28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Zbraně mít či nemít?

Již v dávných dobách svobodné kmenové společnosti bylo samozřejmé, že muži drželi zbraně té doby pro okamžité použití. Jak ale stále více moci přecházelo do rukou vládců, začaly so objevovat snahy tyto zbraně z rukou lidu obecného odebírat. Kdosi prohlásil, že všechna moc pochází z hlavně děla. Nu, nejenom děla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Krátký 9.5.2016 22:51

Než začnu číst komentáře :

V roce 1964 jsem ( po 26 měsících základní vojenské služby - prodloužené rozkazem ministra vnitra o 2 z 24 ) odevzdal Tatru 111 a SA 58. Od té doby jsem setrvale litoval té 111, že už v ní nemůžu blbnout, ale - v posledních 2-3 letech začínám velmi litovat i odevzdaného SA 58. Čím to asi je - vážení dobroserové a mírotvorci ??? Socialističní šmejdi se nás bojí, tak proto chtějí rušit naše základní práva na sebeobranu.

J. Sinnreich 9.5.2016 16:38

Odzbrojene ovce

Oba demokraticti kandidati na urad prezidenta US prosazuji tvrde zakony omezeni vlastnictvi zbrani, az do uplneho odzbrojeni obyvatelstva. Cim vice do leva, tim vice omezni. Ze to odporuje zdravemu rozumu i ustave to nevadi. Vzdycky se najde dost poslusnych ovci, kteri je budou volit a nastavovat krky k podriznuti.

S. Donát 9.5.2016 23:19

Re: Odzbrojene ovce

Co to blábolíte člověče? U Clintonové by mě to fakt nepřekvapilo, ale Trump? Ke jste na to přišel? http://www.lidovky.cz/donald-trump-pripustil-ze-obcas-nosi-zbran-f2b-/zpravy-svet.aspx?c=A151012_073836_ln_zahranici_ELE

P. Štěpánek 9.5.2016 23:31

Re: Odzbrojene ovce

Neumíte číst a ještě to dáváte okatě najevo, oba demokrati, blábole.

S. Donát 10.5.2016 8:31

Re: Odzbrojene ovce

Jaj, omlouvám se, fakt jsem to v pozdní hodině přehlédl... Považuji dnes za kandidáty už jen Clintonovou a Trumpa, tak jsem nečetl pozorně. Mea culpa.

M. slavík 9.5.2016 16:22

Nejdříve je třeba,

zbavit se současné vlády nebo lépeřečeno současného parlamentu a senátu. Jenže jak toho dosáhnout? Volič zvyklý na jednu svou stranu se s tím nezalamuje a jede ve stejné koleji. Druhá sorta, naštvaná sobotkovou vládou, bude volit najust ODS či kraďouska. Komančové nemají šanci už dlouho takže zbývají jen ty malé straničky. Můj názor je, volit právě ty nové malé strany. Nevím, jestli zrovna SPD či okolo. Pokud to uděláme a spleteme se, dá se to za čtyři roky napravit. Ti současní lupiči ale žádnou změnu nechystají......jen krást a likvidovat tuhle zem. Někdy by se malý deringer hodil...........

A. Alda 9.5.2016 16:36

Chcete se zbavit vlády?

No tak to volbami vyřešit nelze. Volbami se mění složení padlamentu a vlády.

Chcete-li se jich zbavit, musíte volit úplně jiné prostředky personální a institucionální výměny.

Podle mého mínění k tomu doba dosud neuzrála.

A. Alda 9.5.2016 15:27

Děkuji Vám za Váš článek, pane.

Velice děkuji.

I když mám určité pochybnosti - zakázy nošení zbraní se objevovaly již po pádu Římské říše, či dokonce snad už v jejím závěru.

Ale na podstatě věci to nic nemění: správný muž má vždy nůž, tedy zbraň. Nějakou. Čím účinnější, tím lepší.

S. Donát 9.5.2016 12:26

Za mě rozhodně zbraně mít

A nosit kdykoliv je to možné a pravidelně trénovat.

J. Veselý 9.5.2016 11:47

Děkuji

Za skvělý článek. PS: kde jsou dnes dobroseři všech barev ?

S. Rehulka 9.5.2016 10:23

Bylo pravidlem.....

....že zbraně (krátké i dlouhé) občanům zakazovaly diktatůry, tedy nacisté a komunisté. Toto pravidlo porušil v Austrálii tehdejší Prime Minister Howard (kterého jsem do té doby volil), když před dvaceti lety - "pod falešnou vlajkou" údajně jednotlivec, hlupáček s nízkým IQ, povraždil na Tasmanii 32 nevinných lidí, z toho 28 výstřelem do hlavy ! Chlapi, kdo jste byli na vojně, co Vy na to ? Tak na základě toho, PM Howard zarazil vlastnictví zbraní (semiautomatických, a s větším zásobníkem) Australským občanům a tak brokovnice mohou vlastnit pouze farmáři a registrovaní lovci, kulovnice zase jen členové střeleckých klubů a totéž zbraně krátké.

Od té doby, mají samopaly a útočné pušku (plnoautomatické) pouze kriminálníci, muslimští Jihadisté a motocyklové gangy, které je do země pašují po kontajnerech, spolu s drogami !

P. Selinger 9.5.2016 10:06

Kdyby v oné restauraci

byl člověk s legálně nošenou zbraní, který by ji uměl a neváhal použít, bylo by tam zřejmě méně než 8 mrtvých.

Z. Švrček 9.5.2016 10:33

Re: Kdyby v oné restauraci

Dnes by byl ovšem vyšetřován, obviněn a čekalo by se na soudní jednání, zda se vůbec jednalo o obranu, natož přiměřenou. Mezitím by jej naše televizní scéna již dávno odsoudila a požadovala jeho dlouhodobou internaci, po státu by štěkala ještě více, než dosud a požadovala rasantní odzbrojení. Stejně ovšem postupuje v případě nehod na silnici, či domácího násilí a podobně, kde většina případů končí alespoň otázkou, zda by neměl být zákon přísnější. Politikové tomuto poštěkávání rádi vyjdou vstříc. V tomto ohledu (co se týče snahy EU odzbrojit své občany) mne Chovanec příjemně překvapil, ale obávám se, že EU ještě neřekla poslední slovo a její strach z vlastních občanů je tak velký, že odzbrojovací snahy jen přejdou do další fáze. Aby taky ne, když vedení EU již musí docela vědět, jak strašně své občany svojí současnou politikou štve a to nejen v problematice přijímání islámské invaze.

S. Donát 9.5.2016 12:25

Re: Kdyby v oné restauraci

Toho bych se nebál. Když vlítne magor s bouchačkou do hospody a začne kolem sebe pálit, je to tak jasný příklad NO, že bych se opravdu neobával nějakých soudních tahanic. A i kdyby, je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti :-)

J. Jurax 9.5.2016 23:57

Re: Kdyby v oné restauraci

Jo kdyby neschopné rudozelené vedení EU svou současnou politikou své občany jenom strašné štvalo ... jenže ono je svou současnou politikou přímo strašně sere!

K. Kovář 9.5.2016 9:18

Ti správní bolševici mají lidové milice!

A ti dnešní jsou pro to aby každý měl svoji zbraň pěkně poruce!

P. Švejnoch 9.5.2016 9:42

Re: Ti správní bolševici mají lidové milice!

Abych odpověděl tak nějak ve Vašem stylu: Ano, Váš konstrukt spojující bolševiky s držiteli legálních zbraní je skutečně mimořádně hloupý. :-)

J. Schwarz 9.5.2016 9:48

Re: Ti správní bolševici mají lidové milice!

No, Kovář. Koní málo, kšefty váznou a tak alespoň namísto do kovadliny mlátí do klávesnice. Není divu, že výsledkem jeho snahy jsou mimořádné koniny.

S. Rehulka 9.5.2016 10:00

Re: Ti správní bolševici mají lidové milice!

Soudruhu Kováři, jste (rudý) vůl jak anděl !

P. Švejnoch 9.5.2016 7:15

To je divný...!!!

čtvrt na osm, a ještě se tu neobjevil nikdo s argumenty typu "nemluvně omylem postřílelo celou rodinu legálně drženým gatlingem".

Zakazovači všeho druhu zřejmě ještě spí...???

V. Vaclavik 9.5.2016 6:21

Souhlas, krome zehrani na politiky

ktere neni na miste. Rekl bych, ze ty zakazy tykajici se zbrani mezi obyvatelstvem, maji vzdy schvaleni (zpravidla tiche, sympatizujici) vetsiny obcanu te ktere zeme.

P. Dvořák 9.5.2016 8:50

Re: Souhlas, krome zehrani na politiky

Tuto "skvělou myšlenku" pochopitelně můžete použít na jakýkoliv produkt politiků týkající se jakékoliv oblasti života.

Jinak řečeno, kdo není dostatečně omlácený od černých zakuklenců v přilbách, minimálně tiše sympatizuje?

V. Vaclavik 9.5.2016 21:43

Re: Souhlas, krome zehrani na politiky

Je to stejne, jako ticha muslimska podpora teroristu v lune muslimskych komunit. Bohuzel je tu porad plno lidi, kteri vselijake zhovadilosti podporuji, neni to tak, ze cely lid zeme je vetsinove nekam vleceny svymi politiky. Ryba smrdi od hlavy, politici smrdi od lidu sve zeme.

K. Frauknecht 9.5.2016 6:04

Ano.

Ta naše povaha česká! V EUkomisi se uprdnou a v Čechii to zasmrdí (pozn: o přijetí zákona v PS jsem se dozvěděl na slovenské TA3! Smutek.). Tak to bylo vždy - za německou okupaci mohou západní státníci (Mnichov), za 40 let totality Rusáci, za dnešní nespokojenost Putin a jeho agenti......

K. Frauknecht 9.5.2016 13:12

Re: Jo, musim doplnit

Proti TOPce mám 100+1 výhrad, ale v PS hlasovali proti jako jeden muž (stejně jako celá ODS a pár statečných z ostatních uskupení)

http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=63330

J. Babička 9.5.2016 3:41

poznámka

"This year will go down in history. For the first time, a civilized nation has full gun registration. Our streets will be safer, our police more efficient, and the world will follow our lead into the future!"~Adolph Hitler, 1938, on The Weapons Act of Nazi Germany

Preklad: "Tento rok vstoupi do historie. Poprve v historii ma civilizovany stat uplnou registraci strelnych zbrani. Nase ulice budou bezpecnejsi, nase policie ucinnejsi a svet nas bude nasledovat do budoucnosti!" - Adolf Hitler, 1938, k Zakonu o zbranich v nacistickem Nemecku.

P. Sulc 9.5.2016 2:59

Ve statu NY potrebujete povoleni na pistole a revolvery,

ale ne na pusky. Nicmene to neplati pro NYC, kde ovsem zlocinci, vetsinou tmavokozci, strili jak o posviceni a morduji sve blizni. To se ''vyresilo'' absurnim zakazem: ve statu NY nesmite mit v zasobniku vice nez 7 ran. Zlocinnost ovsem nespadla! V devadesatych letech byly v GB zakazany jakekoliv kratke zbrane. Zlocinost od te doby stoupla vice nez 2x.

P. Dvořák 9.5.2016 2:18

Pěkný článek, proti kterému ti správní bolševici

hned začnou vymýšlet svoje nesmyslné a nefunkční protiargumenty.

Těmto blbům položím blbou otázku: Stalo se někdy, že by došlo k nějakému masakru na střelnici, kde mají všichni kolem nabito?

S. Donát 9.5.2016 8:53

Re: Pěkný článek, proti kterému ti správní bolševici

Moc mě pobavila představa, jak šílený střelec vtrhne na střelnici a chce tam zmasakrovat co největší počet lidí :-D.

L. Křivan 9.5.2016 16:30

Re: Pěkný článek, proti kterému ti správní bolševici

To je dobrý !!!!! Proti tomu neexistuje námitka.