16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Zbraň každému?

V souvislosti nad současnou reakcí na zbraňovou legislativu dle Evropské unie mě napadá reakce, pro kterou jsem si jako příklad vzal Izrael. Ten zažívá teror v poslední době téměř neustále.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 6.4.2016 12:22

Re: Pokaždé, když si někde nějaký

Z těch nábojů si odsypáváte střelný prach, že se jednou odpálíte sám?

Protože nějak nerozumím tomu, jak se budete bránit sebevražednému atentátníkovi, když doma budete mít třeba náklaďák plný nábojů.

S. Rehulka 6.4.2016 12:11

Re: Cowboys a ini (vatsina)

Takovéhle "průzkumy" jsou prováděny na pokyn Barack Husseina Obamy, který neví, jak by obešel ten jím nenáviděný 2.Amendment Americké Konstituce ! Žádný normální člověk rád nezabíjí, ale jestli chcete tvrdit, že za války Američané stříleli do vzduch, nebo "zmrzli" strachem, tak TÁRÁTE a dejte si sám přez papulu!

S. Donát 6.4.2016 12:01

Re: Problém je v tom,

Jako například Velká Británie, Německo, nebo Švédsko? :-)

L. Karban 6.4.2016 11:56

Re: Problém je v tom,

Legálně se palné zbraně u obyčejných obyvatel vyskytují

téměř výlučně v rozvinutých demokratických státech. Pokud má nějaká vláda

sklony stát se autoritativní, či totalitní jedním z prvních signálů je

omezení, či úplný zákaz zbraní pro své bezúhonné občany.

S. Donát 6.4.2016 11:29

Re: :-)))))

Přiznám se, že mám pouze základní ženijní výcvik a nijak dál jsem se o trhaviny nezajímal. Díky za info.

J. Lepka 6.4.2016 11:28

Re: Cowboys a ini (vatsina)

To nám vážně chcete nabulíkovat, že mezi Japonci a Němci jich bylo víc jak 93%, jinak by přece Američani nemohli vyhrát.

J. Lepka 6.4.2016 11:25

Re: :-)))))

TNT ano, ale na peraceton se stačí křivě podívat, ten pak může bouchnout i při pádu již mrtvého teroristy na dlažbu.

J. Lepka 6.4.2016 11:22

Re: Nejsem pro přezbrojené občanstvo. Jsem pro povinné odvody

A bránit se můžou vojenskou knížkou ?

K. Janyška 6.4.2016 10:02

Nejsem pro přezbrojené občanstvo. Jsem pro povinné odvody

a aspoň 3 měsíční povinný vojenský výcvik mladých mužů a dobrovolně i žen... Dzp.

S. Donát 6.4.2016 9:55

Re: :-)))))

Trhavina se chová k průstřelům celkem netečně, k její iniciaci potřebujete rychlé ohřátí na několik set stupňů, obvykle třaskavinou. S TNT se dá prý dokonce bezpečně topit v kamnech. A neprůstřelná vesta je u sebevražedných atentátníků skutečně asi velmi nepravěpodobná. Ale chtěl jsem upozornit, že v některých (velmi ojedinělých) případech má ta hlava jako cíl skutečně smysl :). Jinak double tap do vitální zóny.

K. Frauknecht 6.4.2016 9:45

Re: :-)))))

Pravdu díte, s balistickou ochranou jsem u teroristy nepočítal. Navíc taky může mít fráček vycpanej trhavinou! Ta hlava může mít někdy smysl :-).

S. Donát 6.4.2016 9:43

Pokaždé, když si někde nějaký

přiblbý muslim odpálí mezi lidmi, uctím památku mrtvých minutou ticha a jedu si přikoupit další krabičku nábojů...

S. Donát 6.4.2016 9:12

Re: :-))

Já Vás opravím, na hlavu střílet jen v případě, že víme, že má útočník neprůstřelnou vestu. Jinak máte pravdu, hlava je ten nejhorší cíl. Tedy pokud se bavíme o krátkých palných zbraních.

K. Frauknecht 6.4.2016 8:45

Re: :-))

Pokud chodíte na střelnici, změňte učitele! NIKDY nemířit na hlavu a VŽDY dvě rány :-)).

M. Valenta 6.4.2016 8:43

Problém je v tom,

že Ti nezodpovědní si o sobě myslí opak a někteří se zase chovají odpovědně třeba půlku života a pak .... Já např. se na svoji ... schovanou ve skříni radši ani nechodím koukat, jinak bych musel jistému ......

M. Drašner 6.4.2016 8:12

Tutti: Tak to autor objevil Ameriku.

A možná ani ne. Doporučuji se podívat na ruský zákon, týkající se zbraní: krátké vůbec (max. snad uzpůsobené pro gumové projektily), pro lovce (osoba s loveckým lístkem) brokovnici a po 5 letech bez problémů (určí milice) snad i kulovnice. Nejste-li členem Strany.

L. Křivan 6.4.2016 7:47

Re: Problém je v tom,

Máte pravdu. Bohužel je to tak. V protektorátu a za komunistů byly zbraně taky zakázané.

L. Křivan 6.4.2016 7:44

Atentátník se však oklepe a dokonce zaútočí po střelci,

Co z toho plyne ? Ráži alespoň 9 mm, (u revolveru to je .38) a střílet do hlavy. Zfetovaný islamista ránu do nohy nebo do břicha ani nepocítí. Nezmatkovat, neztratit hlavu, klidně zamířit a s pocitem dobře vykonané práce zlikvidovat.

L. Křivan 6.4.2016 7:07

Zbraň každému ? Ne !

Pouze slušným, bezúhonným lidem. Samozřejmě po složené zkoušce.

Chtělo byto "neziskovku", která by pomáhala při školení a tréningu důchodců. Stát by chudým důchodcům mohl propůjčit i pistole z armádních reserv. Pak by ubylo přepadení před poštou, když si jdou babičky pro důchod, ubylo by lupičů, feťáků, kapsářů,.... kdyby za jejich odstřel byla premie.

V. Vaclavik 6.4.2016 6:09

Navic

pokud vystrelim v sebeobrane, myslim, ze v naproste vetsine pripadu by nedoslo k usmrceni streleneho, ale jen nejakeho lecitelneho poraneni. Neni to jako ve filmu, kde padousi sebou seknou o zem, kdyz je zasahne kulka, ale je to jako v tom Israeli s tim utocnikem, ktery kdyby zacal utikat po prvnim zasahu, vylecil by se nejspis do mesice. Zasahnout na 'komoru' je spis stesti, nez pravidlo.

J. Aspirin 6.4.2016 5:53

Re: Cowboys a ini (vatsina)

... to není pravda, to je "urban legend" rozšiřovaný odpůrci držení zbraní, naopak před první bojovou zkušeností byla ochotna použít zbraň většina a po první bojové zkušenosti naprosto drtivá většina vojáků. Ani v šedesátých letech minulého století (květinové hnutí) se to příliš nelišilo. V občanském životě je ochotna použít proti útočníkovi zbraň naprostá většina lidí pokud je útok veden na blízkou osobu (člen rodiny) a poněkud méně pokud je útok veden proti vlastní osobě. Ochota použít zbraně se liší u osob, které již mají zkušenost s kriminálním činem a u osob, které tuto zkušenost ještě nemají.

I. Dekyský 6.4.2016 4:24

Problém je v tom,

že z ozbrojené a bránící se oběti nemají strach jen zločinci, ale především politici (což je v případě EU totéž). Obávám se však, že pokud někdo nad sebou snese takové škůdce a pomatence, jako je současné vedení EU, nechá si líbit cokoliv, tedy i odzbrojení...

P. Dvořák 6.4.2016 4:15

Re: Cowboys a ini (vatsina)

A pak kdo je tady skutečný Švejk. Ten také v jednom filmu dostal vyznamenání za největší počet vystřílených nábojů. Před každým výstřelem ovšem zavřel oči.

I. Teren 6.4.2016 4:05

Cowboys a ini (vatsina)

Po II svetovej vojne so robil prieskum medzi americkymi vojakmi, ktori boli v priamom styku s nepriatelom. Vysledky boli ohromujuce. Len asi 7% z nich boli ochotni zabit a strielali priamo na nepriatela. Zbytok bud strielal do vzduchu, dalsi zamrzli strachom, pripadne nosili municiu. Dnesny moderny clovek sa nezmenil a zabit cloveka zrejme je ovela tazsie, ako sa mnohi domievaju.

P. Sulc 6.4.2016 3:51

Problem je v tom,

ze kdyz vytahnete bouchacku a utocnik utece, ze se vlastne vubec nic nestslo. Zabranil jste sice zlocinu, ale do statistik to neprijde. Kdyzx ale vystrelite, byt jej jen zranite, uz to bude ve statistikasch: zabiti, zraneni strelnou zbrani a slunickari se mohou potento. A jak jinak, medis jsou vzdy na strane slunickaru, o tom, ze civilista necemu zabranil pistoli, nebude ani slovo.

P. Dvořák 6.4.2016 3:25

Re: Tak to autor objevil Ameriku.

Neobjevil a všichni kromě vás to ví. Klasika.

Jen se svým článkem přispívá s onou troško do mlýna, kdy by společenská diskuse měla zabránit případnému nesmyslnému odzbrojení obyvatelstva.

Nutno dodat, že ze současných českých politiků, alespoň pokud je mi známo, nic podobného nemá v úmyslu. Mráz přichází z Bruselu.

6.4.2016 0:44

Tak to autor objevil Ameriku.

Tato skutečnost je dávno známa a stačí si porovnat zločinnost se zbraněmi v USA mezi městy, kde je zbraň zakázáno nosit na veřejnosti a tam, kde je zbraň povolena.