26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kobylka Lajda 29.8.2008 14:44

Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" zemi nezabývají historií historici?

Od konce feudalismu jsou všechny dějiny, zkoumané ze všech stran, dějinami kapitalismu, neboť lidská společnost nevymyslela zatím nic dokonalejšího a lidským vrozeným vlastnostem a přirozenosti lépe odpovídajícího než je demokratický kapitalismus. Socialismus se všemi přívlastky měl obrovské monožství času dokázat své přednosti. Hanebně zklamal - a svými zločiny předčil všechny hrůzy až dosud v lidském pokolení od jeho počátku panující. Pokusy obrodit jej - Zimbabwe, Jižní Amerika - dokazují už po několika málo letech - jak strašně je scestná tato ideologie. Už tam začíná hlad, rozpad funkčnosti společnosti. My už jsme dějinami poučení, tak bychom neměli tesknit za starými časy "sockomunismu" a spíš se starat o to, jak postupně zlepšovat daný systém. Ano, třebaže je kapitalistický, v tom není nic dehonestujícího.

válečné dítě 29.8.2008 17:35

Re: Re: Re: Re: Proč se v tzv. Hitlerův projev v Reichstagu leden 1939

Ve svém rozhlasovém projevu, u příležitosti šestého výročí svého jmenování kancléřem.

přednesl Hitler svůj projev:

"Často jsem prorokoval a lidé se mi vysmívali. Během mého boje o moc se mi lidé vždy smáli hlasitěji, když jsem prorokoval, že jednoho dne budu vůdcem německého státu a potom, vedle jiných věcí, najdu řešení židovské otázky.dnes prorokuji toto: jestliže se židovským mezinárodním finančním kruhům podaří vehnat národy do další války, výsledkem nebude světový bolševismus, a tedy vítězství judaismu; výsledkem bude zničení (Vernichtung)

Židů v Evropě.(tolik nezávislí historici 1993).

jen tak 29.8.2008 17:44

Re: Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" krátce před a po II. svět.válce

Po II. svět.válce někdo vyhrál volby (jiní politici odstoupili -věděli asi proč) a začal realizovat svoji politiku. Co je na tom divného. Znárodňovalo se i v jiných zemích - Anglie atd.)

Prvorepublikoví politici ( 16 vlád ?) nedokázali účinně řešit sociální problémy. Prokop Drtina (V Pamětech) napsal : v letech 1930 až 1935 nebylo v lidských silách si najít práci. Jak žít ???

Pro některé rodiny v Praze byl únor 1948 možná pohromou - ztratily levné služky a pradleny.

PS bohatí legionáři (poklad z Ruska -základ Legio banky) stavěli v Praze vily, vdovy na venkově (tisíce pomníků v Čechách i na Moravě´) braly někdy jen žebračenky a oplakávaly své manžele

PS padesátá léta se neměla stát/ Velká Amnestie pro politické vězně v roce 1960

Kobylka Lajda 29.8.2008 21:26

Re: Re: Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" krátce před a po II. svět.válce

Nejsi ty ten Tonda Krouský, co si vzal za ženu, nebo s ní žil na hromádce, Annu proletářku???? Plavovlasou služtičku od Pelhřimova? Co to je JEN TAK za blábol?

P.S. Ruský státní poklad předával ppl. Jan Jaroš osobně generálu Kolčakovi při sibiřské anabázi. Legionáři byli základem a garantem státu, 1. repuibliky, já žádného enormního boháče neznala, spoíš měli trafiky, ale také pomohli republice tam, kdy byly potřeba. Z levných služek a pradlen se staly udavačky a domovnice, "nóbl" dámy, viz Marta Gottwaldová. Pokud hlava rodiny nechlastala, dalo se z žebračenek vyžít. Zajímavé je, že v mém rodném městě se postavily architektonicky nejlepší budovy právě v období 1930-36 a nastal rozkvět města, neúměrný krisi, jak nám ji popisují bolševičtí historici. Sociální problémy (kromě jiných) nevyřešil a nevyřeší nikdo na světě, protože neexistuje idea rovnosti. Každý jsme jiný a každý máme jiné podmínky, ať jedini či státy. Velká amnestie v r. 1960 byla podvod, protože valná část vězňů seděla až do r. 1964 !!!! Všechno bylo jinak.  A ty jsi velká hlásná trouba naščtěstí už padlého komunismu!!!Rv(Y)

EU po AE 30.8.2008 8:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" krátce před a po II. svět.válce

Evropská sociální charta - text získáte bez větších problémů (zakotveno i právo na práci).

PS     Albert EINSTEIN    ,,Všichni víme, že volná hra hospodářských sil, nespořádaný a bezuzdý hon jedinců za majetkem a mocí už sám o sobě nevede ke snesitelnému řešení problému. Je třeba jistého racionálního pořádku ve výrobě statku, v užívání pracovních sil a v rozdělování vyrobeného zboží, abychom zabránili hrozivému vyřazování produktivních sil a ochuzování a zvlčilosti velkých skupin obyvatelstva".

Kobylka Lajda 30.8.2008 10:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" krátce před a po II. svět.válce

Je zbytečné zaštiťovat se výroky člověka, byť geniálního, který byl ale fyzik, uspořádání společnosti nebylo jeho doménou, to jsou prostě BREPTY SLAVNÝCH. Poraď, dej recept, jak řešit bolesti lidstva!!

Fafa 1.9.2008 10:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" krátce před a po II. svět.válce

Ale kdyz Albertu Einsteinovi slo o zivot, tak se jeste rad vydal do zvlcileho Princetonu. ;-)

Huaskaran 29.8.2008 16:39

Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" zemi nezabývají historií historici?

Zařiďte zřízení a necintejte si darmo pentli na Psu. Když to svedl Žáček se svým ústavem, Vy to jistě dokážete také.

Kobylka Lajda 29.8.2008 21:30

Re: Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" zemi nezabývají historií historici?

Ztratila jsem přehled, kdo si nemá cintat na pentli! Pokud jste myslel mne, tak já mám uzdu!;-D;-D;-D;-D;-D;-D

čtenář 30.8.2008 8:20

Re: Re: Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" zemi nezabývají historií historici?

Feudalismus : vlastnictví  =  krádež,  krádež  =  vlastnictví.

Nevolnictví bylo u nás zrušeno v roce 1781, v Rusku 1864.

Robota a desátky církvi byly zrušeny v roce 1848.Volební právo žen zavedeno v roce 1920.

Tunelování podniků a institucí zavedeno po roce 1989.

Konec světového liberálního kapitalismu v březnu 2008 (dvě krachující soukromé světové banky byly zachráněny znárodněním ).

Kobylka Lajda 30.8.2008 10:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" zemi nezabývají historií historici?

N ejvětší loupež lidské historie - VŘSR 1917.  Vlastnictví není vždy nabyto krádeží. Modli se a pracuj.

jen tak 30.8.2008 16:15

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" zemi nezabývají historií historici?

Nereagovala jste na (VŘSR důsledek -  příčina /nevolnictví /v Rusku zrušeno 1864)                     - projev Hitlera z ledna 39 (židovská otázka v Evropě - Hitler )                                                              - vojenskou přísahu před rokem 89  -  ČR (všichni záklaďáci a     )                                                    -- Evropská sociální charta Vám nic neříká (19 kapitol z roku 1961)?  reálná cesta. 

K modlení  - němečtí vojáci měli na opascích  Gott mit Uns °;    v roce 1933 katolická strana Centrum dala Hitlerovi ve volbách 11,5%;  G. Grass a jeho kamarád J. Ratzinger - SSWaffen ? 

PS       poslední evropská čarodějnice se dočkala své rehabilitace

Bern - Po 226 letech byla ve středu ve Švýcarsku rehabilitována údajně poslední odsouzená evropská čarodějnice Anna Göldiová. V Evropě jde zřejmě o první podobný případ rehabilitace. Göldiová je jednou z posledních tří žen, které byly v Evropě za spojení s ďáblem popraveny.

doplnění 30.8.2008 16:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč se v tzv. "demokratické" zemi nezabývají historií historici?

 všichni záklaďáci a " praporčíci a důstojníci z povolání "

Brundibár 29.8.2008 4:25

Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

a jako takový chtěl dělat svoji "práci" - skoky na lyžích (dělal jí výborně).

Každý, kdo pravidelně služebně vyjížděl do zahraničí, byl "v péči" zpravodajských služeb, u sportovců Dukly to logicky byla VKR. Bylo mu řádově 20 let, když skákal, skákat chtěl. Měl dvě možnosti - emigrovat (nevím, jak na tom byl s jazyky, s vazbami na své blízké tady, otázka, jestli by se skákáním na lyžích venku uživil - přece jen, ty peníze byly někde jinde něž byly tehdy v tenisu nebo NHL), nebo si "povídat" s VKR. Nemohl "nic neříct", nemohl tušit, co říkali ostatní, jestli nebyla něco provokace, atd. Myslím si, že na 20letého člověka (alespoň podle informací, které se ze spisu dostaly ven) si vedl velmi dobře, není známa informace, která by přímo působila někomu problémy (XY si s sebou vezl 100 DM, AB pašoval Stern, atd.). VKR ho podle všeho ani nijak neúkolovala.

Jediné, co mě na tom překvapuje, je současná Plocova reakce. Určitě není nikomu příjemné, když se jeho jméno přetřásá ve spojení s VKR. Přijde mi proto, že na neustálém přiživování této causy má zájem někdo jiný - možná ČSSD, která se netají snahami Ústav zrušit a případ Pavla Ploce může takto využívat.

JaS 29.8.2008 6:34

Re: Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

Souhlasím. Byl dobrý sportovec, nevím, jestli je dobrý poslanec.

promirul 29.8.2008 9:45

Re: Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

Brundibare,to je konečně rozumné slovo  této diskusi.

abc 29.8.2008 10:10

Re: Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

Ano, ten závěr se nabízí a také se k němu kloním.

Je třeba si uvědomit, že Pavel byl tehdy nevzdělaný a nijak zvlášť inteligentní zedník, jenž kromě skákání vlastně nic světoborného neuměl. Možná mohl emigrovat a nejspíše by se jako skokan uplatnil, ale tomu asi zase bránilo rodinné zázemí. Starý Pavel (otec) byl taky reprezentant, Rudá hvězda, a podle cibulka.net agent Radim 15940. Takže co lze čekat od dvacetiletého prosťáčka? Nejenom poslušnost, jakou systém armády, Dukel a VTJ vyžadoval, ale nejspíše taky určitou loajalitu vycházející z rodinné atmosféry.

Protože od té doby sice trochu zmoudřel a nabral životní zkušenosti, ale současně se, pokud vím, nijak dále nevzdělal, vidím ho i dnes jako v zásadě pořád prosťáčka, který především dělá to, co jeho guruové ve straně řeknou. Jeho osobní schopnosti asi nesahají příliš daleko a aktivita směřující proti instituci jako tato nebude jeho osobním výmyslem.

Tvrdě řečeno, mouřenín konající své. Švec, který se nedržel svého kopyta. Měl mít penzion, v něm výstavku trofejí a mohl se realizovat nanejvýš někde v komunální politice jako jeho bratr. Takto se dostal už za příslovečnou úroveň své neschopnosti. Škoda.

Huaskaran 29.8.2008 16:41

Re: Re: Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

Velmi správné konstatování.

medved 29.8.2008 10:13

Re: Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

Ploc byla hlavne VYJIMECNA KOMUNISTICKA SFINE. Vyuzival svych styku k tomu, aby likvidoval lepsi a schopnejsi nez byl on. Stacilo mit lepsi vysledky nez Ploc a hned mel clovek zaracha. Proste komunisticka sfine Ploc likvidoval lepsi sportovce nez byl on a proto byl na spici.

Ploc moc dobre vi, ze vzdy byl na zajezdech jako hlidac a donasel na sve kolegy. Proto se zuby nehty brani zverejneni sveho svazku. Pokud by nedelal sfinarny, tak by jej mohl zverejnit.

Brundibár 29.8.2008 15:17

Re: Re: Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

Medvěde, možná máš pravdu, možná ne - nevím, důkazy pro svá tvrzení ale neuvádíš.

Pavel Ploc byl na špici nejen v Československu, ale také ve světě, otázka, kolik u nás bylo v dané době lepších skokanů než byl on - nevím, informace z 80. let si dnes ověřit nemůžu, pokud je někdo věrohodně neumístí na Internet. Zbytek světové špičky dost dobře politicky likvidovat nemohl.

Pokud mohu soudit z informací, které mám od jiných špičkových sportovců té doby, tak na hlídání a donášení býval ve výpravách vždy jeden nebo více bafuňářů, kteří neměl nic jiného na starosti. Třeba si ho VKR (čistá spekulace) "připravovala" na nějakou budoucí roli - to se dnes těžko dozvíme.

Osobně si myslím, že kdyby se Pavel Ploc měl čeho bát (při zveřejnění svazku), nikdy by ani na chvilku nepřipustil, že svazek zveřejní. To, jak neustále mění své stanovisko mě vede k závěru, že to není z jeho hlavy (zejména, když si k tomu připojím i jeho obvinění z úplatku, tehdy Ploc svá stanoviska také měnil velmi rychle).

abc 29.8.2008 16:54

Re: Re: Re: Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

Jako skokan byl opravdu dobrý. Výsledky jsou k dohledání na stránkách FIS a v encyklopediích. Úspěchy v mezinárodním měřítku se s pomocí StB nebo VKR vybojovat nedaly. Prostě měl naděleno od přírody, alespoň co do skoku na lyžích a letů.

Nakolik byl ale případně zvýhodňovaný oproti jiným, nevím. Teď se sice objevil komentář Malcův, který se prosadil v dost pokročilém věku a měl určité problémy s nominací koncem 80. let, ale pozadí neznám. Roli tam mohlo hrát spíš to, že byl "podezřele" starý a že skákal véčkem již v době, kdy se to sankcionovalo rozhodčími. Ale na OH 88 nakonec byl a medaili si přivezl.

Hlubší znalosti a informace už jsou ale opravdu insider wisdom.

R. J. 29.8.2008 10:23

Re: Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

Brundibárku, trochu popřemýšlíme, spis se nezachoval celý, tedy byl skartován,zřejmě v roce 89. Vzhledem k tomu, že žádný "řídící orgán" nevěděl kde se nachází "spis" v archivu, nemohl ho "skartovat", mohl skartovat jen ten co měl ve skříni či na stole.Potom je druhá alternativa, že se to bralo přímo v "archivu" šmahem, udajně se "skartovalo" ještě v létě devadesát. Myslím, že se ale dá rekonstruovat v některých případech, více či méně přesně , "osud" dotyčného. Ale co mě zaráží, je to, že nevíme nic o těch "kontráších", žádná jména, žádné výpovědi "pracovníků" VKR či Stb, jak "dusili své vyhlédnuté oběti. Jakých používali prostředků nátlaku, nebo vyhrožování. To jsou pravý viníci, ale o nich ani ň.To je zarážející,skoro dvacet let po "revoluci".Jako kdyby komunistický bez. aparát byl nějaký neosobní " stroj".Vše se "smrskává"  na Jakeše , Husáka,občas Štrougala a jinak nic. Jiná jména nejsou "propírána". Možná, že ten co "dusil"Ploce,či jinou oběť, je ten "sympatický" strejda odvedle z hospody, nebo ten milý pán, co pronajímá penzion.Tam máme setsakra "dluh". Možná že jsou nám "předhazováni" takový jako Ploc schválně, domníváme se pak, že se jedná o "spravedlnost", to je pravda, ale ani ne poloviční.Co s tím?

Brundibár 29.8.2008 15:36

Re: Re: Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

V Berlíně měla Stasi už skartovačky, takže tamní historici mohou skládat "puzzle" a studovat - u nás se buď pálilo, nebo vozilo do stoupy, takže se ty svazky u nás rekonstruují hůř. Že se bychom se měli zajímat o pracovníky StB a VKR, o tom žádná, ale obávám se, že ti nejdůležitější měli stejně minimálně jednu rezervní identitu, takže otázka, jestli se dají vůbec dohledat.

Že se spisy likvidovaly ještě  roce 1990, to je ostuda první vlády a je jen logické, že se vynořují teorie, proč tomu bylo. Že se tato "tma v historii" s námi potáhne ještě dlouho, s tím nic neuděláme. Ale že stále (18 let!) není důkladně popsáno, jak vlastně probíhal "boj s vnitřním nepřítelem" a konečně jak fungovala celá moc v 80. letech, to je z mého pohledu neodpustitelné.

Nevím, jestli "Žáčkův" Ústav je tím nejlepším řešením a jestli jeho výsledky jsou nejlepší možné. Zatím si myslím, že to je krok správným směrem.

R. J. 29.8.2008 18:23

Re: Re: Re: Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

Identita je jim na ho..., podíval bych se do důchoďáku, oni to byly hamouni, jeden plat třeba fotokino, ale ten základ pořád z vnitra.Tak tam mrknout, a je to jasný.

Kajda 29.8.2008 10:53

Re: Pavel Ploc byl výjimečný sportovec...

Přesně tak. Jenom pro upřesnění - v podnicích byla pro tyto účely vytvořena tzv. zvláštní oddělení, kde referenti, rekrutující se z řad "nejprověřenějšího a nejtvrdšího" komunistického jádra, dávali lidem po příjezdu ze západní ciziny vyplnit dotazníkpřím před úředníkem. U sportovců to bylo ještě složitější, protože záleželo i na tom, který funkcionář se sportovcem na závody cestoval (za komančů bylo zcela běžné, že místo ternéra jel se sportovcem funkcionář a když byly závody na západě, tak kolikrát jelo víc funkcionářů nežli sportovců) a jak velká svině byl.

Ani já Plocovi jeho "spolupráci" nemám za zlé, ale jeho reakce je jako vystřižená z podobných taškařic Jiřího Paroubka. Že by stranický úkol?