7.12.2023 | Svátek má Ambrož, Benjamin


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tomáš 23.9.2009 21:49

spoléhat se na osobností zralost každého jednotlivce by přineslo chaos?

Říkáte: "spoléhat se na osobností zralost každého jednotlivce by přineslo chaos". Nemá  vaše tvrzení náhodou také nějaký vztah k všeobecnému volebnímu právu? Jestliže někoho považuji za svéprávného, musím počítat s tím, že se o sebe také (většinou, po větší část svého života) dovede postarat. A naopak...

Autor článku 17.10.2009 21:02

Re: spoléhat se na osobností zralost každého jednotlivce by přineslo chaos?

vaši reakci jsem objevil náhodou, pokud se trdy mám k tématu ještě vyjádřit, ozvěte se, prosím, na mé diskusní fŕum  http://tombi21.blog.cz 

Jara London 9.9.2009 20:41

Autore

naprosto netuším, co (a hlavně proč) jste chtěl svým přemoudřelým článkem sdělit p.t. obecenstvu. Gratuluji, takovou slátaninu už jsem dlouho nečetl.

Farniente 9.9.2009 19:04

Kavárenské mudrlantství

a mlácení prázdné slámy. Opravdu vřele jsem s autorem souhlasil ve chvíli, kdy napsal: (cit) "leč ani zde bych asi nic objevného neřekl."

žibřid 9.9.2009 17:21

poděkování autrovi

Sice stručné, ale i tak dobře, že to bylo napsáno. Bude pokračování - jak do šířky, tak do hloubky?

Autor článku 9.9.2009 17:41

Re: poděkování autrovi

Koukněte na některé mé další články, v leckterých je patrná souvislost s dnešním textem :-)

žibřid 9.9.2009 19:29

Re: poděkování autrovi

OK

žibřid 9.9.2009 19:43

Re: poděkování autrovi

Tak jsem se proklikal až do Distance. Koukám, že tam jsou Fuchs a Bahník. Bylo by to asi na delší debatu, ale oba považuji zrovna za odstrašující příklad fundamentalismu (totiž, abych pravdu řekl, občas je podezřívám až z něčeho jako je klerofašismus). No, uvidíme, snad tu spolu nediskutujeme naposledy.

Autor článku 9.9.2009 20:00

Re: poděkování autrovi

Já názory p.Bahníka a lidí kolem Institutu sv. Josefa, Lipového kříže a Pravdy  a Spravedlnosti taky příliš nesdílím

žibřid 9.9.2009 22:05

Re: poděkování autrovi

Děkuji!R^

portwyn 9.9.2009 15:42

Každá společnost má své stereotypy

Společnost bez společného hodnotového systému zanikne - právě tohle je hlavní bolest Západu. "Absolutní tolerance" nebo "multi-kulti" nejsou hodnotami, pouze absencí hodnot. A až taková společnost zanikne, bude nahrazena jinou.

Autor článku 9.9.2009 15:57

Re: Každá společnost má své stereotypy

Jedna věc jsou hodnoty, ty také hájím, a to dosti zásadně viz např. http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-o-pravu-omezovat-demokracii-f00-/p_spolecnost.asp?c=A090505_124547_p_spolecnost_wag , zcela jiná věc jsou však stereotypy, které s pravdou, morálkou či vírou mají společného opravdu pramálo společného

portwyn 9.9.2009 22:24

Re: Každá společnost má své stereotypy

Na článek jsem se podíval.Respektuji vaše názory.  Primárně nejsme vesporu, jen se lišíme v důrazu na tradice a normy. Kde je hranice je samozřejmě věc diskuze.

Jinak jedna poznámka: dokud jsem nezača profesionálně pracovat s dětmi,byl jsem velmi liberální. Po letech zkušeností mohu říci, že bezhodnotovost je to nejhorší, co ve výchově dítěte může nastat. Výchova k hajzlovství je až druhá nejhorší eventualita... To jen k vašim úvahám o dospělosti a odpovědnosti, ne jako kritika.

portwyn 9.9.2009 15:18

Úvaha "vykácel bych stromy

podél silnic, tudíž jsem pravičák" je pozoruhodná. Chtělo by to ji aplikovat šířeji: kdo má dvorek vydlážděný, je pravičák, kdo travnatý, je levičák atd. ;-)

Připomíná mi to půvabné tvrzení o levicovosti batohů :-)

Autor článku 9.9.2009 15:54

Re: Úvaha "vykácel bych stromy

No, zrovna zde jsem nemluvil o pravici, ale spíš o chápání enviromentalismu v kontextu levice a pravice. A myslím, že to je dnes docela aktuální téma, viz "zelenání" Konzervativní strany pod vedením D.Camerona vs. Klausův vztah k envireomentalismu. Btw, co říkáte na tohle? (přetisk): 

11. srpna 2009 0:00 (MfD)

KDO OBSTOJÍ U PREZIDENTA. Kdo je podle prezidenta „dokonalý“? S nadsázkou je to člověk, který neztrácí čas dovolenou, hodně čte, ale ne detektivky, a vyhýbá se salátům. Nesnášíte tykání, i s přáteli si vykáte. „Takovou tu hříčku osobních telefonů, tykání si a oslovování se křestními jmény, to je něco, co já těžko snáším a těžko jsem snášel. Vytahovat se používáním křestních jmen a tykání, to velmi falešné kvazikamarádění se,“ říká Klaus. Pořád pracujete. Stejně jako Japonci pořád pracujete. Moc tím samozřejmě nejste oblíbený v pracovním kolektivu „drbajícím“ o přestávkách ani v rodině volající po společné dovolené. „Dovolená, to je barbarský přežitek minulého tisíciletí. Mračím se, když si někdo z mé kanceláře bere dovolenou. Moje představa je tak den dva na horách,“ řekl Klaus. Co se alespoň chvíli natáhnout po práci? „Šlofíka si fakt nedám. A myšlenka, že nemám žádnou chvíli proflákat, to myslím, že u mě platilo vždycky.“ Nejíte saláty, vždyť je to levicové antijídlo. Jídelníček rozdělujete na pravicový a levicový, vy můžete jen ten první. Naopak výslovně zakázané jsou módní zeleninové saláty. Je to totiž „levicová úchylka a antijídlo“.Povolen je naopak dražší mořský vlk nebo obyčejné knedlíky s vejci, šunkofleky či čokoládový krém.Nikdy byste neměli pít vodu z plastové lahve nebo sjíždět kopce na snowboardu. „Tyto atributy považuji za jistý výraz životního postoje a mohl bych vyjmenovat padesát dalších,“ vysvětluje prezident. Pořád něco čtete, jen ne detektivky. „Do Kristových let jsem byl člověk, který určitě jediný na světě nepřečetl žádné Rychlé šípy, Agathu Christie, detektivku, protože jsem to považoval za podřadné čtení a ztrátu času,“ říká Klaus.

občanka 9.9.2009 18:17

Stále platí, že nejhorší je pilnej blbec.

Blbec línej, je neškodnej. Ne tak náš "pan president".

portwyn 9.9.2009 22:37

Re: Úvaha "vykácel bych stromy

Ano, tento rozhovor jsem měl mj. na mysli (i když si nejsem jist, kolik toho novináři vytrhli z kontextu). Václava Klause si vážím pro jeho pracovitost, ale mám za to že v rozdělování jídel apod. na "pravicová" a "levicová" sedl novinářům a pravdolásce obecně na lopatu. Vypadá pak s prominutím jako blb.

Myslím, že environmentalismus jako ideologie je sice pitomost, ale aleje podél cest chytají prach, který nechtějí dýchat ani zapřísáhlí hayekovci. Nemluvě o plýtvání půdou jako cenným zdrojem, který nám za pár let bude chybět. Mimochodem převážně mestští Zelení o tom vědí houby... Voda z kohoutku v mém Podkrkonoší je dobrá, ale v Hradci se nedá pít - koupím si PETku. Dál pokračujte sám...

Myslím, že se shodneme na jednom: kritické myšlení a zdravý rozum jsou nad všemi idologickými škatulkami.

Ludva 9.9.2009 14:48

Jen stručně

1. Ke zvířatům bychom se měli chovat jako k živým bytostem, cítícím podobně jako my. Nakonec jsme jen jedni z nich. A snažit se to zlepšovat, i když se to ekonomicky často nevyplatí. Třeba ty klece pro slepice.

2. Bezdomovectví se dá odstranit pomocí domovských obcí. Obce by se měly o své lidi postarat, když to nedokážou sami - zajistit něco jako pastoušky nebo holobyty. Ať má každý adresu a neotravuje ostatní. A když se válí po nádraží, tak poslat šupem domů.

3. Údajně mají devianti tzv. neodolatelné nutkání, které je donutí spáchat trestný čin. Ale určitě to nejsou všichni. Chutě má leckdo, ale většina si je umí odepřít. Zajímavé, že se kdysi říkalo, že dostupná prostituce by měla omezit sexuální trestné činy. Mám dojem, že opak je pravdou. Jsem pro nucenou kastraci při závažných nebo opakovaných těchto činech.

4. Jakási etiketa není na škodu. Pokud se za ní ovšem skrývají lumpi, není moc platná.

jízlivec 9.9.2009 14:30

Maso šelem...

Ano, to mě také zaujalo. Ale toto tabu se v podstatě vztahuje jen na (některé) suchozemské masožravé savce. Také bych rád věděl proč...

Ludva 9.9.2009 16:40

Re: Maso šelem...

Medvědí tlapy s brusinkovou omáčkou - mňam.:-D

lucy 9.9.2009 14:29

soucit se zvířecí bolestí a zabíjením

 Soucit, nejen se zvíraty, je vecí individuálního citu. Samozrejme, také ovlivného kulturním vývojem spolecnosti (doufám, ze verejné popravy by dnes uz nebyly populární).

Co se týce homosexuálu, nechápu, co s tím má co delat skola. Tam se mají deti vychovávat k toleranci a nemá se tam  zabývat  jejich sexuální orientací. Jsem staromódní a tím jako   z jiné planety, clánek se mi moc nelíbí. Mám ráda nase homosexuální prátele, nesnásím "gay parady".

Autor článku 9.9.2009 15:39

Re: soucit se zvířecí bolestí a zabíjením

Já mám za to, že naše schopnost hodnotit dobré a zlé je dána nikoliv jen "individuálním citem" či "kulturním vývojem společnosti," ale též svědomím.

Jara London 9.9.2009 20:46

Re: soucit se zvířecí bolestí a zabíjením

Autore, svědomí je nadstavbou nad sociokulturním cítěním (daným výchovou) jedince. Promiňte, ale v tomhle zásadně nesouhlasím.

žibřid 9.9.2009 22:14

Re: soucit se zvířecí bolestí a zabíjením

Já nesouhlasím ani s jedním z Vás. Čím se svědomí liší od individuálního cítění daného sociokulturním okruhem? Leda byste z individuálního cítění vyjmuli reflexi, pak by se svědomí od něj lišilo právě o tu reflexi. Ale jaký by pak byl rozdíl mezi individuálním cítěním a individuálními pocity?

Éch, nazabřednul jsem do toho příliš?

Autor článku 10.9.2009 0:01

Re: soucit se zvířecí bolestí a zabíjením

To je otázka. Vědecké teorie k tomutu tématu se různí. Pokud jde o teorie filosofické, např. křesťanství se přiklání k tomu, že svědomí (jakkoliv manipulovatelné) je stvořené Bohem k rozpoznávání objektivního dobra a objektivního zla.  

jízlivec 9.9.2009 14:27

Něcofobie...

je iracionální a nepřekonatelný strach před něčím. Tedy homofobie=strach ze stejného (no ještě budiž), pedofobie=strach z dětí atd. Nepovažuji za vhodné, aby se tvořily nové pseudoodborné termíny pomocí zkracování a vypouštění podstatných částí slov... 

Eva 9.9.2009 12:59

jak mluvit s dětmi ve škole

ahoj Tome, zaujalo mě, že má vyjít nějaká příručka MŠ, jak mluvit o homosexuální orientaci,nelíbí se mi, že se tu žákům, kteří se teprve formují, předkládá, že si mohou vlastně vybrat, že je to normální, když jsou homosexuální, přijde mi to jako zvrácennost, zároveń se mi samozřejmě nelíbí jakákoliv šikana, jak bys o této věci s dětmi mluvil ty ?

Autor článku 9.9.2009 13:45

Re: jak mluvit s dětmi ve škole

Evelíno, Já bych ponechal svobodu projevu učitele, podobně jako v otázce evoluce vs. kreacionismus. Co bych však považoval pro učitele jako závazné, je (jak říkáš) boj proti šikaně (včetně projevů homofobie), jak je uváděno zde: http://www.lidovky.cz/homofobie-suzuje-skoly-0vt-/ln_noviny.asp?c=A090430_000019_ln_noviny_sko&klic=231321&mes=090430_0

M. 9.9.2009 11:50

Povrchní a laciné

Nápad analyzovat hluboce zakořeněné, ale na ničem nepostavené "stereotypy západau" je nápad dobrý, ale je to téma na knihu, ne na pár odstavců. Z dalších stereotypů namátkou:

## proč je podnikatelská třída a politická pravice pokládána za sobeckou a levice za solidární  opakování marxistického bludu, kterému už uvěřili i ti pravičáci; ## víra ve svobodu vyznání i pro vyznání destruktivní; ## asociace ochrany přírody s levicí a feel-good vírami jako pomoc 3. světu, ochrana přírody je přitom konzervativní, antilevicová; ##  představa o lidech jako racionálních bytostech schopných se - např. ve volbách - svobodně a informovaně rozhodovat, přitom 99% rozhodnutí činíme iracionálně a neinformovaně; ## odpor proto tzv. "drogám" a zároveň legální existence televize...

Atd. atd.

varan 9.9.2009 12:04

Re: Povrchní a laciné

Souhlasím s hodnocením - autor si IMHO ukousl podstatně víc, než je schopen sežvýkat, a budiž  řečeno, že popsat ony "stereotypy" v krátkém článku jinak než povrchně by vůbec nebylo snadné (i když by to asi šlo). Navíc mám dojem, že by si vůbec, ale ani omylem neměl brát do úst slovo "etologie", protože z jeho úvah soudím, že o téhle vědě má matnou a ne právě kvalitní představu (ono nestačí přečíst Lorentzových "Osm smrtelných hříchů"...)