3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Prokletí levičáckého myšlení

V levičáckém myšlení je stále přítomen názor, že občan není zodpovědný sám za sebe, za všechno je zodpovědný stát. Levičákovi ovšem nic nevyhoví, i kdyby pečení holubi padali samovolně do úst, nebylo by to pravé ořechové, nejspíše by chyběla omáčka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Koutecký 15.2.2017 23:50

Prokleté levičáctví.

Mnozí zde diskutující se domnívají, že autor proklíná levičáctví jen v ČR, jako kdyby jsme tu nikdy žádnou pravičáckou vládu neměli nebo to na Západě bylo diametrálně příznivější. Myslím, že to tak není. Ve své knize Nadčasový humanismus z roku 2010 kritizuje celou západní společnost. Píše tam například: "Západní civilizace se ocitá v situaci, ve které se projevuje určitá degradace lidského rodu a zároveň ničení přírodního prostředí. Blahobyt obecně nastoupil tenkrát, když začaly pracovat ženy. Všechny ony hospodářské zázraky přinesly blahobyt na úkor nákladů na děti, které se nenarodily, a žen, které místo plození a výchovy dětí pracovaly. Také poválečný hospodářský zázrak v Západním Německu byl mimo jiné tohoto druhu. Lidé zvyklí dnes na cestování po světě, na večírky s přáteli, na náročné zaměstnání vyžadující vysoké nasazení, na život mezi autem, počítačem a postelí, by se měli najednou starat o dítě, tedy o tvora, který chce stálou pozornost, dělá nepořádek, slintá, řve, vyžaduje chování na rukou, neposlouchá, aby spalo, když je maminka unavená, a chce lásku, která už není samozřejmostí. Tak se celá vyspělá civilizace jeví jako moloch, který požírá sám sebe."

Ve své knize za tento stav činí odpovědnými všechny. S čímž bych souhlasil. Na rozdíl od tohoto článku, kde píše: "Každý myslí na sebe. Absentuje myšlení přesahující jednotlivce. Absentuje představa o blahu celku, o národních zájmech, o budoucnosti společenstva. Tato představa je sice všeobecná, pravicově smýšlející občan se snaží v tomto paradigmatu se přizpůsobit, stará se o sebe bez ohledu na společnost, u levicově smýšlejícího je ovšem schizofrenie myšlení – společnost je špatná, protože nedává v dostatečné míře pečené holuby, ale levicový občan nevykonává žádnou snahu ji měnit." Nevím, co mu levičáci udělali, ale tentokrát levičákům zazlívá individualismus a lhostejnost ke společnosti, pravičákům však nikoliv.Nu, má asi své důvody a taky už má svůj věk. Buďme shovívaví.

R. Tichý 15.2.2017 21:15

Definujme :o)

Levičák-dejte mi rybu.

Pravičák-nepleťte se mi do stavby lodi.

M. Pivoda 15.2.2017 21:04

Prokletí rakváčského myšlení

Tzn., že budoucnost bude stejná jako byla minulost.

Ha. Ha. Ha.

P. Klíma 15.2.2017 20:33

Krátká řeč, ozdoba lidstva

.

Z. Lapil 16.2.2017 0:35

Re: Krátká řeč, ozdoba lidstva

Dobrá poznámka.

Mnohá autorova tvrzení bych nadšeně podepsal (nejspíš většinu), ale ten článek, ať se na mě nikdo nezlobí, postrádá vnitřní konzistenci. Původně jsem chtěl použít kratší "je to blábol", ale ozdobou člověka je kromě stručnosti i slušnost :-).

J. Schwarz 15.2.2017 20:09

Běžte do háje

se "sounáležitostí". Každý kolektivismus je lumpárna, která konec konců pod heslem "pomoci slabším" zařídí aby pár speciálních "silnějších" - silnějších t.zv. "politicky" šikanovalo a okrádalo všechny ostatní. Levice to rozhrábla tím, že naočkovala ty slabší, příjemce pomoci, že nemají být nikomu za nic vděční neboť jednak starat se o blaho všech členů je "povinností společnosti", druhak prý nedostávají než část toho, co jim bylo údajně ukradeno. Na druhé straně je pak těžší i něco dávat, když se druhá strana namísto díků nasere že dostala málo a bere na dárce do ruky nůž... Ideální časy panovaly v dobách kolonizace Ameriky. Komu poměry ve "společnosti" nevyhovovaly, sebral se a odešel "do divočiny". Občas se objevil v osadě, prodal kůže, nakoupil fazole, prach a kule, poklábosil v "saloonu" a zase zmizel. A jestli přispěl pastorovi na nějaké "dobroserství" pak výhradně dobrovolně.

T. Hraj 15.2.2017 19:40

plocha cim dal sikmejsi

Pane Podracky, nejak se mi po precteni tezko dycha. Trochu optimismu na zaver byste nemel?

M. Koutný 15.2.2017 16:20

Levičák

je člověk, který je pro blaho druhých ochoten obětovat cokoli, včetně JEJICH majetku a životů.

V. Vaclavik 15.2.2017 19:16

Re: Levičák

Mate v tom chybu, nedela to 'pro blaho druhych', ani pro sve blaho. Levicaci jsou jako lemingove na sebeznicujici ceste, hnani svou ideologii smrti.

J. Kulheim 15.2.2017 14:47

Co to je. Pravicový a levicový názor.

Pokud bychom chtěli solidně diskutovat o tom co je pravicové a co levicové, měli bychom se sjednotit na nějaké definici těchto pojmů. Podle mého názoru pravicový názor staví na svobodě jednotlivce. Svoboda je odpovědnost za své činy, odpovědnost vůči sobě, své rodině a vůči celé společnosti. Tato odpovědnost s sebou nese i závazek pomáhat ostatním tam, kde je potřeba. Chce co nejvíc sám rozhodovat o svém životě, být co nejméně závislý na společnosti a zejména na státních institucích. Je odhodlaný vzít svůj osud do svých rukou. Státní orgány mají fungovat v pravicových systémech především jako služba svobodného občana, který jejich služeb využívat může, ale nemusí.

Levicový názor vychází z předpokladu, že všechny chyby společnosti lze odstranit moudrými rozhodnutími a nařízeními státu, popřípadě dalších oficiálních institucí. Celý život společnosti lze řídit stejně jako se dá řídit nějaká malá organizace nebo stroj. Občan zde pak vystupuje pouze jako pasivní příjemce moudrých rozhodnutí státu. Mocný stát, který určuje pravidla do nejmenších podrobností, jejichž dodržování přísně vyžaduje. Od občana přebírá mnohé povinnosti, zejména povinnost postarat se sám o sebe a svou rodinu. Aby to stát mohl dělat, musí sebrat svobodu jednotlivci a obrat ho o peníze.

Čím více rozhodují úřady o životě občanů, tím více jim hrozí nebezpečí korupce. V zájmu vybudování dokonalé sociálně spravedlivé společnosti je dovoleno vše. To jsme viděli např. v Rusku, Číně, a v 50-tých letech u nás, atd.

Nejstarší stranou v našem politickém spektru je ČSSD. Není to strana ani sociální ani demokratická. Jedná o stranu asociální, která chudobnějším bere ve formě vysokých daní a bohatým dává, ve formě různých dotací, grantů, podpůrných fondů, nařízení, která jsou z dílen lobbistických skupin. Takoví „šibalové, kteří v tom umí chodit se napojí na státní penězovod. Tj. berou peníze těm chudobnějším a nedávají jim za to nic. Rozdávají peníze lidem, kteří je nepotřebují. Atd.

I. Schlägel 15.2.2017 14:56

Re: Co to je. Pravicový a levicový názor.

Souhlasím. Jak prosté. A jak pro levičáky nepochopitelné.

V. Kain 15.2.2017 15:36

Re: Co to je. Pravicový a levicový názor.

Jak říká závěr článku,tak přesně v tomto duchu pracuje Babiš.

P. Čech 15.2.2017 18:06

Re: Co to je. Pravicový a levicový názor.

Babiš rozdává peníze? A dokonce lidem, kteří je nepotřebují? To je mi novinka! nežijete náhodou ve Siera leone?

M. Prokop 15.2.2017 16:13

Re: Co to je. Pravicový a levicový názor.

Dobré, ovšem pro levičáky nepochopitelné.

P. Čech 15.2.2017 18:04

Re: Co to je. Pravicový a levicový názor.

Máte pravdu, přesně tak to je. Krédem ČSSD, která , jak jste správně uvedl, není ani sociální, ani demokratická (podobně jako ODS není ani občanská, ani demokratická), je sebrat občanům formou všelijakých daní co nejvíce, aby to obratem mohla promrhat t.zv. sociálními dávkami lenochům a lidem práce se štítícím. Tento systém ještě nikdy a nikde nevedl k pokroku, pouze k zadlužování státu. Naopak je pravdou, že pokud by byly všechny dávky, pobídky a státní dotace zrušeny (je to velice vhodné), ztratila by ČSSD důvod pro svou existenci. Bohužel je všude dostatek líných lidí, kteří ji budou stále volit. Není to až tak špatná strategie socanů. Oni totiž vědí, podobně jako komunisté, že mají svou voličskou základnu jistou. Je to obrovský problém, který má ovšem jednoduché řešení. Obecně většinový a dvoukolový volební systém. Takový jaký máme u voleb do senátu.

V. Vaclavik 15.2.2017 13:44

Takhle pokrivena mysl se jen tak nevidi

Proste autor se nezapre.

Pripomina me ceskeho mudrlanta, kdovi jestli to nebyl prave tento autor, jel jsem ve vlaku v r90 a nemohl jsem nepreslechnout hlasite politicke mudrovani, jez bylo zakonceno vyrokem - tak on ten kapitalista milionar vlastne zije v komunismu, protoze si muze koupit na co ukaze...

Podobne myslenkove presmycky stejneho druhu zdobi tento clanek.

P. Rudolf 15.2.2017 12:17

Přečetl jsem

první a poslední odstavec a mohu říct pouze jedno: trapné - prostě Podracký.

Z. Rychlý 15.2.2017 13:01

Re: Přečetl jsem

Takhle se veřejně přiznat ke svému hlupství - to je síla. Rudlo, Rudlo...

P. Rudolf 15.2.2017 13:21

Re: Přečetl jsem

Jsou i tací, kteří k tomu, aby zjistili, že článek je naprostá pitomost, zatnou zuby a přečtou ho celý. A jsou i tací, kteří si toho ani pak nevšimnou.

I. Schlägel 15.2.2017 14:55

Re: Přečetl jsem

Vaší blbosti si všimne každý. I blbec od přírody (kdyby se tu snad náhodou vyskytoval ještě někdo další s Vaší mimořádnou charakteristikou).

J. Vlček 15.2.2017 13:51

Re: Přečetl jsem

A teď si představte, pane Rudolfe, že o vaše trapné příspěvky, lépe řečeno štěky, musi zdejší diskutující zakopávat dnes a denně. Řeknu vám, to je pěkná otrava. Hlavně, že vám není trapno.

D. Polanský 15.2.2017 12:15

Znám hodně levičáků i pravičáků,

každý z nich ale chce vytěžit maximum ze státu. Opravdu to nebude černobílé.

Z. Lapil 16.2.2017 0:26

Re: Znám hodně levičáků i pravičáků,

Hloupej, kdo dává, hloupější, kdo nebere. To platilo dávno a platí to i nyní. V mezidobí se říkalo Kdo nekrade, okrádá svou rodinu.

Řekl bych, že to s pravicí či levicí nemá moc co dělat.

J. Kratochvíl 15.2.2017 10:49

Prokletý Podracký se svým myšlením !

Společnost není černobílá. Někdo je šikovný řemeslník, konstruktér, někdo je lepší obchodník nebo manažer, ale všichni bychom si měli uvědomit, že společnost potřebuje všechny profese a povolání a nikdo by neměl, jako to dělá prokletý Podracký, tyto lidi mezi sebou rozeštvávat ve svůj prospěch resp. ve prospěch levice nebo pravice. Pravice i levice má v demokratické společnosti své místo, protože hájí zájmy skupin občanů ve společnosti právě podle profesí a postavení ve společnosti, které jsou rozdílné. Žádná neviditelná ruka trhu ani nic jiného to není schopno lépe vyřešit.

M. Prokop 15.2.2017 10:59

Re: Prokletý Podracký se svým myšlením !

VUML jak z praku.

Prosperita vzniká tam, kde je konkurence, kde šikovný prosperuje, aniž by jeho výrobky stát vnucoval a cenu mu hlídá onen socany a komouši tak proklínaný trh.

J. Kratochvíl 15.2.2017 11:45

Re: Prokletý Podracký se svým myšlením !

kdyby platilo co píšete, tak by zde dnes žádná levice neexistovala, ale bohužel, svět není černobílý, jak se ozývá i v dalších komentářích. A vy byste to již měl konečně také pochopit.

I. Schlägel 15.2.2017 14:59

Re: Prokletý Podracký se svým myšlením !

Levice bude existovat do té doby, do kdy bude po její praktické rozhazovačné politice v kombinaci s nesplnitelnými sliby poptávka. A poptávka bude vždy.

Z. Rychlý 15.2.2017 15:35

Re: Prokletý Podracký se svým myšlením !

Prosperita zaniká v prostředí přerozdělování, dotování a řízení s cílem dosáhnout ráje na zemi. O což se levice vehementně snaží a za což tak zuřivě bojuje na úkor všeho, a třeba i za cenu zničení civilizace.

M. Prokop 15.2.2017 16:12

Re: Prokletý Podracký se svým myšlením !

Máte pravdu, černobílý není, ale to já jsem ani nikdy netvrdil.

Že jsme se jen jednu dobu ocitli v extrémně levé výchylce a ještě nikdy v pravé, natož extrémně pravé, neznamená, že bych se neměl snažit abychom byli co nejblíže oné svobodnější pozici na pravolevé ose.

A vy byste to již měl konečně také pochopit. :-P

J. Schwarz 15.2.2017 20:15

Re: Prokletý Podracký se svým myšlením !

Kdyby platilo co píšete, pak by nebyli ani zloději, lupiči, podvodníci... žejo!