21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Socialismus

Zatímco socialismus zkoušíme v různých obměnách stále dokola, kapitalismus v kombinaci s maximální osobní svobodou a s minimálním vlivem byrokratů ještě opravdovou šanci nedostal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Kužel 29.3.2012 18:54

Re: Nesvádějte to na socialismus

Stačí náš zákoník práce, který brání zaměstnavateli propustit zaměstnance, když nemá zakázky. V případě, že se zakázka naskytne, neodváží se podnikatel nabrat dostatečný počet pracovníků, protože po skončení zakázky by se z nich stala smrtící přítěž.

Pro jistotu: zákoník práce je velmi silně ovlivněn stanoviskem odborů.

P. Urban 29.3.2012 16:47

Kdo je to ten "kapitalista" ?

Nu, to je otázka.

O předlistopadovém komunismu se říká, že v něm vládli komunisti. Ovšem mnozí komunisté dnes tvrdí, že to žádní opravdoví komunisti nebyli.

Tak si z toho vyberte ...

P. Urban 29.3.2012 16:43

Re: Nesvádějte to na socialismus

A že nám ti odboráři zkrachovali podniků ...

P. Urban 29.3.2012 16:41

Tohle není demokracie

Kapitalismus v podání FM je utopie, jaká nikdy neexistovala. Ale co je to ta demokracie ?

J. Kanioková 28.3.2012 17:16

Jo - Velmi potřebný příspěvek

Socialismus je slovo profláknuté - současný eufemismus je  slovo - solidarita. Obávám se, že je to i krycí slovo pro termín - třídní boj. Tradiční pojmy se "přetransformovaly". Ono co je Holešovická výzva či podobné takové. Majlem takové burcující a úderné texty kolují každou chvíli. Komunisti se nevzdávají a odmítají vidět, že -

"...Lidí závislých na výdajích státu je víc než lidí, kteří ten stát krmí..." 

J. Kanioková 28.3.2012 16:48

už i tady čtu - bohatý kapitalista.... uff...

a vy jste ti postižení, co je ten zdejší "bohatý kapitalista" vydírá.... jezusmarjáá..

Zdá se, že to někteří lidi NIKDY nepochopí! Že stát nevytváří pracovní místa! Když už, tak jedině úředníky či lidi placené státem.

Že pracovní místa vytváří podnikatelé, kteří, kdyby z toho neměli mít žádný zisk, tak to dělat nebudou, což je naprosto logické. ŽE aby podnikatel podnikal, musí mít natolik mírné náklady natolik, aby se vůbec k nějakému zisku dopracoval. Většina našich podnikatelů jsou "drobní", kteří mají jen málo zaměstnanců. Jestliže zkrachují, půjdou na podporu jak zaměstnanci, tak podnikatel. Takže - když jim stát, z diktátu z Bruselu, hází pod nohy klacky všelijakých dalších a dalších nařízení, podmínek, kvót, regulací, stále rozsáhlejší agendy i poplatků za kýmsi vynucovaná schválení. Když se jim prodražují náklady i ve formě pohonných hmot a dalších silničních poplatků, ajánevímčehoještěvšeho, jdou tyto podniky s výkonností dolů a po čase krachují.

Čímž se samozřejmě zvyšují mandatorní výdaje státu. Takže - je výhodné, když stát dělá problémy podnikajícím?

Pro koho je to výhodné?

V. Venc 28.3.2012 14:53

Re: Kritika

Blboučká jsou přání, které předpokládají, že lze realizovat ve společnosti "spravedlnost, demokracii a stejnou šanci"!

Kdo by to pro většinu občanů zadarmo dělal? Vždycky to boudou hlavně aktivity "rádobykapitalistů", kdy bude záležet na jejich vztahu k Desateru!

P. Schuh 28.3.2012 14:16

Kritika

Ten článek je takový blboučký. U nás většina občanů nechce socialismus. Chce spravedlnost, demokracii a stejnou šanci.

Právě ti bohatí podnikatelé a poslanci majitelé podniků a "rádobykapitalisti" zavedli dnešní nespravedlnost, nedemokracii a nestejné šance.  

I. Schlägel 28.3.2012 12:12

Re: Velmi potřebný příspěvek

Lidé, kteří z výhod sociálního státu žijí, to nepochopí, protože pravda a ekonomická fakta jsou pro ně přinejmenším nepohodlné. Řada z nich neprohlédne ani po bankrotu celého státu. Viz Řecko, učebnicový příklad zhovadilého systému, přesto minimálně polovina řeckých občanů obviňuje ze selhání místo vlastních elit (ve spolupráci s "masami", jak jinak) všechny možné okolo, jenom ne sebe a kreativní účetnictví své vlastní vlády a úředníků. Učebnicový příklad, jak se to nemá dělat, mají ho před sebou přímo na talíři, nevidí, a nevidí. A demonstrují dál za sociální "jistoty".

R. Langer 28.3.2012 11:52

Re: Tak

Socialista věří jenom tomu, že bude mít plné kapsy cizích peněz. A tak to bylo odjakživa.

R. Langer 28.3.2012 11:49

Re: Tak

Ano, je, že? Inteligentní argumenty místo dementního závistivého hulákání levičáků, že? Kéž by nás takových bylo více, ale je to sotva jeden z deseti (spíš ani to ne)... :-(

R. Langer 28.3.2012 11:45

Re: Tak

Kecy v kleci... :-P

R. Langer 28.3.2012 11:43

Re: Nesvádějte to na socialismus

Vy také evidentně nemáte ponětí o tom, kdo je to vlastně ten "kapitalista", že? Mimochodem, třeba takový Babiš to rozhodně není, ovšem o tom, že si dokázal pojistit svoje investice, není sporu. Ale díky "kapitalismu" u nás se tomu tak rozhodně nestalo... :-P

I. Schlägel 28.3.2012 11:42

Re: Žádný kapitalismus neexistuje

Pokud mluvíte o socialismu, tak s tou poslední Vaší větou nemohu souhlasit. Socialismu místo ve společnosti mám, protože nějaká jeho odnož je stále někde reálně přítomna a posledních pár desítek let nám velmi zbytněla. Socialismus je realita, má pouze více podob a více či méně devastující účinky. Pěkný den.

I. Schlägel 28.3.2012 11:39

Re: Tak

Nějaké argumenty k věci, paní Nápravníková? Můžete se třeba pustit do analýzy sociálního zázraku v severských zemích, vyzdvihnout plusy a mínusy systému, případně vypíchnout,co by mohlo být pro zlatoústé socialisty zdrojem poučení, aby zarputile neopakovali ty samé chyby. Nebo se na to vykašlete a přečtete si něco od nějakého zdatného, ideologicky nezatíženého ekonoma, třeba Vám to pomůže. Panu Chládkovi už nepomůže nic. Pěkný den.

V. Venc 28.3.2012 11:38

Velmi potřebný příspěvek

Jak vypovídají reakce mnohých diskutérů, věřících v sociální stát, ochotných svou víru slovy i skutky chránit, tak je třeba jim fakta o svobodném tržním hospodářství stále omlacovat o hlavu. Může to (někdy) pomoci!

R. Langer 28.3.2012 11:37

Re: Žádný kapitalismus neexistuje

Přesně!

R. Langer 28.3.2012 11:36

Re: Grafoman

Jo, to říká ten, co dodnes nepochopil, co to ten kapitalismus vůbec je. No prostě starého komanče vychovaného ještě staršími komanči novým kouskům nenaučíš... :-D

K. Luboš 28.3.2012 11:20

Re: Grafoman

I vy mudrlante!

P. Zeman 28.3.2012 11:17

Re: Nesvádějte to na socialismus

I vy utopický naivo evidentně ovlivněný díly komunistických "velikánů"! Kapitalista se může třeba stavět na hlavu, cpát zaměstnancům v rámci možností první - poslední a vždy se najde nějaký ten správný odborářský vůdce, který bude mít pocit, že má málo :-D.

P. Čech 28.3.2012 9:43

Re: Tak

Svedou to na "zlý" kapitalismus, uchopí moc do svých rukou a zavedou nám dobře známý socialismus. Nějaký Lenin se vždycky najde. S jedním rozdílem. Lenin svým hloupým výmyslům sám věřil, zatímco dnešní Leninové jim sami nevěří. Pouze je propagují se záměrem profitovat na nich a hloupí ovčané je v tom podporují.

P. Čech 28.3.2012 9:38

Re: Nesvádějte to na socialismus

Kapitalista se o výsledky práce dělí s výrobní silou, a nejen tou, tím, že jim dává práci a platí mzdu. Každý, kdo je onou výrobní silou má možnost se osamostatnit či stát se oním kapitalistou, nelíbí-li se mu jeho podíl. Na tom nic nezmění žádné socanské žvásty o nějaké solidaritě, zvláště, když se ona solidarita týká hlavně lidí líných se o sebe sama postarat. Jsou to socanské žvásty lidí, kteří v konečném důsledku vychytrale tyjí nejen z práce kapitalistů, ale i oné výrobní síly.

P. Čech 28.3.2012 9:28

Re: Žádný kapitalismus neexistuje

Naivních, pošetilých, hloupých, závistivých a hlavně líných!!!

I. Nápravníková 28.3.2012 9:12

Re: Tak

Jo - tak takoví jako vy , to je opravdu ozdoba pravice.

K. Kužel 28.3.2012 8:38

Re: Nesvádějte to na socialismus

Také si myslím, že názor na to, co je "odpovídající způsob dělby výsledků práce" může být dost různý. A největším problémem bude, kolik investovat do dalšího rozvoje a kolik vyplatit dělníkům.

I. Schlägel 28.3.2012 8:24

Re: Grafoman

Tak to je, jenom že to socanovi nikdy nevysvětlíte. Závist se snoubí s rovnostářstvím, potřeba jistot se snoubí s pomalým úpadkem, ale pořád je ještě možné nadávat na kapitalismus, aniž si nadávající socani uvědomují, že nadávají na pouhou karikaturu kapitalismu, kterou spoluvytvářejí.

J. Schwarz 28.3.2012 8:20

Re: Grafoman

Matějka má pravdu - socan furt volá po solidaritě, ale co to je jiného než zvýhodňování kamarádů a známých, popřípadě členů vlastní party? Se všema nikdo "solidární" není. Co socana nejvíc štve je skutečnost, že panstvo dokáže být "solidárnější" než "proletáři". Nejspravedlivější by společnost paradoxně byla, kdyby se každý hnal za svejma prachama a neznal by bratra. Pak by každý vybíral nejefektivnější řešení, nejschopnější zaměstnance a spolupracovníky... nebo by se o to alespoň snažil.

I. Schlägel 28.3.2012 8:17

Re: Nesvádějte to na socialismus

Promiňte, pane Malečku, strany slibující "jistoty a prosperitu" volí ve volbách kapitalisté? A koho volí odboráři, dělníci a rolníci? A socialismus vznikl díky lenosti zlých kapitalistů? Nevznikl náhodou díky politikům zvoleným občany nalákané na mantru sociálních jistot? Řecko je v bankrotu díky kapitalistům? Já myslel, že díky těm politikům, kteří umějí zacházet geniálně s veřejnými penězi, kterými uplácí zhýčkané voliče, díky těm politikům, kteří umí čarovat v účetnictví. Díky těm politikům, kteří vymýšlí všelijaké regulace, nové daně a nové úřady. Tento průšvih nevznikl díky líným kapitalistům, ale díky líným voličům a politikům, kteří jdou svým voličům na ruku, aby byli znovu zvoleni. Kapitalista nemá zodpovědnost? Vlastnil jste někdy nějakou firmu ve vyspělejší, kapitalistické části světa, aniž byste neměl osobní zodpovědnost? A viděl jste někdy i ve vyspělých zemích politika, který by nesl osobní zodpovědnost za ty prošustrované miliardy na záchranu světa a nápravu všech pseudokřivd? Řidič autobusu má větší osobní zodpovědnost, než politik. A právě politik totální fyzickou a hmotnou odpovědnost za své činy nikdy mít z podstaty věci nebude. Protože neexistuje mechanismus, jak ho k té zodpovědnosti pohnat. Maximálně ho nezvolíme a on někde dožije v nějaké trafice. Mám pocit, že majitel soukromé truhlárny zaměstnávající 8 lidí a bojující dnes a deně o zakázky zákazníka v tvrdé konkurenci takový luxus nikdy mít nebude.

I. Schlägel 28.3.2012 8:04

Re: Tak

Podle toho, co píšete, jste "pravicový" komunista. I takoví jsou mezi Vámi, komunisty. Na téma severské státy a jejich prosperitu už jste zde jednou diskutoval, já Vám slušně odpověděl, jak to stou prosperitou je. Nepoučil jste se, nadáváte a k tomu hloupě pindáte. Tak že z té Vaší pravicovosti asi nic nebude, pouze pozlátko a hypertrofované sociální cítění bez uvědomění si příčin a následků v souvislosti s přirozenými ekonomickými zákonitostmi. Čest práci, soudruhu pravičáku.

K. Kužel 28.3.2012 7:38

Re: Nesvádějte to na socialismus

Obávám se, že si to idealizujete. Mohou klidně stávkovat ze solidarity s úplně jinou fabrikou nebo za politické cíle.