkuste tam prezit pouze se trema sirkama a zlomenou, tupou kudlou.

MPL 23.1.2008 7:39

Re: Re: Omluvit se samozřejmě a vrátit Sudety Němcům a uznat Mnichovskou dohodu

Logicky vzato vaše logika silně kulhá na obě nohy.

hudry 23.1.2008 7:30

Re: otázka zní,jestli

... jedno vylučuje druhé ?

hudry 23.1.2008 7:29

Když omluva, tak omluva!

A rozhodně bychom se také měli omluvit Švédům za to, že nám ukradli Ďablovu bibli! I zde máme vůči Historii velké dluhy.

Petr Kohout 23.1.2008 7:24

Nesouhlas

- prezident republiky (Václav Havel) se již sudetským němcům omluvil. Okamžitě otevřeli hubu a chtěli a) prachy b) právo na domov (tj. návrat do sudet) c) právo na sebeurčení (tj. odtržení sudet).

- recipročně se nám nikdo za odsun Čechů ze Sudet (v roce 1938) nikdo neomluvil, Hitlerovy dekrety o beztrestnosti zločinů za tohoto odsunu a před ním zrušeny nebyly.

- bohatství Bavorska nebylo způsobeno sudetskými němci (většina z nich stejně zahynula u Stalingradu), ale "nepřítomností" komunistů.

gogo 23.1.2008 7:23

otázka zní,jestli

je pan autor blbej nebo jestli to dělá za peníze....

švarc 23.1.2008 7:18

Milý pane Ruščák,

nějak Vám z toho výčtu katastrof vypadla německá okupace Československa. Nebo to zas za tak velkou katastrofu nepovažujete?

Fleischer 23.1.2008 7:16

Sudety

Někde jsem četl následující řádky: Češi si zřídili malou koloniální říši, zvanou Československo. V této říši žili pospolu Češi, Slováci, Maďaři, Rusíni a Poláci. Tato říše poměrně brzy dosplěla do katastrofální situace, protože kolonizované národnosti nemohly a nechtěly trvale snášet českou nadvládu a nerovnoprávnost. Malá říše se rozpadla. Přišla druhá světová válka a Benešovi se opět povedlo, že jsme z ní vzešli jako vítězi. To nám poskytlo příležitost zbavit se té nejproblematičtější kolonizované národnosti "zpupných" Němců, a naši zemi od nich etnicky vyčistit. Rusíny si přivtělil Sovětský svaz, aniž by se někoho ptal, nejméně jich samotných. Později se od nás odloučili Slováci, které jsme měli tak rádi, oni nás, bohužel podstatně méně. Slováci si sebou vzali Benešem vybojované Maďary. A tak máme konečně klid.

         

radim; 23.1.2008 7:09

a proč ne?

Já bych si místo komentáře dovolil ocitovat expremiéra Špidlu (ač sem ho jinak vůbec nemusel): Chcem li začít s nápravou křivd, proč ne. Začněme s tím, že vzkřísíte z mrtvých x mých příbuzných, kteří zahynuli v německých koncetračních táborech.

Je zajímavé, že tohle Němci, včetně těch sudetských, vůbec nechtějí slyšet.

Milan 23.1.2008 7:05

Vyhnání Němců je jediná dobrá věc, kterou nám po sobě Beneš zanechal.

Němci nejen slovy, ale i činy velmi výrazně prokázali, že s námi žít nechtějí a nemohou. Bohu díky, jsou pryč.

Fleischer 23.1.2008 7:00

Re: Omluvit se samozřejmě a vrátit Sudety Němcům a uznat Mnichovskou dohodu

Heydrich prohlásil, že Čech nemá konec konců v tomto prostoru (míněny Čechy a Morava) co pohledávat. Heydrich byl gauner a válečný zločinec. Prezident Beneš si také myslel, že sudetský Němec nemá v Čechách a na Moravě co pohledávat. Byl Beneš také zločinec? Logicky vzato ano.

hudry 23.1.2008 6:50

Dotaz na Astona

To už je to se Psem tak špatný, že musí zveřejňovat takovéto slabomyslné slátaniny ?!?

hudry 23.1.2008 6:44

Co by nám udělalo říct vyhnaným Němcům „prosíme, promiňte nám“?

Máte jedinečnou možnost, pane Ruščák, jezděte po Německu, tlučte hlavou do zdí kostelů a úřadů, klečte na náměstích a vykřikujte nahlas tuto vaši zoufalou prosbu. Prosím, p r o s í m, PROSÍM ...Když se budete móc a móc snažit, tak vám ti vyhnanci třeba i odpustí vaši vinu ...

A jenom malá poznámka: mluvte ale prosím za sebe a nedělejte se sebe Mesiáše!

honzak 23.1.2008 6:44

pane Ruščáku, když

už musíte provozovat rektální alpinismus, čiňte tak laskavě soukromě. Nenuťte ostatní, aby činili stejně.

Nutil byste např. vnoučata po obětech heparinového vraha, aby se omlouvala jeho příbuzným?

jiri dostal 23.1.2008 6:42

prrrdon

pardon,omluva je krasna vec,ktera jiz byla vykonana.hledme do budoucnosti  a sve nazory stavejme na dukladnem poznani minulosti.nazyvejme veci pravymi meny,genocida zustane genocidou a tupy naci-(smus,onalismus) take. 

honzak 23.1.2008 6:42

Re: vezměte kolo, pane, a objeďte si kostely v rak. a něm. pohraničí.

Velmi přesné!!!! Ve Waldviertelu jsem natrefil osobně na 2.

no... 23.1.2008 6:37

Omlouváme se,že jsme se chovali TÉMĚŘ stejně,jako vy o pár let dřív.

NAŠTĚSTÍ NE úplně stejně, TO BY JSTE TU NEBYLI ....  TAKHLE BY SE TO DALO FORMULOVAT ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????

honzak 23.1.2008 6:37

Re: Jste neštěstím pro naší zem příteli a víte proč?

Děkuji, nedokázal bych to samé na autorovu adresu napsat bez použítí slov, která neprojdou cenzurou.

Proklet budiž den, kdy se manželům Henleinovým narodil synek Konrád!

X 23.1.2008 6:08

Jste neštěstím pro naší zem příteli a víte proč?

Ne proto co píšete, ale proto co nevíte a nezmáte! Omluva byla a

nejen, že byla neadekvátní, ale byla i zbytečná, protože neměla za

následek usmíření, ale eskalaci nenávisti ze strany SN. A co na omluvu napsal tehdejší německý tisk? Süd Deutche zeitung .............omluva presidenta Havla nepřispěla k narovnání vztahů, ale pouze nastartovala skomírající sudetoněmecké hnutí....

A že došlo k osídlení tímto způsobem? To je naprosto logické. Když se budovala Ostrava, tak zde přicházeli z velké většiny gauneři a lumpové z celé země, kterým v rodných vískách hořela půda pod nohama, proč by odcházel do Ostravy slušný člověk, který měl někde domek, práci a klidně a spořádaně si žil?

Dnes je již dost možností dostat se k německé literatuře i novinám té doby, takže co Vám bránilo přečíst si projevy tehdejších představitelů Říšských Němců i místních Němců. A když by jste měl možnost mluvit s pamětníky, došel by jste k názoru, že říští Němci se k Čechům chovali daleko slušněji než místní Němci, kteří v uniformách gestapa .......... ale má to vůbec smysl s Vámi polemizovat? Povšimněte si zde některých nenávistných komentářů zde přítomných pohrobků německých zrůd! Drahý příteli někdy jsou ruce na klávesnici rychlejší než mozek, bohužel je to Váš případ.

hudry 23.1.2008 6:04

Re: Na otázku v nadpise

Nemusíte být vůbec "tvrdý cynik". Zkuste vybídnout nějakého poškozeného vyhnaného, aby odpověděl na otázku co by dělal, kdyby se "kolo dějin" vrátilo do roku 1945 a on se mohl sám svobodně rozhodnout zda se nechá vyhnat (a za nějakou dobu si vytvoří velmi solidní zázemí s Mercedesem - myšleno jako symbol životní úrovně - apod.) nebo zda tu raději zůstane, nechá si půdu zabrat "kolektivizací", bude za pár korun pracovat v kravíně, čekat 10 let na Trabiho atd. atd. Chrochtal by si tu blahem že je "doma", nebo by třikrát denně volal: "Děkuji ti, ó Bože, za to vyhnání z komunistického pekla!".

Je jasné, že v té době se stala mnohá příkoří a bezpráví a to na obou stranách. To je jistě mimo diskuzi. Je ovšem absolutně vyloučeno a je zcela nemožné, aby se tyto křivdy po mnoha letech spravedlivě a pro obě strany napravily. To prostě nejde. Především nejde (bohužel) vrátit život milionům lidé, kteří zahynuli zcela zbytečně v této hrůzné mašinerii, kterou vyvolalo několik zrůd a které potom slepě poslechlo a následovalo několik (skoro celých) národů. Volání po odškodnění a omluvě bohužel vzbuzuje oprávněný dojem, že se potomci těchto zrůd opět vystrkují růžky. To už tady přece jednou bylo. I ten Dolfa začal s tím, že vykřikoval, jak jsou v Sudetech potlačována práva Němců. A pak se šel "udělat pořádek" !

dvd 23.1.2008 5:34

Ten 30. leden

myslíš jako výročí Machtübernahme ?

Historik 23.1.2008 4:50

Omluvit se samozřejmě a vrátit Sudety Němcům a uznat Mnichovskou dohodu

Dokončit úspěšně dílo započaté v Čechách Václavem Havlem a dalšími disidenty. Je třeba více takových osvícených autorů, jako Andrej Ruščák a poslat jej na delší stáž do sídla Sudetoněmeckého landsmanšaftu do Bavorska, aby nám to mohl v Čechách ještě lépe vysvětlit. Posílat do Bavorska na stáže co nejvíce mladých lidí z Čech, aby zvěděli skutečnou pravdu a nebyli už ohlupováni zde v Čechách o Sudetských Němcích a jejich pozitivním vztahu k Československu před rokem 1938, když si vybojovali svobodu a ochranu od Adolfa Hitlera a jeho osvoboditelské Wehrmacht zde přímo v ČSR. Sudetským Němcům vyplatit okamžitě co nejvyšší odškodné za neuvěřitelné bezpráví, které na nich bylo spácháno jejich odsunem po válce z ČSR, kde Čech koneckonců nemá co dělat, jak řekl tragicky zesnulý Reinhard Heydrich. Zrušit okamžitě Benešovy Dekrety a po konzultaci se Sudetoněmeckým landsmanšaftem v Bavorsku a jejich pomoci s tvorbou nových zákonů okamžitě přijmout v ČR nové zákony a napravit křivdy spáchané na Sudetských Němcích v Čechách.

Je to tak správně, pane Ruščák ? A hlavně nenechat do těchto věcí mluvit v České republice starší české generace, které to sice všechno zažily na vlastní kůži, ale mají o tom stejně zkreslené názory a chtějí oblbovat takové lidi jako jste Vy, pane Andreji Ruščáku. Celý Váš článek je moc pěkný a svědčí o tom, že to máte v hlavě moc dobře srovnáno. Udělal bych Vás hned českým poslancem.

Musíte častěji psát myšlenky, které jsou uceleně uvedeny zde:

http://www.sudeten.de/cms/

Honza 23.1.2008 3:46

Re: Jediná smysluplná existence

Moje rodina z matciny strany byla vyhnana ze Sudet klacky bez niceho jenom to co mely na sobe. Neslysel jsem nikdy ze by se nejaky ten nemecky sudetak za to omluvyl.

Lapil 23.1.2008 2:13

Hned tři přípodoteky

Přípodotek první: Omluva už byla, brzy po 89., vzal to na sebe Václav Havel. Následoval nechutný řev sudeťáků, z nějž mám jediný závěr: s těch s*ček ještě dlouho kompost nebude. Míněna celá záležitost, pro sudetské Němce nemám moc dobrých slov a pro jejich spolkové  reprezentanty snad žádná, ale takhle je označovat nehodlám, jsou to taky lidi.

Přípodotek druhý: poněkud jste pominul, že rozdíl mezi bavorským a sudetským vývojem byl přinejmenším z velké části určen rozdílem mezi kapitalistickým systémem a socialistickým zřízením.

A za třetí - srovnání se Zimbabwe se mi v první chvíli dost zalíbilo, ale je nesmyslně nadsazené. Židovští bankéři jsou nepochybně elita v oboru, ale tvrdím, že čeští/němečtí jsou přinejmenším solidní profíci. Rozhodně neposlali ekonomiku během několika málo let do kopru takovým způsobem, jak se to povedlo v Zimbabwe. A kromě toho - zase Vám unikl fakt, že už za války fungovalo státní plánované/přídělové hospodářství a během tří let po válce se z toho definitivně stal guláš, ve kterém nebylo jasné, jestli je žalostnější pohled na bankovního ředitele na šachtě nebo na horníka šéfujícího co já vím stavebnímu úřadu.

Ne že byste neměl velké kusy pravdy, ale obávám se, že to, co chybí, tentokrát dělá z Vašeho článku blábol.

éolo 23.1.2008 1:45

Jen do toho ,nejste sám.

 Naprosto skvělý článek souhlasím s omluvou a nejen to,připojil bych k omluvě pár  dříve krásných , dnes  neexistujících vesnic včetně katastrů, Státní operu bych jim vrátil, aby ji mohli mít v Praze zase jako Deutches opera i s jejich ředitelem a Vágnerovským repertoárem a zrušil bych konečně Dekret Kutnohorský, možná by i našli ztracené insignie.Být velkorysý umí jen vyspělý národ,chtěl bych ,aby to byl ten můj. 

Ještě jednou díky.

Šumavák 23.1.2008 1:44

Asi by to chtělo zřídit úřad

"Vysokého Omlouvače sudetským Němcům" a dát mu za úkol, aby se jménem ČR každý rok, nejpozději do 30 ledna, v dekádních výročích 2x, tomu lansmanschaftu  omluvil a sdělil jim, že pokud nebude prohlášena Mnichovská dohoda neplatnou od samého počátku, nemáme spolu co řešit.

Jenda 23.1.2008 1:29

Co by nam to udelalo? Vlastne nic. Krome toho, ze tim by to neskoncilo.

Ono jestli jste si nevsiml uz nekolik kol omluv probehlo, jenom jaksi financne se z toho zatim nepovedlo nic vytriskat. Takze je potreba dal tlacit. a dalsi omluva by zpusobila jedine. Povzbuzeni prave tech, kteri by nejake to odskodneni chteli.

A po tom jak tahle mensina zafungovala v 38 ...

Holt nebyt Nemecka ... kdyby ...

Komik 23.1.2008 1:20

Na otázku v nadpise

je podle mého názoru odpoveď prostá: neomluvit. Pokud většina z nich zastávala heslo Heims in Reich tak silně, že vítala odtržení Sudet a jejich obsazení (podle nich samozřejmě osvobození) Německem, tak jsme jim prostě splnili jejich přání a do jejich milovaného Německa je poslali. Že to už mezitím prohrála světovou válku je ironie dějin.

Kdybych byl opravdu tvrdý cynik, tak bych ještě poznamenal, že by nám vlastně měli být vděční, protože nemuseli žít v socialismu.