30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Rozpad autority

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pamětník 16.5.2009 16:13

Re: Společnost

Dovolte mi ještě jednu připomínku. Žákům byla dána moc rozhodovat o osudu učitele, alespoň na těch "nejpokrokovějších" školách. Uvedu příklad kam to vede. Na jedné škole obvinili žákyně učitele ze sexuálního obtěžování. Málem ho to stálo dobrou pověst a existenci. Jen zcela náhodou vyšlo najevo, že se jedná o hloupý výmysl. Otázka: Je podobné jednání žáků zcela vyjimečné?

Jarmil 16.5.2009 20:01

Re: Společnost

Kdybyste někde našli poslední číslo (tedy úplně poslední) časopisu "Koneckonců", pak tam pan prof. Piťha perfektně popisuje stav našeho školství a naší vzdělanosti.

Jenom dodávám: Nějak jsme si spletli systém demokracie se systémem svévole. Jenže těm, kteří nám "vládnou", to takto vyhovuje. Ať  jsou vlevo, nobo vpravo.

Bubranik 17.5.2009 0:36

Re: Společnost

 Souhlasdim s Vami, Pametniku! Dnesni ucitele  vykonavaji druh nebezpecneho povolani!  V nekterych evr. zemich je uz ucitelu nedostatek, protoze si timto povolanim nikdo nechce znicit zivot!  Kdyz ucitel pravem  pokárá zaka, se muze stsat, ze bude jeho auto poskozeno a skodu p uciteli nikdo nezaplati!  Za KSC   treba v 50 - 70-tych letech se vyucovat DALO! Dnes je pan pani ucitelka spis tak pro srandu.  Velice spatny stav!

Karel K 16.5.2009 15:16

Nelze zrušit známkování

zrušili byste samou podstatu učení, tj. vědomí, jak dobře se učíme. I když násilná, je topro mnoho žáků bohužel jediná motivace. Přirozená autorita je ovšem nesmysl - autorita se dá jen vnutit. Respekt, to je něco jiného, ten se dá získat tím, že žáci si uvědomují, že učitel věci zná a že je v hodnocení spravedlivý.  Respekt nelze vnutit. Jak je vidět, národ Komenského neví, o čem vlastně mluvil.

Machi 16.5.2009 14:32

Souhlas, ale...

Dvě věci:

Za prvé: Ne u všech skupin obyvatelstva jsou podobné problémy. Třeba u vzdělanějších studentů (gymnázia) problémy nejsou (resp. neliší se to od dob minulých).

Za druhé: Nechápu co má úcta k bohu společného se slušností a úctou. Chcete tím říct, že ateista nemůže mít tyto vlastnosti? Upozorňuji, že ateista je ten kdo nevěří v boha podle lidských představ (přesněji ví, že jeho existence je velice nepravděpodobná) a ne ten kdo nechodí do kostela.

Jenda 17.5.2009 2:09

Re: Souhlas, ale...

Mate pravdu, nelisi. Vubec. Ze ma prumerny student posledniho rocniku vic zameskanych hodin nez za nas mela cela trida? Prkotina! Vzdyt jsou vsechny omluvene. Zak si totiz po dovrseni 18 let muze psat omluvenky sam. Posahane, neni-liz pravda?

Nemo 17.5.2009 11:46

Re: Souhlas, ale...

Milý přispěvateli,

i Vy jako ateista, jste-li slušný, jak tvrdíte, se řídíte desaterem.

Machi 17.5.2009 14:31

Re: Souhlas, ale...

Skoro, a co takhle Jednoho boha uctívati budeš a Dbej abys den sváteční světil. Nicméně principy většiny přikázání jsou mnohem starší než Mojžíšovo vystoupení na horu, takže

tohle nemá moc společného s křesťanským bohem, ale spíš s principy úspěšného společného soužití více lidí.

hafusak2 16.5.2009 13:57

Autorita v dnešní době?

Jak se začne mluvit o autoritách, hned se u nás zvedne plno pseudohumanistů, kteří začnou vykřikovat, že vyžadování autority je omezováním individuality, individualitu omezoval minulý zločinný režim, takže kdo volá po autoritě je stoupenec minulého režimu, pozor na něj, je to bolševik a lump. Ubohé děti jsou omezovány na svých právech povinností navštěvovat školu či jinak se vzdělávat, ačkoliv každý ví, že ve školách se učí jen samé zbytečnosti. Stačí se naučit číst, psaní je zbytečné neboť mobil a comp má na to tlačítka, počítání je v době kalkulaček také zbytečné. Co je potřeba vědět, to se najde na internetu. Dle filmů made in USA má škola sloužit jen jako místo, kde se domlouvají mejdany, navazují známosti, upevňuje se individualita hrdinů, případně se dá koupit nějaký ten joint něčeho. U nás není třeba si učitele vážit, neboť málo vydělává a je proto socka a třídní kašpar, který si musí všechno nechat líbit, nebo na něj rodiče podají stížnost a on bude vyhozen. Autoritu má jen ten, kdo má hodně peněz, pořádné auto a značkové oblečení. Na dovolené jezdí po celém světě a stýká se jen se sobě rovnými. Poslušnost je pro socky.

Novák 16.5.2009 18:24

Re: Autorita v dnešní době?

Tady na jihu v USA je teď závěr školního roku a závěrečné testy. Posledně jsem si o tom s několika učiteli povídal, že žákům dnes stačí umět číst a dělat křížky na zatržení správných odpovědí.

Jura Jurax 16.5.2009 23:33

Re: Autorita v dnešní době?

R^R^R^ ale značná část těch dětiček, co se včas neproberou a nezaberou, jako socky skončí, nemají-li pilné a pracovité a vzdělané rodiče ... a jako socky pak budou poslouchat, ne že ne, protože jinak by byli na podpoře, a akorát budou volit komanče a socany a pořvávat po náměstích s odboráři, že chtějí taky ... :-(

hafusak2 17.5.2009 9:06

Re: Autorita v dnešní době?

Sám jsem kdysi externě učil, takže vím, že největší problém byly děti podnikatelů - zlatá mládež s hromadou peněz, přesvědčení o své dokonalosti a s neúctou k čemukoliv. Dost často ale platilo, když si rodič prišel stěžovat na "šikanu od učitelů", zeptat se otce, kdyby se jemu něco stalo, co by asi bylo s jeho firmou, kdyby její vedení musel předat synovi jako dědici. Teprve pak si řada rodičů srovnala myšlení a srovnali i potomka.

KK 17.5.2009 11:45

Re: Autorita v dnešní době?

...ne že ne, protože jinak by byli na podpoře, a akorát budou volit

komanče a socany a pořvávat po náměstích s odboráři, že chtějí taky ...

To budeme brzy všichni. A tím se věc vyřeší.

JaS 16.5.2009 13:52

Tak koukám,

že ta škola se pomalu posunuje k těm "speciálním", co se jim dřív říkalo "zvláštní". Myslel jsem si, že je potřeba, aby cikánská populace se začala trochu snažit a pozvednout na úroveň slušných lidí - a ono to vyrovnávání půjde obráceně! Máme na to dobrého ministra, akorát nevím, kdo pak bude platit daně, aby všichni mohli dostávat sociální dávky (aby se jim zachovala Lidská práva) ;-P

janoryna 16.5.2009 22:30

Re: Tak koukám, že

máte naprostou pravdu. ani snížené daně nebude mít kdo platit. 

Marat 16.5.2009 12:32

Ani za soscilismu se rovnost občanu nekonala.

Autore, ani za socialismu si nebyli lidé rovní. Rovnost by nedopustil ani ten největší řvoun o rovnosti. Za socialsmu byla disciplina o jaké se dnešní mládeži ani nezdá. Žádná rovnost.

Bohužel, lidé po pádu vládý komunistu si svobodu zaměnili za bezohlednost a anarchií. V dnešní době je každý přesvědčen, že si může dělat co jej napadné a ostatní si to musí všechno nechat líbít a jeho bezohlednost a anatrchií ničím neomezovat. Taková bezohlednost jaká nyní se pěstuje a hnojí v ČR, je popřením svobod a práv. Každý řve o svých právech a kašle na práva spoluobčanu. Denně se můžete dočíst v tisku a slyšíte v rozhlase i na TV o právo na bezohlednost a povinosti spoluobčanu být ticho a nechat si líbít všechna jejích nápadu  i zvrhlosti.

Marat 16.5.2009 12:41

Re: Ani za soscilismu se rovnost občanu nekonala.

Sorry, autor je dáma,tedy autorka.

Kecal. 16.5.2009 17:26

Re: Ani za soscilismu se rovnost občanu nekonala.

Asi jsi mladej to by tě omlouvalo,jestli ne tak nepíšeš pravdu.

mueller 16.5.2009 21:26

No, za socialismu zadna rovnost obcanu nebyla,

to ma Marat pravdu. Nebyla ani za Francouzske revoluce, ktera ji mela primo jako heslo.

Jura Jurax 16.5.2009 23:40

Re: Ani za soscilismu se rovnost občanu nekonala.

Často zde Maratovi klnu, ale zde má plnou pravdu. Za bolševika byla rovnost akorát v hubách papalášů dštících kydy z tribun ... jinak byla docela tvrdá disciplína, povinnost pracovat, dřív i umístěnky, sortování podle třídního původu a postoje k socialistické společnosti, za neposlušnost vyhazov ze střední školy, z vysoké pak na dva roky na vojnu (tedy dámy ne, ty to měly jednodušší ...) a tak dál a podobně.

Rovnost nikdy nebyla a nebude - maximálně se můžeme snažit o rovnost příležitostí a pak se starej každý sám - pomocnou ruku máš na konci vlastního ramene a léhat budeš tak, jak si usteleš ...

občanka 16.5.2009 12:09

pokračování

5. teprve po změnách v bodech 1 - 3 by měli být zvýšeny platy ve

školství na cca 130 % průměrného platu, rozhodně ne dříve, protože ze

škol musí odejít všichni, kteří se vezou v pohodlnosti stěžování a

odborářských nesmyslů.

Jenda 16.5.2009 13:22

Re: pokračování

jasne. Takze nekolik let budete prakticky bez ucitelu. Ty spatne vyhodite a ti dobri vam tam nepolezou. Na slib, ze casem mozna kdyz se vam zachce treba dokonce i nedejboze zvednete platy moc lidi nenalakate.

Franta 16.5.2009 13:37

Re: pokračování

Máte pravdu, občanko, ale Vás taky mnoho nenaučili. "měli být zvýšeny platy????!!!".

Jarmil 16.5.2009 20:11

Re: pokračování

To se v rozčilení stane každému, že se překlepne. Já mám však z posledních měsíců destítky daleko závažnějších případů. Písemně mi maturanti i vysokoškoláci odpovídají na určité dotazy. Jejich odpovědi jsou krátké, většinou jde o dvě věty. Jenže nějaká vyjmenovaná slova, shoda, případně interpunkce to je jim šumafuk. Ředitel školy udělá klidně ve třech větách čtyři hrubky.

Stačí pozorně porovnat výsledky českých studentů v mezinárodních srovnávacích testech za posledních 25 let. Strmý pád. Nám totiž vůbec nejde o vzdělání, snad jen trochu o kvalifikaci.  

janoryna 16.5.2009 22:35

Re: pokračování taky jsem si všimnul,

že už se nechlubíme úspěchy v mezinárodním srovnání což v některých oblastech raádi dělali komunisti. už ani v tom sportu nebo v počtu cen na mezinárodních festivalech naši svobodní občané toho víc nedokážou.

Genitalni myslenka! 16.5.2009 15:06

Re: pokračování

Aktualni stav je ten, ze pres 30% ucitelu ZS a SS (omlouvam se za nedodrzovani titulatury) je v duchodovem a tesne predduchodovem veku, pres 30% dtto je nekvalifikovanych. V takovehle situaci dat navrh postavit 25% sboru mimo (bod 3) je ... nenapada mne, jak to slusne nazvat. 

Body 1 a 2 jenom a pouze efektivne snizi pocet zajemcu o ucitelske povolani, bod 4 je pouhym vykrikem do tmy a bod 5 je kravinium na n-tou.

Suma summarum - chcete zlikvidovat skolstvi, abyste mela vic zajemcu o svou vzdelavaci agenturu?

Jenda 17.5.2009 2:05

Re: pokračování

Ale ne! Ona jim prece slibi, ze az bude vsechno presne podle jejich predstav tak jim podstatne zvedne platy. Zajemci se jen pohrnou. A nejaky ten duvod proc ty platy nezvedat se taky vzdycky najde.

občanka 16.5.2009 12:09

Svůj příspěvek chci uvést 21 lety strávenými ve školském systému

(nikoliv za katedrou), studiem společenských věd a 10 lety majetnictví vzdělávací agentury. Proto se domnívám:

1. uchazeči o studium pedagogiky by měli procházet talentovými zkouškami

2. uchazeči o zaměstnání ve školách by měli procházet psychologickým vyšetřením zralosti jako soudci

3. Učitelé by měli mít expoziční dobu ve školství např. 15 let, po které by povinně cca na 5 let přešli do jiných oborů, po té by se mohli vrátit. Domnívám se, že by si začali vážit své profese a podmínek ve školství.

4. děti jsou jen obrazy nás dospělých a nelze je vyměnit za jiné, lze je ovšem získat, tak jako i dospělé, ovšem musí se to umět a musí se chtít

Pavel72 16.5.2009 12:13

Re: Svůj příspěvek chci uvést 21 lety strávenými ve školském systému

"Učitelé by měli mít expoziční dobu ve školství např. 15 let, po které by povinně cca na 5 let přešli do jiných oborů, po té by se mohli vrátit. Domnívám se, že by si začali vážit své profese a podmínek ve školství."

Vy jste se asi zblaznila... Nebo Vam uz to vzdelavani v agenture leze na mozek.

Jura Jurax 16.5.2009 23:43

Re: Svůj příspěvek chci uvést 21 lety strávenými ve školském systému

No, ono to není rozumně realizovatelné, ta expoziční doba, ale myšlenka to tak nezajímavá není ...