7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Za jezy bezpečné

Ačkoli se naše zákony a vyhlášky zabývají v souvislosti s vodními toky ochranou ryb, vodních živočichů i rostlin, ochranu lidských životů na jezech příslušné předpisy neřeší. Výsledkem je téměř 120 nebezpečných jezů na území ČR, z toho 50 velmi nebezpečných, na nichž každoročně umírají lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Kulhánková 30.5.2013 23:33

A nevytratí se pak z toho sportu adrenalin?

Když budou šlajsny bezpečné, adrenalinoví závisláci si najdou něco jiného.

K. Loucký 30.5.2013 23:33

Výborný nápad

jak zbavovat lidi odpovědnosti za to, co dělají, za peníze druhých. A nejlepší je, že si autor myslí, že se tím rizika odstraní. Typické socialistické "řešení". Nebezpečí jako takové se neodstraní ani nesníží - sníží se jen hranice pro toleranci nezodpovědnosti a nerozumu.

V. Plocek 30.5.2013 21:53

SPOLEČNOST: Za jezy bezpečné

Jako bývalý vodák musím reagovat na článek. V době, kdy není na zdravotnictví, důchody a další skutečné potřeby považuji za luxus přestavby jezů (u nově stavěných předpokládám, že tento problém bude v rámci výstavby vyřešen).  Jako vodáci jsme věděli, které jezy jsou nebezpečné (např. v K. Varech) a těm jsme se zdaleka vyhnuli. Tak velí selský rozum. Ale dnes stejně jako na silnici existují jedinci, kterým nebezpečí smrti prostě nedojde. A tyto lidi, pokud nevezou do maléru na lodi další není třeba litovat. Stejně jako na silnici, kde se ročně objevují  množství nových pomníčků těchto "řidičů".  Bohužel neznám recept jak tyto lidi ve všech činnostech přesvědčit, že určitá jednání jsou riziková. Takže úpravy jezů ano, ale až v době, kdy na to stát bude mít.  

Z. Kulhánková 30.5.2013 21:04

Jezy plní důležitou funkci genetického výběru

L. Harvánek 30.5.2013 15:45

Za jezy bezpečné?

Vybudované jezy prvotně slouží pro regulaci průtoku na vodních tocích a na jako nabídka nějaké adrenalinové zábavy jakýchsi šílenců.Za svoji bezpečnost by měli odpovídat především sami.A možnost stanovení pravidel pro plavbu po vodních tocích?Jsem pro,na železniční koleje mimo přejezdy a přechody je zakázán vstup a vjezd.To,že s porušují,je riziko podnikání.

M. Sedláček 30.5.2013 12:56

Kolik to bude stát a kdo to zaplatí, soudruhu?

Nikdo nikoho nenutí tam jezdit. Nechci Vám sponzorovat Vašeho koníčka. Neotravujte.

O. Uživatel 30.5.2013 14:47

Uživatel požádal o vymazání
M. Sedláček 30.5.2013 16:18

Re: Kolik to bude stát a kdo to zaplatí, soudruhu?

To na mne nezkoušejte :)) Ano ze dveří běžně vycházím, po chodníku chodím a jezdím také po silnici. Jak to ale souvisí se zábavou na jezu, to opravdu nevím.

M. Bílý 30.5.2013 19:23

Že panu Rysovi odpovídáte, pane Sedláčku. Kdoví jestli někdy seděl v kánoji nebo kajaku. Zato my na chodníku šlapeme denně.

M. Bílý 30.5.2013 12:24

Stačilo mi, aby se mě na začátku mé vodácké kariery v roce 1946 pokusila marně pozadu vtáhnout polouzavřená (dnes už neexistující) Purkarecká šlajsna na Vltavě při jejím objíždění od skály na suchý jez, abych se celoživotně vyhnul udělení Darwinovy

M. Bílý 30.5.2013 12:26

pardon vypadlo mi poslední slovo "cen"

M. Bílý 30.5.2013 12:27

sakra co mi to blbne. CENY

M. Kosejk 30.5.2013 15:51

Re: Stačilo mi, aby se mě na začátku mé vodácké kariery v roce 1946 pokusila marně pozadu vtáhnout polouzavřená (dnes už neexistující) Purkarecká šlajsna na Vltavě při jejím objíždění od skály na suchý jez, abych se celoživotně vyhnul udělení Darwin

To bylo někde u Prahy (v Praze)? Pro mě Vltava začíná u Soumarského mostu - a končí v Českých Budějovicích. :)) Ale teď už na Vltavu kašlu úplně - moc lidí. To si raději zajedu do Rakouska nebo Slovinska - tam alespoň ty řeky pořádně tečou.

M. Bílý 30.5.2013 19:06

Dobrý večer, pane Kosejku (15:51)! Purkarec je (byla) obec 24 km za Č. Budějovicemi.

Purkatec je dnes je částí Hluboké nad Vltavou. Purkareckou šlajsnu si mohu nyní prohlédnout jen ve Vltavě Karla Čáslavského v televizi. V roce 1946 (rok po válce) byla Vltava skoro prázdná a jedinej volej byl nad Štěchovickou a pak nad Vranskou přehradou. A moc rád jsem měl Bučilské proudy, kde ta Vltava krásně tekla. Červenské byly taky dobré. Purkareckého vodníka, o kterém píše Jan Drda, jsem ale neviděl. Asi tenkrár nebyl doma,. když jsme se z toho tahu šlajsny s kamarádem vyhrabali.

R. Tichý 30.5.2013 12:02

A jej, další EUgrant na obzoru

I když to bude majstrštyk, kromě nás zas tolik vodáků není, takže EUgrant jen pro nás? To chce poradenskou firmu na prolobování v Bruseli.

R. Gramblička 30.5.2013 9:34

Fajn

Ať se vodáci z celé ČR složí a nechají si jezy zabezpečit. Že umírají v jezech je spíš jejich vinou. To už by sme mohli oplotit všechny silnice, aby na ně nevbíhali děti i hloupí dospělí (ti chytří  umějí přeběhnout bez rizika)

O. Uživatel 30.5.2013 10:23

Uživatel požádal o vymazání
A. Hrbek 30.5.2013 9:29

další zoufalý pokus

regulovat něco, co regulovat není nutno. Jezy jsou vodohospodářskými nebo "turistickými" stavbami? Každý je zodpovědný sám za sebe a dokonce nikdo není oprávněn mu bránit, když chce riskovat život.

BTW: Většina jezů je nebezpečná pouze pro ty, kteří jsou vodáčtí pitomci nebo neumětelové. Vidět například u Pilaře, kdo všechno, v jakém stavu a na čem splouvá Lužnici je katastrofa. Ačkoliv tam varující tabulka tam vždy byla, vždycky se nějaký pitomec našel, který to chtěl zkusit.

Za mého mládi jsem řadu jezů (včetně Pilaře při vysoké vodě) proplavával (bez lodě) a zatím ještě žiji.

O. Uživatel 30.5.2013 10:28

Uživatel požádal o vymazání
A. Hrbek 30.5.2013 10:42

Re: další zoufalý pokus

Tato otázka je závažná a měla by se řešit. Pokud lze bezpečnost jezu zajistit rozumnou, ne příliš finančně (za přispění "vodáků") náročnou úpravou, pak co ne. Cestou by bylo například zavedení placených "povolenek" na určité trasy.

Na jezy, které zatím nejde zabezpečit, dát zákaz plavby. A kdo ho poruší, tak se nesmí divit, že bude trestán, buď řekou nebo říčním dozorem.

Bohužel zajistit bezpečnost těch, kteří nic neumějí, nebo jsou pod vlivem návykových látek nebo velcí frajeři, nelze

S pozdravem

O. Uživatel 30.5.2013 10:45

Uživatel požádal o vymazání
A. Hrbek 30.5.2013 15:00

Re: další zoufalý pokus

Pokud si pamatuji, tak se na horní Vltavu povolenky vydávají. A také každý rok jsem nucen si koupit dálniční známku a parkovací známku.

P. Lenc 30.5.2013 9:12

Pane autore,

a on ty vodáky někdo nutí riskovat na vodních jezech?Nechápu, proč z daní občanů mají být úpravy jezů jenom proto, že jejich sjíždění je pro někoho adrenalin.

O. Uživatel 30.5.2013 10:27

Uživatel požádal o vymazání
M. Sedláček 30.5.2013 12:58

Re: Pane autore,

Přirovnání kulhá. Na vodu jezdit nemusíte, je to jenom zábava.

J. Chaloupka 30.5.2013 8:51

Včera zemřely dvě děti, které si hrály v blízkosti silnice.

Zakážeme silnice, nebo dětem vyskytovat se s jejich blízkosti? Bez ohledu na tragédii, je představa, že jednoho dne zlikvidujeme veškerá nebezpečí z života, naprosto hloupá. Ostatně jedna z definic života říká: život je smrtelná choroba, přenášená pohlavním stykem. Nikdo nikoho nenutí sjet jez. Nikdo nikoho nenutí jezdit v kánoi (nebo jakékoliv jiné lodi). Už bychom si mohli zvyknout, že za život neseme sami odpovědnost. Je smutné, že zemře horolezec, ale upřímně kdo ho na tu horu vyhnal? Horší je, že se někteří "jen" zmrzačí a pak takové do konce života živíme (viz před pár lety "muž roku" z radosti skočil do rybníka a dnes je na vozíku).

R. Gramblička 30.5.2013 9:36

Re: Včera zemřely dvě děti, které si hrály v blízkosti silnice.

á, předběh jste mně...

P. Pavlovský 30.5.2013 9:51

Re: Včera zemřely dvě děti, které si hrály v blízkosti silnice.

V om je právě ten rozdíl: Ty děti na silnici nelezly, ale nebylo jim to nic platné.

Takového řidiče zkrmit krokodýlům v ZOO!

J. Hejna 30.5.2013 7:12

Esli?

Esli by se nemělo zakázat stavění jezů?

Nebo, ještě lépe, zakázat řeky - a je to!

P. Pavlovský 30.5.2013 8:33

Re: Esli by se ty řeky neměly už konečně nechat na pokoji

a nic v nich nestavět!

Úhoři by si oddychli, o rybách nemluvě.