30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kopretina 6.3.2008 17:15

Re: A pořád dokolečka dokola.

Přesně tak. R^R^

Hranicar 6.3.2008 18:41

Re: A pořád dokolečka dokola.

Vyborne, tak Masinove jsou stejni jako Fidel, Che Guevara, kosovsti Albanci nebo Cecenci co prepadaji zakladni skoly?  

čtenář 6.3.2008 19:11

Re: Re: A pořád dokolečka dokola.

Jo, komunisti to budou muset zkousnout. Prostě národně osvobozenecký boj je stejný, ať to dopadá na komunisty, nebo na jiné. Oni by soudruzi pořád mysleli, že jenom oni mohou pořádat takový způsob boje. Omyl, dostali to taky.

Slávek 6.3.2008 16:14

Tak tyhle argumenty

jsem nepochopil.

čtenář 6.3.2008 16:29

Re: Tak tyhle argumenty

To ani nejde.

vlasta 6.3.2008 14:10

Za pokání by si měl pan farář Vejnar

desetkrát poctivě přečíst celou diskusi ke svému článku. A to si prý redakce NP vyhrazuje právo odstranit nepřijatelné komentáře.

Šnek 6.3.2008 13:59

Emanuel Vejnar

je nejkrásnější příklad toho, že od všech křesťanů raději dál.

Abonent 6.3.2008 14:09

Milý Šneku, velice se mýlíte

Křesťanů jsou asi 2 miliardy. Mezi takovým počtem lidí najdete opravdové světce i cynické zločince.

Paušalizace je zrádná.

Příklad : Někteří Češi v Rakousku kradou. Reakce části Rakušanů je známa - vyvěšují tabulky s nápisem "Češi, nekraďte".

Evangelický farář Vejnar není příklad křesťana.

Evangelický farář Vejnar je špatný křesťan. Výjimka potvzující pravidlo.

RomanL 6.3.2008 14:24

Re: Emanuel Vejnar

... upřesnil bych - od všech věřícících raději dál (pokud nevěříte v to samé, co oni).

Jakub Roth 6.3.2008 15:13

Re: Re: Emanuel Vejnar

Takže - Bůh mne učí milovat bližního. Nicméně - vy se ode mne držte rozhodně dál. Nikoliv kvůli mé víře. Kvůli vaší zhovadilosti.

RomanL 6.3.2008 15:28

Re: Re: Re: Emanuel Vejnar

... copak, připadáte si lepší, než já - věřící v lidi a ne v bohy? V čempak je ta má zhovadilost, prosím? Je ovšem pravdou, že já se bližního svého učím milovat sám, boží rady na to u mne netřeba. Řídím se při tom zejména tím, jak se on chová ke mně.

Jakub Roth 6.3.2008 15:34

Re: Re: Re: Re: Emanuel Vejnar

Vy se bližního učíte tak milovat, že se chcete raději od lidí, které neznáte držet dál jen proto, že věří v něco, v co vy ne. Jinak - nepřipadám si lepší, než vy. Naopka vy si evidentně připadáte lepší, neži lidé s vírou v Boha. Snad to časem pochopíte.

PROKOP BUBEN 6.3.2008 12:36

SNAD NE

Stačilo po Listopadu, kdyj sme si tradičně počkali až bude prokticky po nebezpečí a estébáci museli vyprovokovat studenty k nějaké akci, systematicky potírali bolševické právo a tím i morálku......Pochopitelně také po určité době, kdy se politický systém ustálil, tedy za Klausových vlád, postihli největší bolševické zločince, vlastizrádce a jejich nejhorlivější pochopy......Stačilo by 3-8 let takového kriminálu, kam oni umistili jejich odpůrce .......Zřejmě by zde panovala normálnější atmosféra a bolševici by se snad styděli a nebyli  ještě na své působení HRDI.....Většina Němců se stydět dokázala......

Jura Jurax 6.3.2008 12:33

Nesouhlas

Tři roky po únorovém převratu stále tvořili většinu Sboru národní bezpečnosti ti, kteří do něj přešli z prvorepublikové policie. - a ti prvorepublikoví policajti a četníci, co byli u SNB, předtím sloužili v protektorátu Němcům ... a lovili české odbojáře a parašutisty, no a pak zase třídní nepřátele ... jistě zdaleka ne všichni, ale jistě se i tací našli. Prostě sloužili. Život se přece jenom liší od barvotisku Četnických humoresek (jinak výtečného seriálu) a doba byla nejednoduchá, ba až složitá.

A co bratr ve víře, farář z Čihoště, soudruhu faráři? Tam komunisté a bezpečnostní složky sadisticky nejednaly?

Nebo se snad liší vyvražďování komunistů od vyvražďování Židů? No, liší. Ono komunistou je jeden volbou, Žid rodem. A není tak nějak pamatováno, že by Židi u nás organizovali gulagy a justiční i přímé vraždy nevinných jako komančové v padesátých. Ledaže by to byli Židé komunisté.

IS 6.3.2008 13:28

Re: Však také Hitler hodlal vymýtit židobolševismus, Jura pokračuje ?

Źidé ukřižovali Ježíše Krista a zanedlouho na Velký pátek si křesťané připomenou, jak se židé surově zachovali.

cipísek 6.3.2008 13:30

Re: Nesouhlas

Mám na to stejný názor.R^

Augustýn 6.3.2008 13:56

Re: Nesouhlas

Vážený pane, je neuvěřitelné čím vším se zde bude argumentovat ve prospěch "hrdinů" mladých Mašínů. Ale co ten pan farář?! Nemá snad on pravdu? Já si myslím, že má a bezesporu.  Mašínové si prostříleil cestu na západ, za svobodou ale až poté co zde několik lidí zabili a bagatelisovat české pocisty tím, že sloužili i za Německého protektorátu? Nu to je nehorázné svinstvo. Vy jste za komunistů také držel hubu a krok nebo snad ne! Přesně jako řada těch, kteří jsou nyní u moci nebo jejich rodičů. Však to známe- viz dotazníky k přihlášce na 1.VŠ: Otec ..................řadový člen KSČ od roku xxxx.Matka: člen Svazu přátel SSSR. Synáček či dceruška: člen pionýrské organizace a svazák.

Takže už se konečně odhalte a nasypte si popel na hlavu všichni, nebo naprostá většina z Vás dřív než tady začnete kázat a moralizovat o vážných věcech.

Pane faráři, velmi Vám děkuji za jasná a výstižná slova. Je jich zapotřebí jako soli!!

Ivan Nový 6.3.2008 14:39

Augustýne,

oběť není vinna svým utrpením. A bylo tu dost lidí, co v KSČ nikdy nebyli a ani být nechtěli.

Hubert Mašín 6.3.2008 17:17

Re: Re: Nesouhlas

Jasně, všichni jsme morální zrůdy, protože jsme vyplňovali dotazníky. Většina dokonce i chodila k "volbám" a tím komunisty a jinou pakáž sdruženou s nimi v Národní frontě udržovala v omylu, že vládnou demokraticky. Když se někdo chtěl odstěhovat do většiny světa, tak to dělal podvodem ("jedu na dovolenou do Jugošky") anebo násilím (jeho pistole či podomácku vyrobený tank proti samopalům PS). Už z toho vyplývá, že to byli samí nepoctiví a násilničtí lidé, slušný člověk by přece nic takového neudělal. No a vrchol naší morální bídy je to, že si dneska ještě na ten skvělý režim stěžujeme. Máte toho na hlavě už tolik, že nic dalšího sypat netřeba...

oo 6.3.2008 18:03

Re: Nesouhlas

Pane Juraxi - přečtěte si poslední sešit č. 16 z UDV, tam se dovíte, že nemáte pravdu že: "Tři roky po únorovém převratu stále tvořili většinu Sboru národní

bezpečnosti ti, kteří do něj přešli z prvorepublikové policie. -"

kopretina 6.3.2008 18:55

Re: Nesouhlas

R^R^

Karel 6.3.2008 12:14

SNB

Když SNBáci rozháněli s LM v zádech únorovou (48) studentskou demonstraci, tak tam ještě byli vlastně všichni před-komunističtí? Kupodivu jim to nevadilo. A že měl bratr SNBák evangelický pohřeb? No, Husák měl zas katolický a jaký to byl parchant.

ocelin 6.3.2008 12:12

Železná logika toho flanďáka,

měl křesťanský pohřeb , tak to byl v jádře slušný člověk a křesťan i kdby měl tři rudé legitimace a byl to prokurátor Urválek.Gratuluji faráři to jsi zase něco udělal pro církev.

Lucka 6.3.2008 12:31

Re: Železná logika toho flanďáka,

Já se nepřestávám učit, pane faráři.Takže v jádru křešťanský pohřeb = slušný člověk. A je vymalováno. Tak takhle jednoduché to není, jste dokonalý demagog, ostatně mám v rodině pár evangelických farářů, možná by se Vašemu názoru dost podivovali, děláte ostudu.

ocelin 6.3.2008 12:33

No dělání ostudy mám po babičce,

vystoupila z církve.....:-P

Lucka 6.3.2008 12:44

Re: No dělání ostudy mám po babičce,

Jenomže já myslela toho faráře, co píše ten článek, s Vámi jsem tímto cele souhlasila.Já jsem katolík, a ten to taky s těma tolerantíma evangelíkama nemá jednoduchý- jak oni se všichni milujou, to je šílenství.  A nevyplazujte na mě jazyk, já to taky nedělám ;-), to by se asi Vaší babičce taky nelíbilo....

ocelin 6.3.2008 13:22

Tak promiňte, omlouvám se,

sice mi bylo divný, že se na mne obracíte jako na faráře...;-)R^

Lucka 6.3.2008 20:20

Re: Tak promiňte, omlouvám se,

No, spíš jsem to špatně uplacírovala jako odpověď, ale myslím, že Vaše babička by Vám nedovolila stát se farářem,  a aspoň u nás v rodině se na babičky dalo :-D. Zdravím, pěkný večer

pf 6.3.2008 11:58

no mrezi vyvrazdovani komunistu a zidu je jeden zasadni rozdil

komunistou, tedy tim nejaktivnejsim a nejuvedomelejsim proletarem se jeden stane dsobrovolne, protoze te zlocinne ideologii bud veri nebo ji chce pouzit jako vytah nahoru.

Zatimco zidem se clovek narodi, a muzeby dobry, zly, obycejny, hrdina, zlocinec nebo uplne cokoliv.

V tom je ty nacku ten maly rozdil.

Ale tenkrat v 50 letech podriznout vsechny komunisty? A proc ne, zalarnika muze zajatec zabit, v tom neni zadne moralni dilema.

Karel 6.3.2008 12:15

Re: no mrezi vyvrazdovani komunistu a zidu je jeden zasadni rozdil

R^