11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Žluto-hnědá košile pana Mináře

Nečtu Aeronet, občas mi sice některý starší kamarád pošle něco z tohoto serveru, ale v těch článcích bývá až moc často „přání otcem myšlenky“. A poněkud pochybná logika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Dvořák 22.7.2019 17:36

Re:

Tak vyvracejte, rád si to přečtu. Uz jen váš slovnik je opravdu výživný :-D:-D

K. Dvořák 22.7.2019 17:34

To.co se nepodařilo Přikrylovým Červeným kartám

se podařilo České televizi, jako hlavnimu mediálnímu partnerovi Milionu chvilek...2 % lidí České republiky přišlo na Letnou.

Bylo by dobré, kdyby si tedy Česká televize vystačila se 2 % koncesionářských poplatků. Věřím, že toto opatření by přivítala naprostá většina naší spolecnosti.

F. Doušek 22.7.2019 17:12

Re: Žlutá košile / Sudety

Víte Vlku, že rodina toho jejich předsedy pochází z Brna a na Jablonecku založila bižuterní výrobu?

F. Brabec 22.7.2019 17:10

Re: Ze zvěrky Chvilek 2018:

Tak zavolejte sestru, aby vás do něj urychleně zase zavřela. Ještě by se vám mohlo něco stát :)

J. Sova 22.7.2019 16:56

Re: Žlutá košile / Sudety

Též v botanice: Jeřáb sudetský, svízel sudetský, huseník sudetský ...

B. Hančl 22.7.2019 16:53

Re: Ze zvěrky Chvilek 2018:

Klecové lůžko je otevřené. Hybaj zpět, demokrate.

K. Zelený 22.7.2019 16:12

Re:

Ciwe zajímavé je na Vlkové článku jen to, jakou snůšku neuvěřitelných snadno vyvratitelných pitomostí je ten člověk schopen napsat. O koncentraci blbství svědčí to, jak málo zdejších gardových diskutérů je ochotno se ho tomto případě zastat.

F. Brabec 22.7.2019 16:09

Re:

Snad to byl i záměr. Označit jeho oděv jako "napodobeninu nacistické uniformy", to vypadá spíš na snahu rozvířit diskuzi, než že by to myslel vážně.

M. Prokop 22.7.2019 15:47

Re: Žlutá košile / Sudety

Jo, v podstatě jo, krajanský folklor. Majetkových nároků už se vzdali.

J. Jurax 22.7.2019 15:30

No, ta dedukce z barev oděvu pana Mináře mi sice přijde trošku jak do Dikobrazu, ale ostatní v článku psané je řekněme zajímavé. A kontroverzní ...

Ale zato diskuze je snad proto vskutku výživná ... :-)

M. Klas 22.7.2019 15:23

Re: Žluto hnědá ruská rubáška

Plzeň v Sudetech, to jste si trochu zapřeháněl! To si nedovolil říci ani Henlein. A říkat "zez" - je vidět, že jste odněkud z ciziny.

M. Klas 22.7.2019 15:21

Re: Ze zvěrky Chvilek 2018:

Tož dokládejte, prosím!

K. Zelený 22.7.2019 15:01

Ciwe Vlk, co to zase blábolíte?

tady: https://www.goldoffice.cz/pronajem-obrazovek-cenik.php máte ceník pronájmu velkoplošných obrazovek, pro zjednodušení počítáno 5 ks 5 x 10 m na 1 den včetně obsluhy Kč 417 500.-, jaký milijóny?

D. Stirský 22.7.2019 15:01

Re: Panu Vlkovi vrtá hlavou,

Když jsem se aktivně živil auditem, bylo zcela běžné, že ověření závěrky neziskového subjektu (nadace, spolku, o.p.s.) se dělalo zadarmo nebo za symbolických 500 Kč. Odměnou pro auditora bylo třeba to, že jej neziskovka uvedla ve své výročce jako sponzora (s logem). Stejně to určitě funguje i u jiných služeb a výrobků. Režijní či symbolické ceny, dary ve formě zdarma dodaných výrobků. služeb atd.

Č. Berka 22.7.2019 14:56

Re: Panu Vlkovi vrtá hlavou,

vypadá to, že máte pravdu...

D. Stirský 22.7.2019 14:54

Jo, a k výrazu Česko:

Když jsem jezdil za sestrou do NSR (před rokem 1989 emigrovala), její přítel - Moravák jak poleno - se mně vždy ptal: "Tož co nového je tam u nás, v Česku..." Po prvé mně to přišlo divné, ale zvykl jsem si: Československo bylo pro něj moc dlouhé.

D. Stirský 22.7.2019 14:49

Panu Vlkovi vrtá hlavou,

kdo to platí, kde na to vzal spolek peníze. Vysvětlení je jednouché. Jenže on nic o fungování subjektů, které nepodnikají, neví. Většinu práce odvádějí dobrovolníci, kteří za svoji práci nedostanou nic. A nebo ji fakturují, ale částky bývají velmi symbolické. Stejně tomu bude i u Chvilek. Vím dobře, o čem mluvím. Sám jako dobrovolník funguji v jednom neziskovém subjektu již 10 let a odměnou je jednou za rok diplom a poděkování. Byť mně akce Chvilek nijak neoslovily, ještě bych připomenul, že první, so se mně vybavilo, když jsem si prohlédl Minářovy fotky, bylo slovo "skaut."

V. Vlk 22.7.2019 14:47

Re: Pane Vlk vy jste charakterová zrůda........!

Šubrte, Šubrte, to jste mne potěšil. Již padesátých let sbírám nadávky na svoji adresu. Syn pomahače zrádců socialismu, plíživý kontrarevolucionář, pomlouvač internacionální pomoci, ekonomický zločinec propagující teorie Oty Šika, zrádce a zaprodanec, zákeřný nepřítel pokoušející se zločinně o zničení hlavní zásady našeho státu a to "vedoucí úlohy Strany" atd atd. Otázka není kdo financuje mne. Já se financuji sám. Otázka je kdo financuje Mináře, Čaputovou, genderisty, zelené šílence... Tak zní otázky. Hlupáky není nutno financovat, ti věří zadarmo. I grošík přispějí, jako ta babka otýpkou na hranici hořící pod Janem Husem

F. Brabec 22.7.2019 14:45

Re: Důraz na tu košili, no nevím.

Jako vtip dobrý, ale v praxi bývali podělaní spíš jejich protivníci.

F. Brabec 22.7.2019 14:44

Re: Žlutá košile / Sudety

Ano, nelze. Z toho bych asi žádné závěry nevyvozoval. To financování a organizace už vypadají poněkud podezřeleji...

F. Brabec 22.7.2019 14:42

Re: Mám dotaz.

A ono to možná nebylo jen na lepší stabilizaci zavěšené šavle a lepší tasení v případě boje, ale u generála Browna se mu ten opasek se šavlí jednoručně i lépe oblékal.

F. Brabec 22.7.2019 14:37

Re: Mám dotaz.

Díky za vysvětlení. To celkem dává smysl a odpovídá to i mému odhadu :)

K. Kocourek 22.7.2019 14:16

Re: Důraz na tu košili, no nevím.

Tak tenhle jsem neznal :-) Je dobrý!

K. Kocourek 22.7.2019 14:14

Re: Žlutá košile / Sudety

Jo, je to spíš pro neformální příležitosti mezi známými. Ale nelze vyloučit, že se oba pánové znají a vůbec je nenapadlo, že si to někdo může vysvětlovat jinak.

K. Kocourek 22.7.2019 14:11

Re: Žlutá košile / Sudety

Mimochodem, ještě existuje ryze odborný význam slova Sudety jako geologické formace. Podezírat odborníky na geologii z propagace nacismu by bylo asi takové, jako když jednou v muzeu v Plzni vystavili originály středověkých zbraní, na kterých byl jako výzdoba použitý hákový kříž, a museli to na rozkaz strany dát pryč.

F. Brabec 22.7.2019 14:09

Re: Žlutá košile / Sudety

Já jsem se s tím označením Sudety u našich občanů také setkal. Sice ne příliš často, ale ano. Na druhou stranu na takové akci bych ho úplně nečekal, pravda.

F. Brabec 22.7.2019 14:08

Re: Ze zvěrky Chvilek 2018:

To ty firmy a dělníci jistě dělali povětšinou zadarmo a z nadšení, že pomohou dobré věci a zachrání demokracii v ČR ;-)

K. Kocourek 22.7.2019 14:07

Re: Žlutá košile / Sudety

Landsmannschaft ať si to používá jak chce, psal jsem o čistě české praxi. To je asi takové, jako když se někteří starší lidé pohoršují nad výrazem "Česko", že prý to připomíná nacistické "Tschechei" namísto "Tschechien." V každém případě se "Česko" uchytilo do té míry, že občas současní Češi použijí v hovoru s Němci výraz "Tschechei" a Němci se při tom tváří pomalu, jako kdyby šlo o propagaci nacismu, se kterou nechtějí mít nic společného. Asi tak...

K. Kocourek 22.7.2019 14:00

Re: Mám dotaz.

V anglicky mluvících zemích je "dohodový opasek" známý jako "Sam Browne belt". Totiž jakýsi britský generál Browne z 19. století přišel boji o levou paži a aby mohl dál tasit šavli bez pomoci levé ruky, vymyslel si tenhle doplněk k tehdejšímu standardnímu opasku. Jak mu to přesně pomohlo, netuším, nicméně výhodu rozeznali i jiní důstojníci, takže se takové opasky rozšířily a zůstaly v používání jako symbol důstojníka i poté, co se šavle v běžné válce používat přestaly.

(Jinak můžu potvrdit, že když jsem byl na vojně, bouchačka se nosila na pravé straně, zatímco tohle vedlo na levou stranu, takže to nijak nepomáhalo rozložit váhu a bylo to jen pro okrasu.)

F. Brabec 22.7.2019 13:56

Re: Mám dotaz. Kvůli pistoli?

Také bych tipoval tu šavli. Ale jistý si nejsem.