2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Škola základ stádnosti

Vždycky jsem měla osypky ze začátku školního roku. Poslední týden prázdnin stál za starou bačkoru. Jako dítě jsem si myslela, že až budu věku vyššího než školou povinného, „syndromu posledního prázdninového týdne“ se zbavím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Polanský 24.9.2018 10:42

Je zajímavé, že kritizované školství

absolvovala i řada géniů. A škola je nezničila.

J. Kratochvíl 24.9.2018 10:39

Jestli je tady někdo poslušný blbeček,

tak je to sama autorka. Bylo by dobré aby se raději věnovala příště něčemu jinému tématu než je pedagogika, protože v ničem nemá pravdu. Škola jak v minulosti tak v současnosti měla a má stejné cíle a žádnému dítěti žádná rodina nemůže nahradit školní docházku. Rodina jako vždy má pouze pomocné doplňující úkoly a ty jsou pochopitelně stejně důležité a je třeba to rozlišovat.

Dále bych rád autorku upozornil, dnešní doba se liší od dob minulých jen tím, že disponuje moderními technologiemi,které minulé generace neměly k dispozici, ale hlavně psychika a myšlení a chování člověka se v podstatě za 2000 let nezměnilo. Kdyby autorka se více ve škole učila historii, filosofii, tak by na to sama přišla také a nemohla by napsat takové hlouposti.

P. Lenc 24.9.2018 10:24

Re: Pravda je někde uprostřed, jako obvykle.

Kupodivu souhlas, pouze dodám, že těch pro život naprosto nepoužitelných trubců nám jistá část Vysokých škol dodává opravdu hafo.

M. Valenta 24.9.2018 10:00

Pravda je někde uprostřed, jako obvykle.

Ze škol tak prý odcházejí do budoucna nepoužitelní, zato ale poslušní blbečci a já dodávám - a také zhruba stejně početně zastoupení nepoužitelní a společenskými normami zcela nepolíbení trubci.

Z. Frys 24.9.2018 9:48

Školství

potřebuje volný trh a důslednou deetatizaci.

https://goo.gl/nZNFJa

Tedy školné v plné výši na jakémkoliv stupni. Zrušit povinnou základní školní docházku, tam dochází k největší indoktrinaci etatismem - tedy stádností nejvyššího kalibru. Vzdělání je komodita (vzácná a cenná) na volném trhu a státu vůbec nepřísluší se do toho míchat. Ať si každý na volném trhu to svoje optimální vzdělání najde.

J. Anděl 24.9.2018 9:36

... Trochu se to vztahuje k tomu, co píše autorka o dřepění v práci. Já tam dřepím plus mínus osm hodin (když nemusím vyzvednout děti, tak víc, když musím, tak míň, protože osm hodin je na školu, družinu, plus čas strávený přepravou moc).

Dítě tak věnuje školní instituci de facto třeba 12 hodin svého času, i víc. Možná jsem zhýčkaný, ale zdá se mi to moc. A kratší výuka to nezmění.

Dívám se na to svojí optikou. Já i večeři s dodavateli či služební cestu do zajímavé destinace vnímám jako "práci". Jiní to tak možná nevidí. A to mě prosím má práce baví a uspokojuje a nemít děti, trávím v ní ještě více času.

K. Janyška 24.9.2018 9:23

Re: Jsem pro drill. Děti mají být vedeny k pořádku.

Když je řeč o školství, tak za trest ještě jednou a bez překlepů.

------------------------------------------------------------------

Jsem pro drill. Děti mají být vedeny k pořádku.

Jiná věc je, co je jim ve školách vtloukáno do hlav stran společenské vědy. Jsou tam připravovány pro život v organizaci, protože hloupí učitelé, vyškolení hloupými vysokými školami, je připravují pro život v organizaci. A tou lidský svět není. Je neodvolatelně spontánním řádem a to má své nepřekročitelné důsledky.

Od vás, Pikorovi, bych očekával, že kompozitivní teorii, jak se nazývá suma vědeckých informací, získaná kompozitivní metodou společenských věd, budete vyučovat. Když ne na školách, tak na internetu. A - nic... Dzp.

J. Anděl 24.9.2018 9:21

Ale vždyť ano. To je právě ten rozdíl oproti časům našich babiček. Zmínil jsem jen auta a úchyláky, ale celkově složitější doprava je prostě jiná, než když se chodilo pěšky do šest kilometrů vzdálené vesnice. Například.

Nebyl jsem sarkastický.

Je to ovšem jeden z aspektů, zvyšující zátěž na celou rodinu. Protože když vyzvedáváte pak i po škole a po své práci, dítě musí být v družině. V naší družině si prý navíc nesmí dítě udělat úkoly, takže začne až doma v šest. Atd. Uznávám, že družina není dřina, ale "odsedět" si to tam to dítě musí a pořád to vnímá jako součást školy.

P. Sulc 24.9.2018 9:03

Re: Ubozi mazankove,

Co se stalo? Vy mi vubec nenadavate, ani mi nerikate ze sulc je huspenina a stale se trese. A ani slovo o kaleni do rodneho hnizdecka. Divne, divne.

K. Janyška 24.9.2018 8:59

Jsem pro drill. Děti mají být vedeny k pořádku.

Jiná věc je, co je jim veškolách vtloukáno do hlav stran společenské vědy. Jsou tam připravovány pro život v orgnizaci, protože hloupí učitelé, vyškolení hloupými vysokými školami, je připravují pro život v organizaci. A tou lidský svět není. Je neodvolatelně spontánním řádem a to své nepřekročitelné důsledky.

Od vás, Pikorovi, bych očekával, že kompozitivní teorii, jak se nazývý suma vedeckých informací, získaná kompozitivní metodou společenských věd, budete vyučovat. Když ne na školách, tak na internetu. A - nic... Dzp.

J. Lepka 24.9.2018 8:54

Re: Ubozi mazankove,

Všechno je to relativní, já měl jednou celý půlrok jen odpolední a vzpomínám na to s nadšením a nejen proto, že jsme měli zkrácené hodiny a to dopolední volno vonělo rebelií.

J. Lepka 24.9.2018 8:52

Re:

ad doprovázení: moje mladší dcera jezdila do školy tramvají a autobusem a to dost daleko, ta místní škola na sídlišti byla totiž v područí neschopné ředitelky, leč s manželem na MŠ a kvalita vypadala podle toho. No a jednou poplašný telefonát (zaplaťpánbu za mobily), že neví kde je. DPP provedl neplánovanou výluku a tramvaje jezdily jinudy, dívenka vystoupila na obvyklé třetí zastávce, ovšem netušila kde. Dostat z 10leté poplašené duše konkretní informace je dost problém, to mi věřte a stejně mi věřte, že pak jsem jí do i ze školy vozil a je mi úplně fuk, co si o tom inženýři lidských duší myslí, poněvadž to bylo a je moje dítě, ne jejich!

P. Sulc 24.9.2018 8:46

Ubozi mazankove,

at jsou radeji blbe, ale ne unavene. I ja mel 2x tydne skolu odpoledne a nejen to, i v sobotu, to se tehda jeste pracvalo.Skola od 8 do 1. A vidite, prezil jsem to. tI vasi mazankove se snad nepotento. A rodice se nestarali jestli jsem unaveny ci si dosti hral, ale jestli mam hotove ukoly.

J. Anděl 24.9.2018 8:26

Jo, babičky by se smály lecčemu, to máte pravdu. Třeba doprovázení dětí do školy rodiči až kolikrát do druhého stupně. Protože auta a úchyláci. Pak ze školy z důvodu téhož. Mezi tím zaměstnání, pak večer rychle úkoly.

Kdo ví, možná by samotné dítě na ulici, bez bot, jako za našich babiček, dokonce vzbudilo zájem sociálky ;-)

I když Romové či Vietnamci to tolik neřeší... (Ty boty byl vtip)

P. Boublíková 24.9.2018 8:14

Re: V detailech ne, celkově ano

Únavě ze školy by se srdečně zasmála například moje babička, která si odbyla za císaře pána povinnou školní docházku do 12 let, přičemž již od první třídy měla coby nejstarší "žena" na statku na povel všechny ženské práce a řadu z nich též vykonávala. Nebo můj děda, který coby mimořádně nadaný získal privilegium vychodit měšťanku, denně deset km tam a deset km zpátky pěšky po šumavských horách. Ale jasně, že dneska už jsme jinde.

Od té doby, co jsem dostala hodinky - což bylo ve 4. třídě - jsem většinu vyučování nespustila oči ze vteřinové ručičky, kterou jsem hypnotizovala, ať se točí co nejrychleji, ať už je té příšerné nudě konec. Na gymplu už to bylo mnohem lepší.

J. Anděl 24.9.2018 7:44

V detailech ne, celkově ano

Autorka uvádí řadu dílčích argumentů, se kterými by se mi chtělo polemizovat, třeba to s tou jemnou motorikou a roboty, nebo že se nenaučí ve škole plavat.

Ale se základem sdělení, že škola je zbytečně únavná, souhlasím.