6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Řekl bys mi to do očí?

Napadá mne to vždy, když čtu některé diskuse nejen pod mými články. Zvlášť výživné v tomto směru jsou Novinky.cz, Neviditelný pes, Aktuálně.cz a další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 28.12.2018 11:55

V době, kdy byl přístup na Internet drahý a nedostupný

diskutovalo pod články jen omezené množství, obvykle lidí. Diskutovalo se slušně a věcně a z komentářů se dala vyčíst spousta zajímavých informací. S postupným rozšiřováním možnosti připojení a poklesu ceny na úroveň přístupnou pro každou rodinu i jednotlivce úroveň komentářů padala prudce dolů a do diskusí začalo "přispívat" velké množství naprostých blbů, čímž postupně diskusní fóra (nemoderovaná, bez nutnosti registrace a bez vyřazování trollů moderátorem) zlikvidovali. Tam, kde funguje dohled a vyřazování těch, co diskuse ničí, lze diskutovat i dnes bez problémů.

Š. Hašek 28.12.2018 11:53

Re: Hulváti byli a budou.

Jsou to stále ti stejní. Nemusíte aspoň moc přemýšlet o faktech a jen tříbíte jazyk mateřský v odpovědi. Sprosťárny nelze odstranit, nechci odstranit ........ slovo a nadávka není "tyčí do hlavy" v noční ulici.

Souhlas. A nejlepší je to množné číslo! Taková -sohorova- mluví nejmíň za pět milionů. "Proto ji čtu pozorně a dělám si poznámky"!

L. Severa 28.12.2018 11:37

Hulváti byli a budou.

Dříve psávali anonymní dopisy, to by se dnes prodražilo. Na internetu je to zadarmo. Podle mne mezi nejhorší patří ti, kteří neví co je to diskuse. K článku na internetu nemají žádný argument, ale prohlašují, že je to blbost, také bla, bla a jiné citoslovce. Vrcholem ubohosti je jen osočení autora, často s drzým tvrzením, že je všeobecně známo(nebo celý národ to ví), co je autor za zmetka. Lidská blbost a zášť nikdy nevymizí.

Š. Hašek 28.12.2018 11:32

No,

pane Vodvářko, s Vaším článkem možno souhlasit. Jenomže ti, co Vám neřeknou svoje nadávky do očí, "jsou nejen tam, kde Vy naznačujete". Zkráceno.

A rozlišuji nadsázku a přímé pohrdání. A nadávky. A jadrnou, upřímnou mluvu. Předpokládám, že si další domyslíte.

Mám pocit, že cokoliv jsem zde napsal přímo k Vám, Vaší osobě ..... Vám mohu říci i do očí. Stejně tak se to týká i mých narážek na politiky/události, o kterých jste psal. Nemám s tím problém. Většinou to byly moje osobní definice typu: Dluhoslav, politický panic, pražskotibetský bojovník proti Číně, ........ občan několika států, chlubící se přísahou na Ústavu ČR, ........ za to se nestydím. Ty moje osobní definice byly podloženy "vysokoprocentní zkutečností". Zkráceno.

Š. Hašek 28.12.2018 11:16

Re: je potřeba rozlišovat

Asi tak.

A mám dojem, že lepšoidi by měli jít příkladem - tedy mluvit aspoň podle Špačka z Hradu. Zdá se mi, že mluví dosti jako podkoní. Ale podkoní si to může dovolit, nemá to lehké - s těmi koňmi. Halík by měl přemýšlet.

J. Slavíček 28.12.2018 11:15

Ano, řekl

Ano řekl, pokud bych nebyl závislý na svém zaměstnavateli. Jinak si musím dávat pozor, abych o práci nepřišel.

J. Ptáček 28.12.2018 10:58

Tolerance a slušnost

Chybí především tolerance, džentlmenství a slušnost. F. Voltaire kdysi řekl (přibližně): Hluboce s vámi nesouhlasím, ale do poslední kapky krve budu hájit vaše právo svůj názor vyslovit. Jako kontrast k tomu nám naši bývalí mocipáni vtloukali do hlavy kecy o "jednotě strany a lidu". Velké části našich občanů to zřejmě chybí. A často lidem, do nichž bych to nikdy neřekl. Mně, starobnímu důchodci, ten žvást určitě nechybí.

V. Student 28.12.2018 10:57

Oni vám nadávají?

A neřekli by vám to do očí? Tak to asi ti, kteří s vámi nesouhlasí, jsou nejspíš nemorální jedinci, viďte? No, ještě že jste tak šlechetný a tu a tam se snížíte k tomu, abyste nás nehodné na Psu oblažil svými šlechetnostmi.

Nadávat na barvu kůže dětí je svinstvo, ale zrovna tak je svinstvo, pane Vodvářko, celý ten problém rostoucího počtu muslimů zredukovat na těch pár lidí, kteří zareagovali špatně. Nadávat se člověku chce, když slyší jak je tady přece nemáme a kdo tvrdí opak,je zlý a ustrašený, a hloupý, a pak najednou čumíme na tablo, ze kterého je jasně patrné, že je tady máme. O nás, kteří nadávali na tohle, a byla nás většina, cudně mlčíte.

M. Šejna 28.12.2018 10:16

je potřeba rozlišovat

něco jiného jsou vulgarity a něco jiného pomluvy. Mě osobně vulgarity nevadí. Ať mi klidně kdokoli napíše, že jsem kretén, debil, hovado apod. Nesmí mě ale pomlouvat. Takže pokud tady o mě někdo píše, že jsem bolševik, podvodník, udavač, vlastizrádce apod. tak na to jsem hodně háklivý.

I trestní zákoník rozlišuje mezi urážkou a veřejnou pomluvou. Málokdy se Vás soud zastane, pokud podáte trestní oznámení na člověka, který vás označí za pitomce. Pokud ale o Vás někdo napíše, že jste pedofil, pak je to trestný čin pomluvy.

Pan Vodvářka píše slušně a nepoužívá vulgarismy. Jenže pomluvami se jeho články mnohdy přímo hemží. To, co si dovolí napsat například o premiérovi nebo prezidentovi, to už je na hranici trestného činu pomluvy.

Sám jsem měl s panem Vodvářkou tu čest vzájemné e-mailové korespondence. Pan Vodvářka mi v této korespondenci nenapsal jediné vulgární slovo. Ovšem za ten obsah bych mu při osobním setkání nejspíš par facek dal. Nutno ale dodat, že já jsem ho také nešetřil, a asi bych také za svá vyjádření měl dostat od něho pár facek. To byla ale vzájemná soukromá korespondence - to nebyl veřejný prostor.

P. Lenc 28.12.2018 10:08

Jo,

internet ukázal kolik je "občanů" hlupáků.Jediná útěcha je, že v tom nejsme sami, těch blbců je v okolních zemích přibližně stejné procento.Problém je, že to procento se díky mnoha "novinářům" v této kategorii prudce zvyšuje.A to je daleko nebezpečnější.

Z. Lapil 28.12.2018 10:06

Re: Řekl bys mi to do očí?

Už jsem to pod tímhle článkem psal, tak extra stručně: nehodlám na zádech nosit terč. Přesněji - na krku cedulku se jménem a adresou. Jasně - většinu lidí nezajímám, ale i jedno jediné "výchovné přepadení" je mi příliš mnoho.

Z. Lapil 28.12.2018 9:58

Re: Pane doktore, prosím Vás,

Proč? Když si vám hovado "nafere do krku", k čemu je vám jeho jméno a adresa? Jste svéprávná,přece nepotřebujete, aby vám někdo předžvejkával, s kým se můžete stýkat.

Z. Lapil 28.12.2018 9:54

Re: Pane doktore, prosím Vás,

Ověřovací dopis je na dlouhé lokte. Navíc - v hospodě nebo na zastávce taky nezahajujete nadávání na politiku předvedením občanky.

A pak je tu ještě jedna věc: ve velkém městě jste jeden z mnoha a v celé republice se zhruba (!!!) každý 50. jmenuje Dvořák, tj. v každé trochu plné tramvaji je nejméně jeden Dvořák. Mé pravé příjmení je zhruba 10x méně časté a spolu se jménem vesnice jsem jednoznačně identifikovatelný, ani k tomu nepotřebujete křestní jméno. A upřímně - právě kvůli oněm "vyhrožujícím anonymům" nejsem nehodlám sem ani jinam nehodlám dát otevřenou identifikaci.

Můj nick vznikl poněkud historicky. Jméno Lapil už je do jisté míry známé, takže o něj nechci přijít, a "křestní jméno" - inu, můžu ho změnit na nějakého Zdeňka, ale dávám přednost "otevřené anonymitě" před vysloveným tajením.

Při té příležitosti: díky všem, kteří mé rozhodnutí respektují. Vlastně jsem zatím nenarazil na nikoho, kdo by mně osobně to evidentně nepravé jméno vyčetl.

L. Harvánek 28.12.2018 9:42

Řekl bys mi to do očí?

Svoboda (a nejen projevu) má i svou druhou odvrácenou stranu. Tou je odpovědnost. Takže vysloví-li někdo vědomou nepravdu (jinak řečeno lež), měl by za ni nést odpovědnost. V obyčejné hospodě se to řeší rychle a účinně: pomlouvač, lhář či šiřitel vědomých nepravd obdrží pár face, eventuelně zcela a urychleně opustí místnost nedobrovolně. Na sociálních sítích to není tak jednoduché, ale (nechám naprosto na dobrovolnosti provozovatele serveru), aby do diskuse nemohl vstupovat ten, kdo se stydí za svou identitu a ukrývá ji. Ono by asi nebylo moc jednoduché to prosadit.

R. Meišner 28.12.2018 9:25

nebude to tak hrozné

jak popisuje autor---samozřejmě hulváti jsou a budou--dělám to tak, že jakmile narazím na vulgaritu (včetně tykání ) , příslušného jedince prostě přeskočím a jede se dál. a už se tím nezabývám..od toho jsou na počítači příslušná tlačítka. v průměru jsou lidé dobří ( jako důkaz poslouží to, že jsme se dosud vzájemně nevyvraždili) --jen je možná popuzuje a irituje ta část spoluobčanů, kteří se považují za vyvolené a předurčené kázat těm ostatním co je správné a co ne, co si mají myslet a co ne atd.atd.--na tyhle jedince je holt někdo možná alergický, a po zásluze to dá dotyčnému patřičně najevo. a to je celé. hezký Nový rok. :-)

J. Houška 28.12.2018 9:02

Re: Česká hospoda byla demokraty zrušena, takže

Tak tomuhle při nejlepší vůli nerozumím. Kdo jsou podle Vás ti demokraté a jak zrušili českou hospodu? Já do ní totiž stále občas chodím a zrušená mi nepřipadá ...

J. Pokoutný 28.12.2018 8:59

Velká škoda,

že s fin de siécle vymizela kultura soubojů. Ono kdyby takový člověk, který píše ad hominem věci daleko za čáru, musel počítat s tím, že už druhý den mu zaklepe na dveře sekundant osočeného se vzkazem "zítra o úsvitu ve Stromovce, zbraně dodám", myslím, že by si leckdy rozmyslel, zda se nezačne vyjadřovat k článku/v diskusi, až s chladnou hlavou. A protože se to týkávalo i vrcholných politiků, mohla by takový souboj Kalousek : Babiš na pistole/šavle přenášet i ČT či Nova. U starších pánů by asi byly lepší pistole, dodávat náboje do zásobníku by mohl doplňovat notář. ;-)

V. Kotas 28.12.2018 8:57

Internet je skvělý, ale jeho anonymita nám odhalila to velik

Ukázal na žalobníčky.

P. Zinga 28.12.2018 8:44

Já ano, pane Vodvářko.

Dnes s Vámi souhlasím.

P. Boublíková 28.12.2018 8:17

Re: Pane doktore, prosím Vás,

Drzost a sprostota některých anonymů už jsou skutečně neúnosné. Pan Wagner by měl čas od času diskuse přečíst a zapracovat.

J. Fridrich 28.12.2018 7:39

Internet je skvělý, ale jeho anonymita nám odhalila to velik

Internet je skvělý, ale jeho anonymita nám odhalila to veliké množství duševních chudáků, sprost'áků, závistivců mezi námi žijících..

V. Kotas 28.12.2018 5:48

Česká hospoda byla demokraty zrušena, takže

vyříkávat si věci z očí do očí, není kde.

S. Sedlák 28.12.2018 4:46

Možná je to pocitem nesvobody

Setkávám se dost často s názorem, že lidé nemohou vyjádřit nesouhlas s aktuálním děním a tak to ventilují různě.

Administrace příspěvků je asi nezbytná, protože v každé komunitě se občas vyskytnou jedinci, kteří výměnu názorů chtějí otrávit. Je to jedno, zda se jedná o trolla obyčejného nebo primitivně sprostého. To, že máme prezidenta, který se v oficiálních vyjádření snižuje ke slovníku dlaždiče má také nesporný vliv.

V každém případě jsem rád za stále relativně svobodnou a kultivovanou diskuzi na NP a děkuji Vám i redakci, že se drží.

Připomenu, že drastickým omezením diskuze klesne významně atraktivita, jako se to stalo na aktuálně.cz. Může to být dlouhodobě kontraproduktivní i u politické strany, jako u ČSSD, kdy jedno z nejlepších diskuzních fór, co jsem kdy poznal, bylo zrušeno Paroubkovým zásahem a strana tak ztratila cenný zdroj informací od významné skupiny občanské společnosti a sklouzla do levicového populismu.

P. Dvořák 28.12.2018 4:40

Re: Pane doktore, prosím Vás,

Také bych rád věděl, kolik je tady nicků, přihlášených na základě ověřovacího dopisu.

Každopádně minimálně všechny ty "třiosmtrojky" a další, jsou registrovaní na sms a sim kartu potom můžete klidně hodit do kanálu.

K. Pavlik 28.12.2018 3:08

Neviditelny pes

No holt cteme Neviditelneho psa zadarmo a tedy musime (aspon si to myslim) souhlasit s tim ze Neviditelny pes necha nadavat lidem co tam pisi clanky. Ja se stale odhodlam ze tam neco napisu - jako odmena za to ze tam nekdo pise a ze to ctu zadarmo.

Jinak jsem v duchodu jako asi vy a holt se tim bavim ze obcas neco napisu do diskuse.

Obcas mne nekdo napise ze jsem placeny rusky agent - opravdu skoda ze to neni pravda, Jak se rikalo za komousu vyhrozujte si mne, prislibujte si mne presto zradcem nebudu - take ne za dva tisice korun. Extra penize bych si uzivil.

I. Spálený 28.12.2018 3:02

Reálná hrozba by byla trestně postižitelná i v USA, zemi neomezené svobody slova. Ale i autor pochybuje o reálné snaze komentátorů fotografie konat "tváří v tvář".

Tím se dostáváme do evropské absurdity, kdy policie stíhá neškodné lidi za hrubé písemné komentáře. A na skutečně nebezpečné lidi vede tlustou složku, ale nezasáhne, protože jde o exotickou komunitu a sama se bojí novinové protikampaně. V Londýně je už stíhání internetových komentářů hlavní prací policie, kdy případy přepadení a znásilnění dále neřeší pro přetíženost. Výzvy prezidenta, aby mu to řekli "do očí", vedly ve Francii k obsazení ulic a silnic naštvaným davem na 2 týdny.

Nechat si nadávat přes internet je v tomto světle vlastně prima užitečná věc. Se svobodou slova se lidé vykřičí průběžně. Co lidi trápí, se tak nemůže ignorovat. V zemích bez svobody slova se přepíná klid rovnou do krvavé revoluce. Naprosto zaslouženě.

M. Jandáková 28.12.2018 2:25

Pane doktore, prosím Vás,

můžete-li, využijte svého postavení "spoluautora" a apelujte, spolu s dalšími, na redakce novin, do kterých píšete, aby veřejně neporušovaly svoje vlastní "pravidla diskuzí" a skutečně zablokovaly diskutéry s falešnými jmény. Protože mně se zdá, že si je snad přímo pěstují.

Děkuji Vám.