29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Vstávají noví bojovníci

Už je to tady! chce se vzkřiknout a radostně vyrazit do ulic - tentokrát ne s klíči, ale stylově ve žlutých vestách na Václavák. Ale žádné dejá vu, jsou tam drobné změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Richter 25.1.2019 14:51

Re: levicově úchylná ČSSD

:-)) Obecně platí, že morální ubožáci fandí hradnímu Oposumovi a komunistickému práskači Babišovi, pane Šejno, což vy naplňujete měrou vrchovatou.

Š. Hašek 25.1.2019 15:06

Re: levicově úchylná ČSSD

Tak zas jsme se dovlekli, přes ovar s hořčicí, volební (tajné) lístky, ......... nakonec k morálce. Odpoledne. Nic moc tedy.

Jest objeveno, že určitým volebním hlasem občan se hlásí k morálnímu ubožáctví. To je na vědecké pojednání, nobelovku, pane profesore Richtere.

R. Nenechal 25.1.2019 15:19

Re: levicově úchylná ČSSD

Lepsi cist profesora Richtra ne vola Haška ":):):)

Š. Hašek 25.1.2019 15:51

Re: levicově úchylná ČSSD

Nemusím být všady první.

Mně úplně stačí, pokud si umím koupit v Bille jelito.

Celkem hloupá diskuse, uznávám, já ji nezačal. Ale aspoň jsem si prolistoval slovníček maďarštiny.

K. Janyška 25.1.2019 10:02

SPONTÁNNÍ ŘÁD JE JEDINOU MOŽNOSTÍ EXISTENCE JSOUCNA.

Samovolně v čase a v prostoru vzniklá řídící struktura objektů a subjektů vesmíru, tedy věcí, zvířat, rostlin a lidí, nazvaná spontánní řád je neosobním fenoménem, přítomném na každém jeho místě. Vzniká prostřednictvím podobností v alespoň charakteristikách pravidel chování, kterými se její budoucí prvky řídí a podobnostmi v jejich chování k všemožným silám vesmíru, včetně například fyzikálních, chemických a na zemi i biologických. I ony zvláštními spontánními řády jsou.

Je to tedy jediná možnost existence všeho, co vidíme a jsme schopni vnímat, včetně nás samotných a našich myslí, které jsou spontánními řády vůbec nejsložitějšími. Jsou to spontánní řády informací, prostřednictvím kterých myslíme a adaptujeme se právě na spontánní řád světa a lidského světa. Organismy nejsou ničím jiným, než také jen druhem spontánních řádů, v tomto případě spontánně řízených DNA, která však je produktem spontánního evolučního procesu v čase a v prostoru také.

Všechno tedy do sebe samovolně zapadá a adaptuje se a co ne a dostane se do dosahu, pak to také udělá. Samovolně a jen podle toho jaké adaptační možnosti v dané situaci jsou. Spontánní řád se upřesňuje a rozšiřuje a zahušťuje tímto způsobem a vykazuje tak sebepořádací, seberegulační a sebezáchovné vlastnosti.

Nejhustším a nejpřesnějším spontánním řádem je spontánní situace na Zemi. Až to vypadá, že se nacházíme v nejuspořádanější části vesmíru, jakoby se spontánní řád vesmíru šířil od nás. Samozřejmě, ne naší zásluhou a ne kvůli nám. Je to naopak, proto jsme, neboť je tu nejsrovnaněji.

a ekonomii... Dzp.

K. Janyška 25.1.2019 10:03

Re: SPONTÁNNÍ ŘÁD JE JEDINOU MOŽNOSTÍ EXISTENCE JSOUCNA.

Co však z toho vyplývá pro lidskou situaci ? Nic menšího, než že lidská aktivita, ne záměry, plodí totéž co jakýkoliv jiný pohyb ve vesmíru, tedy spontánní řád, v tomto případě spontánní řád lidského světa. Ten spočívá v tom, že obchodem individualizovaní aktivní lidé jsou řízeni podobnými pravidly, které se v reji spontánního evolučního vývoje vyvinuly, jako odezva na jejich interakci.

Tento stav je nezdemontovatelný a lidmi neřiditelný. Jak by mohl být, vždyť jsme tohoto superprocesu plodem a produkty, ne autory. A to včetně naší schopnosti myslet a tvořit. Je možné, to pro nábožensky založené, že spontánní řád je nástrojem Božím, ale nic takového věda zatím ani nenaznačuje, takže jen v poměru 50 na 50.

Podrobnosti o aplikaci tohoto vědění na lidskou situaci popisuje kompozitivní teorie, tedy vědecký a jen vědecký, výklad lidského světa, jemuž vévodí ten od A.F.Hayeka, nositele Nobelovy ceny z

P. Horak 25.1.2019 19:47

Re: SPONTÁNNÍ ŘÁD JE JEDINOU MOŽNOSTÍ EXISTENCE JSOUCNA.

Vite pane Janysko - mel byste si uvedomit ze Hayekova "Nobelova cena" neni zadna opravdova NOBELOVA CENA. Alfred Nobel v testamentu definoval 5 cen: pro: 1.FYZIKU, 2.CHEMII, 3.FYZIOLOGII a MEDICINU, 4.LITERATURU A 5.MIR. Nezda se ze genialni Alfred Nobel Nobel povazoval ekonomii za vedu. To je jenom cena, podplacena Svedskou Riksbankou pojmenovana "Cena na pamet Alfreda Nobela". Za vedu prohlasuji ekonomii jenom ekonomove a bankeri. Tuto "cenu" udeluji ekonomove ekonomum. Jenom se vetreli pod zname jmeno.

Ekonom je asi tak vedec, jako treba banker nebo ucetni. Je to povolani, ne veda.

Mimochodem, Hayekovy "prognozy" se ukazaly nesmyslnymi uz ve tricatych letech. Po pravde, Neni zadna KONKRETNI prognoza pana nevedce Hayeka ktera se vyplnila, nebo vyplnuje.

Iracionalni uvahy amateru jsou unavne a maji hodnotu asi jako diskuze, ktere se v minulosti vedly o poctu andelu, kteri se vejdou na spicku jehly. Dzp.

Š. Hašek 25.1.2019 9:33

Jednou noví bojovníci za KSČM.

Jednou noví bojovníci za hodnoty listopadu. Jednou za alternativní oslavy státního svátku. Jednou za Kliniku. Jednou za Tibet. Jednou za přednostní příděl dětí těm, kteří .... (mají dvoje varlata nebo dvoje vaječníky - a stejně otěhotnět nejde). Jednou za Zemi zdravější. Jednou proti zvolenému premiérovi. Jednou pro jiného presidenta. Jednou mají červené/rudé karty , jednou bílé ........

No a co? Ale přeji jim ten vlahý pocit, že "hýbají republikou a jsou v televizi".

Mnozí tito bojovníci se účastní mnoha demonstrací. Plný diář. I protichůdných sešlostí. Je to dneska v módě. Občanský aktivista je novým nadčlověkem.

J. Jelínek 25.1.2019 9:42

Re: Jednou noví bojovníci za KSČM.

Dobrej dort jste uvařil. To vás naučil pejsek s kočičkou?

M. Valenta 25.1.2019 10:05

Re: Jednou noví bojovníci za KSČM.

Pan Hašek v té rychlosti ještě zapomněl na jednu hlavních ingrediencí - na autobusy z Osvětiman.

Š. Hašek 25.1.2019 10:07

Re: Jednou noví bojovníci za KSČM.

Nikoliv. Naučili mě ho vařit "profesionální" demonstranti. Pardon, občanští aktivisté, že.

Já ten dort ale potom vyhazuji, věnuji jim ho, nejím ho

V. Student 25.1.2019 13:41

Re: Jednou noví bojovníci za KSČM.

Ten dort uvařil život. Pan Hašek si toho jen všiml.

J. Brunner 25.1.2019 20:27

Re: Jednou noví bojovníci za KSČM.

Jo, pan Hašek je na hlupáky dobrý bič.

J. Kanioková 25.1.2019 18:13

Ano, bohužel

P. Kmoníček 25.1.2019 9:02

Možná

přiletí rychle z Venezuely i Maduro.

J. Jelínek 25.1.2019 9:31

Re: Možná

Pokud ten autobusák s práporem přiletí, tak štandopéde do Moskvy, bez mezipřistání v Praze.

I. Širůček 25.1.2019 11:05

Re: Možná

Třeba ho i nad Donbasem sestřelí ruští revolucionáři...

J. Jelínek 25.1.2019 11:13

Re: Možná

Nebo Kalousek.

K. Janyška 25.1.2019 8:59

Lidé jsou zmatení, nerozumějí tomu co se kolem nich děje.

Ve školách jsou vedeni k životu v organizaci a lidský svět je přitom spontánním řádem. O něm nemají miliardy lidí s tituly i bez ani páru.

O kompozitivní teorii, která jen na vědecké bázi popisuje a vysvětluje lidský svět, pak neví skoro nikdo nic... Dzp.

M. Smidova 25.1.2019 9:12

Re: Lidé jsou zmatení, nerozumějí tomu co se kolem nich děje.

Karle vysvětli, jak to, že "miliardy lidí" nemají ani páru o "spontáním řádu"? Ty víš, znáš, tak proč se nestaneš tím, kdo to bude alespoň v Česku těm "lidem s tituly i bez" vysvětlovat. Nač čekáš?

J. Jelínek 25.1.2019 9:32

Re: Lidé jsou zmatení, nerozumějí tomu co se kolem nich děje.

Na Godota.

K. Janyška 25.1.2019 10:01

Re: Lidé jsou zmatení, nerozumějí tomu co se kolem nich děje.

Dělám to tady i jinde vždy do doby, než mě s tím vyhodí. Moje eseje, které jsou velmi složitým výcucem podstaného z velmi rozsáhlé materie jsou k dispozici. Na víc nemám peníze a glanc. Otestoval jsem s tím však republiku za více, než 20 let už tak důkladně, že mohu tvrdit to, co tvrdím. Nikdo o tom nic neví. Ani ti s tituly a ji bez nich.

A jsem rád, že se známe a tykáme si. A kdopak jste ? Dzp.

I. Širůček 25.1.2019 10:56

Re: Lidé jsou zmatení, nerozumějí tomu co se kolem nich děje.

Já myslel, že Svazarm byl jedna rodina, jejíž členové si tykají...

K. Janyška 25.1.2019 11:03

Re: Lidé jsou zmatení, nerozumějí tomu co se kolem nich děje.

Svazarm možná. AMK, založený v roce 1898 však ne. To, že jste ho vy, komouši, prdli pod Svazarm je vaše věc. Ne moje. A rohlíky pod Jednotu a pivo pod RaJ a fotbal pod ČSTV... Dzp.

J. Lepka 25.1.2019 11:05

Re: Lidé jsou zmatení, nerozumějí tomu co se kolem nich děje.

Od smrti A. Alzheimera již uplynuly více jak 103 roky, ale příznaky jím popsané choroby jsou stále platné.

K. Janyška 25.1.2019 16:47

Re: Lidé jsou zmatení, nerozumějí tomu co se kolem nich děje.

Jo ? Máte ho ? Dzp.

P. Harabaska 25.1.2019 8:56

Upřímně řečeno:

Pan Vodvářka zde mlátí prázdnou slámu. Všude okolo je spousta aktuálních problémů, k nimž se ale nevyjádří. Asi nemá co říct.

M. Prokop 25.1.2019 9:00

Re: Upřímně řečeno:

Tím více ovšem prostoru pro vás. Řekněte (napište) jaké aktuální problémy vás trápí ...

J. Lepka 25.1.2019 11:07

Re: Upřímně řečeno:

Hemeroidy nebo křečové žíly. Proto se asi nezúčastní.

Š. Hašek 25.1.2019 11:36

Re: Upřímně řečeno:

Přesně řečeno, pane Harabasko.

Stovka starokomunistických mlaďošů bude povykovat. Novokomunističtí mlaďoši jsou totiž u Pirátů. Jeden v TOP09.