9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stredocech 26.1.2006 9:23

Re: Zaorálku, vrať školné!

Protektorát Bohmen und Mahren byl součástí Velkoněmecké říše (viz např. protektorátní mapa z roku 1943, kde je další součástí i Generální government s jistým táborem Auschwitz - Bikenanu)  která také dosazovala jeho protektory včetně "zastupujícího říšského protektora." A ti zlí Češi jim ho zabili.
Přesto podle pana poslance nesou za jeho nařízeni odpovědnost a měli by si sypat popel na hlavu.
 
ziralek 26.1.2006 9:23

Re: Stejně nechápu, proč nemůže stát památník u vepřína

kdo ho ma furt hlidat. ten veprin.
Saša 26.1.2006 9:17

Je hezké, jak cudně pan Zaorálek opomenul uvést

marxistický nátlak na cikány, například povinným usazování podle zákona č. 74/1958 Sb.  Kdo se neusadil, šel do kriminálu na 6 měsíců až 3 léta, maringotku mu spálili, koně poslali na jatka a děti do děcáku. A nazývali to krásně: poskytnutí pomoci k trvalému usídlení.
Jó marxismus, to je věda!
Stredocech 26.1.2006 9:14

Pane poslanče, můžete se v parlamentu na výkup vepřína složit,

třeba vám něco přidá i V. Havel a P. Uhl.
Nevidím ale nejmenší důvod, proč by to mělo být financováno z peněz daňových poplatníků.
 
RiFl 26.1.2006 8:53

Re: Pravdu díte pane poslanče

Tato citovaná pasáž vykazuje typickou pochybenost metodologického přístupu marxistické historiografie - daná etnická ( resp.sociální ) skupina  je pojímána jako pouhý objekt vlastních dějin a nikoliv jako jejich tvůrce a její sociální a kulturní progrese je do ní vnášena zvenčí a je kompetencí a zodpovědností vnějšího uvědomělého subjektu - v tomto případě státu.
Honza Urban 26.1.2006 8:50

Nerozumím tomuhle:

Cituji: "Protože naše odpovědnost je individuální. Neseme odpovědnost politickou i morální ...." (tedy kolektivní zodpovědnost?). Zaorálku, příště si ty svý předvolební bláboly aspoň po sobě zkontroluj.
Vítek 26.1.2006 8:43

Re: propagandistický blábol

Já očekávám, že pana Zaorálka a spol. vyženeme.
Douša Josef 26.1.2006 8:42

Ach ne, to je zase dílo!

..."Často se tradující pochyby o schopnosti Romů dosahovat stejných met jako zbytek populace, jsou jen dalším předsudkem, dalším mýtem. Právě ty je nutné bořit. Třeba i připomínáním našeho společného soužití, trvajícího celá staletí"...
Soudruh Zaorálek může přestat pindat a pindat a může jít zkusit osobně ten mýtus bortit! To se to z křesla předsedy PS bortí! Sám popisuje, že již v předválečném Československu si lidé stěžovali na "Romský neřád". Co se změnilo za vlády kopmunistů a co od revoluce? Kecy o tom, co všechno je třeba dělat, toho mají pánové plnou pusu. Co takhle vymyslet způsob jak OPRAVDU donutit Romy, aby ty děti do škol posílali, aby na ně dohlédli, aby je kontrolovali! Aby to nebyly věčné proklamace v prohlášeních před volbami. V Břeclavi se radní rozhodli k tvrdším zákrokům. Odhaduji, že nebude dlouho trvat, a přijde befel od vládních "zmocněnců", nebo i soudruha Zaorálka, nebo dokonce až z Bruselu, že dávky jim nelze odepírat, i když děti do školy nepošlou a ty pak loupí před školou. Jsem přesvědčen, že situace s Romskou komunitou se po revoluci dokonce zhoršila, není povinnost plné zaměstnanosti a proto to tak vypadá. Nechť mi předseda Zaorálek bez okecávání ukáže, co se ZLEPŠILO! Řeči, řeči, předvolební plkání!
klon 26.1.2006 8:32

Stejně nechápu, proč nemůže stát památník u vepřína

Tolik lidí bydlí u vepřínů, kravínů, Spolan, Draslovek a co nadělají. Když se někdo živí poctivou prací, proč ho násilím odsunovat někam za kopec? Za ušetřené peníze bych koupil nový kotel sousedovi (nevím, jak ho nazvat, abych nenarazil, normálně se živí revizemi našich popelnic, tedy revizor?), který po okolí v těchto tuhých mrazech vypouští oblaka dioxinů ze spálených pneumatik a plastikových obalů. aby jeho početná rodina neumrzla. Takže stačí trochu méně emocí, agitace a chovat se lidsky a ne nadlidsky.
Andy 26.1.2006 8:23

Re: Zameťte si před vlastním prahem, to je dobrý nápad.

bych řekla, že zametání ( což, jak věřím, chlapi neznaj) probíhá tak, že koštětem smeteme špínu na hromádku a tuto pak nabereme na lopatku a hodíme do kamen.
Honění špíny z jednoho kouta do druhého není zametání.
 
Ovšem, ten bordel na návsi- nějak jsem si vzpomněla na to neonové růžové srdce nad Hradem
VladaPing 26.1.2006 8:18

Zameťte si před vlastním prahem, to je dobrý nápad.

Není.
Když si každý zamete před vlastním prahem, pak je na návsi bordel!
.
liberal shark 26.1.2006 8:17

propagandistický blábol

Budu plně respektovat "alternativní životní styl" cikánské komunity tehdy, až bude tato komunita respektovat můj zcela konvenční a šedivý životní styl. Až budu přesvědčen, že se nemusím z jejich strany obávat žádného útoku na svůj život a majetek, a hlavně až budu vědět, že se cikáni živí sami a nechodí jen na poštu pro moje peníze, které mi stát ukradl na daních. Očekávám, že se o to pan Zaorálek postará !
VladaPing 26.1.2006 8:15

Re: Zaorálek mě pobavil,

Dušane, kdyby prasata (vepři) měli volební právo, pak by nový vepřín již nepochybně stál.
Možná by se mohl Zaorálek zasadit o prosazení volebního práva vepřů (viz Animal Farm), jejich hlasy by pak měla ČSSD jisté!
Koneckonců, koho by také mohlo volit prase, že? 
VladaPing 26.1.2006 8:10

Zaorálku, vrať školné!

"Došlo tehdy k fatálnímu selhání státu, který má chránit své obyvatele..."
 
My jsme tady měli po 15.3.1939 nějaký vlastní stát?
On, Protektorat Böhmen und Mähren, byl stát?
Náš stát?
Takže bylo vlastně v pořádku, že po únoru 1948 zaplnili věznice naši letci z Anglie? Vlastně velezrádci?
 
 
Mimochodem, jakpak tento "stát" ochránil početně mnohem větší část obyvatel (židů)?
 
P.S. A, po 9.5.1945 se tento stát snažil ochránit své (nepochybně své!) občany před únosy do SSSR (lidi, kteří po VŘSR - toho listopadového puče v roce 1917 - našli nový domov v ČSR) jak? A že jich bylo podstatné víc, než "osob, práce se štítících" (toť citát z komunistického ptydepe před rokem 1989), internovaných v Letech u Písku (a Kunštátě u Hodonína).....   Pro zviditelnění se bych si tedy zrovna Cikány a Lety nevybral. Ovšem, ja nejsem předseda PS parlamentu ČR.
TOM 26.1.2006 7:58

Re: Stydet bychom se meli...

Hlavně bychom zato měli být potrestáni. Zčásti vybitím, zčásti změnou národnosti, a zbytek vystěhováním za Ural (nebo do té Patagónie, holt).
Bedzyk 26.1.2006 7:56

Re: Re: Pripadam si jak ve snu...

Souhlas a přípodotek.
Zviditelnit se můžete, ale jen negativně. Oni zmínění chudinkové se totiž dobře míněné pomoci brání, raději zůstanou alternativní, ono to totiž více nese s vynaložením daleko menší námahy.
Andy 26.1.2006 7:54

Re: Stydet bychom se meli...

ráda bych vás upozornila, že Srbové nežili v protektorátě a neměli nikým nařízeno budovat lágry a hlídat v nich.
Zameťte si před vlastním prahem, to je dobrý nápad. Ale nenametejte si tam špínu od sousedů.
Andy 26.1.2006 7:51

Zaorálku,

vy jste bohužel nepochopil vůbec nic. Celé vaše psaní je o ničem, vykoupení vepřína není dobrovolný akt náhle probuzeného svědomí, ale balvan házený na hlavu Česka ze EU a zde přehazovaný jak horký brambor, z kterého si každý, zejména vaše pitomá politická strana, chce ukousnout.
Návrh, co udělat, jsem zde dala předevčírem. Zcela jistě čtete místní plátek a hledáte, co o vás kdo píše, tak jste se mohli poučit. Vaše pumprnágle s vepřínem jsou sice mediálně pěkné, ale upřímně- vám jsou nějaký cikáni zcela u prdele. Vy se nestydíte ani  za mák. Tak tady nehrajte divadlo.
Sebekritiku, jak jsme zde budovali koncentráky div ne z pilnosti, si dělejte sám za sebe. A postarejte se o to, aby se Romové už nemuseli bát, aby ti, kteří se narozdíl od četníků pochlapili a bojovali proti nacismu nemuseli dožívat jak prosebníci, zatímco vy , zcela neužiteční kecalové, se máte za cizí peníze jak prasata v žitě, vraťte těm, co byli okradeni, co jim patří ( včetně občanství paní Fuchsové a dalším) a nehrajte si na politiky, nemáte na to.
 
Vaše pindy jsou jen výsměch v kontextu faktu, že celý parlament a senát jako jeden muž nepovstal a nešel do Letů vypískat  tu parodii na neofašisty i s jejich šutrem a navíc mlčí k tomu, že její šílené řeči nebudou stíhány, protože jsou ble ble neprokazatelné atd.
 
Je mi z vás špatně, Zaorálku.
ptakopysk 26.1.2006 7:51

Re: Re: Pripadam si jak ve snu...

záložáku, teď mě napadla vevnitř v hlavě taková děsivá myšlenka. Nesponzorují oni to zbourání vepřína čirou náhodou samotní majitelé toho vepřína??? Jestli už dosluhuje a zanedlouho ho bude nutné modernizovat, či postavit znovu. Tohle by byla ta nejlevnější cesta jak to udělat! Stačí přestěhovat pár kapříků do těch správných kapes, aby takňák vznikla ta hm ehm politická vůle a novej prasečák bude v nový lokalitě vonět novotou a Lety budou moci pokojně zarůst trávou a hložím...
ptakopysk 26.1.2006 7:45

Asi jsem chyběl na hodině dějepisu...

"Osud Romů na českém území za války je tématem, o kterém se nám nechce příliš mluvit. Došlo tehdy k fatálnímu selhání státu, který má chránit své obyvatele...." Prosímprosím já sem ouplně blbej: "JAKÝ STÁT ŽE TO SELHAL????" Doteď jsem žil v bludu, že od obsazení Československa až do 9.května 1945 tady byl Protektorát Čechy a Morava. To jako selhala Velkoněmecká říše? Můžete mi to objasnit ó nádobo moudrosti???
MF 26.1.2006 7:30

Ano

Naši předkové až do 12. století byli všichni odporní barbaři, hloupí, nesnášenliví téměř sadističtí atd. Teprve dnešní politická a intelektuální elita je to pravé. Je zajímavé, že když k nám v 70. letech začali jako dobytek svážet na práci Vietnamce, se kterými se zacházelo jako s otroky, dnes se ukázalo, že tito Vietnamci žádné sociální dávky nepotřebují, dokáží se uživit sami, jejich děti jsou ve školách ti nejlepší, až na hospodářské delikty, které normálním lidem nevadí, nepáchají skoro žádnou kriminální činnost. Že by přeci jenom byly rozdíly v rasách?
Dušan Polanský 26.1.2006 7:13

Zaorálek mě pobavil,

ČSSD je u moci osmý rok. Tak proč ten vepřín již dávno neodkoupila a nepostavila památník? Za Novu cvakáme 10 miliard a na tohle 1 miliardu nemáme!!! Ovšem je to opravdu to správné řešení? Tohle je jenom mediální řešení. Opravdové řešení je hlubší. Viz teatrální vystoupení osobností při bourání zdi v Matiční. I když není, stojí dál a osobnosti spokojeně popíjejí pivo a jí buřty ve svých vilách ohrazených ploty. Bohužel p. Zaorálek toho moc nepochopil. Článek je manipulativní. 
zalozak 26.1.2006 6:48

Re: Pripadam si jak ve snu...

je nesmyslne, ucelove manipulacni a hlavne nedustojne prave k onem obetem.
 
Ovsem jako obvykle, skutecna pomoc nekomu je prace obtizna a dlouholeta a neni prilis videt. Hlavne se ji nelze zviditelnit.  Zatimco prijimanim "oficialnich postoju", velkymi gesty a akcemi ktere jsou placeny z penez ktere vas nepali... to je prilezitost kterou nelze nevyuzit ze pane poslance.
zalozak 26.1.2006 6:41

Pripadam si jak ve snu...

Po celem svete se najde mnoho mist kde doslo ke krute a nelidske udalosti. Bohuzel. Na nekterych z nich byly postaveny pomniky. V Letech a na mnoha dalsich mistech nikoliv. Tolik fakta.  Asi neni sporu o tom ze tam pamatnik stat mohl ale nestalo se tak.   
 
Pod mnoha desetiletich se tu predvadi zmatena a manipulujici diskuze o nejmene 3 tematech ktere se nesmyslne mixuji dohromady. Nasledne pak mnoho profesionalnich ochrancu cehokoliv co je zviditelni predvadi jeden nechutny pokus o upoutani pozornosti za druhym.  Vysledkem je pak gulas ve kterem se opravdu jen "prase" vyzna. To se tyka i toho clanku:
Temata jsou:
 1) Nas postoj k existenci pracovniho tabora Lety ktery se posleze stal mistem kde zemrelo mnoho lidi a dalsi byly aodeslani na smrt jinam?
2) Souhlasime se zpusobem jakym byla v historii resena "cikanska" otazka?
3) Mame vydat 800milionu na zbourani veprina aby bylo mozno postavit pamatnik ?
 
ad 1) Jisteze, tabor existoval. Stejne jako mnoho jinych. Na obeti  jest treba vzpominat a poucit se a delat vse aby se nic podobneho neopakovalo. Je mnoho forem jak se takoveto vzpominani da provest. Monumentalni pomniky nejsou casto zpusob efektivni.
 
ad 2) Ne jiste ze ne. Jenze, historie se menit neda (krome falsovani faktu). Z historie je se mozno poucit, a chyby neopakovat - tot vse   ad 3) Proc ??  Mame zbourat kazdy dum, kazdou tovarnu , kazdou farmu ktera stoji na miste kde doslo k necemu tragickemu ? Nebylo by lepsi nechat tam onen maly symbolicky pomnik a vyuzit tech samych penez treba k ustaveni fondu-nadace pro pomoc prave romske mensine?   Jiste ze na kazdou z tech otazek budou mit ruzni lide ruzny nazor. Ovsem bagatelizovat a sumarizovat celou vec tim ze ti co nechteji zbourat veprin jsou jacici "popiraci" toho co se stalo
Josef 26.1.2006 3:53

Stydet bychom se meli...

alespon za smrt teh 241 deti ! A prvnim krokem by melo byt uznani, ze my Cesi jsme se toho dopustili. Nejsme ze slovanskych (mirumilovnych,holubicich) narodu ti nejhorsi, ale humanismus u nas skoncil umrtim TGM. Zatim se muzeme svym odmitanim viny srovnavat se Srby. Ti take dodnes neveri, ze u Srebrenice doslo k likvidaci sedmi tisicu muslimu. Dale je mozno vzpomenout toho, jak Polaci a predevsim Ukrajinci pilne pomahali Nacistum v likvidaci Zidu. Plynove komory tehda jeste nebyly a tak tu nejspinavejsi praci provadeli prave nasi slovansti bratri! Zkuste jim to vsak dnes jen pripomenout. Zacit by jsme meli tim, ze si nejprve zameteme pred vlastnim prahem.
Ladislav 26.1.2006 3:25

Re: Pravdu díte pane poslanče

Tech 700+ milionu je uz davno rozdelenych a spousta potrebnych jedincu si pri tom prijde na zajimave castky. Pan Zaoralek poskytuje neco jako kamuflazni kryti, pokud pouziju vojenskou terminologii. Cinta vznesena slova zatimco se vesele rozdeluje korist. Asi ma taky potrebne kamarady.
 
Ale ono to na tech 700 milionech neskonci. Uvidite ze to "seznamovani s romskou historii" prijde jeste draze a objevi se nove a nove kampane. Zdejsi obcane jsou zvykli takovehle špumprnákly platit tak proc by se toho nemelo vyuzit a to do mrte.
Kvetla 26.1.2006 2:54

Re: Pravdu díte pane poslanče

Třeba ten prasečák vlastní  cikán a s ostatními se o ty prachy šábne.
Kvetla 26.1.2006 2:47

Na vlně populistických řečí se snažíte zviditelnit svou osobu.

Máte li volných 800 milionů,dejte je na univerzitní městěčko v Terezíně s tím,že tam  na kolejích bude trvalá rezervace pro symbolických 326 cikánských studentů-stipendistů.
Vepřín nechte vepřínem s naprosto klidným svědomím.Je stejně přestárlý a co nevidět asi skončí,protože bude nevyhovující  a pokud budou majitelé chtít pokračovat,budou asi  muset postavit  fungl nový,nejspíše někde na zelené louce.Koneckonců budou muset žádat o stavební povolení,o posouzení vlivu stavby na životní prostředí .....Nic Vám to neříká ???
Tedy pokud nejsou majitelé vepřína Vašimi přáteli a nechcete jim ze státního přihrát "malou domů"! Takový malý český tunýlek na státní kasu.Tentokrát s požehnáním p.ing Paroubka ? Vy snad chcete svým rozhazovačným postojem donutit všechny občany volit někoho jiného než vaši partaj.
A když už Vás mám na drátě , tak na tvrdo .Máma dostala přidáno na důchodu o 280 Kč.Inkaso musela zvednout o 500,-Kč.Myslím,že nebude sama,koho výkup vepřína za 800 milionů z našich daní velmi potěší.
Jan 26.1.2006 2:32

Nenechme se zase českými politiky a jejich "nezávislými" novináři zmanipulovat náhradními tématy, kterými se nás snaží odvést od všeho podstatného, tak jako před každými volbami!!! Je jasné, že po volbách vznikne velká koalice ODS - ČSSD bez komunis

Nenechme se zase českými politiky a jejich "nezávislými" novináři zmanipulovat náhradními tématy, kterými se nás snaží odvést od všeho podstatného,  tak jako před každými volbami!!! Je jasné, že po volbách vznikne velká koalice ODS - ČSSD bez komunistů (těch otevřených)! Nikdy nezapomeňme na dvě nejdůležitější věci: Kdo proti nám stojí a jak to můžeme změnit! Viz:
1) CYKLICKY VLÁDNOUCÍ KRIMINÁLNÍ ELITY POD SPOLEHLIVOU OCHRANOU SVÉHO CENTRALIZOVANÉHO KRIMINÁLNÍHO STÁTU A SVÝCH CENTRALIZOVANÝCH KRIMINÁLNÍCH MASMÉDIÍ!:
2) DŮVODY, proč bychom měli jít tentokrát VŠICHNI k volbám, ale pokud nechceme být ZNOVU obelháni, podvedení a okradeni, NEVOLIT žádnou parlamentní stranu vládnoucí (post) komunistické kriminální fízlokracie!!!
Kvetla 26.1.2006 2:10

Vaše licoměrnost nezná mezí .

Plakat byste měl nad tím že Vaše socialistická vláda za  8  l e t   vládnutí nedokázala se vypořádat s bezdomovectvím ! Skvělá vizitka Vašich proklamací ,opravdu příkladný přístup k problematice  Ž I V Ý C H   spoluobčanů.Zdá se,že máte opravdu vzácný dar rešit přednostně ptákoviny.