28.5.2024 | Svátek má Vilém


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ignorant 15.11.2007 14:11

neztrácejte glanc s hlupcema a buranama

Ciric 14.11.2007 13:52

Re: Re: Re: Mají sice pravdu

Jste neskutečně hloupá. Váše argumentace ohledně bezpečnostních otázkách státu je naivita sama. Všichni ví, že pokud rozhodují o strategii obrany, jejím způsobu, tak se to dotýká každého občana daného státu. Jde totiž o jejich životy.  Pokud by naše vláda jednala s občany čestně, tak po zjištění, že většina je proti radarové základně, rozhovory ukončí nebo alespoň přeruší. Toto nejde lámat přes koleno.

Píšete, že naše volená politická reprezentace ponese odpovědnost za své rozhodnutí. Ptám se jaké? Vy jste někdy viděla, že někdo, jen jediný poslanec nebo ministr byl za své rozhodnutí potrestán? Já dosud nikoliv. Po 18 letech jsme dorazili tam, odkud jsme vyšli. V případě, že se potvrdí obavy většiny obyvatel, dojde k zjištění, že naše bezpečnost není zvýšena ale  snížena, že amicí využili radarové základny pro své dobyvačné cíle, jak budou potrestáni ti, kteří to rozhodli? Vy to víte? Já vím, že by nebyl nikdo potrestán.

Milena 14.11.2007 15:59

Re: Re: Re: Re: Mají sice pravdu

Další blb promluvil. Představte si, že víte o hrozícím nebezpečí. Je ve vaší pravomoci udělat opatření proti tomuto nebezpečí.  Ale vy to opatření neuděláte, protože hloupí a zmanipulovaní lidé řvou, že dle jejich názoru to není potřeba. Takže jak, obětujete životy těch hlupáků? Řeknete si: dobře jim tak, mají co chtěli? Obětujete současně s nimi i život těch ostatních, co si nebezpečí uvědomují a obranná opatření žádají? Obětujete život svých dětí? Protože většina hlupáků si to přála?

Dokud se v pravidelných intervalech konají svobodné volby, tak politická reprezentace se v nich vždycky zodpovídá svým voličům ze všech svých dosavadních rozhodnutí.  A vy máte možnost je znovu zvolit nebo nezvolit. Vy ale žádáte trestní odpovědnost, a ta se týká pouze trestných činů, což rozhodnutí o základně rozhodně není. Nebo si tu odpovědnost představujete tak, že kdyby se to rozhodlo v referendu, tak potom ty, co hlasovali "špatně", necháte třeba postřílet?

Tulák 14.11.2007 17:55

Re: Re: Re: Re: Re: Mají sice pravdu

Paní Mileno, vaše názory jsou velmi zajímavé, prozraďte nám aspoň, zda sedíte ve stranickém sekretariátu nebo uklízíte "na vládě", že to máte tak pěkně sesumírované.

hanak 15.11.2007 13:59

Re: Re: Re: Re: Re: Mají sice pravdu

Ano, nebezpečí nám hrozí. Otázka je zda, zda to nejsou právě takováto a podobná rozhodnutí skrývaná na zájmy občanů a ve skutečnosti motivovaná třeba úplně něčím jiným. Jeden aforismus říká, že: "každý čin má dva motivy - jeden pekný a druhý - pravdivý"...

Slepě věřit v rozum Strany (jedno jaké) z nás dělá jenom nemyslící ovce.

Bezejmenný 14.11.2007 13:01

Re: Re: Mají sice pravdu

Plně souhlasím, o našich právech musíme rozhodovat sami.

jirka.s. 14.11.2007 16:44

Re: Re: "Musí vyvráti argumenty, kterými operují odpůrci radaru.

A já bych to viděl zase takhle:" Odpůrci radaru MUSÍ vyvrátit argumenty, kterými operují zastánci radaru?"  Líbí? Cože se to vlastně v té demokracii MUSÍ  a co  MŮŽE?  Kdo MUSÍ a kdo MŮŽE? A KDO rozhoduje o tom, KDO musí a KDO může? 8-o8-o8-o

Jura Jurax 14.11.2007 17:15

Re: Re: Mají sice pravdu

K tomu Mnichovu - soudíte, že referendum v Německu, Velké Británii, Francii a Itálii by dopadlo jinak než rozhodnutí "odborníků"?

Veřejnost má být vyloučena z rozhodování o odborných otázkách, o nichž kulové ví. A otázky bezpečnosti jsou už vesměs takové.

A vůbec, co myslíte, jak by dopadlo referendum, v němž by byl lid dotázán, zda nová Škoda Superb má či nemá mít zadní nápravu McPherson? To bychom se dověděli věcí najmě v kampani před referendem, jejímž úkolem by bylo lid ohnout na patřičnou stranu ... a kydy politiků by jistě dosáhly hvězdné výše, a kyby se do toho ještě zapletli starostové z Brd, bylo by to lepší než Trnky Brnky nebo přenosy z parlamentu ... :-D

SuP 14.11.2007 10:46

Čemu se divíte?

Roste nám tu nová generace "politiků", kteří se budou vyznačovat tím, že budou nadále jen kecat to, co chce méně spokojená část obyvatelstva slyšet. Bude to pokračovatelská generace nových bolševiků.

alena 14.11.2007 18:59

Re: Čemu se divíte?

To je presne ono.R^R^R^

Starý J. 14.11.2007 10:41

Vážený autore

Píšete:....citují tyto věty mimo kontext, to samo vzbuzuje úžasně nepříjemné otazníky nad slušností a poctivostí autorů dopisu....

Bylo by velice prospěšné, kdybyste se při svém "spravedlivém rozhořčení" začal zajímat, kde ti mladí studenti tuto formu osočování naučii, kde ji "odkoukali". Hony na Václava Klause, trvající již více než deset let a odstartované právě V.Havlem, jsou ze všech stran plny těchto praktik, jinak by nemusel Klaus psát již v pořadí dvacáté páte dementi Co V.Klaus neřekl. "Neznám špinavé peníze...", "Více Kožených..." a podobná, již ustálená rčení, plní denně tisk, televizi, diskuze na webu. Nikomu to ale naprosto nevadí, je to bráno jako samozřejmost.

A tak se asi budete muset smířit s tím, že jednou se to obrátilo i proti takové personě a modle, jakou je V.Havel. Jinak jste měl proti tomuto zlořádu našich redaktorů, politiků a posléze i občanů bojovat již těch 10 let průběžně a ne až v případě, že se to týká Vámi ctěného politika! Samozřejmě, že v tomto případě máte pravdu, ne že ne, jenže tato forma už je tak běžná, pochybuji, že donutíte tuto čtyřku k nějakému dokazování. S důkazy si v naší rozbouřené společnosti nikdo hlavu neláme a tyto metody krom novinářů, používají i politici vysoce postavení. Slavná "presumce viny" k tomu přímo vybízí!

K čemu důkaz, k čemu slušnost, k čemu poctivost? Dávno se nenosí! Kolik nařčení denně vypustí jen dva přední politici - J.Paroubek a D.Rath?

Starý J. 14.11.2007 11:17

Re: Vážený autore

Svůj příspěvek pro autora jsem napsal dříve, než jsem si onen "otevřený dopis" přečetl. Na příspěvku pro autora nemám co měnit, popisuje jen situaci v našem státě. Něco jiného je ovšem "otevřený dopis" sám.  Ten je přesně takový, jak jej autor popisuje. Školení u sockomunistů bylo u nich opravdu úspěšné! Pod záminkou "strachu o skutenou vládu lidu" usilovně bojují o to, aby tato vláda neexistovala vůbec. Tak, jak nám bylo 40 let převáděno. O umístění cizích vojsk by se pak vůbec ani nediskutovalo, natož nějaké referendum. (Mám totiž tu výhodu, že si pamatuji obdobnou situaci z let 46 až 48. To se také bojovalo za opravdovou vládu lidu. Od té doby nikdo referendum nepamatuje, natož svobodné volby).Takhle leda kriminál za pobuřování! To už si máme vzpomínky na minulost z paměti vygumovat?

ljucina 14.11.2007 11:26

Re: Vážený autore

válkami generací se nazýval stav, kdy mladí museli překonávat nějaké překážky, doloženě zpochybnit nějaké autority, získat příznivce,  aby mohl být jejich hlas slyšen - dnes nemusejí poslouchat ani doma,( pár výchovných pohlavků dostal Drath zjevně poprvé v životě od Macka, a to už nejsou oba žádní zajíci). Dnes stačí málo, abyste se mohl tvářit, že mluvíte za kdeco. Slušnost a poctivost? to máte z Boženy Němcové? Jinak ale: jak někoho citovat, a nevytrhnout z kontextu? to to měli opsat celé? Tak se dnes dělají vědecké práce, ne manifesty (ten jim zřejmě napsal někdo povolanější a dobře placený).

Arab. 14.11.2007 10:24

???

Nediktoval jim to náhodou křivohubej ?

vita 14.11.2007 11:11

Re: ???

Vondra?

Tomáš Fuk 14.11.2007 10:14

Hm...

pan Adler se asi taky vyučil u Kojzara... ten rukopis je nezaměnitelný :-/

Bert 14.11.2007 10:12

Pane Adlere, já to vidím takhle

Studenti jsou v naší společnosti manipulováni buď skupinou kolem V.Havla (jejich otevřený dopis tomu nenasvědčuje), nebo skupinou kolem V.Klause (V.Havel si ho jistě neváží - myslím, že to byla jen taková Havlova slovní hrátka), nebo skupinou kolem Grebeníčka. Anebo za nimi stojí někdo, o kom nemám ponětí. Jejich vzorem může být třeba E.Bondy, někdo z Chartistů, Olaf Palme, nebo já nevím...

Aby studenti dokázali, že tomu tak není, a že jdou svojí vlastní cestou, záleží jen na nich - svá tvrzení a požadavky musí jasně formulovat a dokazovat (v tom s vámi souhlasím). Je na veřejnosti, aby jejich tvrzení buď přijala, nebo odsoudila. Předpokladem toho je svobodná diskuse a co největší množství pravdivých informací.

doktor 14.11.2007 9:43

Pane Adlere,

zapomněl jste autory dopisu označit jako ZTROSKOTANCE A ZAPRODANCE. Mají slovo od slova pravdu.

Marie 136 14.11.2007 9:34

Demokracie

Uvědomují si ti mladí, kde končí jejich demokracie a začíná demokracie toho druhého?

ergo 14.11.2007 10:51

Re: Demokracie

Marie 136, fungující demokracie nikdy není "jejich" ani "toho druhého". Pokud jste měla na mysli individuální svobodu a jen jste to trochu popletla, tak budiž.

blackblister 14.11.2007 13:31

Re: Re: Demokracie

Nedělej se tak chytrým, ergo, to víme. Ale paní Marie asi chtěla naznačit, že demokracie, tak, jak si ji tito čtyři představují, je jiná, než ta "její", a není mezi nimi žádný průnik. S tím lze souhlasit a není třeba to komentovat, můžeme jen nad tím zaplakat.

Tulák 14.11.2007 18:01

Re: Demokracie

Já jsem myslel, že každý z nás tady máme stejnou demokracii. Jenom si vzpomínám, že jsem jednou pokáral puberťáka, který seděl s botami na lavičce na zastávce, že ten, kdo se tam potom posadí, bude mít špinavé kalhoty, a na to mi ten plod vítězství Pravdy a Lásky řekl, že tam tak sedět může, protože máme demokracii.

Marie 136 14.11.2007 19:37

Re: Re: Demokracie

Vystihl jste to přesně.

pamětník 14.11.2007 9:33

Kvalita škol

Mám dítě na gymplu a můžu bohužel posuzovat kvalitu výuky dějepisu. Děti se tam o moderních dějinách prakticky neučí, perfektně vědí o všech bitvách ve starověku, ale výuka končí rokem 1945. Zbytek se sfoukne za měsíc před koncem roku. Pak se není čemu divit, že ví pendrek o vlastní historií a jaký mají rozhled.

RomanL 14.11.2007 9:31

Ta pražská čtyřka,

to jsou nějací srandisti, ne?

JE 14.11.2007 9:13

My, Pražská čtyřka, zastupujcí svým rozhledem

leda tak sama sebe, rozhodně ne ostatní studenty, připravujeme si tímto dopisem kariéru v hnutí mladých komunistů.

vita 14.11.2007 9:06

A ještě se drze podepsali!

Sodoma Gomorra!

I-Worm 14.11.2007 9:48

Re: A ještě se drze podepsali!

to je mezera ve vzdělání, zkušenosti jim rovněž chybí:

Nečti, když už čteš, tak nemluv, když už mluvíš, tak to nepiš, když už píšeš, tak to NEPODEPISUJ, když už jsi to podepsal, tak se nediv!

Ale když se věci změní, tak se pořád ještě mohou prohlásit za pomýlené. Po vzoru Kalóska pak budou mít pořád osud v rukou svých, a cestu otevřenou.

vita 14.11.2007 11:13

Re: Re: A ještě se drze podepsali!

Když jsi podepsal, tak odvolej, když neodvoláš, tak se nediv...

Jo, začátek 70. let...

aleš007 14.11.2007 8:56

studenti by měli nazírat minulost v celém kontextu.

proč se například neptají Václava Havla, který kvůli svému "buržoaznímu" původu nemohl  údajně získat žádné vzdělání, jak je možné, že jeho bratr Ivan, taktéž buržoazního původu, je inženýrem?

Nebo: jak je možné, že Jiří Dienstbier, do roku 89 pracující po kotelnách, nechal v téže době studovat svou dceru ve Vídni?

Ono to nikdy není tak černobílé, jak to na první pohled vypadá...