2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Starý J. 11.8.2008 11:13

Re: ach jo, to se kolaborantům, o které ani stb nezavadila, kecá

Nerozumím!

Tak ti, kteří nespolupracovali a nestali se spolupracovníky, nebo agenty StB, byli bezpáteřně a čistoskvoucně loajální k režimu???

A co tedy vůči režimu byli ti, co s StB spolupracovali? To byli "chudáci poražení"??? A ti, co se nestali agenty StB, tak z těch se "tvořila masová základna KSČ"?

Nemáte v tom, slušně řečeno guláž, neslušně pak bor /del? O kolaboranty StB nezavadila, ona do svých řad a za spolupracovníky brala "nekolaboranty s režimem"??? Až jsem se z toho nějak zamotal!

ceskej Honza 11.8.2008 15:10

nemá v tom bor / del,

myslí to tak, ze na seznamech jsou také lidé, kterí s rezimem ocividne nesouhlasili!  Práve o takové meli StB zájem. Práve ti ostatní a nepolitictí "o které ani StB nezavadila", jsou dnes ti tzv. cistí a stávají se z nich nejvetsí kritici "udavacú". Pritom kdyby na ne tenkrát nekdo houknul, podelali by se první a udali by i svoji babicku. Byli to práve vsichni TI nepolitictí, co se v práci povalovali, prikrádali na stavbu svého domku, radio Svobodná Evropa nikdy neposlouchali, vecer sledovali seriály v televizi a poslouchali Moravanku! TI se na zádných seznamech neobjevují. Presto byli hlavním pilírem celého toho zrudného mechanismu a ted kdyz procitli, berou kámen do ruky a ukazují nejvíc prstem. Tak je to mysleno.

R. J. 11.8.2008 20:48

Re: nemá v tom bor / del,

To je jedna část pravdy, souhlas.R^

Malý Aston 11.8.2008 8:17

Někdo je řídil,ty seznamy nebudou zveřejněny?

Komunistická strana vybudovala,úkolovala a řídila StB a rozvědku civilní i vojenskou.Pokud nebude prokázáno,že StB řídila Komunistickou stranu seznam není úplný.Je třeba zveřejnit a jasně ukázat prstem,kdo řídil StB,kdo ji  úkoloval a proč.Jen tak bude jasné,že totalitní politické strany musí mít svou tajnou službu,svůj represivní aparát a své vykonavatele své zvůle.Ti zveřejnění,kteří donášeli StB ani neřídili ani nezřídili ani nezneužívali informace,to všechno organizovala Komunistická strana a její ÚV až po Okresní,místní,závodní a uliční organizace.KSČ byla zločinecká organizace a ti mrtví a zavření po dobu jejich vládnutí nebyli obětmi StB ale přímo KSČ.

Tino 11.8.2008 8:55

Re: Někdo je řídil,ty seznamy nebudou zveřejněny?

To je, jako byste chtěl tvrdit, že člen Gestapa byl nevinen, protože jej řídila NSDAP. Pochopitelně, že primárně nese za vše odpovědnost KSČ ve všech vrstvách nomenklatury, v každé byť jen nejmenší částici - tedy ve stranické buňce, jak to nazývali. Politická policie ale je výkonný orgán všeho nejhoršího co strana potřebovala uskutečnit. Pracovníci téhle politické policie tedy jsou ti, kteří byly vyvoleni na tu nejšpinavější práci. Je třeba je ukázat veřejnosti, aby bylo známo kdo je vykonavatel nejšpinavějších rozkazů. Mají na rukách nejen krev, ale i veškerou špínuútisku svobody lidí.

Je spodivem, jak se jim dodnes daří zůstat v anonymitě!

ceskej Honza 11.8.2008 9:27

Re: Re: Někdo je řídil,ty seznamy nebudou zveřejněny?

Problém je, ze se odhalujou jakési seznamy více ci méne vinných a mozná i úplne nevinných lidí, a hony na ne, casto delají práve bývalí nomenklaturní komousové a sympatizanti bývalého rezimu!!  Role KSC coby HLAVNÍHO viníka vsecho zla, se tak rafinovane zamlzuje, coz dokazuje i existence jejich následníkú KSCM a jejich narustající drzost.

Tino 11.8.2008 7:09

Ale jo! Jen ať seznamy hovoří.

Jsem už dlouho zvědavý na seznamy kmenových ZAMĚSTNANCŮ STB. Můj bývalý vedoucí oddělení dopravy v podniku byl zároveň náčelník Pomocné stráže VB ve městě a jak se šeptem hovořilo, také zaměstnanec STB. Za sametky sepisoval seznamy nás, co jsme šli demonstrovat a vyhrožoval nám předáním seznamů na patřičná místa. Posléze se stal mluvčím OF na návrh jednoho jeho oblíbence, který nás dříve udával vedoucímu za různé prohřešky na pracovišti. Jak šel čas a byli propouštěni z podniku všichni "nespolehliví", on se stal předsedou akciové společnosti bývalého národního podniku a nakonec majitelem. Původně národní podnik, potom akciovka, až soukromá firma nakonec skončila v konkursu a onen vedoucí má dnes obrovský majetek, který mu takhle vzniknul.

Takže jsem zvědavý na seznamy oněch pracovníků STB. Patrně tam najdu i mnoho dalších mě známých jmen, dodnes utajovaných a dojdou mi souvislosti případů, kdy se kolegové takřka přes noc stali donašeči, udavači a styděli se podívat do očí.

JEN ZVEŘEJŇUJME!!!

vlasta 11.8.2008 9:04

Re: Ale jo! Jen ať seznamy hovoří.

Tihle lidé tvoří většinu "tunelářů". Ale "tunelování" - podle některých - objevil Klaus.

Hexil 11.8.2008 9:31

Re: Ale jo! Jen ať seznamy hovoří.

Jen detail - takhle zaměstnancem být nemohl.

pamětník 11.8.2008 9:51

Re: Ale jo! Jen ať seznamy hovoří. / Velká Amnestie v roce 1960 -pro politické vězně

Tvůrci dějin z Žáčkova pamětního ústavu mohou

zneužít své monopolní, konjukturální postavení.

Starý J. 11.8.2008 11:29

Re: Re: Ale jo! Jen ať seznamy hovoří. / Velká Amnestie v roce 1960 -pro politické vězně

Hloupost! Svazky jsou zpřístupňovány a budou zcela zpřístupněny! Každý "historik" i obyčejný nčlověk bude moct se k nim vyslovit. Žádný monopol ústavu není a nebude.

Ústav vznikl jen a jen proto, aby svazky zpřístupnil. A ne jak za vlády ČSSD byly svazky uzavřeny a znepřístupněny a staly se jen monopolem sockomunistů, staly se podklady k vydírání!

PPP 11.8.2008 10:20

Re: Ale jo! Jen ať seznamy hovoří.

Ano, to je typické a tento příběh se hodí na tisíce privatizovaných podniků.

JaKo 11.8.2008 6:54

Meni se casy....

Je zajimave porovnat jaky pokrok udelala Masarykova republika za dvacet let (po 300 letech statni nesamostatnosti!!!) a co se udelalo po roce 1989. Tak se mi zda, ze to s ceskym narodem neni valne, predevsim moralne. Skoda, mame dobrou historii a mnoho vynikajicich hodnot, ale snadno a bezmyslenkovite je dovedeme promarnit. Ztracime narodni hrdost a lidskou dustojnost. Komuniste se jen smeji a vetsina z nich si sedi v teplych peliscich. Nic jim to ale platne neni, vzdyt je to svoloc.

Mejla 11.8.2008 4:25

Každý zveřejněný dokument je pokrokem při poznávání pravdy.

.

observateur 11.8.2008 2:44

teorie a praxe

Teoreticky má Bystrov v mnohém pravdu. Své názory formuluje věcně a inteligentně. Jenže v této věci (zveřejnění tajných svazků) nelze zapomenout na praxi. Žijeme v době politického kupčení, podrazů, nespolehlivé policie a přestárlé justice (muž na Hradě tvrdohlavě odmítá omlazení a podle mého soudu se i mstí, což je neslýchaně nemasarykovské!). Navíc máme bulvární a hulvátský tisk, jenž vyhovuje nevzdělané veřejnosti.

V takové situaci teoretické hodnocení nezbytně kulhá. Krom několika poctivých badatelů nikoho moc nezajímají technické výkony estébáků, ale zato možnost skandalisovat naplňuje hospodské vysedávače a pivní skauty nadšením, jaké známe jen u fotbalových fandů. Žáčkův "ústav" nefunguje ve vzduchoprázdnu, ale v mravně těžce postiženém národě, který odvrhl náboženství a nenašel si žádné jiné, ani osvícenské, mantinely chování a myšlení.

Pane Bystrove, zanechte na chvilku své publicistiky a vyjděte mezi lid.

Abonent 11.8.2008 3:22

Dokud se nenaučíme plavat na suchu, do vody nesmíme

Jak správně pravil observateur, jsme mravně těžce postižený národ.

Takže na pravdu není nikdo zvědav (kromě hrstky podivínských badatelů), ba co víc - ani ji jako národ nedokážeme unést.

Proto bude lépe, když  nikdy nevyjde najevo pravda o naší nedávné minulosti. Pravda o kořenech naší mravní zblbělosti.

Observateur obhajuje neobyčejně osvědčenou výukovou metodu : Dokud se nenaučíte plavat na suchu, do vody nesmíte.   ;-)

Mejla 11.8.2008 4:28

Co je na justici přestárlého ? Že by bylo více třeba mladých soudců z řad expertů jako "JUDr". Gross, Buzková atd. ?

.

Bohata 11.8.2008 1:04

Šabata to je kádr.

Již v roce 1988 v létě jsem šel opravit Tv k paní Šabatové (mamince Anny Šabatové Uhleové)a ta se omluvila,že musí jít naproti na letiště svým vnukům ,kteří přiletí ze Států kde studují.

Takže všichni chartisté a vnuci ve USA na studiích.Bez komentáře

Hadí oči 11.8.2008 1:15

Re: Šabata to je kádr.

Všichni ne. Dcera Jiřího Dienstbiera studovala jenom ve Vídni. :-)

I-Worm 11.8.2008 12:41

Re: Šabata to je kádr.

zvláštní příklad zobecňování, věru.

Bohata 11.8.2008 14:26

Re: Re: Šabata to je kádr.

Ještě mohu dodat ,že mě paní Šabatová první řekla: Vy jste tak hodný,až budeme v Brně u moci tak se vám musíme postarat o nějaké dobré místo".

Psalo se léto 1988.byla to adresa Matonova 13.Stačí?

Hadí oči 11.8.2008 0:59

Jděte se bodnout.

Je to pořád dokola.

Kde jsou seznamy kmenových pracovníků StB včetně jejich dnešních zaměstnání?!  Nebo máte strach, že by se moc lidí u snídaně při čtení novin zakuckalo, kam všude nalezli?

Abonent 11.8.2008 3:43

Pro "Hadí oči" : Jděte se napít vody

Stačí soudruzi velitelé ? http://aplikace.mvcr.cz/archiv2008/policie/udv/struktur/jmenny/jmenny.doc

Ne ? Tak si počkejte pár týdnů, seznamy všech soudruhů z StB budou zveřejněny ještě letos.

Pokud ovšem nebudou předčasné volby.

Naši lidumilní socikomunisté by po svém volebním vítězství skandalizování poctivých obránců socialistické zákonnosti rozhodně nedovolili.

Zvláště, když všelijací imperialističtí hadi volají po zveřejnění dnešních zaměstnání soudruhů z StB.  ;-)

Hadí oči 11.8.2008 21:12

Re: Pro "Hadí oči" : Jděte se napít vody

Napil jsem se i vody, přečetl dosavadní seznámek. Doufám, že nebudou předčasné volby. :-)

Jen tak mimochodem, spousta jich nalezla nebo byli přeřazeni hned po revoluci k tehdejší složce VB, dnes všechno pochopitelně Policie ČR. Dnes mají odslouženo 18 a budou mít co nevidět 20 roků. Můžou jít klidně do civilu, protože dostanou odstupné v řádu statisíců a důchody ve výši průměrné mzdy. A to hovořím o "řadovcích", funkcionáři PČR  (stále hovořím o bývalých StB)  budou mít důchody přes 30 tisíc, klidně 40 a více.

V tomto stádiu je Langerova očista policie jedna velká šaškárna pro novináře a blbce u televize. ;-D;-D;-D

Abonent 11.8.2008 22:39

Re: Re: Pro "Hadí oči" : Jděte se napít vody

Jistě, Langerova očista policie od estébáků měla přijít nejpozději v r.1992.

Ale nemyslím si, že "neočista" policie od rudých sviněk je chybou výše jmenovaného.

Dokonce bych mu poděkoval, že se nebojí prohrábnout pěkně uleženou močůvku.

Je příznačné pro naše poměry, že snahu o nápravu věcí kritizují nejhlasitěji viníci špatného stavu věcí.

Kdo zavinil ponechání komoušů ve vedení bezpečnostních sil včetně armády, ve vedení podniků ? (Nápověda : nebyl to ani Langer, ani Topolánek.)

just 12.8.2008 0:07

Re: Re: Re: Pro "Hadí oči" : Jděte se napít vody

Máte pravdu byl to agent StB Klaus. Tvrdil že bolševíci, agenti KGB, StB musí zůstat na svých místech protože ještě nemáme odborníky, kteří by je nahradily. Komu asi slouží Hradní pán, kterého si zvolila modrá chamrat' .

Skoroprduch 11.8.2008 8:28

Re: Jděte se bodnout.

Naprostý souhlas. Je zajímavé, že z historie známe pouze různé Koniáše a skoro nikdy ty co jim dali příkaz a volnou ruku. Vždy někdo udával linii dění a někdo dění vykonával. Je důležité vypořádat se s těmi kdo určovali co se bude provádět a ostatní jsou nezajímaví protože vlastně prováděli cizí příkazy, jejich potrestání bylo aktuální těsně po 89 ne dnes. Ochota provádět je vždy pohodlnější a je zde možno pod pláštíkem vyšších zájmů provádět různé prasárny které hraničí s psychopatií. Ten kdo to prováděl nedělal dějiny, dějiny vždy dělal ten kdo prasárny posvětil a zakryl. Aby se dalo objektivně posuzovat kdo a co je nutno studovat problematiku s větším časovým odstupem. Jinak to v našich podmínkách bude vyvolávat vyřizování účtů jak v zájmu vlezdop..elizmu u nás umíme.