18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Úřad pro studium polonistiky, dříve ÚSTR

Z Marxe mnoho nezbylo, ale jeho výrok, že historické období, které jsme prožili jako tragedii, se vrací jako komedie, je pravdivý. Přesvědčuje mě o tom "boj o ÚSTR". Zúčastnil jsem se zasedání Rady ÚSTR jako veřejnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Beránek 16.4.2013 17:58

Re: Moje osobní vzpomínky jsou takové (1968)

Mne  také nevadil. A proto jsem nikam neodcházel. Proč taky, měl jsem tady rodinu, byl jsem tady doma.

Ale jinak Vám nebyl problém odejít a zase se vracet. To byste se ale musel tzv. "vypořádat se státem". Znám případy, když lidi odešli, sice se nikoho neptali, ale poté se ze zahraničí vypořádali se státem, zaplatili co stát do nich investoval, kupříkladu škola zadarmo a pod, a pak mohl bez problému navštěvovat rodinu. To ale samozřejmě nesměl mít žádný kriminální vroubek.

Znám spoustu případů, že borci po skončení vysoké školy, kterou samozřejmě studovali zadarmo, ještě je stát živil hrdinsky pláchli za kopečky a ještě dělali ramena "jak s těmi bolševiky vyčůrali". Samozřejmě, ihned se prezentovali jako "političtí uprchlíci".

P. Beránek 16.4.2013 17:44

Re: No, byl to debilní případ,

Jasně. A proto se nechal soudit manželkou "demokratického" ódeesesáka. To bylo od něj  fakt hloupý.

Bóóóže, co všechno dokáží někteří lidi vypotit za skvosty.

P. Beránek 16.4.2013 17:34

Re: Žádný !! autoritativní režim se

Kdyby jenom minovými poli, ale i pevnostmi (např. Hanička) a kulometními hnízdy. Ale to bylo na obranu proti totalitě. Stejně nám to pak spojenci v Mnichově v r. 1938 zatrhli.

P. Beránek 16.4.2013 17:28

Re: Může mi tedy někdo vysvětlit, proč ti

By mě zajímalo jakpak se jeden může stát mluvčím většiny? Vás někdo pověřil?

http://www.denik.cz/z_domova/michal-pullmann-lide-byli-nadseni-ale-ne-pro.html

P. Beránek 16.4.2013 17:24

Re: Může mi tedy někdo vysvětlit, proč ti

Ona tady vládla po roce 1989 nějaká komunistická strana????

Že by lidi už byli takhle zpitomnělí by mě nikdy nenapadlo.

J. Boleslav 16.4.2013 16:46

Re: S levičáky, s jakýmikoli

Naprostý souhlas.

J. Boleslav 16.4.2013 16:45

Re: No... ten článek je výborný, opravdu, souhlasím s ním,

Dr. Hulík je poněkud rozporuplná osoba. Např. jeden z hrobařů DEU. Ale článek se mně líbí.

J. Boleslav 16.4.2013 16:43

Re: Může mi tedy někdo vysvětlit, proč ti

Možná Vy ano. Většina ostatních lidí ne.

J. Boleslav 16.4.2013 16:42

Re: Jablko prý nepadne daleko od stromu. Někdy je to ale jinak.

Naprosto přesné a pravdivé.

J. Boleslav 16.4.2013 16:41

Re: Totalita nebo ne....

Nezlobte se, ale pouze jste potvrdil pravdivost názoru p. Němce.

H. Grúbr 16.4.2013 16:28

Re: Totalita nebo ne....

se nedivte, když propagujete fašizmus. Co by tak mohl člověk chtít od Němce.

H. Grúbr 16.4.2013 16:26

Re: Může mi tedy někdo vysvětlit, proč ti

Jistě, a právě oni kazili komančům jméno a teď dělají chytráky, jak prý bylo za komančů nejhůř, což je nesmysl, páč za komančů jsme se měli nejlíp.

R. Langer 16.4.2013 15:53

Re: Jablko prý nepadne daleko od stromu. Někdy je to ale jinak.

Přesně tak! Jeden levičák vedle druhého, a už by zase pomalu znárodňovali.

R. Langer 16.4.2013 15:52

Re: Totalita nebo ne....

Ano, kdo něco takového zažil, ten si dnešní svobody vážit dokáže. Hlupáci, co neví nic, nikoliv. :-(

V. Němec 16.4.2013 15:16

Re: Totalita nebo ne....

Poprvé se zde uchýlím k ostřejšímu názoru.Pane vy jste vůl. Já osobně seděl za to že jsem prohlásil že komunisté a náckové jedno jest. A ten vtip je v tom že jsem byl za tento výrok souzen jednak za hanobení názoru a druhak za propagaci fašizmu no řekněte není to legrace

V. Němec 16.4.2013 15:08

Re: No... ten článek je výborný, opravdu, souhlasím s ním,

Mám stejné pocity

V. Němec 16.4.2013 15:06

Re: Jablko prý nepadne daleko od stromu. Někdy je to ale jinak.

Ta jablka padla přímo pod strom a synové jdou ve šlépějích svých otců. Vždyť oba páni byli velkými soudruhy, ale měli smůlu že patřili k té frakci která boj o moc prohrála a tak je to u mnoha tzv. osmašedesátníků kteří dnes přešli na pravdu a lásku a to heslo kdo nejde s námi jde proti nám si tam přenesli

P. Vaňura 16.4.2013 15:02

Tak jednoduché to nebylo

Protože represivní složky měly i směrná čísla, kolik lidí zatknout. Ta často korelovala s potřebou pracovních sil v uranových dolech.

P. Vaňura 16.4.2013 14:58

Úplně stačilo ponechat si leták,

který jednomu učni podstrčila do skříňky v šatně v továrně patrně sama StB. Protože hned poté u něj udělali  domovní prohlídku, leták našli a dotyčný putoval na několik let do Jáchymova. A pár roků po propuštění zemřel na leukémii.

J. Kolouch 16.4.2013 14:39

Re: Mocí zpitá Šustrová v roli medvěda rudých emisarů

Tato moje reakce měla být uvedena jako reakce na názor pana Malečka. K většině dalších reakcí na tento názor mám řadu vážných nesouhlasných výhrad. Omlouvám se, že jsem to zařadil na nesprávné místo.

H. Faltejsek 16.4.2013 13:58

Díky

za článek

P. Kmoníček 16.4.2013 13:58

Re: Zlatá šedesátá?!?

dejte už Grübře pokoj!

P. Kmoníček 16.4.2013 13:56

Re: Totalita nebo ne....

a u Grübra to není o letech,ale o mozku.

M. Pivoda 16.4.2013 13:48

Jablko prý nepadne daleko od stromu. Někdy je to ale jinak.

JUDr. Milan Hulík v podstatě říká, že Mgr. Michala Uhl zradil ideály svého otce. No prosím. A to je snad v historii něco zcela neobvyklého?

Ještě předtím zradili komunisté Komunistickou stranu (které přísahali věrnost na "věčné časy a nikdy jinak") a nastolili u nás mafiánský kapitalismus. Mám je vyjmenovat?

Ještě před tím, zradil Karel Marx svou vlastní buržoazní třídu, aby zformuloval základy socialismu a komunismu. Ty se pak skutečně realizovaly - na dobu 7 desetiletí v Rusku a 4 desetiletí ve střední Evropě.

Děti prostě žijí v jiné době a v jiném prostředí, které utváří jejich životní ideály. Jak to vidí historik JUDr. Milan Hulík?

V. Kain 16.4.2013 12:53

Re: Může mi tedy někdo vysvětlit, proč ti

Myslím,že je marné vám něco vysvětlovat.Už toho bylo řečeno a napsáno dost kdo si po 89 pomohl k obrovskému majetku a kdo měl dost aby mohl podnikat.Kdo se napakoval při privatizaci atd.V každém případě to nebyli slušní lidé,ale samý komunistický šmejd.

P. Vaňura 16.4.2013 12:52

Žádný !! autoritativní režim se

nikdy nemusel obklopovat minovými poli, aby mu jeho občané NEUTEKLI!!!

To je, spolu s pohraničními závorami, dimenzovanými tak, aby je neprorazil ani TANK charakteristickým znakem TOTALITY!

Tím svého času Solženicyn naštval španělské levičáky, řekl jim, jaká totalita, když můžete svobodně odjet do zahraničí!

V. Venc 16.4.2013 12:13

Re: No... ten článek je výborný, opravdu, souhlasím s ním,

Ad Kanioková

Mám stejný názor. ale článek je opravdu velmi dobrý!

J. Kolouch 16.4.2013 12:10

Re: Mocí zpitá Šustrová v roli medvěda rudých emisarů

Vidím to taky tak. Přiznám se, že jsem si kdysi v 89 představoval, že se Václav Havel bude chovat podobně jako paní Šustrová dnes. Naštěstí jsem se mýlil. (I když zatím nevím, jestli paní Šustrovou nesoudíme předčasně a příliš silně, měla by se vyjádřit k tomu, proč to učinila.)

J. Kolouch 16.4.2013 11:59

Re: Zlatá šedesátá?!?

To snad není možný, ten Grúbr si snad opravdu myslí, že píše vtipně!

J. Kanioková 16.4.2013 11:38

Jo, jo.... první pololetí osmašedesátého...

myslím, že jsem už nikdy v životě neprožila tak nádherný půlrok, tolik nádherných zážitků, nadšení, vzájemnosti.... My s tátou jsme se přímo vznášeli v oblacích. Táta, obrovský Sokol tělem i duší, okamžitě od ledna začal objíždět celé okolí a obnovovali Sokol... Jak my byli zlí na mamku, že nás pořád stahovala na zem a varovala....