29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Zbraň každému?

V souvislosti nad současnou reakcí na zbraňovou legislativu dle Evropské unie mě napadá reakce, pro kterou jsem si jako příklad vzal Izrael. Ten zažívá teror v poslední době téměř neustále.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Křivan 6.4.2016 21:03

Re: Zbraň každému ? Ne !

Třeba. Když ji vyprodávali tak stála asi 2400.- Má sice ne moc dobrou pověst,..

S. Donát 6.4.2016 20:25

Re: Nejsem pro přezbrojené občanstvo. Jsem pro povinné odvody

Ano, tu kauzu sleduji. Naštěstí je to spíš ojedinělý exces, než pravidlo.

L. Křivan 6.4.2016 19:13

Re: Atentátník se však oklepe a dokonce zaútočí po střelci,

U pistolí se ráže udává v mm, u revolverů v setinách palce. Ráže .38 je to samé jako 9 mm.

J. Lepka 6.4.2016 18:36

Re: Tutti: Tak to autor objevil Ameriku.

Všiml jste si aspoň, co je u nás politiků, co se v nich zhlídli ?

J. Lepka 6.4.2016 18:33

Re: Zbraň každému ? Ne !

Pistole z armádních rezerv ? To máte na mysli CZ52?

I. Teren 6.4.2016 18:28

Re: Cowboys a ini (vatsina)

Nasiel som cosi podobne.

http://military-sf.com/Killing.htm

B. Chalupa 6.4.2016 17:00

Re: souhlas s p. Lejskem

ano, je to celá řada více či méně složitých problémů, ale základní ambice - posílit základní obranné schopnosti populace založené na individuální připravenosti je správná, půjde o to, jak seto celé podaří nastavit a prosadit....

J. Lepka 6.4.2016 16:51

Re: souhlas s p. Lejskem

Ovšem prostor je ve středním školství. Ale je to zase jenom o penězích, vzpomeňte, jak rychle usnula idea získání ŘP. A navíc je to stále citlivé téma, když si dost početná množina populace pamatuje na Svazarm a davy dutohlavů přisátých na rodný cecík.

J. Lepka 6.4.2016 16:46

Re: Atentátník se však oklepe a dokonce zaútočí po střelci,

Ona je problematika ráží dost divoká a vždy závislá na úzu. Obecně se považuje .38, přesněji 38 Speciál za již méně výkonný náboj a proto již dávno vznikl 357 Magnum, což je sice stejná střela, ale delší hilzna a větší prachová náplň ( cca na úrovni 9 Luger ). Ta delší hilzna je proto, aby nedocházelo k možné záměně, protože tu šlupku by standardní revolver v .38 nevydržel.A proto existuje i náboj .38+P, aby to měli zákazníci jednodušší.Ten do té standardni osmatřicítky jde, ale nedělejte to, i když to ten kvér nějakou dobu (možná ) vydrží, bolí to. No a z amerických detektivek sice na vás občas jukne pistole v ráži 38, ale tomu se dnes říká 380 a pro Evropu je to 9mm Brownink. Docela chaos. Do toho se běžně dělají revolvery na pistolový náboj 9 Luger, většinou s výměnným bubnem na 357 Magnum a pro zpestření pistole na revolverové náboje 357 a 44 Magnum / ano, izraelský Desert Eagle, teď už i v pistolových super rážích /.

B. Chalupa 6.4.2016 16:39

souhlas s p. Lejskem

S autorem příspěvku souhlasím. Problémem je nyní zajistit adekvátní možnosti, aby legální držitelé zbraní měli možnost se trvale zdokonalovat v používaní zbraní. Bylo by celkem na nic, kdybychom měli občany vybavené zbraněmi, kteří by je neuměli využít v zájmu své obrany, v zájmu obrany svých spoluobčanů. Pokud jde o některé náměty ve smyslu zavedení povinné vojenské služby - věřte, že jsem to velmi podrobně zkoumali a v této chvíli je to nereálná ambice - 20 let zanedbávání fyzická a další bezpečnostní přípravy mladé generace na obranu vlasti (z 10 osob stěží 2 jsou schopni splnit fyzické a psychologické normy bezpečnostních sborů), není tu vybudován vztah k vlasti jako k jedné ze základních občanských povinností a hlavně - nejsme schopni to ekonomicky pokrýt - výcvik cca 70 - 100 tis. občanů ročně by stálo obrovské peníze, které nemáme k dispozici. Proto v této chvíli dobrovolné odvody, podpora Aktivních záloh, ambice zřídit Integrované výcvikové centrum ve Vyškově pro všechny státní i nestátní bezpečnostní sbory, zavedení školního předmětu Příprava obyvatel na krizové situace a obnova Benešova branného spolku. Věnuji značnou pozornost i problematice Kybernetické bezpečnosti a zvýšení efektivity práce zpravodajských služeb.....mimo "péči" o rozvoj schopností Armády české republiky.

poslanec PSP ČR

R. Langer 6.4.2016 16:32

Re: Nejsem pro přezbrojené občanstvo. Jsem pro povinné odvody

Ano, tahle to chodí v praxi. Naštěstí ne úplně vždy.

J. Lepka 6.4.2016 16:32

Re: :-)))))

S tím jsme blbli jako puberťáci a komunisti z něho měli takový vítr, že zakázali prodávat peroxid ve vyšších koncentracích. Však z toho bylo moc blondýn nešťastných.

Ona to snad není ani podle standardní klasifikace trhavina, ale třaskavina.

J. Schwarz 6.4.2016 16:31

Re: Nejsem pro přezbrojené občanstvo. Jsem pro povinné odvody

V článku ovšem zaznělo jasně, že ozbrojený občan na teroristu několikrát vystřelil a nezastavil ho, zastřelil ho až policajt možná výkonnější zbraní. Obávám se, že u našeho soudu by bylo několik zásahů útočníka vyhodnoceno jednoznačně jako "nepřiměřená obrana".

R. Langer 6.4.2016 16:29

Re: Cowboys a ini (vatsina)

Hm, dejte mi prosím na ten "výzkum" odkaz.

J. Lepka 6.4.2016 16:28

Re: Nejsem pro přezbrojené občanstvo. Jsem pro povinné odvody

Jistě jste slyšel o panu Houšteckém. To pro naivní představu, že orgány vyhodnotí váš zákrok jako přiměřený :

http://gunlex.cz/clanky/kauzy/1665-kdyz-maji-soudci-pravdu

I. Teren 6.4.2016 16:00

Re: Cowboys a ini (vatsina)

Co s tym ma spolocneho obama ? Vyskum bol urobeny v 1947. U pechoty, v priamom s styku s nepriatelom. U posadok bombarderov, delostrelectva ide zrejme zabijanie lahsie, nevidia co robia. Ludia si kupia Desert Eagle, vystrielaju par zasobnikov do najblisieho Josua Tree a maju pocit, ze su Rambo. Sledujete priliz vela hollywoodskych filmov.

P. Dvořák 6.4.2016 15:58

Re: Atentátník se však oklepe a dokonce zaútočí po střelci,

No já to velice dobře vím a umím to i přepočítávat. Takže vím, co je např. "pětačtyřicítka" nebo "dvaadvacítka". Jen jsem reagoval na poznámku "(u revolveru to je .38)". Protože stejně tak dobře může být revolver ráže 9 mm jako pistole ráže 38.

P.S. Nehledě na to, že třeba vojenské revolvery měly ráži 44, aby s nimi nemohl střílet kdejaký hejhula, protože jen tak lehce nesehnal náboje.

S. Donát 6.4.2016 14:26

Re: Nejsem pro přezbrojené občanstvo. Jsem pro povinné odvody

Mám obavu, že si nikdo nemůže být dopředu jist, jestli to v kritické chvíli opravdu zmáčkne, nebo ne. Jsem velmi rád, že jsem se do takové situace nikdy nedostal. Jen jednou a naštěstí nebylo potřeba mačkat, stačil jen zvuk natahovaného závěru...

L. Šarina 6.4.2016 14:19

Bůh stvořil lidi

silné a slabé , Samuel Colt to změnil. Zbraň nestřílí je to strojírenský výrobek, ale člověk, a že člověk bez zbraně nezabíjí?????,tak si vezme auto, v republice daleko více, více, vice zemřelo lidí pod koly než kulkou.

J. Frček 6.4.2016 14:12

Re: Nejsem pro přezbrojené občanstvo. Jsem pro povinné odvody

Ono je to i o povaze. Nekdo je vlk a nema problem to zmacknout a nekdo je ovce a muze mit u sebe arzenal, ale nepouzije jej, bohuzel...

S. Donát 6.4.2016 13:32

Re: Atentátník se však oklepe a dokonce zaútočí po střelci,

Vždyť to pan Křivan píše, 9mm a výš. Chcete-li to přesně, násobte .38 x 25.4

S. Donát 6.4.2016 13:29

Re: Pokaždé, když si někde nějaký

Staší dceru už učím taky. S dlouhou malorážkou jí to jde výborně. A moc ji to baví :).

S. Donát 6.4.2016 13:26

Re: Pokaždé, když si někde nějaký

Já vím, že proti bombě je mi pistole celkem k ničemu. Ale umím si představit situace, při kterých může být palná zbraň ku prospěchu mému i mého okolí. Někdy přeci teroristi nejen rozhazují rukama metry od sebe, ale tahají kalachy, ne? A tam už jisté šance jsou. Tedy určitě vyšší, než se krčit někde pod stolem a modlit se.

S. Donát 6.4.2016 13:24

Re: Nejsem pro přezbrojené občanstvo. Jsem pro povinné odvody

Moje oblíbené americké přísloví říká, že je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti. A u nás je myslím celkem slušný zákon o zbraních a také rozumné znění paragrafu o nutné obraně. Takže při splnění několika základních prodmínek je velká šance na přiznání NO. Nosím proto, abych se v případě potřeby bránil, ne abych se nechal zrakvit...

J. Frček 6.4.2016 13:12

Re: Nejsem pro přezbrojené občanstvo. Jsem pro povinné odvody

Nas bojar rikaval: je lepsi skoncit v kriminalu, nez na krchove. V podstate jde o to, ze mnoho lidi se necha zabit nebo zranit, ackoli jsou ozbrojeni. Na vine je strach, zda nebude zakrok posouzen jako neprimereny. A o tom je ta prvni veta. Je sice mozne ze organy vyhodnoti muj zakrok jako neprimereny, ale ja preziji...

J. Frček 6.4.2016 12:57

Re: Pokaždé, když si někde nějaký

Tak to jsem na tom stejne. A co zacala loni v lete vrcholit migracni vlna, tak jsem zacal zaucovat dcerky i zenu. Neni nad to, kdyz lidi vedi, co maji v kriticke situaci delat. Ale chce to dril. Co je nadrilovane, to pak ve stresu funguje i bez premysleni.

R. Langer 6.4.2016 12:38

Re: Problém je v tom,

Přesně tak. To jsou dnes v podstatě ryzí levicové fašistické státy. Netřeba se tomuto označení bránit.

R. Langer 6.4.2016 12:36

Re: Nejsem pro přezbrojené občanstvo. Jsem pro povinné odvody

Bránit se nemůžete, mohl by to třeba být rasismus, nebo něco podobně hnusného, co je důležitější než váš život, zdraví a majetek...

P. Dvořák 6.4.2016 12:25

Re: Tutti: Tak to autor objevil Ameriku.

Jsem asi nepozorný, ale nevšiml jsem si, že bychom u nás měli ruské zákony.

P. Dvořák 6.4.2016 12:23

Re: Atentátník se však oklepe a dokonce zaútočí po střelci,

Aha. A jaká je v mm ráže osmatřicet u pistolí?