28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Záhady občana Duky

Kardinál Duka to rozbalil jako ještě nikdy,“ hlásaly Parlamentní listy po Dukově svatováclavském projevu ve Staré Boleslavi. Nechvalně proslulý server, považovaný mimo jiné za hlásnou troubu ruské propagandy, se Dukově vystoupení poměrně obsáhle věnoval, ostatně text jeho kázání přinesl celý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Semrád 4.10.2017 14:51

Re: Výborně napsáno, pane Mlejnku

Jo, jsou to nějaké zvláštní "nálady ve společnosti" ;-) Příčiny by mohly být třeba taky tyhle:

1) Klid v zemi a relativně vysoká životní úroveň, je dost času na všelijaké "přemejšlení" o světě. 2) Možnost (a zaplaťpánbu za ni) vyjádřit veřejně své názory (to dřív nebylo možné ani technicky) má přirozeně i odvrácenou stránku.

3) Nemáme rádi "zaprděné" pravdy, jako že je Země kulatá, to je nuda! Kdo nám nabídne něco "zajímavého", připoutá naši pozornost. Tohle umění intoxikace na vysoké úrovni ovládají Klaus sen. i Zeman a pokouší se o to kdekdo.

4) Podněty z okolního světa, když nějaký "tmavý" cvok z vymytou hlavou začne kolem sebe mávat mačetou (a je to naštěstí čím dál tím těžší), nebo když nám EU "hrozí", že "zakáže" rumovou tresť, to je panečku zpráva! Navíc je to pro nás příležitost se zřetelně proti něčemu vymezit a to v houfu s námi nadšeně souhlasících, a když to "vymezení" má jakousi příchuť něčeho nepatřičného, tím líp, nejsme žádné třasořitky! Nám nikdo nebude diktovat, co si máme myslet! 5) Něco zbořit vyžaduje nesrovnatelně menší energii než něco postavit. Hlavně, když se něco děje!

Doporučuji (pokud jste už nečetla) "Příběh jednoho Němce" od Sebastiana Haffnera (1907-1999). Je to (hlavně) o dvacátých letech v Německu. Poučné.

E. Erat 4.10.2017 14:42

Pan Duka si může říkat co chce

pokud to není v rozporu se zákonem. Můře si také myslet co chce. Jeho názory jsou určeny jeho katolickým ovečkám. Pan Halík také často vyjadřuje své názory pro ovečky. Taková je demokracie. Že, jsou zde lidé kteří si přejí aby všichni měli stejný názor, tedy ten jejich je běžné všude ve světě. V ČR se ke katolické církvy hlasí cca 1,00 mil. občanů tedy cca 10 %. Ti mají své představitele vč. papeže Františka. Názory katolických, či jiných církví atd. vůbec nemusejí ostatní obyvatelstvo zajímat. Jistě jsou svého druhu tzv. celebritami, takže někdo bere v potaz názory pana Gotta, Jágra atd. někdo pana Duky,Halíka či papeže.

M. Vondráček 4.10.2017 14:40

Re: Když Duka v prosinci 2015

Pan Rudolf neví , paní Václavíková nechápe. Nějaká epidemie sebekritiky :-)

M. Vondráček 4.10.2017 14:39

Re: Nevím

To že nevíte není třeba hlásit. To tu vědí všichni :-)

J. Václavíková 4.10.2017 13:56

Re: "Hanebný článek", ano,

Nás se ovšem měli týkat pouze ti utečenci syrští, ne afričtí.

V. Student 4.10.2017 13:55

Re: "Hanebný článek", ano,

Ono to v těch afrických zemích není se sarinem zase tak horké...

J. Václavíková 4.10.2017 13:53

Re: Když Duka v prosinci 2015

Já jsem se také dlouho snažila jej pochopit, ale už jsem to vzdala. Myslím, že stejně tak i Halík, minule se vyjádřil už zcela nekompromisně. Vlastně čekám, kdy zhodnotí i tento výstup. Ale na druhou stranu, myslím si, že Duka je stoprocentně přesvědčen o ryzosti svého postoje a nevidí kontroverze, jež představuje. Někdy holt člověk zamrzne ve svých názorech a přestane být schopen náhledu. Místní dědci a báby to názorně ilustrují.

J. Václavíková 4.10.2017 13:47

Re: Výborně napsáno, pane Mlejnku

Nevěděla jsem, kde končí citace. A Vobr je prostě jen jeden z těch, co je postihlo tohle novodobé šílenství. Mě ovšem zaráží, jak to tu někdy sleduji, že se to pořád prohlubuje a vzájemně posiluje. Někdy by bylo zajímavé srovnat to, co titíž lidé psali před takovými dvěma, třemi roky, a teď.

I. Semrád 4.10.2017 13:45

Když Duka v prosinci 2015

...podpořil Bobošíkovou tím, že vstoupil do lidické pobočky ČSBS, kde se ona předtím stala za docela dramatických okolností šéfkou, napsal jsem kdesi "A Duka to dotáhl k něčemu jako Pacem in terris."

Pak jsem se mu v duchu omluvil, když jsem ho spolu s Tomášem Halíkem viděl v pořadu ČT Společný výslech.

Přesto, při vší úctě, považuji Dominika Duku za dosti kontroverzní osobu.

P. Lenc 4.10.2017 13:28

Re: Pane Mlejnku j.r.,

Ještě že máme vás Václavíkovou, opravdu "plnou" asi tak, jako chudinku"Sybillu".

I. Semrád 4.10.2017 13:24

Re: Výborně napsáno, pane Mlejnku

Napsal jsem to do uvozovek, ale máte pravdu, nemusí to být srozumitelné.

Snad je srozumitelnější označení "Vobr", což myslím není občanské jméno nikoho z debatérů, pro ty z nás, kteří z nějakého důvodu (že by tzv. "migrační krize" 2015? Tomu se nechce ani věřit) jakoby výrazně změnili zde prezentované názory.

I. Novák 4.10.2017 13:19

Re: "Hanebný článek", ano,

Hm. Médium pochybné kvality, považované za hlásnou troubu...? Co takto třídit i autory a publicity. Věřte, autore, že v mém žebříčku zaujímáte stále jedno z čelních míst. Nikdy nezklamete.

P. Rudolf 4.10.2017 13:16

Nevím

jestli je papež František chloubou katolíků, neb k nim jako ateista nepatřím, pro mne je ale jednou z mála hodnot, které jim upřímně závidím.

Nevím rovněž (ze stejného důvodu), jestli je Duka jejich ostudou, ale jedno vím, že kdybych k nim zvažoval cestu, tak on by byl tím, kdo by mne od ní spolehlivě odradil.

Ś. Svobodová 4.10.2017 13:15

Pane Mlejnku, nemám vaše články ráda

Vaše technika psaní je ukázka nehorázných argumentačních klamů. Již v prvním odstavci použijete několik manipulativních technik k tomu, abyste naladil ty správné čtenáře k další četbě vašeho rozboru: Kvalifikující jazyk (proruský, nechvalný, pochybný) náznak důkazu kruhem (špatní otiskli, špatní čtou, špatní chválí, Duka bude asi špatný). Druhý odstavec jakbysmet: projev pobouřil (koho?) i proto, že je Duka příznivec K a Z (kauzální klam). Další 3 odstavce nám popisují nostilete myšlenkové plochostí, neujasněnosti a vnitřní rozpornosti, se kterými Duka podle autora splynul, protože vyzval lidi aby šli k volbám. O zbytku nemá cenu psát...

J. Václavíková 4.10.2017 13:01

Re: "Hanebný článek", ano,

Já bych se prvně přimlouvala za to, ať jim tam přestanou házet na hlavy barelové bomby a sarin, nemyslíte?

J. Václavíková 4.10.2017 12:59

Re: Výborně napsáno, pane Mlejnku

Popravdě, teď nevím, co jsou to zdivočelí sluníčkáři. Tenhle cejch tu spíš rádi používají jurodiví islamobijci, jinak si pod tím těžko co představit. Ale ono se to ,,názvosloví" tak nějak průběžně aktualizuje, nejdřív to byli pravdoláskaři, havlisté, teď sluníčkáři, neomarxisté. Společné mají, že jsou to vždy ti druzí, co ,,nejdou s námi".

V. Student 4.10.2017 12:55

Re: "Hanebný článek", ano,

I já se spolu s panem kardinálem velmi přimlouvám za šťastný návrat běženců tam, odkud přišli. A ovšemže zdar při rekonstrukci jejich zemí, pokud to ovšem oni sami dovolí.

S. Netzer 4.10.2017 12:53

"Nejdřív PL

považované za hlásnou troubu Ruska" -kým považované?"

Mnou, například.

"když se Satan (po 2000 letech snahy) konečně dostane na stolec" - nevím koho vy za toho Satana na stolci pokládate, já vidím jen jednu inkarnaci Satana - https://cdni.rt.com/deutsch/images/2016.08/article/57ab1842c36188b6018b45af.jpg

I. Semrád 4.10.2017 12:43

Re: Výborně napsáno, pane Mlejnku

No, spousta lidí čeká na svoji příležitost. Tak tomu bylo vždy.

E.Kocourek (jistě vzdělaný a inteligentní člověk, aspoň podle běžných měřítek, pravda, i při svém věku poněkud neklidný):

25. listopadu 2008 v 17:04 Vondra je vlastizrádce a hajzl a patří mu provaz.

Někteří "jen" píší a mluví, rádi používají slova jako "vlastizrada" a "provaz", případně se "pohoršují" nad EU, či brutalitou španělské policie, jiní to čtou, poslouchají a mlčí. A když přijde čas, tak za to vezmou. Kolik jich mezi námi je? Pro mě jsou popravdě nejhorší "zdivočelí sluníčkáři", tedy lidé, kteří jsou i slušní, ale nějak "zblbli", či co, je jich tady několik. Ti mohou být cosi jako jazýček na vahách, kdyby se něco semlelo, zase budou slušní, jenže to už by bylo pozdě.

J. Václavíková 4.10.2017 12:38

Re: "Hanebný článek", ano,

Satan leda tak mluví z Vás, babo nenávistná!

J. Václavíková 4.10.2017 12:35

Re: Z výzvy ČBK k nadcházejícím volbám:

:-)

V. Student 4.10.2017 12:34

Re: Z výzvy ČBK k nadcházejícím volbám:

No, on už se někdo najde, kdo v textu odhalí licoměrnost, výzvu k nenávisti, nejednotnost církve a vůbec honbu za majetkem, nebojte se.

O. Zuckerová 4.10.2017 12:33

"Hanebný článek", ano,

výstižně to nazval p. Krásenský (5.10). A denunciantský. Nejdřív PL "považované za hlásnou troubu Ruska" -kým považované? Mlejnkovými kámoši? Nežalovatelná podpásovka. On se kardinál prezentuje v "hlásné troubě Ruska" (no, tedy v médiu POVAŽOVANÉM ZA...)jako se např. Mlejnek (taky jen POVAŽOVANÝ za troubu) prezentuje zde. Dále se nenápadně kardinálovy názory prezentují V BLÍZKOSTI citace vpravdě kanálové poznámky od kteréhosi psychopata na webu, pošklebujícího se tragédii Jana Třísky. Dále: Dle arcibiskupa EU, BA SKORO CELÝ SVĚT ovládají od lidu odtržené elity... Ten celý svět si tam pisatel přidal, aby tuto myšlenku znevěrohodnil. EU samozřejmě ano. - A ty HRADBY zpravidla (ještě že jen "zpravidla"!) etnicky vymezeného národního státu...NO, každou blbost nelze zvlášť komentovat, ale ta starost - ten "varovný" fakt, že duchovní se snad dostane na půdu krytptomarxismu!! Mně to připomíná starost Nečasové o duchovní bezpečí manželky jejího milence! - Nejvíc benzinu do ohně ovšem přilil pan kardinál přímluvou o šťastný návrat běženců a zdar při rekonstrukci jejich zemí. To tak!! A co budou dělat všichni ti dobrodějové z neziskovek???!!! To je to, co nejvíc bouchlo!! A rozdělená církev? Nemějte péči, nebylo by to poprvé a vždycky se z toho dostala. Pravda, když se Satan (po 2000 letech snahy) konečně dostane na stolec, žádné klidné doby nenastanou. Ale to už není Vaše věc, Vy byste, pane Mlejnku, hlavně teď měl přestat mlít.

J. Václavíková 4.10.2017 12:28

Re: Pane Mlejnku j.r.,

Zase na druhou stranu, fakt, že nedokáží argumentovat věcně a tudíž jsou nuceni užívat podobná bezobsažná klišé, cejchy a nadávky, svědčí o jejich zoufalosti a prázdnotě.

J. Václavíková 4.10.2017 12:25

Z výzvy ČBK k nadcházejícím volbám:

Nebuďme ukvapení a nepodléhejme laciným slibům rychlých změn. Někdy se zdá, že je naší přirozeností doufat v nebe na zemi a být věčně nespokojení. Často voláme po změně a hlasujeme spíš PROTI něčemu než PRO něco. Novinka na trhu a změna za každou cenu není ale vždy výhrou a loď, která mění příliš často kurz, nikam nedopluje a veškerou energii vynakládá na neustálé otáčení ze strany na stranu. Je proto dobré podpořit dlouhodobé snahy lidí, kteří v politice často nezištně a vytrvale něco smysluplného budují.

Hledejme pozitivně formulované cíle. Odmítejme nesnášenlivost. Vypořádání, zúčtování či skoncování s něčím, co je označeno za špatné, není dostatečný politický cíl. Vymýtit les je vždy rychlejší a jednodušší než les vysázet a roky o něj pečovat než vyroste. Hledejme mezi politiky ty, kteří neslibují jen změnu a „kácení“, ale snaží se o kontinuitu a budování tam, kde je to jen trochu možné.

Volme kultivovanost. Slušnost a úcta k druhým je nejen na politické scéně stále častěji nahrazována arogancí a vulgaritou. Braňme se tomu! Při svém rozhodování hledejme ty, kteří jsou slušní, drží se morálních zásad a mají snahu pečovat o naši zemi dlouhodobě.

Podpořme ty, kteří vytvářejí životní prostor pro rodiny a berou vážně utrpení a potřeby druhých lidí u nás doma, v Evropě i v jiných částech světa. Vzájemně si pomáhat je v zájmu nás všech.

A jako lidé víry, kteří volají k Bohu, v jehož rukou jsou osudy jednotlivců, ale i národů a celého světa, nezůstaňme jen u přemýšlení koho volit, ale za průběh a výsledek parlamentních voleb se i modleme.

J. Václavíková 4.10.2017 12:20

Re: Výborně napsáno, pane Mlejnku

Tak co, ještě jste to tu nevzdal? Ze Psa je nepokrytě rudohnědá žumpa, už se ani nesnažící kamuflovat svou roli platformy pro hlas lůzy, která by zase ráda věšela každého, kdo nejde s nimi:

,,Papež patří samozřejmě na lucernu jako zrádce!"

I. Semrád 4.10.2017 12:11

Přitom Dominik Duka

...je na druhé straně i člověkem obdivuhodným a ti, ke kterým se (jakoby) přiklání, mu v mnoha ohledech "nesahají ani po kotníky".

Jo, jsou to paradoxy...

J. Václavíková 4.10.2017 12:10

Re: Samozřejmě nám vládne rudozelená sebranka, která

§ 356 Podněcování k nenávisti nebo násilí vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod

(1) Kdo veřejně podněcuje k nenávisti nebo násilí vůči skupině osob nebo jednotlivci pro jejich skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině nebo třídě, národnost, politické přesvědčení, sexuální orientaci, pohlavní identitu, vyznání nebo proto, že jsou skutečně nebo domněle bez vyznání nebo k omezování jejich práv a svobod, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

(3) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta bude pachatel potrestán,

a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem, nebo

b) účastní-li se aktivně takovým činem činnosti skupiny, organizace nebo sdružení, které hlásá diskriminaci, násilí nebo rasovou, etnickou, třídní, náboženskou nebo jinou nenávist.

I. Semrád 4.10.2017 12:03

Výborně napsáno, pane Mlejnku

...souhlasím prakticky se vším. Zejména s těmito slovy:

"Pražský arcibiskup (svým projevem) totiž chtě nechtě zakormidloval do proudu, podle nějž Evropskou unii, ba skoro celý svět ovládají od lidu odtržené elity podporující mravní relativismus, genderové experimenty či multikulturalismus neboli „vítací kulturu“. Rozkládají tak údajně rodinu i jiné tradiční vazby a hodnoty, samu podstatu západní civilizace. Její naděje však spočívá v obyčejných, „malých“, ale umlčovaných lidech, jejichž hlasy prý mohou vynést k moci politiky, kteří učiní konec mravní nevázanosti, diktátu nikým nevolených bruselských úředníků, multi-kulti přístupům a migračním vlnám, a vše se vrátí ke starým dobrým pořádkům za hradbami zpravidla etnicky vymezeného národního státu."

"Uvedený proud je pestrý, zdaleka ne každý jeho přívrženec patří rovnou k extremistům. Sahá od krajní pravice přes Le Penovou, Wilderse nebo Alternativu pro Německo až k zavedeným stranám či k jistým křídlům v nich (u nás třeba k Jiřímu Čunkovi v KDU-ČSL nebo Václavu Klausovi mladšímu v ODS). Nalézá značný ohlas mezi voliči a těší se popularitě na sociálních sítích. "

"Varovné ale je, když tuto antielitní (a paradoxně vlastně kryptomarxistickou) rétoriku přebírá a podporuje část dosavadních elit, lidé vzdělaní, ba v duchovním stavu. Daný směr se totiž vyznačuje rovněž myšlenkovou plochostí, neujasněností, vnitřní rozporností, dokonce až pohrdáním elementární faktografií."

S. Netzer 4.10.2017 11:55

Re: juniore, juniore

QED