10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Quo vadis, školství?

Ostravská škola G.P. se dosud zaměřovala na děti sportovně zaměřené. Nyní do této velké sídlištní školy přibyly desítky dětí, které potřebují speciální péči. "Připravovali jsme se, ale snadné to nebylo," říká zástupkyně ředitele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Joch 29.1.2014 16:20

snižování počtu žáků gymnasií

Jako názorný příklad socdem likvidace vzdělanců - ve Zlínském kraji nejsou naplněny třídy škol o které není zájem. Proto krajská rada rozhodla zrušit dvě třídy zlínským gymnasií, která jsou naopak velmi žádaná (dvakrát více uchazečů o studium). Není divu, když při dnešní inflaci vysokého školství, kdo může pokračuje ve studiu a hledá tudíž kvalitní střední školu. Po obrovské nevoli rodičů se podařilo rozhodnutí zvrátit - třídy se nebudou rušit, ale kolegiálně se přidají i gymnasia z Kroměříže, Uherského Hradiště a Vsetína a všichni dohromady sníží počet míst o ty dvě třídy...

TO není dobrý konec pohádky, to je dočasné řešení pro příští školní rok, ale socani budou dál tlačit na likvidaci nadprůměrných vzdělávacích ústavů ve prospěch podprůměrných.

Š. Hašek 29.1.2014 16:54

Re: snižování počtu žáků gymnasií

Levičáci naopak tlačí na rozvoj kdejaké university v kdejakém městysu. V souladu se zaměstnaností a třeba i čerpáním "na vzdělanost".

Myslím tím neolevičáky, ale ti si nakonec podávají ruku se starolevičáky. Nikomu z nich nejde o kvalitu vzdělání (pokud nejde  o jejich lékaře), všem jde jen o upíchnutí jejich voličů.

Levičák ruší neustále zpětné vazby (ve všem) a nahrazuje je "odborným úředním rozhodnutím".

P. Mach 29.1.2014 21:13

Re: snižování počtu žáků gymnasií

Nenechte se vysmát. Nejedná se o likvidaci vzdělanců ale likvidace praktiky, která devastuje české školství. Problém je v tom, že  české školství ovlivňují dva negativní faktory. Za prvé je to současně platný a naprosto idiotský systém financování škol zavedený svého času socany (buzkovou), který v zásadě spočívá v tom, že množství peněz, která má škola na provoz se odvíjí od počtu žáků, které přijme bez ohledu na kvalitu či nekvalitu vzdělávacího procesu nebo obory, která škola vyučuje. Za druhé je to demografický propad. Demografický propad a systém financování dohromady působí, že školy se do slova a do písmene rvou o každého žáka jako psi o kost. Vítězně z této rvačky samozřejmě vycházejí gymnázia, jako nejprestižnější školy, ovšem za tu cenu, že klidně přijmou i trojkaře (trojkaře na základní škole!!! ). Takže tzv. elitní škola, klidně přijme všechny až po průměr. Na střední odborné školy, průmyslovky, obchodní akademie, zdravotní školy pak zůstane podprůměr. No a na školy které vyučují obory s výučním listem zůstanou děcka mentálně postižená nebo totálně nevzdělatelná (typicky romové). Žádná škola si navíc nedovolí nikoho vyhodit jen proto, že se fláká, protože by tím přišla o peníze. Výsledkem je to, že nároky kladené ve výuce na žáky rapidně klesají i na tzv. elitních gymnáziích o učňácích ani nemluvě. Pak můžeme v různých mezinárodních studiích číst jak si ČR opět pohoršilo ve výsledcích vzdělání. Jediným rozumným řešením je změnit systém financování a zabránit tomu, aby na gymnázia šli úplně všichni, tzn. v každém gymplu zavřít pár tříd.