2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jaro 26.5.2009 14:18

Re: rovnoprávnost i v gramatice

Že paní neumí česky, no, je cizinka. U nás dnes česky neumí ani pisálci či řečníci "předních" médií.

Problém je, že nesmyslnými nařízeními nikdo nikdy ničeho nedosáhl natož rovnoprávnosti.

Praktický příklad. Naše instituce má těžké dveře na ulici. Vycházel jsem s americkou

partnerkou, dveře jsem jí podržel a dal jí tak přednost a vyslechl jsem rozhořčený rozklad o rovnoprávností a machismu. Když jsme se vraceli, vtrhl jsem do dveří první a pustil jí je na nos. Kupodivu se jí to taky nelíbilo.

Liberta 21.4.2009 20:29

Re: Chyby

Ne. Tancem se věru neživím...kdybych se živila, asi bych nediskutovala na Psovi o rovnoprávném odměňování - v tomto oboru to asi není předmětné. Pochopitelně.

Liberta 21.4.2009 20:22

Re: To o tech nizsich platech jsou jenom kecy,

A co bylo výsledkem? Že ta dálnice stála o měsíc dříve, když jste od toho ten den nevstali? - Ne, tohle mě dojímá jen v medicíně, kde se zachraňují životy. Všude jinde to je jen špatná organizace práce a ubohý time management :-/

anteka 21.4.2009 15:33

Re: Paní Eugenie nevidí žádný rozdíl mezi muži a ženami ?!

A nedá dopustit na ben. dekr.

mag 20.4.2009 18:26

Re: Je to docela složité

socialismus jsem nijak nemusel, ale přes pejorativní nádech "ženy v domácnosti" ženy do práce ze zákona nemusely, pokud je živil manžel. Většinu ovšem neuživil, s výjimkou několika povolání.

Petr 20.4.2009 10:30

rovnoprávnost i v gramatice

paní Eugenie už zašla ve feminismu tak daleko, že zrušila i tvrdé Y v příčestí (viz 3. odstavec).

Pejsátko 20.4.2009 10:01

Re: To o tech nizsich platech jsou jenom kecy,

Patlat se 12 hodin v kontraktu nemusí být ostuda, může to být i zájem o detaily. Zažila jsem i delší patlání: brala se položka po položce u dálnice o několika stech položkách, u některých to bylo vyřízeno krátce (subdodávka), u některých dlouhá diskuze + rozebírání jednotlivých složek, pak se to muselo nabouchat do počítače a znova vytisknout. V dalším kole se projížděli už jen nějaké položky. Trvalo to dlouho, ale nikoho ani nenapadlo se zvednout a jít domů, prostě se to muselo dodělat.

Liberta 19.4.2009 23:28

Re: Z praxe

Hm, čím víc o tom přemýšlím, tím víc ctím matku přírodu, která s muži a ženami šachuje po svém. - Nás na technice bylo pár dívek, ale když si uvědomím, která z nás byla opravdu v oboru "dobrá", tak nevím...sice jsme posbíraly nějaké tituly (i vyšší než kluci), já to dokonce nějaký čas i přednášela studentům, ale když dojde na ten šroubovák a kladivo, tak to předávám manželovi :-). Lepší než kluci jsme byly v teorii, šla nám fyzika a matematika, ale aplikované technické vědy jsme spíš odšprtaly...nakonec každá děláme něco mimo obor, nejblíže je redaktorka odborného časopisu...

Liberta 19.4.2009 23:15

Re: Slečno Evženie,

Je mi jedno, jak blbě vypadá, že má člověk názor. Má tolerance vůči Vám začíná docházet...

Evženie (jejíž článek se mi vlastně nelíbí) Vám to vysvětluje - říká, že Evžen a ten druhý Evžen o patro výš jsou navzájem podpůrně zasíťováni, takže prorazit nelze.

A nechte si to, jo?

Liberta 19.4.2009 23:10

Re: To o tech nizsich platech jsou jenom kecy,

No, RadkuH, pokud je produktem Vašeho 10-12hodinového každodenního transkontinentálního hemžení rada a konzultace typu Vaší explanace výše o bílé a šedé kůře mozkové u mužů a u žen (která funguje jako "rozváděč" a jako "procesor", nebo tak nějak to píšete), tak no comment....:-P

Ne,vážně. Berete to ze špatného konce. Nepochybuji o tom, že se jako nezávislý konzultant nadstandardně nadřete. Vy ovšem nepochybujte o tom, že ty PRky a HRky za 8 hodin udělají naprosto regulerní množství práce, pro kterou byly firmou najaty a za kterou jsou zaplaceny (a odcházejí domů, kde dalších 6 hodin opět pracují, vy bloude...). Aby to mohly činit, musí být efektivní, což Vy možná nejste (patlat se 12 hodin v kontraktu je spíš ostuda než přednost). A už vůbec nevyděláváte na jejich platy - je to stejné, jako by lékař tvrdil, že vydělává na plat své zdravotní sestry.

EW 19.4.2009 23:00

Re: Z praxe

Ze by? Ja se narodila v roce 1950 a do hlavy mi to nikdo nevtloukal, naopak jsem byla karana, kdyz jsem prinesla z matiky ci fyziky horsi znamku nez dvojku. Ale protoze mne oba jmenovane obory neobycejne otravovaly, stejne jako cokoli technickeho, sla jsem na biologii.

Pravda, sroubovak, kladivo a podobne naradi mi cizi nejsou, ale zivit bych se tim nechtela.

Nový 19.4.2009 22:52

Paní Eugenie nevidí žádný rozdíl mezi muži a ženami ?!

Tak se asi pozná skutečná vědkyně a  myslitelka  evropského formátu !  

Liberta 19.4.2009 22:46

Re: Spolecnost muzu a zen.

Třeba je to myšleno tak, že ta kanárková přítelkyně byla z Hlinska...;-)

Liberta 19.4.2009 22:43

Re: Je to docela složité

Pokud mluvíte o dobách socialistických, pak bych podotkla, že tehdy nebyl adekvátně zaplacen nikdo (snad kromě horníků a vojáků). Dále mám zato, že ženy tehdy nešly do práce proto, že je muž neuživil (on je při těch nízkých nákladech uživil), nýbrž proto, že pracovat ze zákona musely. Vzpomínáte na ten asociální přídech pojmu "žena v domácnosti"? Něco jako příživnice...Vlastně jsem žádnou takovou ani neznala...i se 4 dětmi chodila sestřenice cukrářka celý život ráno ve 4:00 do práce, aby v 6 byly rakvičky na cukrárně...

Liberta 19.4.2009 22:35

Re: Rozdíl mezi muži a ženami.

;-D Asi tedy může, ale nechce, potvora ;-D;-D

Jojo 19.4.2009 22:10

Re: Rozdíl mezi muži a ženami.

Multitasking je docela stará počítačová technologie relativně souběžného zpracování instrukcí několika procesů na jednom procesoru (CPU). Hlavním principem je řízení sdílení zdrojů a neustále soupeření v přístupu na zdoje. Funguje jenom proto, že nebyl vymyšlen ženami.

Názor že žena může dělat několik věcí současně a muž né je čistý blábol.

vládík 19.4.2009 20:33

Muži se všude podpoří, všude mají sítě.

Proč se nepodpoří ženy? Proč nemají sítě?

PS: Při svém dotazu pomíjím fakt, že věta "všude mají sítě" zní jako konspirační teorie "neúspěchu" žen.

vládík 19.4.2009 20:31

Nejsem si jist, zda všude stojí, že ženy mají přednost.

Kdyby tomu tak bylo, vy byste to považovala za rovnoprávnost?

68 19.4.2009 19:23

Re: Z praxe

Tedy, chtěl jsem napsat De Gaule z profilu, zase chyba.(Viz. Absurdárium.)

68 19.4.2009 19:20

Re: Chyby

S tím břichem to děláte v rámci těch schválených sedmi pracovních hodin? Při osmihodinové produktivitě, pochopitelně.

Kanuk 19.4.2009 18:37

Re: Rozdíl mezi muži a ženami.

Liberto, distribuované paralelní zpracování je pro mne spanish, i když bych o počítačích lecos věděl, ale pochybuji, že by to vyvrátilo moji hypotezu o omezené kapacitě jednotlivých větví, nebo sub procesorů, nebo jak by se tomu řeklo. To informaci o rozdělení bílé a šedé hmoty bych považoval sice za závažnější argument, ale zase to přichází zpět, součet šedé a bílé hmoty je zhruba konstantní.

Kanuk 19.4.2009 18:29

Re: Už bylo řečeno

A co byste provedl s bezdětnými ženami? Asi šoupnul do harému, ne?.....Mám silné podezření, že většině z nich by to docela vyhovovalo (předpokládám, že žen, které jsou bezdětné proto, že děti mít nemohou, je menšina).

mag 19.4.2009 18:28

Je to docela složité

a nechci se pouštět do hluboké analýzy. Ženy se v některých , hlavně dělnických povoláních nadřely a nebyly adekvátně zaplaceny. Ale do práce šly většinou proto, že je manžel prostě neuživil ze svého platu a neuživil je také proto, že vlastně nízké platy žen srážely také výdělky mužů, takže v té bídě se pěkně vezli oba -  a to nemluvím o napnelismu doma při dvou dětech.

Vera 19.4.2009 17:29

Re: Rozdíl mezi muži a ženami.

Aniz bych oponovala Vasemu prirovnani, pridala bych k tomu darwinovsky vyvoj. Muz tradicne koval kone, NEBO stavel stroj, NEBO lovil mamuta. Zenska soucasne honila deti, odhanela vlky, udrzovala ohen.  Dnesni vyzdvihovani "multitasking" neni nic jineho nez mama od par deti.

RadekH 19.4.2009 16:33

Re: To o tech nizsich platech jsou jenom kecy,

Proboha,co to děláte za práci.  Já pracuji pro různé konzultační firmy, ale atˇ to je v bankovnictví, engineeringu, projekci, nebo v právech, neznám firmu, kde by konzultanti pracovali 8hodin.  Norma je 10 a často to je 12 a více.   Já jsem v tuto chvíli v Azerbajdžánu a mám za sebou 8 dní jednání, formulování kontraktu a konzultací s právníky bez přestávky, 12 hodin denně, počínajíce velikonočním pondělím a to nepočítám cesty.  Bohužel naše sekretářky, účetní i PRky a HRky, které všechny pracují na minutu oněch 8 hodin, mají pocit, stejně jako vy, že jsou oproti konzultantům nespravedlivě ohodnocené a že my se potulujeme po světě za zábavou a cizí lidé nám tam cpou kontrakty, které nestačíme odmítat.  A už vůbec je nenapadne, že sháníme a vyděláváme peníze i na jejich platy.

RadekH 19.4.2009 16:22

Re: Rozdíl mezi muži a ženami.

Ne, Vaše úvaha vychází z chybných předpokladů.  Rozdíl mezi ženským a mužským mozkem je v podílech  bílé a šedé hmoty.  Muži mají více šedé na úkor úbytku bílé.  Bílá hmota slouží jako rozvaděče, šedá hmota k anynalytickým funkcím.  Proto muži dominují ve vědě, kde se jedná většinou o analytické uvažování a ženy jsou např lepší v jazykách, kde je jejich lepší schopnost používat naučená slovíčka i gramatiku současně  favorizuje před muži.

m.l. 19.4.2009 13:42

Re: Nizsi platy zen

Samozřejmě, každá taková není, dokonce (naštěstí) jsou ty pípající uzlíčky nervů už v menšině ale stále ještě je tady zjevná korelace. Data nasbírána mezi vysoce kvalifikovanými technicky orientovanými účastníky.

Liberta 19.4.2009 13:40

Re: NevericiTomas

Díky za upřímnost. - Znovu jsem si přečetla původní Váš příspěvek a v kontextu tohoto Vašeho "přiznání" jsem se zarazila u jeho závěru : milé ženy, "tak s tím něco udělejte"!

Možná to je právě ono: my chceme, abyste s tím udělali něco Vy, muži. My už jsme toho naremcaly až až. Na moc místech tady tvrdím, že zákony, deklarace a hnutí nejsou v této věci nic platné, pokud VY MUŽI nám v tom nepůjdete na ruku a nezměníte své (sobecké) postoje. Zamyslete se nad tím aspoň.

Liberta 19.4.2009 13:32

Re: Nizsi platy zen

No, to asi fakt neznáte dnešní třicetileté emancipované středo- a vysokoškolačky ;-P.

- Takhle to nechodí. Ale chodí to tak, jak popisuji jinde na svém vlastním případu: jako žena potřebuji úlevu na délce pracovní doby (nákupy,vaření a starost o školáka za mě hlavní rodinný živitel už nezvládá). Chápu, že místo, o něž se ucházím je však pro "plného" pracovníka. Tudíž v podstatě per hubam slíbím, že budu odvádět plnou práci, místo dostávám, formálně (a ovšem i mzdově) mám zkrácenou pracovní dobu (o hodinku denně). Dělám obsahově jako plná pracovní síla,beru o 20% méně (což se promítne mimo základního platu i do osobního příplatku a případných bonusů). - Je to složitější. Pravidla jsou nastavena tak, že ženám nevyhovují. Důsledkem je jejich částečné obcházení a úlitbou za jinak zajímavou práci je mzdová sankce. Například.

NevericiTomas 19.4.2009 12:20

Re: NevericiTomas

Mila Liberto, ten muj prïspevek bylo trochu potouchle rypnuti do priblble debaty "jak muzi utiskuji zeny". Nic takoveho neni pravda. V tehle dobe a v tehle zemi jsou z vas zcela svobodna stvoreni, rovnopravna po vsech strankach s muzi. Bohuzel stale plati, ze zena chce vzdy vic nez co ma. Na co si dnes feministky stezuji neprameni z utlaku muzi, ale z nedostatku vule u zen. Jinak mohu rici, ze kuprikladu vsechny me pritelkyne, ac jim mnohdy z osobnich duvodu nemuzu prijit na jmeno, byly vzdy velmi inteligentni a schopne bytosti a mnohdy mi byly trebas co do pracovitosti a houzevnatosti vzorem...